Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa
REKLAMA
REKLAMA
Nie da się ukryć, że jednym z kluczowych elementów decydujących o przyszłości internetowego handlu jest właśnie nisza. Obecnie w polskim Internecie sprzedaje się najwięcej książek, odzieży, kosmetyków i sprzętu elektronicznego. W związku z tym, jak łatwo się domyślić każdy z tych sektorów został już opanowany przez jednego, bądź kilku dużych graczy, którzy dość skutecznie podnoszą bariery wejścia na rynek.
REKLAMA
REKLAMA
Niestety wielu początkujących e-biznesmenów wciąż popełnia ten sam błąd wybierając do swoich sklepów te rzeczy, które sprzedają się najlepiej. Wiadomo, że nawet jeżeli wydamy dużo pieniędzy na kampanie marketingowe i staniemy się w miarę rozpoznawalni, to prędzej, czy później narazimy się na walkę cenową z potentatami tej branży, którą niestety przegramy. W związku z tym pamiętajmy, że dokonując analizy rynku w poszukiwaniu odpowiedniej branży skupiajmy się na jak najmniej zdominowanych sektorach.
Jednocześnie należy sobie uświadomić ile wynosi średnia wartość jednorazowych zakupów dokonywanych w sieci. Według ostatnich statystyk najwięcej transakcji mieści się w przedziale 50 – 250 zł, na drugim miejscu zakupy o wartości 250 – 500 zł. Jest to o tyle istotne, że pokazuje nam gdzie tak naprawdę powinniśmy szukać. Dzięki temu będziemy mieli świadomość tego, iż napotykając na niszę związaną ze sprzedażą bardzo drogich rzeczy nie zarobimy na tym żadnych pieniędzy, bowiem klienci dokonują w sieci głównie zakupów o niewielkiej wartości.
Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające. W dobie stale rosnącej konkurencji musimy się liczyć z tym, że nawet będąc prekursorem w swojej branży prędzej, czy później znajdzie się ktoś, kto będzie chciał nas zdominować.
Polecamy: Jak założyć własną firmę?
REKLAMA
Dlatego właśnie każdy e-biznesmen powinien pamiętać o unikalności swojej działalności. Poprzez unikalność mam na myśli niestandardowe usługi bezpośrednio dotyczące naszego asortymentu, bądź wyjątkowość samych towarów. Pomyślmy na przykład o sklepach z żywnością. Pomimo, iż nie jest to zbytnio rozwinięta i popularna branża w Internecie, to można stwierdzić, że na rynku jest już kilku dużych potentatów, którzy mogą stanowić dla nas barierę.
Dlatego mając na uwadze unikalność asortymentu należałoby otworzyć sklep wyłącznie ze zdrową żywnością. Może nie przyniesie on aż tak znacznych dochodów, ale przynajmniej nie będziemy już na samym początku narażeni na walkę z konkurencją.
Polecamy: serwis Zakładam firmę
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.