REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Kamil Rogala
Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi
Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi

REKLAMA

REKLAMA

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Po pierwsze i najważniejsze, niektóre firmy w ogóle nie uznają tego typu komunikacji myśląc, że każdy zainteresowany klient będzie do nich dzwonił. To duży błąd. Jak już wspomnieliśmy, ponad połowa rezygnuje z usług sklepu, jeśli ten ignoruje zapytania poprzez pocztę elektroniczną. Na dodatek co siódma osoba odradza swoim znajomym taki „martwy” sklep. Czemu martwy? Otóż wielu użytkowników uważa, że jeśli jego pytanie zostało zignorowane, jego zamówienie również nie zostanie rozpatrzone, lub zostanie zrealizowane dopiero wtedy, gdy ktoś pojawi się w firmie i przeczyta wszystkie zalegające w skrzynce maile – a to może potrwać.

REKLAMA

Zobacz również: Jak bezpiecznie zarejestrować domenę?

REKLAMA

Problemy z komunikacją poprzez e-mail mają problemy również te firmy, które starają się odpowiadać na wszystkie zapytania użytkowników. Problemy mogą pojawić się w różnych sytuacjach, a nawet delikatne zaniedbanie tej kwestii może wprowadzić spore zamieszanie. Wystarczy nieobecność głównego pracownika i brak wiedzy o toku komunikacji u osoby zastępującej. Wprowadza to zamęt i potraja pracę osoby, która jest w zastępstwie. Musi ona szukać wiadomości wcześniejsze i układać z nich całą konwersację, pytać się rozmówcy o co chodziło i tłumaczyć całe zamieszanie lub w najgorszym przypadku, ignorować rozmówcę.

Sytuacja jest do opanowania, gdy ktoś zastępuje nieobecnego pracownika. Jeśli jednak nie ma zastępstwa, wszelkie rozmowy są urywane, a użytkownik zadający pytania czuje się po prostu zlekceważony. Przypuśćmy, że konwersacja była prowadzona z ważnym klientem. Nagłe jej urwanie spowoduje rezygnację potencjalnego klienta, przejście do konkurencji z negatywną opinią rozpowiedzianą wśród znajomych konsumenta na deser, a wszystko to przez nieobecność pracownika i urwanie rozmowy.

Za niską jakoś prowadzenia korespondencji e-mail odpowiada również brak odpowiednich narzędzi, które usprawniają i ułatwiają komunikację. O ile jeszcze prowadzimy niewielką firmę, do której pisze jedna osoba dziennie, problemów nie ma, ale jeśli posiadamy prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo, do którego pisze kilkaset osób na dzień, odpowiednie narzędzia są niezbędne. Z pewnością przyda się narzędzie do monitorowania szybkości i jakości odpisywania na e-maile oraz narzędzie do wyłapywania szczególnie problematycznych spraw, które trwają dość długo lub długo oczekują na odpowiedź.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak skutecznie powiększyć zawartość koszyka?

Odpowiedni poziom komunikacji z klientem potrafi zmienić jego postrzeganie na temat sklepu. Jeśli obsługa poprzez e-mail jest uprzejma, rzeczowa i co najważniejsze profesjonalna, nawet najbardziej wybredny klient nie będzie miał się do czego przyczepić. A zadowolony wybredny klient to prawdziwy skarb, o który bardzo ciężko walczyć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA