REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio wykreować dobrą markę w oczach klientów?

Kamil Rogala
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci

REKLAMA

REKLAMA

Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci. Każdy sklep również chce, aby stali klienci nawet nie myśleli o zakupach w innym miejscu, a nowi wręcz marzyli o pierwszej transakcji w naszym e-sklepie. Czy takie marzenie ma szansę na spełnienie? Co zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do takiego modelu?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, większość klientów chce po prostu zrobić zakupy w naszym sklepie bez większych formalności – szybko i wygodnie. W związku z tym, serwowanie klientom kilkustronicową historię firmy nie jest najlepszym pomysłem, szczególnie dla nowych klientów. Nie znaczy to jednak, ze mamy od razu rezygnować z takiego pomysłu, ale nie powinniśmy wychodzić z taką lekturą do każdego.

REKLAMA

Oczywiście znajdą się klienci, którzy z chęcią dowiedzą się o nas więcej. Będą to przede wszystkim zadowoleni klienci, ale również Ci, którym nie spodobały się nasze usługi. Dlatego też warto nasz opis podzielić na dwie części – skrócony i rozszerzony. To tylko przykład tego, że powinniśmy mieć coś odpowiedniego zarówno dla nowych klientów, jak i stałych bywalców. Idąc tym tropem musimy pamiętać, że każdy klient to skarb, o który trzeba zadbać.

Zobacz również: Marketing przez SMS – jak to działa?

REKLAMA

W związku z tym, tworząc strategię sklepu musimy myśleć o każdym typie klienta (typy klientów opisywaliśmy we wcześniejszym artykule), a także brać pod uwagę stopień ich zaangażowania zarówno w sklep, jak i ofertę. Generalizując, możemy rozróżnić dwa typy klientów. Pierwszym typem są klienci, którzy dokładnie wiedzą czego chcą, drugim zaś są klienci niezdecydowani. Naszym zadaniem jest zadbanie zarówno o jeden, jak i o drugi typ konsumenta.

Przypuśćmy, że prowadzimy sklep ze sprzętem audio. Klient zaangażowany zarówno w naszą markę jak i tematykę oferty doskonale wie czego szuka. Jego zakupy ograniczają się do wejścia na stronę, wpisania symbolu modelu lub przejścia do interesującego działu i dokonanie zakupu. Klient tego typu doskonale wie czego chce, zna swój gust i nie potrzebuje większej pomocy w wyborze. Można powiedzieć, że jest to klient idealnym, który nie przysparza żadnych problemów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

REKLAMA

Drugim typem klienta, jest osoba niezdecydowana, lub nieznająca się na tematyce oferty. Klient ten z pewnością jest po raz pierwszy w naszym sklepie i potrzebuje prowadzenia za rękę przez gąszcz ofert i podstron. Klient ten być może dopiero zaczyna przygodę ze sprzętem audio lub chce sprawić komuś udany prezent. Z pewnością z radością przyjmie jakąkolwiek formę pomocy choćby w postaci poradnika, na przykład: „Jak wybrać swój pierwszy sprzęt audio?”, lub „Czym kierować się przy wyborze kolumn?”.

Sprostanie wymaganiom każdej grupy klientów sprawi, że nasza marka będzie pozytywnie postrzegana i kojarzona z przyjaznym i bardzo fachowym traktowaniem klientów. Jeśli jednak skłonimy się w stronę jednej z grup zaniedbując jednocześnie drugą możemy być pewni, że nasza marka zejdzie z dobrego toru i będzie postrzegana jako ta, która faworyzuje stałych klientów, lub łowi naiwnych konsumentów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA