REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

Kamil Rogala
Sklepy internetowe i najróżniejsze portale oraz wortale mogą podejmować współpracę na wielu płaszczyznach
Sklepy internetowe i najróżniejsze portale oraz wortale mogą podejmować współpracę na wielu płaszczyznach

REKLAMA

REKLAMA

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane?

REKLAMA

Sklepy internetowe i najróżniejsze portale oraz wortale mogą podejmować współpracę na wielu płaszczyznach. Na początku warto zaznaczyć, że obie strony powinny operować na podobnych szczeblach rynku. Z pewnością niewskazana jest współpraca serwisu randkowego ze sklepem internetowym oferującym na przykład wiatrówki czy akcesoria wyprawowe. Dużo lepszym połączeniem będzie na przykład serwis o tematyce budowlanej ze sklepem internetowym oferującym na przykład bramy garażowe czy drzwi.

REKLAMA

Prowadząc sklep internetowy na odpowiednim poziomie uchodzimy za ekspertów w branży, w której oferujemy towary swoim konsumentom. Oczywiście warto to wrażenie pielęgnować i zachować. Działając w tym kierunku możemy na przykład pisać dla portalu lub wortalu różne artykuły w formie poradników czy też zestawień najpopularniejszych towarów lub nowości z branży. Możemy również przeprowadzać testy produktów, które są najczęściej wybierane w naszym sklepie, lub towarów nowych, które dopiero wchodzą na rynek. To świetna forma promocji i przekonania konsumenta do danego produktu.

Zobacz również: E-mail prywatny czy służbowy – który jest bardziej wartościowy w bazie danych?

REKLAMA

Oprócz artykułów, newsów czy testów produktów możemy publikować opinie czy przeprowadzać konsultacje z potencjalnymi klientami na łamach danej strony internetowej. Jest to bardzo korzystne zarówno dla strony internetowej, która wydaje się w oczach internautów bardziej aktywna i „żywa”, a dla naszego sklepu już samo pojawienie się loga i linku do naszego sklepu podniesie sprzedaż, nie wspominając nawet o artykułach czy poradach naszego autorstwa. Oczywiście na naszej stronie powinien pojawić się link i odnośnik do portalu, w którym pojawiają się nasze wpisy.

Możliwości współpracy i jej zakres to kwestia bardzo indywidualna i praktycznie nieograniczona. Współpraca może ograniczyć się do wymiany bannerów i linków, albo rozszerzyć do wspomnianego wcześniej obustronnego wsparcia w postaci pisania artykułów, porad czy polecania naszego sklepu stałym czytelnikom portalu. Oczywiście należy zachować umiar i ograniczyć współpracę do optymalnego maksimum. Nie zawsze tak zażyła współpraca, która doprowadzi wręcz do połączenia dwóch szczebli biznesu może prowadzić do sukcesu i wielkich profitów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Alternatywne oprogramowanie dla firm – co wybrać?

Kończąc temat warto wspomnieć o jeszcze jednej formie promocji obustronnej, którą można przeprowadzić na próbę lub jednorazowo. Jest to konkurs internetowy, polegający na umieszczeniu konkursu na portalu z odnośnikiem do sponsora, czyli naszego sklepu internetowego. Konkursy internetowe zawsze przyciągają użytkowników, co jest korzystne dla obu stron. Ponadto fundując nagrody zawsze przyciągamy zainteresowanie potencjalnych klientów. Być może organizacja konkursu będzie pierwszym krokiem do owocnej współpracy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

REKLAMA

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

Firmy zbyt beztrosko podchodzą do cyberkryminalistów?

Firmy lekkomyślnie podchodzą do kwestii cyberbezpieczeństwa? Z raportu „State of Enterprise Cyber Risk in the Age of AI 2024” wynika. że co dziesiąta firma nigdy nie przeprowadziła audytu swoich systemów, a połowa sprawdza zabezpieczenia raz w tygodniu lub rzadziej. A aż 65 proc. firm działa na podstawie przestarzałych, co najmniej dwuletnich, planów. 

ZPP chce zmian w akcyzie na wyroby tytoniowe i e-papierosy

Przedsiębiorcy są zaskoczeni nieoczekiwaną zmianą przepisów podatkowych dotyczących akcyzy na wyroby tytoniowe. Przedstawiciele Związku Przedsiębiorców i Pracodawców alarmują, że zmiany wprowadzane są w niewłaściwy sposób. Mają swoje propozycje. 

Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów

16 października w godzinach 10:00-12:00 zapraszamy na debatę „Upór czy rezygnacja? O skutecznych strategiach realizacji celów”.

REKLAMA

MRiRW: Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r.

Projektowane stawki płatności bezpośrednich oraz przejściowego wsparcia krajowego za 2024 r. W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowane zostały projekty rozporządzeń określających stawki poszczególnych płatności bezpośrednich podstawowych oraz ekoschematów obszarowych (bez ekoschematu Dobrostan zwierząt).

Liderzy Eksportu nagrodzeni podczas Gali PAIH Forum Biznesu

Najlepsi polscy eksporterzy wyłonieni. Za nami rozdanie nagród Lidera Eksportu PAIH. Wyróżnienia w czterech kategoriach były kluczowymi punktami gali, która zakończyła pierwszy dzień trwającego PAIH Forum Biznesu.

REKLAMA