REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające.
Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające.

REKLAMA

REKLAMA

Założenie sklepu internetowego to wieloetapowy, złożony proces polegający min. na wyborze i wdrożeniu odpowiedniej technologii umożliwiającej sprzedaż, zakupie domeny i hostingu oraz ustaleniu kanałów dystrybucji. Jednak nawet to wszystko nie wystarczy, by móc w pełni funkcjonować. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze znalezienie odpowiedniej niszy, dzięki której nasz sklep będzie w stanie generować zyski.

Nie da się ukryć, że jednym z kluczowych elementów decydujących o przyszłości internetowego handlu jest właśnie nisza. Obecnie w polskim Internecie sprzedaje się najwięcej książek, odzieży, kosmetyków i sprzętu elektronicznego. W związku z tym, jak łatwo się domyślić każdy z tych sektorów został już opanowany przez jednego, bądź kilku dużych graczy, którzy dość skutecznie podnoszą bariery wejścia na rynek.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety wielu początkujących e-biznesmenów wciąż popełnia ten sam błąd wybierając do swoich sklepów te rzeczy, które sprzedają się najlepiej. Wiadomo, że nawet jeżeli wydamy dużo pieniędzy na kampanie marketingowe i staniemy się w miarę rozpoznawalni, to prędzej, czy później narazimy się na walkę cenową z potentatami tej branży, którą niestety przegramy. W związku z tym pamiętajmy, że dokonując analizy rynku w poszukiwaniu odpowiedniej branży skupiajmy się na jak najmniej zdominowanych sektorach.

Jednocześnie należy sobie uświadomić ile wynosi średnia wartość jednorazowych zakupów dokonywanych w sieci. Według ostatnich statystyk najwięcej transakcji mieści się w przedziale 50 – 250 zł, na drugim miejscu zakupy o wartości 250 – 500 zł. Jest to o tyle istotne, że pokazuje nam gdzie tak naprawdę powinniśmy szukać. Dzięki temu będziemy mieli świadomość tego, iż napotykając na niszę związaną ze sprzedażą bardzo drogich rzeczy nie zarobimy na tym żadnych pieniędzy, bowiem klienci dokonują w sieci głównie zakupów o niewielkiej wartości.

Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające. W dobie stale rosnącej konkurencji musimy się liczyć z tym, że nawet będąc prekursorem w swojej branży prędzej, czy później znajdzie się ktoś, kto będzie chciał nas zdominować.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dlatego właśnie każdy e-biznesmen powinien pamiętać o unikalności swojej działalności. Poprzez unikalność mam na myśli niestandardowe usługi bezpośrednio dotyczące naszego asortymentu, bądź wyjątkowość samych towarów. Pomyślmy na przykład o sklepach z żywnością. Pomimo, iż nie jest to zbytnio rozwinięta i popularna branża w Internecie, to można stwierdzić, że na rynku jest już kilku dużych potentatów, którzy mogą stanowić dla nas barierę.

Dlatego mając na uwadze unikalność asortymentu należałoby otworzyć sklep wyłącznie ze zdrową żywnością. Może nie przyniesie on aż tak znacznych dochodów, ale przynajmniej nie będziemy już na samym początku narażeni na walkę z konkurencją.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA