REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Kamil Rogala

REKLAMA

REKLAMA

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Po pierwsze i najważniejsze, niektóre firmy w ogóle nie uznają tego typu komunikacji myśląc, że każdy zainteresowany klient będzie do nich dzwonił. To duży błąd. Jak już wspomnieliśmy, ponad połowa rezygnuje z usług sklepu, jeśli ten ignoruje zapytania poprzez pocztę elektroniczną. Na dodatek co siódma osoba odradza swoim znajomym taki „martwy” sklep. Czemu martwy? Otóż wielu użytkowników uważa, że jeśli jego pytanie zostało zignorowane, jego zamówienie również nie zostanie rozpatrzone, lub zostanie zrealizowane dopiero wtedy, gdy ktoś pojawi się w firmie i przeczyta wszystkie zalegające w skrzynce maile – a to może potrwać.

REKLAMA

Zobacz również: Jak bezpiecznie zarejestrować domenę?

REKLAMA

Problemy z komunikacją poprzez e-mail mają problemy również te firmy, które starają się odpowiadać na wszystkie zapytania użytkowników. Problemy mogą pojawić się w różnych sytuacjach, a nawet delikatne zaniedbanie tej kwestii może wprowadzić spore zamieszanie. Wystarczy nieobecność głównego pracownika i brak wiedzy o toku komunikacji u osoby zastępującej. Wprowadza to zamęt i potraja pracę osoby, która jest w zastępstwie. Musi ona szukać wiadomości wcześniejsze i układać z nich całą konwersację, pytać się rozmówcy o co chodziło i tłumaczyć całe zamieszanie lub w najgorszym przypadku, ignorować rozmówcę.

Sytuacja jest do opanowania, gdy ktoś zastępuje nieobecnego pracownika. Jeśli jednak nie ma zastępstwa, wszelkie rozmowy są urywane, a użytkownik zadający pytania czuje się po prostu zlekceważony. Przypuśćmy, że konwersacja była prowadzona z ważnym klientem. Nagłe jej urwanie spowoduje rezygnację potencjalnego klienta, przejście do konkurencji z negatywną opinią rozpowiedzianą wśród znajomych konsumenta na deser, a wszystko to przez nieobecność pracownika i urwanie rozmowy.

Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi, które usprawniają i ułatwiają komunikację. O ile jeszcze prowadzimy niewielką firmę, do której pisze jedna osoba dziennie, problemów nie ma, ale jeśli posiadamy prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo, do którego pisze kilkaset osób na dzień, odpowiednie narzędzia są niezbędne. Z pewnością przyda się narzędzie do monitorowania szybkości i jakości odpisywania na e-maile oraz narzędzie do wyłapywania szczególnie problematycznych spraw, które trwają dość długo lub długo oczekują na odpowiedź.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Odpowiedni poziom komunikacji z klientem potrafi zmienić jego postrzeganie na temat sklepu. Jeśli obsługa poprzez e-mail jest uprzejma, rzeczowa i co najważniejsze profesjonalna, nawet najbardziej wybredny klient nie będzie miał się do czego przyczepić. A zadowolony wybredny klient to prawdziwy skarb, o który bardzo ciężko walczyć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Minister Moskwa: jesteśmy potentatem w produkcji wodoru

    Minister klimatu Anna Moskwa powiedział: Polska jest potentatem w produkcji wodoru, to przewaga w stosunku do wielu państw europejskich. Zdaniem minister upowszechnienie wodoru w Polsce to nie przyszłość, ale teraźniejszość.

    Jak przedsiębiorcy mogą skorzystać na nowelizacji ustawy o OZE?

    Co zmieni nowelizacja ustawy o odnawialnych źródłach energii? Kto chce inwestować w OZE? Jak firmy mogą skorzystać na nowych regulacjach? 

    W wakacje Polacy odpuścili chodzenie do pizzerii i fast foodów. Winna inflacja?

    Wizyty w restauracjach typu fast food i w pizzeriach stały się mniej popularne. Skrócił się też statystyczny czas przebywania w lokalach. Eksperci winą za to obarczają inflację i, co za tym idzie, zmianę zachowań konsumentów. 

    Unia Europejska zainwestuje 90 mln euro na 17 nowych projektów wspierających zdrowe gleby

    Unia Europejska zainwestuje 90 mln euro w 17 nowych projektów badawczych. Celem projektów będzie odbudowa i ochrona zdrowia gleby na potrzeby zrównoważonej produkcji zdrowej żywności, ochrony różnorodności biologicznej, budowania odporności na zmianę klimatu oraz realizacji celów Europejskiego Zielonego Ładu - podała KE.

    REKLAMA

    Prezes PAIH: polskie firmy powinny dostarczać na rynek ukraiński żywność przetworzoną

    Ukraina, podobnie jak Polska, jest dużym producentem żywności, ale z powodu sytuacji wojennej, w większości nieprzetworzonej - mówi prezes PAIH Paweł Kurtasz. Według niego polskie firmy powinny dostarczać na rynek ukraiński żywność przetworzoną.

    UE chce chronić wzory przemysłowe wytwarzane w drukarkach 3D

    Rada UE przyjęła w poniedziałek stanowisko negocjacyjne w sprawie proponowanej nowelizacji dyrektywy o ochronie prawnej wzorów. Nowe prawo ma na celu wprowadzenie ochrony wzorów przemysłowych wytwarzanych w drukarkach 3D.

    SENT z nowymi rodzajami odpadów? Projekt ma ograniczać szarą strefę

    System Elektronicznego Nadzoru Transportu (SENT) ma zostać rozszerzony o 11 rodzajów odpadów, takich jak farby, lakiery czy kleje. Takie zmiany przewiduje projekt rozporządzenia opublikowany na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Jak dodano, rozszerzenie SENT ma ograniczyć szarą strefę w gospodarce odpadowej.

    Wsparcie inwestycji energetycznych. Projekt rozporządzenia

    Projekt rozporządzenia umożliwiającego wsparcie inwestycji w obszarze energetyki i środowiska w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, opublikowano w poniedziałek 25 września na stronie Rządowego Centrum Legislacji.

    REKLAMA

    Projekt innowacyjny, czyli jaki? Kryteria oceny i szans na otrzymanie dofinansowania

    Innowacja stanowi jedną z największych sił napędowych gospodarki, przynosząc szereg korzyści zarówno przedsiębiorstwom, jak i konsumentom. Szczególnie duży wpływ na społeczeństwo mają innowacje przełomowe tj. rozwiązania oparte na zaawansowanych technologiach dotyczące istotnych problemów współczesnego świata, w tym m.in. środowiska czy zdrowia. Nic więc dziwnego, że to właśnie innowacyjność jest kluczowym kryterium oceny w krajowych oraz międzynarodowych projektach dotacyjnych.

    Klienci chcieliby inteligentnych wózków, które zastąpią kasę samoobsługową

    Sprzedawcy detaliczni są gotowi na technologiczne zmiany. Az 60 proc. badanych firm planuje się w przyszłym roku inwestycje w sztuczną inteligencję. A czego oczekują klienci? 

    REKLAMA