REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarejestrować firmę online?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Gabriela Polkowska
rejestracja firmy online
rejestracja firmy online
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz szybko i sprawnie założyć firmę? Teraz możesz zrobić to bez wychodzenia z domu. W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie jak można właściwie złożyć wniosek o rejestrację firmy przez Internet.

Rejestracja firmy online

W celu zarejestrowania firmy przez Internet trzeba złożyć wniosek w serwisie www. firma.gov.pl. Służy do tego specjalny internetowy kreator. Rejestracji należy dokonać następujących krokach:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Wybór sposobu podpisania wniosku

Istnieją trzy sposobu podpisania elektronicznego wniosku o rejestrację firmy. Są to:

  • Podpis z certyfikatem kwalifikowanym,
  • Profil zaufany ePUAP,
  • Anonimowe przygotowanie wniosku.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W przypadku któregoś z dwóch pierwszych sposobów podpisu konieczne jest dodatkowo założenie konta w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). W sytuacji gdy jesteśmy już posiadaczami podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP konto w CEIDG możemy założyć online.

REKLAMA

Jeśli natomiast zdecydujemy się na anonimowe przygotowanie wniosku, to poza złożeniem wniosku online, rejestrację firmy będziemy musieli potwierdzić jeszcze w najbliższym urzędzie gminy w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Wypełnienie pola z danymi wnioskodawcy
  2. Złożenie oświadczenia o braku posiadania zakazu prowadzenia działalności gospodarczej
  3. Dokonanie opisu zakładanej działalności

W opisie należy podać firmę przedsiębiorcy, przewidywaną liczbę pracowników oraz osób zatrudnionych, a także wybrać stosowny kod Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) i  główne miejsce wykonywania działalności.

  1. Wypełnienie danych dotyczących sposobu ubezpieczenia
  2. Udzielenie informacji dotyczącej naczelników skarbowych
  3. Określenie formy opodatkowania

Zobacz: Jaką firmę założyć? - pomysły

Wybrać musimy jedną z czterech dostępnych form opodatkowania, którymi są:

  • Podatek na zasadach ogólnych  (jego wysokość jest zależna od osiągniętych dochodów. Jeśli nie przekraczają one  kwoty 85.528 tys. zł, to będzie on wynosił 18 % od dochodu, a w przeciwnym wypadku 32% od nadwyżki ponad próg podatkowy).
  • Podatek liniowy (jest stały niezależnie od osiągniętego dochodu i wynosi zawsze 19%).
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych (korzystanie z tej formy opodatkowania wiąże się z brakiem możliwości zaliczania wydatków do kosztów uzyskania dochodów. Przy wyborze tej opcji w rozliczeniu bierze się  pod uwagę jedynie przychody z prowadzonej działalności. Możliwość wyboru tej formy opodatkowania reguluje Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930.
  • Karta podatkowa (polega ona na opłacaniu stałej kwoty opodatkowania niezależnie od uzyskiwanych dochodów).

Należy przy tym zaznaczyć, że wybrany przez nas sposób opodatkowania będzie decydował jednocześnie o wymogu konkretnej formy rozliczenia podatkowego.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

Podpis z certyfikatem kwalifikowanym

Bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem jest narzędziem, które służy do identyfikacji osób, które wymieniają dokumenty w formie elektronicznej, podpisują w ten sposób umowy, przesyłają dokumenty do organów administracji publicznej i in. Jest on równoważny z podpisem własnoręcznym. Został uregulowany Ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, Dz.U. 2001 nr 130 poz. 1450. Można uzyskać go odpłatnie w następujących miejscach:

  • Krajowej Izbie Rozliczeniowej
  • Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych
  • Unizeto Technologies
  • Enigma S.O.I.
  • EuroCert Sp. z o.o.

Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Profil zaufany ePUAP

Profil zaufany ePUAP, podobnie jak podpis kwalifikowany, jest narzędziem służącym do potwierdzenia naszej tożsamości przy składaniu dokumentów elektronicznych, z tą jednak różnicą, że w odróżnieniu do tego drugiego, pozwala on jedynie na identyfikację w elektronicznych systemach administracji publicznej. Jego utworzenie jest nieodpłatne. Można uzyskać go składając odpowiedni wniosek na stronie Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem: www.epuap.gov.pl. W przypadku osób posiadających wcześniej podpis z certyfikatem kwalifikowanym można tego dokonać w całości przez Internet. Natomiast w sytuacji, gdy nie jesteśmy posiadaczami podpisu kwalifikowanego, należy najpierw wypełnić odpowiedni wniosek na platformie EPUAP, a następnie udać się do właściwego w tej sprawie punktu potwierdzającego. Punkty takie znajdują się w następujących miejscach:

  • w urzędach wojewódzkich
  • urzędach gmin
  • urzędach skarbowych
  • oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zobacz: 8 kroków do założenia własnej firmy w CEIDG

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA