REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio wykreować dobrą markę w oczach klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci

REKLAMA

REKLAMA

Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci. Każdy sklep również chce, aby stali klienci nawet nie myśleli o zakupach w innym miejscu, a nowi wręcz marzyli o pierwszej transakcji w naszym e-sklepie. Czy takie marzenie ma szansę na spełnienie? Co zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do takiego modelu?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, większość klientów chce po prostu zrobić zakupy w naszym sklepie bez większych formalności – szybko i wygodnie. W związku z tym, serwowanie klientom kilkustronicową historię firmy nie jest najlepszym pomysłem, szczególnie dla nowych klientów. Nie znaczy to jednak, ze mamy od razu rezygnować z takiego pomysłu, ale nie powinniśmy wychodzić z taką lekturą do każdego.

REKLAMA

REKLAMA

Oczywiście znajdą się klienci, którzy z chęcią dowiedzą się o nas więcej. Będą to przede wszystkim zadowoleni klienci, ale również Ci, którym nie spodobały się nasze usługi. Dlatego też warto nasz opis podzielić na dwie części – skrócony i rozszerzony. To tylko przykład tego, że powinniśmy mieć coś odpowiedniego zarówno dla nowych klientów, jak i stałych bywalców. Idąc tym tropem musimy pamiętać, że każdy klient to skarb, o który trzeba zadbać.

Zobacz również: Marketing przez SMS – jak to działa?

W związku z tym, tworząc strategię sklepu musimy myśleć o każdym typie klienta (typy klientów opisywaliśmy we wcześniejszym artykule), a także brać pod uwagę stopień ich zaangażowania zarówno w sklep, jak i ofertę. Generalizując, możemy rozróżnić dwa typy klientów. Pierwszym typem są klienci, którzy dokładnie wiedzą czego chcą, drugim zaś są klienci niezdecydowani. Naszym zadaniem jest zadbanie zarówno o jeden, jak i o drugi typ konsumenta.

REKLAMA

Przypuśćmy, że prowadzimy sklep ze sprzętem audio. Klient zaangażowany zarówno w naszą markę jak i tematykę oferty doskonale wie czego szuka. Jego zakupy ograniczają się do wejścia na stronę, wpisania symbolu modelu lub przejścia do interesującego działu i dokonanie zakupu. Klient tego typu doskonale wie czego chce, zna swój gust i nie potrzebuje większej pomocy w wyborze. Można powiedzieć, że jest to klient idealnym, który nie przysparza żadnych problemów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

Drugim typem klienta, jest osoba niezdecydowana, lub nieznająca się na tematyce oferty. Klient ten z pewnością jest po raz pierwszy w naszym sklepie i potrzebuje prowadzenia za rękę przez gąszcz ofert i podstron. Klient ten być może dopiero zaczyna przygodę ze sprzętem audio lub chce sprawić komuś udany prezent. Z pewnością z radością przyjmie jakąkolwiek formę pomocy choćby w postaci poradnika, na przykład: „Jak wybrać swój pierwszy sprzęt audio?”, lub „Czym kierować się przy wyborze kolumn?”.

Sprostanie wymaganiom każdej grupy klientów sprawi, że nasza marka będzie pozytywnie postrzegana i kojarzona z przyjaznym i bardzo fachowym traktowaniem klientów. Jeśli jednak skłonimy się w stronę jednej z grup zaniedbując jednocześnie drugą możemy być pewni, że nasza marka zejdzie z dobrego toru i będzie postrzegana jako ta, która faworyzuje stałych klientów, lub łowi naiwnych konsumentów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA