REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć własny sklep internetowy? - 5 kroków

zakładanie sklepu internetowego
zakładanie sklepu internetowego
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Założenie własnej firmy jest sposobem na poradzenie sobie na trudnym rynku pracy. Dobrym pomysłem na biznes jest sklep internetowy. Jak założyć własny sklep internetowy?

Obserwując współczesny rynek pracy, widoczna jest tendencja coraz większej ilości osób do otwierania własnych biznesów. Nieustannie rośnie liczba nowych firm, a wiele z nich powstaje w branży e-commerce. Chętnie otwieramy własne sklepy internetowe, ponieważ chcemy rozwijać nasze pasje i cenimy sobie dowolność, a także niezależność, jaką nam daje własna działalność.

REKLAMA

Analizując historie e-przedsiębiorców można zauważyć, że najprężniej działające sklepy niekoniecznie zostały stworzone i są zarządzane przez doświadczonych specjalistów, za którymi stoi szereg pracowników. Często znacznie lepiej radzą sobie młode matki, nastolatkowie czy znudzeni pracownicy korporacji, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego typu działalnością, a chcieli zacząć coś nowego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce, każdy ma w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć handel online. Nie są do tego potrzebne zdolności ani wiedza techniczna czy lata praktyki – dzięki rozwiązaniom w modelu SaaS dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty czy usługi w sieci. Sukces w e-commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu. A do samego stworzenia e-sklepu wystarczy tak naprawdę tylko 5 prostych kroków.

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 1: Produkt

REKLAMA

To on powinien być w naszym biznesie najważniejszy. Bardzo często pomysł na niego rodzi się z własnej potrzeby – Siostry Stąpor ze sklepu Szyjemy Sukienki swoje produkty zaczęły projektować, kiedy zauważyły, że nie podobają im się ubrania w sklepach sieciowych i stwierdziły, że same stworzą lepsze. Podobnie było w przypadku biznesu Anny Nawrot z Lamps&Co, która niezadowolona z oferty sklepów, postanowiła samodzielnie wykonać lampy czy pufy do pokoju dziecka. To tylko dwa z setek przypadków, kiedy okazało się, że indywidualna potrzeba może okazać się punktem wyjścia do dochodowego biznesu.

Przygotowując ofertę sklepu internetowego, oprócz dostosowania naszego produktu do potrzeb odbiorców, warto także zadbać, aby produkty były jak najbardziej unikalne i oryginalne. Wówczas istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że nasz biznes zagospodaruje jakąś niszę, a tym samym będzie przyciągać wielu klientów i generować duży zysk. Jeżeli mamy już pomysł na produkt, to tak naprawdę połowa sukcesu jest za nami. Wówczas możemy przystąpić do tworzenia samego sklepu.

Zobacz: Jaką firmę założyć? – najlepsze pomysły na własny biznes

KROK 2: Wygląd i UX sklepu

REKLAMA

Wygląd sklepu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w e-commerce. Jeżeli strona naszego biznesu nie wygląda zachęcająco i profesjonalnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Design jest szczególnie ważny, jeżeli sami sprzedajemy produkty, które wyróżniają się estetyką – np. ubrania, akcesoria czy artykuły wyposażenia domowego. W takiej sytuacji, nasz asortyment musi być zaprezentowany na pięknej stronie – w innym wypadku cały jego urok zostanie przyćmiony przez nieciekawe otoczenie. Na Shoplo.com, dla wszystkich, którzy chcą otworzyć sklep internetowy udostępnione są gotowe szablony, dzięki którym jednym kliknięciem mogą stworzyć własny sklep. Wyróżnikiem szablonów jest ich przyciągający uwagę wygląd. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników platformy wynikło, że to właśnie „ładne szablony” (obok „prostoty obsługi”) są najczęstszymi powodami wyboru Shoplo. 

Kolejny element sklepu internetowego, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest UX (User Experience), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony e-biznesu. Jeżeli chcemy sprzedawać dużo, musimy maksymalnie uprościć proces zakupowy w naszym sklepie oraz ułatwić wyszukiwanie produktów. Stąd, kluczowe jest zbudowanie prostego procesu składania zamówienia – im mniej danych będzie musiał wprowadzić klient, tym lepiej. Długie formularze skutecznie zniechęcają użytkowników i sprawiają, że porzucają koszyk bez dokonania zakupu. Warto pomyśleć także o tym, aby udostępnić klientom możliwość kupowania poprzez konto Facebook. W tym wypadku złożenie zamówienia będzie maksymalnie proste i wygodne. Ze statystyk Shoplo.com wynika, że aż 20% zamówień składanych jest właśnie przez konto na Facebooku.

