REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarejestrować firmę online?

Gabriela Polkowska
rejestracja firmy online
rejestracja firmy online
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz szybko i sprawnie założyć firmę? Teraz możesz zrobić to bez wychodzenia z domu. W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie jak można właściwie złożyć wniosek o rejestrację firmy przez Internet.

Rejestracja firmy online

W celu zarejestrowania firmy przez Internet trzeba złożyć wniosek w serwisie www. firma.gov.pl. Służy do tego specjalny internetowy kreator. Rejestracji należy dokonać następujących krokach:

REKLAMA

  1. Wybór sposobu podpisania wniosku

Istnieją trzy sposobu podpisania elektronicznego wniosku o rejestrację firmy. Są to:

  • Podpis z certyfikatem kwalifikowanym,
  • Profil zaufany ePUAP,
  • Anonimowe przygotowanie wniosku.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

W przypadku któregoś z dwóch pierwszych sposobów podpisu konieczne jest dodatkowo założenie konta w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). W sytuacji gdy jesteśmy już posiadaczami podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP konto w CEIDG możemy założyć online.

Jeśli natomiast zdecydujemy się na anonimowe przygotowanie wniosku, to poza złożeniem wniosku online, rejestrację firmy będziemy musieli potwierdzić jeszcze w najbliższym urzędzie gminy w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Wypełnienie pola z danymi wnioskodawcy
  2. Złożenie oświadczenia o braku posiadania zakazu prowadzenia działalności gospodarczej
  3. Dokonanie opisu zakładanej działalności

W opisie należy podać firmę przedsiębiorcy, przewidywaną liczbę pracowników oraz osób zatrudnionych, a także wybrać stosowny kod Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) i  główne miejsce wykonywania działalności.

  1. Wypełnienie danych dotyczących sposobu ubezpieczenia
  2. Udzielenie informacji dotyczącej naczelników skarbowych
  3. Określenie formy opodatkowania

Zobacz: Jaką firmę założyć? - pomysły

Wybrać musimy jedną z czterech dostępnych form opodatkowania, którymi są:

  • Podatek na zasadach ogólnych  (jego wysokość jest zależna od osiągniętych dochodów. Jeśli nie przekraczają one  kwoty 85.528 tys. zł, to będzie on wynosił 18 % od dochodu, a w przeciwnym wypadku 32% od nadwyżki ponad próg podatkowy).
  • Podatek liniowy (jest stały niezależnie od osiągniętego dochodu i wynosi zawsze 19%).
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych (korzystanie z tej formy opodatkowania wiąże się z brakiem możliwości zaliczania wydatków do kosztów uzyskania dochodów. Przy wyborze tej opcji w rozliczeniu bierze się  pod uwagę jedynie przychody z prowadzonej działalności. Możliwość wyboru tej formy opodatkowania reguluje Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930.
  • Karta podatkowa (polega ona na opłacaniu stałej kwoty opodatkowania niezależnie od uzyskiwanych dochodów).

Należy przy tym zaznaczyć, że wybrany przez nas sposób opodatkowania będzie decydował jednocześnie o wymogu konkretnej formy rozliczenia podatkowego.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

Podpis z certyfikatem kwalifikowanym

Bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem jest narzędziem, które służy do identyfikacji osób, które wymieniają dokumenty w formie elektronicznej, podpisują w ten sposób umowy, przesyłają dokumenty do organów administracji publicznej i in. Jest on równoważny z podpisem własnoręcznym. Został uregulowany Ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, Dz.U. 2001 nr 130 poz. 1450. Można uzyskać go odpłatnie w następujących miejscach:

  • Krajowej Izbie Rozliczeniowej
  • Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych
  • Unizeto Technologies
  • Enigma S.O.I.
  • EuroCert Sp. z o.o.

Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Profil zaufany ePUAP

Profil zaufany ePUAP, podobnie jak podpis kwalifikowany, jest narzędziem służącym do potwierdzenia naszej tożsamości przy składaniu dokumentów elektronicznych, z tą jednak różnicą, że w odróżnieniu do tego drugiego, pozwala on jedynie na identyfikację w elektronicznych systemach administracji publicznej. Jego utworzenie jest nieodpłatne. Można uzyskać go składając odpowiedni wniosek na stronie Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem: www.epuap.gov.pl. W przypadku osób posiadających wcześniej podpis z certyfikatem kwalifikowanym można tego dokonać w całości przez Internet. Natomiast w sytuacji, gdy nie jesteśmy posiadaczami podpisu kwalifikowanego, należy najpierw wypełnić odpowiedni wniosek na platformie EPUAP, a następnie udać się do właściwego w tej sprawie punktu potwierdzającego. Punkty takie znajdują się w następujących miejscach:

  • w urzędach wojewódzkich
  • urzędach gmin
  • urzędach skarbowych
  • oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zobacz: 8 kroków do założenia własnej firmy w CEIDG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

REKLAMA

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

REKLAMA