REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarejestrować firmę online?

Gabriela Polkowska
rejestracja firmy online
rejestracja firmy online
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz szybko i sprawnie założyć firmę? Teraz możesz zrobić to bez wychodzenia z domu. W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie jak można właściwie złożyć wniosek o rejestrację firmy przez Internet.

Rejestracja firmy online

W celu zarejestrowania firmy przez Internet trzeba złożyć wniosek w serwisie www. firma.gov.pl. Służy do tego specjalny internetowy kreator. Rejestracji należy dokonać następujących krokach:

REKLAMA

  1. Wybór sposobu podpisania wniosku

Istnieją trzy sposobu podpisania elektronicznego wniosku o rejestrację firmy. Są to:

  • Podpis z certyfikatem kwalifikowanym,
  • Profil zaufany ePUAP,
  • Anonimowe przygotowanie wniosku.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

W przypadku któregoś z dwóch pierwszych sposobów podpisu konieczne jest dodatkowo założenie konta w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). W sytuacji gdy jesteśmy już posiadaczami podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP konto w CEIDG możemy założyć online.

Jeśli natomiast zdecydujemy się na anonimowe przygotowanie wniosku, to poza złożeniem wniosku online, rejestrację firmy będziemy musieli potwierdzić jeszcze w najbliższym urzędzie gminy w ciągu 7 dni od złożenia wniosku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Wypełnienie pola z danymi wnioskodawcy
  2. Złożenie oświadczenia o braku posiadania zakazu prowadzenia działalności gospodarczej
  3. Dokonanie opisu zakładanej działalności

W opisie należy podać firmę przedsiębiorcy, przewidywaną liczbę pracowników oraz osób zatrudnionych, a także wybrać stosowny kod Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) i  główne miejsce wykonywania działalności.

  1. Wypełnienie danych dotyczących sposobu ubezpieczenia
  2. Udzielenie informacji dotyczącej naczelników skarbowych
  3. Określenie formy opodatkowania

Zobacz: Jaką firmę założyć? - pomysły

Wybrać musimy jedną z czterech dostępnych form opodatkowania, którymi są:

  • Podatek na zasadach ogólnych  (jego wysokość jest zależna od osiągniętych dochodów. Jeśli nie przekraczają one  kwoty 85.528 tys. zł, to będzie on wynosił 18 % od dochodu, a w przeciwnym wypadku 32% od nadwyżki ponad próg podatkowy).
  • Podatek liniowy (jest stały niezależnie od osiągniętego dochodu i wynosi zawsze 19%).
  • Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych (korzystanie z tej formy opodatkowania wiąże się z brakiem możliwości zaliczania wydatków do kosztów uzyskania dochodów. Przy wyborze tej opcji w rozliczeniu bierze się  pod uwagę jedynie przychody z prowadzonej działalności. Możliwość wyboru tej formy opodatkowania reguluje Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930.
  • Karta podatkowa (polega ona na opłacaniu stałej kwoty opodatkowania niezależnie od uzyskiwanych dochodów).

Należy przy tym zaznaczyć, że wybrany przez nas sposób opodatkowania będzie decydował jednocześnie o wymogu konkretnej formy rozliczenia podatkowego.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

Podpis z certyfikatem kwalifikowanym

Bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem jest narzędziem, które służy do identyfikacji osób, które wymieniają dokumenty w formie elektronicznej, podpisują w ten sposób umowy, przesyłają dokumenty do organów administracji publicznej i in. Jest on równoważny z podpisem własnoręcznym. Został uregulowany Ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, Dz.U. 2001 nr 130 poz. 1450. Można uzyskać go odpłatnie w następujących miejscach:

  • Krajowej Izbie Rozliczeniowej
  • Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych
  • Unizeto Technologies
  • Enigma S.O.I.
  • EuroCert Sp. z o.o.

Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Profil zaufany ePUAP

Profil zaufany ePUAP, podobnie jak podpis kwalifikowany, jest narzędziem służącym do potwierdzenia naszej tożsamości przy składaniu dokumentów elektronicznych, z tą jednak różnicą, że w odróżnieniu do tego drugiego, pozwala on jedynie na identyfikację w elektronicznych systemach administracji publicznej. Jego utworzenie jest nieodpłatne. Można uzyskać go składając odpowiedni wniosek na stronie Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem: www.epuap.gov.pl. W przypadku osób posiadających wcześniej podpis z certyfikatem kwalifikowanym można tego dokonać w całości przez Internet. Natomiast w sytuacji, gdy nie jesteśmy posiadaczami podpisu kwalifikowanego, należy najpierw wypełnić odpowiedni wniosek na platformie EPUAP, a następnie udać się do właściwego w tej sprawie punktu potwierdzającego. Punkty takie znajdują się w następujących miejscach:

  • w urzędach wojewódzkich
  • urzędach gmin
  • urzędach skarbowych
  • oddziałach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zobacz: 8 kroków do założenia własnej firmy w CEIDG

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wsparcie dla firm rozwijających się - ulga na innowacyjnych pracowników

Ulga na innowacyjnych pracowników jest przeznaczona dla podatników prowadzących działalność badawczo-rozwojową, przez którą zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT rozumie się działalnością twórczą obejmującą badania naukowe lub prace rozwojowe, podejmowaną w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz wykorzystania zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań.

Transformacja zaczyna się od lidera

Rozmowa z Krzysztofem Witkowskim, partnerem w EY Academy of Business, o tym, dlaczego inwestycje w rozwój power skills są dziś konieczne dla wzrostu organizacji

Karty sportowe to przepis na zdrowie

W dzisiejszym biznesie wsparcie aktywności fizycznej przez pracodawców to nie tylko benefit, ale strategiczna inwestycja w zdrowie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie, wydajność, zadowolenie oraz atmosferę w pracy. To zadanie dla działów HR, które mogą wprowadzać proste rozwiązania, jak aktywne przerwy czy dostęp do programów fitness. 

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości [KOMENTARZ]

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości. Komentuje Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl.

REKLAMA

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? [Poradnik]

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? Oto poradnik dla przyszłych właścicieli salonów kosmetycznych.

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki do 15 września 2025 r.

Za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. składki można opłacić w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Kiedy ZUS może umorzyć składki?

Wypalenie zawodowe to już problem występujący w każdej firmie. Jak można zminimalizować jego skutki

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe, wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Wszelkie okoliczności, od warunków pracy po sytuację rodzinną i zagrożenia klimatyczne, nie są sprzyjające zmarginalizowaniu tego zjawiska.

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców. Od 1 listopada 2024 r. przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z wakacji składkowych. Jakie są warunki, by skorzystać z wakacji składkowych? Gdzie należy złożyć wniosek?

REKLAMA

ZUS umorzy składki przedsiębiorcom dotkniętym przez powódź. Wnioski o pomoc będą traktowane priorytetowo

Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogą składać wnioski do ZUS nie tylko o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty, ale także o ich umorzenie. Jak uzyskać pomoc?

Branża winiarska walczy o uregulowanie sprzedaży przez internet

- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii. 

REKLAMA