Jak wypełnić druk prokury? - WZÓR

KROK 3: Konfiguracja płatności i dostawy

Ten etap najbardziej przeraża osoby, które chcą otworzyć własny e-biznes. Wydaje się, że dodanie metod płatności i sposobów dostawy do sklepu jest nie tylko trudne, ale także kosztowne, bowiem wymaga specjalnych integracji przygotowanych przez programistów. Tak rzeczywiście jest w przypadku dedykowanych sklepów, jednak decydując się na korzystanie z oprogramowania sklepowego w modelu SaaS, otrzymujemy od ręki gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest banalnie prosta – przykładowo, na Shoplo.com można zrobić to w mniej niż minutę. Każdy sam decyduje, które metody płatności i dostawy chce udostępnić w swoim sklepie, mając do wyboru całą gamę możliwości.

Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-commerce, poza samą konfiguracją metod dostawy, problemem jest także cała obsługa logistyczna sklepu – nie każdy ma magazyn, w którym może przechowywać produkty, czas, aby pakować i wysyłać zamówienia czy wiedzę, aby wybrać najlepszą ofertę od kurierów. Początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że jednym rozwiązaniem tej kwestii jest wynajęcie powierzchni i zatrudnienie do wysyłki paczek dedykowanych osób. Istnieje jednak dla tego alternatywa, która pozwala oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze – jest nią fulfillment. W jego ramach, z właściciela sklepu zdjęte są wszystkie kwestie związane z logistyką – a więc magazynowanie produktów, ich pakowanie oraz wysyłka. Oznacza to, że zajmuje się on tylko przygotowaniem oferty produktowej i marketingiem, a cała obsługa zamówień jest realizowana w ramach fulfillmentu. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla początkujących, którym często brak wiedzy, kapitału oraz czasu.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?


KROK 4: Mobile commerce i wielokanałowość

Chociaż tak naprawdę zaprezentowane wyżej kroki wystarczą, aby zacząć sprzedawać online, w dzisiejszych czasach dobrze od razu przenieść swój sklep także na kanał mobilny. Ostatnie dane pokazują, że m-commerce (mobile commerce) systematycznie rośnie w siłę – jeszcze w 2013r. zakupy przez urządzenia mobilne stanowiły 15% zakupów online, a przewiduje się, że w 2018r. będzie to już 30%. Dlatego dostosowanie sklepu do smartfonów i tabletów staje się koniecznością dla osób sprzedających w sieci – bez tego nie tylko pomijamy istotny segment osób kupujących wyłącznie mobilnie, ale także zniechęcamy klientów, którzy odwiedzili naszą stronę na smartfonie, aby przejrzeć ofertę (nie mogli tego zrobić ze względu na źle wyświetlające się treści). Szczęśliwie dla e-przedsiębiorców stworzenie wersji mobilnej sklepu nie musi być jednak kosztowane ani skomplikowane, ponieważ wiele platform e-commerce swoim klientom oferuje w cenie wersję mobilną sklepu.

Kolejny kluczowy aspekt w e-commerce to sprzedaż wielokanałowa. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje nam szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę. Na Shoplo.com udostępnione są liczne integracje, pozwalające za pomocą kilku kliknięć sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu. Ze statystyk wynika, że wśród najczęściej wybieranych kanałów sprzedaży poza sklepem na stronie są: Facebook, Allegro, eBay, Google Shopping, blogi i widgety na stronach partnerów.

Zobacz: Zmiana umowy spółki jawnej

KROK 5: Pierwsze zamówienie

Po przejściu przez powyższe kroki, nasz sklep jest już w pełni gotowy, żeby zacząć sprzedawać. Teraz czas skupić się na marketingu, aby dobrze go wypromować i jak najszybciej pozyskać klientów. Kiedy w naszym sklepie pojawi się zamówienie, będziemy wiedzieli, że pierwszy sukces już za nami. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne, w postaci np. przekroczenia stu sprzedanych produktów.

Autor: Patryk Pawlikowski, CEO, Shoplo.com

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA