REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Kamil Rogala
Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi
Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi

REKLAMA

REKLAMA

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Po pierwsze i najważniejsze, niektóre firmy w ogóle nie uznają tego typu komunikacji myśląc, że każdy zainteresowany klient będzie do nich dzwonił. To duży błąd. Jak już wspomnieliśmy, ponad połowa rezygnuje z usług sklepu, jeśli ten ignoruje zapytania poprzez pocztę elektroniczną. Na dodatek co siódma osoba odradza swoim znajomym taki „martwy” sklep. Czemu martwy? Otóż wielu użytkowników uważa, że jeśli jego pytanie zostało zignorowane, jego zamówienie również nie zostanie rozpatrzone, lub zostanie zrealizowane dopiero wtedy, gdy ktoś pojawi się w firmie i przeczyta wszystkie zalegające w skrzynce maile – a to może potrwać.

REKLAMA

Zobacz również: Jak bezpiecznie zarejestrować domenę?

REKLAMA

Problemy z komunikacją poprzez e-mail mają problemy również te firmy, które starają się odpowiadać na wszystkie zapytania użytkowników. Problemy mogą pojawić się w różnych sytuacjach, a nawet delikatne zaniedbanie tej kwestii może wprowadzić spore zamieszanie. Wystarczy nieobecność głównego pracownika i brak wiedzy o toku komunikacji u osoby zastępującej. Wprowadza to zamęt i potraja pracę osoby, która jest w zastępstwie. Musi ona szukać wiadomości wcześniejsze i układać z nich całą konwersację, pytać się rozmówcy o co chodziło i tłumaczyć całe zamieszanie lub w najgorszym przypadku, ignorować rozmówcę.

Sytuacja jest do opanowania, gdy ktoś zastępuje nieobecnego pracownika. Jeśli jednak nie ma zastępstwa, wszelkie rozmowy są urywane, a użytkownik zadający pytania czuje się po prostu zlekceważony. Przypuśćmy, że konwersacja była prowadzona z ważnym klientem. Nagłe jej urwanie spowoduje rezygnację potencjalnego klienta, przejście do konkurencji z negatywną opinią rozpowiedzianą wśród znajomych konsumenta na deser, a wszystko to przez nieobecność pracownika i urwanie rozmowy.

Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi, które usprawniają i ułatwiają komunikację. O ile jeszcze prowadzimy niewielką firmę, do której pisze jedna osoba dziennie, problemów nie ma, ale jeśli posiadamy prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo, do którego pisze kilkaset osób na dzień, odpowiednie narzędzia są niezbędne. Z pewnością przyda się narzędzie do monitorowania szybkości i jakości odpisywania na e-maile oraz narzędzie do wyłapywania szczególnie problematycznych spraw, które trwają dość długo lub długo oczekują na odpowiedź.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Odpowiedni poziom komunikacji z klientem potrafi zmienić jego postrzeganie na temat sklepu. Jeśli obsługa poprzez e-mail jest uprzejma, rzeczowa i co najważniejsze profesjonalna, nawet najbardziej wybredny klient nie będzie miał się do czego przyczepić. A zadowolony wybredny klient to prawdziwy skarb, o który bardzo ciężko walczyć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA