REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

epieniadz.blox.pl
Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające.
Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające.

REKLAMA

REKLAMA

Założenie sklepu internetowego to wieloetapowy, złożony proces polegający min. na wyborze i wdrożeniu odpowiedniej technologii umożliwiającej sprzedaż, zakupie domeny i hostingu oraz ustaleniu kanałów dystrybucji. Jednak nawet to wszystko nie wystarczy, by móc w pełni funkcjonować. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze znalezienie odpowiedniej niszy, dzięki której nasz sklep będzie w stanie generować zyski.

Nie da się ukryć, że jednym z kluczowych elementów decydujących o przyszłości internetowego handlu jest właśnie nisza. Obecnie w polskim Internecie sprzedaje się najwięcej książek, odzieży, kosmetyków i sprzętu elektronicznego. W związku z tym, jak łatwo się domyślić każdy z tych sektorów został już opanowany przez jednego, bądź kilku dużych graczy, którzy dość skutecznie podnoszą bariery wejścia na rynek.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety wielu początkujących e-biznesmenów wciąż popełnia ten sam błąd wybierając do swoich sklepów te rzeczy, które sprzedają się najlepiej. Wiadomo, że nawet jeżeli wydamy dużo pieniędzy na kampanie marketingowe i staniemy się w miarę rozpoznawalni, to prędzej, czy później narazimy się na walkę cenową z potentatami tej branży, którą niestety przegramy. W związku z tym pamiętajmy, że dokonując analizy rynku w poszukiwaniu odpowiedniej branży skupiajmy się na jak najmniej zdominowanych sektorach.

Jednocześnie należy sobie uświadomić ile wynosi średnia wartość jednorazowych zakupów dokonywanych w sieci. Według ostatnich statystyk najwięcej transakcji mieści się w przedziale 50 – 250 zł, na drugim miejscu zakupy o wartości 250 – 500 zł. Jest to o tyle istotne, że pokazuje nam gdzie tak naprawdę powinniśmy szukać. Dzięki temu będziemy mieli świadomość tego, iż napotykając na niszę związaną ze sprzedażą bardzo drogich rzeczy nie zarobimy na tym żadnych pieniędzy, bowiem klienci dokonują w sieci głównie zakupów o niewielkiej wartości.

Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające. W dobie stale rosnącej konkurencji musimy się liczyć z tym, że nawet będąc prekursorem w swojej branży prędzej, czy później znajdzie się ktoś, kto będzie chciał nas zdominować.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dlatego właśnie każdy e-biznesmen powinien pamiętać o unikalności swojej działalności. Poprzez unikalność mam na myśli niestandardowe usługi bezpośrednio dotyczące naszego asortymentu, bądź wyjątkowość samych towarów. Pomyślmy na przykład o sklepach z żywnością. Pomimo, iż nie jest to zbytnio rozwinięta i popularna branża w Internecie, to można stwierdzić, że na rynku jest już kilku dużych potentatów, którzy mogą stanowić dla nas barierę.

Dlatego mając na uwadze unikalność asortymentu należałoby otworzyć sklep wyłącznie ze zdrową żywnością. Może nie przyniesie on aż tak znacznych dochodów, ale przynajmniej nie będziemy już na samym początku narażeni na walkę z konkurencją.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

Wykaz podmiotów podlegających ochronie: 17 spółek strategicznych dla Polski

TVN oraz Polsat dołączą do wykazu firm strategicznych Polski – zapowiedział premier Donald Tusk. Obecnie wykaz ten obejmuje 17 spółek działających w branżach zajmujących się m.in. energetyką, paliwami czy dostawą usług telekomunikacyjnych.

Nowe obowiązki dla przedsiębiorców w związku z GSPR [komentarz ekspercki]

Firmy stoją przed kolejnym wyzwaniem. Od 13 grudnia 2024 roku unijne rozporządzenie o ogólnym bezpieczeństwie produktów (GPSR) wprowadza nowe obowiązki dla przedsiębiorców. Oznacza to surowsze kontrole i wysokie kary. Czy polskie firmy są na to gotowe? 

REKLAMA

Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

REKLAMA