REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć własny sklep internetowy? - 5 kroków

Subskrybuj nas na Youtube
zakładanie sklepu internetowego
zakładanie sklepu internetowego
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Założenie własnej firmy jest sposobem na poradzenie sobie na trudnym rynku pracy. Dobrym pomysłem na biznes jest sklep internetowy. Jak założyć własny sklep internetowy?

Obserwując współczesny rynek pracy, widoczna jest tendencja coraz większej ilości osób do otwierania własnych biznesów. Nieustannie rośnie liczba nowych firm, a wiele z nich powstaje w branży e-commerce. Chętnie otwieramy własne sklepy internetowe, ponieważ chcemy rozwijać nasze pasje i cenimy sobie dowolność, a także niezależność, jaką nam daje własna działalność.

REKLAMA

Analizując historie e-przedsiębiorców można zauważyć, że najprężniej działające sklepy niekoniecznie zostały stworzone i są zarządzane przez doświadczonych specjalistów, za którymi stoi szereg pracowników. Często znacznie lepiej radzą sobie młode matki, nastolatkowie czy znudzeni pracownicy korporacji, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego typu działalnością, a chcieli zacząć coś nowego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce, każdy ma w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć handel online. Nie są do tego potrzebne zdolności ani wiedza techniczna czy lata praktyki – dzięki rozwiązaniom w modelu SaaS dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty czy usługi w sieci. Sukces w e-commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu. A do samego stworzenia e-sklepu wystarczy tak naprawdę tylko 5 prostych kroków.

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 1: Produkt

REKLAMA

To on powinien być w naszym biznesie najważniejszy. Bardzo często pomysł na niego rodzi się z własnej potrzeby – Siostry Stąpor ze sklepu Szyjemy Sukienki swoje produkty zaczęły projektować, kiedy zauważyły, że nie podobają im się ubrania w sklepach sieciowych i stwierdziły, że same stworzą lepsze. Podobnie było w przypadku biznesu Anny Nawrot z Lamps&Co, która niezadowolona z oferty sklepów, postanowiła samodzielnie wykonać lampy czy pufy do pokoju dziecka. To tylko dwa z setek przypadków, kiedy okazało się, że indywidualna potrzeba może okazać się punktem wyjścia do dochodowego biznesu.

Przygotowując ofertę sklepu internetowego, oprócz dostosowania naszego produktu do potrzeb odbiorców, warto także zadbać, aby produkty były jak najbardziej unikalne i oryginalne. Wówczas istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że nasz biznes zagospodaruje jakąś niszę, a tym samym będzie przyciągać wielu klientów i generować duży zysk. Jeżeli mamy już pomysł na produkt, to tak naprawdę połowa sukcesu jest za nami. Wówczas możemy przystąpić do tworzenia samego sklepu.

Zobacz: Jaką firmę założyć? – najlepsze pomysły na własny biznes

KROK 2: Wygląd i UX sklepu

REKLAMA

Wygląd sklepu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w e-commerce. Jeżeli strona naszego biznesu nie wygląda zachęcająco i profesjonalnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Design jest szczególnie ważny, jeżeli sami sprzedajemy produkty, które wyróżniają się estetyką – np. ubrania, akcesoria czy artykuły wyposażenia domowego. W takiej sytuacji, nasz asortyment musi być zaprezentowany na pięknej stronie – w innym wypadku cały jego urok zostanie przyćmiony przez nieciekawe otoczenie. Na Shoplo.com, dla wszystkich, którzy chcą otworzyć sklep internetowy udostępnione są gotowe szablony, dzięki którym jednym kliknięciem mogą stworzyć własny sklep. Wyróżnikiem szablonów jest ich przyciągający uwagę wygląd. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników platformy wynikło, że to właśnie „ładne szablony” (obok „prostoty obsługi”) są najczęstszymi powodami wyboru Shoplo. 

Kolejny element sklepu internetowego, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest UX (User Experience), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony e-biznesu. Jeżeli chcemy sprzedawać dużo, musimy maksymalnie uprościć proces zakupowy w naszym sklepie oraz ułatwić wyszukiwanie produktów. Stąd, kluczowe jest zbudowanie prostego procesu składania zamówienia – im mniej danych będzie musiał wprowadzić klient, tym lepiej. Długie formularze skutecznie zniechęcają użytkowników i sprawiają, że porzucają koszyk bez dokonania zakupu. Warto pomyśleć także o tym, aby udostępnić klientom możliwość kupowania poprzez konto Facebook. W tym wypadku złożenie zamówienia będzie maksymalnie proste i wygodne. Ze statystyk Shoplo.com wynika, że aż 20% zamówień składanych jest właśnie przez konto na Facebooku.

Jak wypełnić druk prokury? - WZÓR

KROK 3: Konfiguracja płatności i dostawy

Ten etap najbardziej przeraża osoby, które chcą otworzyć własny e-biznes. Wydaje się, że dodanie metod płatności i sposobów dostawy do sklepu jest nie tylko trudne, ale także kosztowne, bowiem wymaga specjalnych integracji przygotowanych przez programistów. Tak rzeczywiście jest w przypadku dedykowanych sklepów, jednak decydując się na korzystanie z oprogramowania sklepowego w modelu SaaS, otrzymujemy od ręki gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest banalnie prosta – przykładowo, na Shoplo.com można zrobić to w mniej niż minutę. Każdy sam decyduje, które metody płatności i dostawy chce udostępnić w swoim sklepie, mając do wyboru całą gamę możliwości.

Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-commerce, poza samą konfiguracją metod dostawy, problemem jest także cała obsługa logistyczna sklepu – nie każdy ma magazyn, w którym może przechowywać produkty, czas, aby pakować i wysyłać zamówienia czy wiedzę, aby wybrać najlepszą ofertę od kurierów. Początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że jednym rozwiązaniem tej kwestii jest wynajęcie powierzchni i zatrudnienie do wysyłki paczek dedykowanych osób. Istnieje jednak dla tego alternatywa, która pozwala oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze – jest nią fulfillment. W jego ramach, z właściciela sklepu zdjęte są wszystkie kwestie związane z logistyką – a więc magazynowanie produktów, ich pakowanie oraz wysyłka. Oznacza to, że zajmuje się on tylko przygotowaniem oferty produktowej i marketingiem, a cała obsługa zamówień jest realizowana w ramach fulfillmentu. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla początkujących, którym często brak wiedzy, kapitału oraz czasu.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?


KROK 4: Mobile commerce i wielokanałowość

Chociaż tak naprawdę zaprezentowane wyżej kroki wystarczą, aby zacząć sprzedawać online, w dzisiejszych czasach dobrze od razu przenieść swój sklep także na kanał mobilny. Ostatnie dane pokazują, że m-commerce (mobile commerce) systematycznie rośnie w siłę – jeszcze w 2013r. zakupy przez urządzenia mobilne stanowiły 15% zakupów online, a przewiduje się, że w 2018r. będzie to już 30%. Dlatego dostosowanie sklepu do smartfonów i tabletów staje się koniecznością dla osób sprzedających w sieci – bez tego nie tylko pomijamy istotny segment osób kupujących wyłącznie mobilnie, ale także zniechęcamy klientów, którzy odwiedzili naszą stronę na smartfonie, aby przejrzeć ofertę (nie mogli tego zrobić ze względu na źle wyświetlające się treści). Szczęśliwie dla e-przedsiębiorców stworzenie wersji mobilnej sklepu nie musi być jednak kosztowane ani skomplikowane, ponieważ wiele platform e-commerce swoim klientom oferuje w cenie wersję mobilną sklepu.

Kolejny kluczowy aspekt w e-commerce to sprzedaż wielokanałowa. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje nam szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę. Na Shoplo.com udostępnione są liczne integracje, pozwalające za pomocą kilku kliknięć sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu. Ze statystyk wynika, że wśród najczęściej wybieranych kanałów sprzedaży poza sklepem na stronie są: Facebook, Allegro, eBay, Google Shopping, blogi i widgety na stronach partnerów.

Zobacz: Zmiana umowy spółki jawnej

KROK 5: Pierwsze zamówienie

Po przejściu przez powyższe kroki, nasz sklep jest już w pełni gotowy, żeby zacząć sprzedawać. Teraz czas skupić się na marketingu, aby dobrze go wypromować i jak najszybciej pozyskać klientów. Kiedy w naszym sklepie pojawi się zamówienie, będziemy wiedzieli, że pierwszy sukces już za nami. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne, w postaci np. przekroczenia stu sprzedanych produktów.

Autor: Patryk Pawlikowski, CEO, Shoplo.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA