REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć własny sklep internetowy? - 5 kroków

Subskrybuj nas na Youtube
zakładanie sklepu internetowego
zakładanie sklepu internetowego
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Założenie własnej firmy jest sposobem na poradzenie sobie na trudnym rynku pracy. Dobrym pomysłem na biznes jest sklep internetowy. Jak założyć własny sklep internetowy?

Obserwując współczesny rynek pracy, widoczna jest tendencja coraz większej ilości osób do otwierania własnych biznesów. Nieustannie rośnie liczba nowych firm, a wiele z nich powstaje w branży e-commerce. Chętnie otwieramy własne sklepy internetowe, ponieważ chcemy rozwijać nasze pasje i cenimy sobie dowolność, a także niezależność, jaką nam daje własna działalność.

REKLAMA

REKLAMA

Analizując historie e-przedsiębiorców można zauważyć, że najprężniej działające sklepy niekoniecznie zostały stworzone i są zarządzane przez doświadczonych specjalistów, za którymi stoi szereg pracowników. Często znacznie lepiej radzą sobie młode matki, nastolatkowie czy znudzeni pracownicy korporacji, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego typu działalnością, a chcieli zacząć coś nowego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce, każdy ma w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć handel online. Nie są do tego potrzebne zdolności ani wiedza techniczna czy lata praktyki – dzięki rozwiązaniom w modelu SaaS dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty czy usługi w sieci. Sukces w e-commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu. A do samego stworzenia e-sklepu wystarczy tak naprawdę tylko 5 prostych kroków.

REKLAMA

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 1: Produkt

To on powinien być w naszym biznesie najważniejszy. Bardzo często pomysł na niego rodzi się z własnej potrzeby – Siostry Stąpor ze sklepu Szyjemy Sukienki swoje produkty zaczęły projektować, kiedy zauważyły, że nie podobają im się ubrania w sklepach sieciowych i stwierdziły, że same stworzą lepsze. Podobnie było w przypadku biznesu Anny Nawrot z Lamps&Co, która niezadowolona z oferty sklepów, postanowiła samodzielnie wykonać lampy czy pufy do pokoju dziecka. To tylko dwa z setek przypadków, kiedy okazało się, że indywidualna potrzeba może okazać się punktem wyjścia do dochodowego biznesu.

Przygotowując ofertę sklepu internetowego, oprócz dostosowania naszego produktu do potrzeb odbiorców, warto także zadbać, aby produkty były jak najbardziej unikalne i oryginalne. Wówczas istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że nasz biznes zagospodaruje jakąś niszę, a tym samym będzie przyciągać wielu klientów i generować duży zysk. Jeżeli mamy już pomysł na produkt, to tak naprawdę połowa sukcesu jest za nami. Wówczas możemy przystąpić do tworzenia samego sklepu.

Zobacz: Jaką firmę założyć? – najlepsze pomysły na własny biznes

KROK 2: Wygląd i UX sklepu

Wygląd sklepu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w e-commerce. Jeżeli strona naszego biznesu nie wygląda zachęcająco i profesjonalnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Design jest szczególnie ważny, jeżeli sami sprzedajemy produkty, które wyróżniają się estetyką – np. ubrania, akcesoria czy artykuły wyposażenia domowego. W takiej sytuacji, nasz asortyment musi być zaprezentowany na pięknej stronie – w innym wypadku cały jego urok zostanie przyćmiony przez nieciekawe otoczenie. Na Shoplo.com, dla wszystkich, którzy chcą otworzyć sklep internetowy udostępnione są gotowe szablony, dzięki którym jednym kliknięciem mogą stworzyć własny sklep. Wyróżnikiem szablonów jest ich przyciągający uwagę wygląd. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników platformy wynikło, że to właśnie „ładne szablony” (obok „prostoty obsługi”) są najczęstszymi powodami wyboru Shoplo. 

Kolejny element sklepu internetowego, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest UX (User Experience), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony e-biznesu. Jeżeli chcemy sprzedawać dużo, musimy maksymalnie uprościć proces zakupowy w naszym sklepie oraz ułatwić wyszukiwanie produktów. Stąd, kluczowe jest zbudowanie prostego procesu składania zamówienia – im mniej danych będzie musiał wprowadzić klient, tym lepiej. Długie formularze skutecznie zniechęcają użytkowników i sprawiają, że porzucają koszyk bez dokonania zakupu. Warto pomyśleć także o tym, aby udostępnić klientom możliwość kupowania poprzez konto Facebook. W tym wypadku złożenie zamówienia będzie maksymalnie proste i wygodne. Ze statystyk Shoplo.com wynika, że aż 20% zamówień składanych jest właśnie przez konto na Facebooku.

Jak wypełnić druk prokury? - WZÓR

KROK 3: Konfiguracja płatności i dostawy

Ten etap najbardziej przeraża osoby, które chcą otworzyć własny e-biznes. Wydaje się, że dodanie metod płatności i sposobów dostawy do sklepu jest nie tylko trudne, ale także kosztowne, bowiem wymaga specjalnych integracji przygotowanych przez programistów. Tak rzeczywiście jest w przypadku dedykowanych sklepów, jednak decydując się na korzystanie z oprogramowania sklepowego w modelu SaaS, otrzymujemy od ręki gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest banalnie prosta – przykładowo, na Shoplo.com można zrobić to w mniej niż minutę. Każdy sam decyduje, które metody płatności i dostawy chce udostępnić w swoim sklepie, mając do wyboru całą gamę możliwości.

Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-commerce, poza samą konfiguracją metod dostawy, problemem jest także cała obsługa logistyczna sklepu – nie każdy ma magazyn, w którym może przechowywać produkty, czas, aby pakować i wysyłać zamówienia czy wiedzę, aby wybrać najlepszą ofertę od kurierów. Początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że jednym rozwiązaniem tej kwestii jest wynajęcie powierzchni i zatrudnienie do wysyłki paczek dedykowanych osób. Istnieje jednak dla tego alternatywa, która pozwala oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze – jest nią fulfillment. W jego ramach, z właściciela sklepu zdjęte są wszystkie kwestie związane z logistyką – a więc magazynowanie produktów, ich pakowanie oraz wysyłka. Oznacza to, że zajmuje się on tylko przygotowaniem oferty produktowej i marketingiem, a cała obsługa zamówień jest realizowana w ramach fulfillmentu. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla początkujących, którym często brak wiedzy, kapitału oraz czasu.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?


KROK 4: Mobile commerce i wielokanałowość

Chociaż tak naprawdę zaprezentowane wyżej kroki wystarczą, aby zacząć sprzedawać online, w dzisiejszych czasach dobrze od razu przenieść swój sklep także na kanał mobilny. Ostatnie dane pokazują, że m-commerce (mobile commerce) systematycznie rośnie w siłę – jeszcze w 2013r. zakupy przez urządzenia mobilne stanowiły 15% zakupów online, a przewiduje się, że w 2018r. będzie to już 30%. Dlatego dostosowanie sklepu do smartfonów i tabletów staje się koniecznością dla osób sprzedających w sieci – bez tego nie tylko pomijamy istotny segment osób kupujących wyłącznie mobilnie, ale także zniechęcamy klientów, którzy odwiedzili naszą stronę na smartfonie, aby przejrzeć ofertę (nie mogli tego zrobić ze względu na źle wyświetlające się treści). Szczęśliwie dla e-przedsiębiorców stworzenie wersji mobilnej sklepu nie musi być jednak kosztowane ani skomplikowane, ponieważ wiele platform e-commerce swoim klientom oferuje w cenie wersję mobilną sklepu.

Kolejny kluczowy aspekt w e-commerce to sprzedaż wielokanałowa. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje nam szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę. Na Shoplo.com udostępnione są liczne integracje, pozwalające za pomocą kilku kliknięć sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu. Ze statystyk wynika, że wśród najczęściej wybieranych kanałów sprzedaży poza sklepem na stronie są: Facebook, Allegro, eBay, Google Shopping, blogi i widgety na stronach partnerów.

Zobacz: Zmiana umowy spółki jawnej

KROK 5: Pierwsze zamówienie

Po przejściu przez powyższe kroki, nasz sklep jest już w pełni gotowy, żeby zacząć sprzedawać. Teraz czas skupić się na marketingu, aby dobrze go wypromować i jak najszybciej pozyskać klientów. Kiedy w naszym sklepie pojawi się zamówienie, będziemy wiedzieli, że pierwszy sukces już za nami. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne, w postaci np. przekroczenia stu sprzedanych produktów.

Autor: Patryk Pawlikowski, CEO, Shoplo.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA