REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio wykreować dobrą markę w oczach klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci

REKLAMA

REKLAMA

Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci. Każdy sklep również chce, aby stali klienci nawet nie myśleli o zakupach w innym miejscu, a nowi wręcz marzyli o pierwszej transakcji w naszym e-sklepie. Czy takie marzenie ma szansę na spełnienie? Co zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do takiego modelu?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, większość klientów chce po prostu zrobić zakupy w naszym sklepie bez większych formalności – szybko i wygodnie. W związku z tym, serwowanie klientom kilkustronicową historię firmy nie jest najlepszym pomysłem, szczególnie dla nowych klientów. Nie znaczy to jednak, ze mamy od razu rezygnować z takiego pomysłu, ale nie powinniśmy wychodzić z taką lekturą do każdego.

REKLAMA

Oczywiście znajdą się klienci, którzy z chęcią dowiedzą się o nas więcej. Będą to przede wszystkim zadowoleni klienci, ale również Ci, którym nie spodobały się nasze usługi. Dlatego też warto nasz opis podzielić na dwie części – skrócony i rozszerzony. To tylko przykład tego, że powinniśmy mieć coś odpowiedniego zarówno dla nowych klientów, jak i stałych bywalców. Idąc tym tropem musimy pamiętać, że każdy klient to skarb, o który trzeba zadbać.

Zobacz również: Marketing przez SMS – jak to działa?

REKLAMA

W związku z tym, tworząc strategię sklepu musimy myśleć o każdym typie klienta (typy klientów opisywaliśmy we wcześniejszym artykule), a także brać pod uwagę stopień ich zaangażowania zarówno w sklep, jak i ofertę. Generalizując, możemy rozróżnić dwa typy klientów. Pierwszym typem są klienci, którzy dokładnie wiedzą czego chcą, drugim zaś są klienci niezdecydowani. Naszym zadaniem jest zadbanie zarówno o jeden, jak i o drugi typ konsumenta.

Przypuśćmy, że prowadzimy sklep ze sprzętem audio. Klient zaangażowany zarówno w naszą markę jak i tematykę oferty doskonale wie czego szuka. Jego zakupy ograniczają się do wejścia na stronę, wpisania symbolu modelu lub przejścia do interesującego działu i dokonanie zakupu. Klient tego typu doskonale wie czego chce, zna swój gust i nie potrzebuje większej pomocy w wyborze. Można powiedzieć, że jest to klient idealnym, który nie przysparza żadnych problemów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

REKLAMA

Drugim typem klienta, jest osoba niezdecydowana, lub nieznająca się na tematyce oferty. Klient ten z pewnością jest po raz pierwszy w naszym sklepie i potrzebuje prowadzenia za rękę przez gąszcz ofert i podstron. Klient ten być może dopiero zaczyna przygodę ze sprzętem audio lub chce sprawić komuś udany prezent. Z pewnością z radością przyjmie jakąkolwiek formę pomocy choćby w postaci poradnika, na przykład: „Jak wybrać swój pierwszy sprzęt audio?”, lub „Czym kierować się przy wyborze kolumn?”.

Sprostanie wymaganiom każdej grupy klientów sprawi, że nasza marka będzie pozytywnie postrzegana i kojarzona z przyjaznym i bardzo fachowym traktowaniem klientów. Jeśli jednak skłonimy się w stronę jednej z grup zaniedbując jednocześnie drugą możemy być pewni, że nasza marka zejdzie z dobrego toru i będzie postrzegana jako ta, która faworyzuje stałych klientów, lub łowi naiwnych konsumentów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA