REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odpowiednio wykreować dobrą markę w oczach klientów?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci
Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci

REKLAMA

REKLAMA

Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci. Każdy sklep również chce, aby stali klienci nawet nie myśleli o zakupach w innym miejscu, a nowi wręcz marzyli o pierwszej transakcji w naszym e-sklepie. Czy takie marzenie ma szansę na spełnienie? Co zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do takiego modelu?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, większość klientów chce po prostu zrobić zakupy w naszym sklepie bez większych formalności – szybko i wygodnie. W związku z tym, serwowanie klientom kilkustronicową historię firmy nie jest najlepszym pomysłem, szczególnie dla nowych klientów. Nie znaczy to jednak, ze mamy od razu rezygnować z takiego pomysłu, ale nie powinniśmy wychodzić z taką lekturą do każdego.

REKLAMA

Oczywiście znajdą się klienci, którzy z chęcią dowiedzą się o nas więcej. Będą to przede wszystkim zadowoleni klienci, ale również Ci, którym nie spodobały się nasze usługi. Dlatego też warto nasz opis podzielić na dwie części – skrócony i rozszerzony. To tylko przykład tego, że powinniśmy mieć coś odpowiedniego zarówno dla nowych klientów, jak i stałych bywalców. Idąc tym tropem musimy pamiętać, że każdy klient to skarb, o który trzeba zadbać.

Zobacz również: Marketing przez SMS – jak to działa?

REKLAMA

W związku z tym, tworząc strategię sklepu musimy myśleć o każdym typie klienta (typy klientów opisywaliśmy we wcześniejszym artykule), a także brać pod uwagę stopień ich zaangażowania zarówno w sklep, jak i ofertę. Generalizując, możemy rozróżnić dwa typy klientów. Pierwszym typem są klienci, którzy dokładnie wiedzą czego chcą, drugim zaś są klienci niezdecydowani. Naszym zadaniem jest zadbanie zarówno o jeden, jak i o drugi typ konsumenta.

Przypuśćmy, że prowadzimy sklep ze sprzętem audio. Klient zaangażowany zarówno w naszą markę jak i tematykę oferty doskonale wie czego szuka. Jego zakupy ograniczają się do wejścia na stronę, wpisania symbolu modelu lub przejścia do interesującego działu i dokonanie zakupu. Klient tego typu doskonale wie czego chce, zna swój gust i nie potrzebuje większej pomocy w wyborze. Można powiedzieć, że jest to klient idealnym, który nie przysparza żadnych problemów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Jak mylna reklama wpływa na postrzeganie serwisu przez internautę?

REKLAMA

Drugim typem klienta, jest osoba niezdecydowana, lub nieznająca się na tematyce oferty. Klient ten z pewnością jest po raz pierwszy w naszym sklepie i potrzebuje prowadzenia za rękę przez gąszcz ofert i podstron. Klient ten być może dopiero zaczyna przygodę ze sprzętem audio lub chce sprawić komuś udany prezent. Z pewnością z radością przyjmie jakąkolwiek formę pomocy choćby w postaci poradnika, na przykład: „Jak wybrać swój pierwszy sprzęt audio?”, lub „Czym kierować się przy wyborze kolumn?”.

Sprostanie wymaganiom każdej grupy klientów sprawi, że nasza marka będzie pozytywnie postrzegana i kojarzona z przyjaznym i bardzo fachowym traktowaniem klientów. Jeśli jednak skłonimy się w stronę jednej z grup zaniedbując jednocześnie drugą możemy być pewni, że nasza marka zejdzie z dobrego toru i będzie postrzegana jako ta, która faworyzuje stałych klientów, lub łowi naiwnych konsumentów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA