REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi
Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi

REKLAMA

REKLAMA

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Po pierwsze i najważniejsze, niektóre firmy w ogóle nie uznają tego typu komunikacji myśląc, że każdy zainteresowany klient będzie do nich dzwonił. To duży błąd. Jak już wspomnieliśmy, ponad połowa rezygnuje z usług sklepu, jeśli ten ignoruje zapytania poprzez pocztę elektroniczną. Na dodatek co siódma osoba odradza swoim znajomym taki „martwy” sklep. Czemu martwy? Otóż wielu użytkowników uważa, że jeśli jego pytanie zostało zignorowane, jego zamówienie również nie zostanie rozpatrzone, lub zostanie zrealizowane dopiero wtedy, gdy ktoś pojawi się w firmie i przeczyta wszystkie zalegające w skrzynce maile – a to może potrwać.

REKLAMA

Zobacz również: Jak bezpiecznie zarejestrować domenę?

REKLAMA

Problemy z komunikacją poprzez e-mail mają problemy również te firmy, które starają się odpowiadać na wszystkie zapytania użytkowników. Problemy mogą pojawić się w różnych sytuacjach, a nawet delikatne zaniedbanie tej kwestii może wprowadzić spore zamieszanie. Wystarczy nieobecność głównego pracownika i brak wiedzy o toku komunikacji u osoby zastępującej. Wprowadza to zamęt i potraja pracę osoby, która jest w zastępstwie. Musi ona szukać wiadomości wcześniejsze i układać z nich całą konwersację, pytać się rozmówcy o co chodziło i tłumaczyć całe zamieszanie lub w najgorszym przypadku, ignorować rozmówcę.

Sytuacja jest do opanowania, gdy ktoś zastępuje nieobecnego pracownika. Jeśli jednak nie ma zastępstwa, wszelkie rozmowy są urywane, a użytkownik zadający pytania czuje się po prostu zlekceważony. Przypuśćmy, że konwersacja była prowadzona z ważnym klientem. Nagłe jej urwanie spowoduje rezygnację potencjalnego klienta, przejście do konkurencji z negatywną opinią rozpowiedzianą wśród znajomych konsumenta na deser, a wszystko to przez nieobecność pracownika i urwanie rozmowy.

Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi, które usprawniają i ułatwiają komunikację. O ile jeszcze prowadzimy niewielką firmę, do której pisze jedna osoba dziennie, problemów nie ma, ale jeśli posiadamy prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo, do którego pisze kilkaset osób na dzień, odpowiednie narzędzia są niezbędne. Z pewnością przyda się narzędzie do monitorowania szybkości i jakości odpisywania na e-maile oraz narzędzie do wyłapywania szczególnie problematycznych spraw, które trwają dość długo lub długo oczekują na odpowiedź.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Odpowiedni poziom komunikacji z klientem potrafi zmienić jego postrzeganie na temat sklepu. Jeśli obsługa poprzez e-mail jest uprzejma, rzeczowa i co najważniejsze profesjonalna, nawet najbardziej wybredny klient nie będzie miał się do czego przyczepić. A zadowolony wybredny klient to prawdziwy skarb, o który bardzo ciężko walczyć.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

REKLAMA

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

REKLAMA