REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
epieniadz.blox.pl
Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające.
Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające.

REKLAMA

REKLAMA

Założenie sklepu internetowego to wieloetapowy, złożony proces polegający min. na wyborze i wdrożeniu odpowiedniej technologii umożliwiającej sprzedaż, zakupie domeny i hostingu oraz ustaleniu kanałów dystrybucji. Jednak nawet to wszystko nie wystarczy, by móc w pełni funkcjonować. Do pełni szczęścia brakuje nam jeszcze znalezienie odpowiedniej niszy, dzięki której nasz sklep będzie w stanie generować zyski.

Nie da się ukryć, że jednym z kluczowych elementów decydujących o przyszłości internetowego handlu jest właśnie nisza. Obecnie w polskim Internecie sprzedaje się najwięcej książek, odzieży, kosmetyków i sprzętu elektronicznego. W związku z tym, jak łatwo się domyślić każdy z tych sektorów został już opanowany przez jednego, bądź kilku dużych graczy, którzy dość skutecznie podnoszą bariery wejścia na rynek.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety wielu początkujących e-biznesmenów wciąż popełnia ten sam błąd wybierając do swoich sklepów te rzeczy, które sprzedają się najlepiej. Wiadomo, że nawet jeżeli wydamy dużo pieniędzy na kampanie marketingowe i staniemy się w miarę rozpoznawalni, to prędzej, czy później narazimy się na walkę cenową z potentatami tej branży, którą niestety przegramy. W związku z tym pamiętajmy, że dokonując analizy rynku w poszukiwaniu odpowiedniej branży skupiajmy się na jak najmniej zdominowanych sektorach.

Jednocześnie należy sobie uświadomić ile wynosi średnia wartość jednorazowych zakupów dokonywanych w sieci. Według ostatnich statystyk najwięcej transakcji mieści się w przedziale 50 – 250 zł, na drugim miejscu zakupy o wartości 250 – 500 zł. Jest to o tyle istotne, że pokazuje nam gdzie tak naprawdę powinniśmy szukać. Dzięki temu będziemy mieli świadomość tego, iż napotykając na niszę związaną ze sprzedażą bardzo drogich rzeczy nie zarobimy na tym żadnych pieniędzy, bowiem klienci dokonują w sieci głównie zakupów o niewielkiej wartości.

Niewątpliwie znalezienie odpowiednie niszy dla naszego sklepu jest bardzo istotne, ale w dłuższym horyzoncie czasowym na pewno nie wystarczające. W dobie stale rosnącej konkurencji musimy się liczyć z tym, że nawet będąc prekursorem w swojej branży prędzej, czy później znajdzie się ktoś, kto będzie chciał nas zdominować.

REKLAMA

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego właśnie każdy e-biznesmen powinien pamiętać o unikalności swojej działalności. Poprzez unikalność mam na myśli niestandardowe usługi bezpośrednio dotyczące naszego asortymentu, bądź wyjątkowość samych towarów. Pomyślmy na przykład o sklepach z żywnością. Pomimo, iż nie jest to zbytnio rozwinięta i popularna branża w Internecie, to można stwierdzić, że na rynku jest już kilku dużych potentatów, którzy mogą stanowić dla nas barierę.

Dlatego mając na uwadze unikalność asortymentu należałoby otworzyć sklep wyłącznie ze zdrową żywnością. Może nie przyniesie on aż tak znacznych dochodów, ale przynajmniej nie będziemy już na samym początku narażeni na walkę z konkurencją.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA