REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio wykreować dobrą markę w oczach klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci

REKLAMA

REKLAMA

Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci. Każdy sklep również chce, aby stali klienci nawet nie myśleli o zakupach w innym miejscu, a nowi wręcz marzyli o pierwszej transakcji w naszym e-sklepie. Czy takie marzenie ma szansę na spełnienie? Co zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do takiego modelu?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, większość klientów chce po prostu zrobić zakupy w naszym sklepie bez większych formalności – szybko i wygodnie. W związku z tym, serwowanie klientom kilkustronicową historię firmy nie jest najlepszym pomysłem, szczególnie dla nowych klientów. Nie znaczy to jednak, ze mamy od razu rezygnować z takiego pomysłu, ale nie powinniśmy wychodzić z taką lekturą do każdego.

REKLAMA

Oczywiście znajdą się klienci, którzy z chęcią dowiedzą się o nas więcej. Będą to przede wszystkim zadowoleni klienci, ale również Ci, którym nie spodobały się nasze usługi. Dlatego też warto nasz opis podzielić na dwie części – skrócony i rozszerzony. To tylko przykład tego, że powinniśmy mieć coś odpowiedniego zarówno dla nowych klientów, jak i stałych bywalców. Idąc tym tropem musimy pamiętać, że każdy klient to skarb, o który trzeba zadbać.

Zobacz również: Marketing przez SMS – jak to działa?

REKLAMA

W związku z tym, tworząc strategię sklepu musimy myśleć o każdym typie klienta (typy klientów opisywaliśmy we wcześniejszym artykule), a także brać pod uwagę stopień ich zaangażowania zarówno w sklep, jak i ofertę. Generalizując, możemy rozróżnić dwa typy klientów. Pierwszym typem są klienci, którzy dokładnie wiedzą czego chcą, drugim zaś są klienci niezdecydowani. Naszym zadaniem jest zadbanie zarówno o jeden, jak i o drugi typ konsumenta.

Przypuśćmy, że prowadzimy sklep ze sprzętem audio. Klient zaangażowany zarówno w naszą markę jak i tematykę oferty doskonale wie czego szuka. Jego zakupy ograniczają się do wejścia na stronę, wpisania symbolu modelu lub przejścia do interesującego działu i dokonanie zakupu. Klient tego typu doskonale wie czego chce, zna swój gust i nie potrzebuje większej pomocy w wyborze. Można powiedzieć, że jest to klient idealnym, który nie przysparza żadnych problemów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

REKLAMA

Drugim typem klienta, jest osoba niezdecydowana, lub nieznająca się na tematyce oferty. Klient ten z pewnością jest po raz pierwszy w naszym sklepie i potrzebuje prowadzenia za rękę przez gąszcz ofert i podstron. Klient ten być może dopiero zaczyna przygodę ze sprzętem audio lub chce sprawić komuś udany prezent. Z pewnością z radością przyjmie jakąkolwiek formę pomocy choćby w postaci poradnika, na przykład: „Jak wybrać swój pierwszy sprzęt audio?”, lub „Czym kierować się przy wyborze kolumn?”.

Sprostanie wymaganiom każdej grupy klientów sprawi, że nasza marka będzie pozytywnie postrzegana i kojarzona z przyjaznym i bardzo fachowym traktowaniem klientów. Jeśli jednak skłonimy się w stronę jednej z grup zaniedbując jednocześnie drugą możemy być pewni, że nasza marka zejdzie z dobrego toru i będzie postrzegana jako ta, która faworyzuje stałych klientów, lub łowi naiwnych konsumentów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

REKLAMA

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA