REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wsparcie informacyjne dla MSP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Wsparcie informacyjne dla MSP/ fot. Fotolia
Wsparcie informacyjne dla MSP/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od wielu lat Państwowa Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizuje plany i projekty szkoleniowe, badawcze ukierunkowane na rozwój i wzrost konkurencyjności w sektorze MSP, mikro przedsiębiorstw i start up. Od 2005 roku PARP wspiera i rozwija sieć Punktów Konsultacyjnych w całym kraju.

Punkty Konsultacyjne

Punkty Konsultacyjne są efektem projektu UE – Europejskiego Funduszu Społecznego. W Polsce działalność punktów jest prowadzona poprzez sieć  i Krajowy System Usług (KSU). Są to organizacje non-profit, finansowane ze środków  samorządowych, źródeł zewnętrznych oraz działalności dodatkowej. Punkty konsultacyjne to wcześniejsze agencje rozwoju regionalnego, centra wspierania biznesu oraz izby branżowe, badawcze. Często działalność tego typu prowadzą fundacje, fundusze, stowarzyszenia i szkoły biznesu.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz: Firma na próbę – jak założyć ?

Plan wspierania MSP

Plan wspierania MSP przez ostatnie lata znacznie się rozwinął, szczególnie w zakresie edukacji, doradztwa oraz wprowadzenia usług dla biznesu. Znaczne zmiany wynikały z rozbudowy sieci online oraz działalności szkoleniowej, doradczej i informacyjnej poprzez Internet, działalność online. Zmiany te wymagały wielu dostosowań w zakresie innowacji oraz oprogramowania IT, sprzętu IT. Przez ostatnie lata Punkty znacznie rozwinęły swą działalność poprzez rozbudowę współpracy z samorządami, instytucjami i organizacjami lokalnymi, krajowymi i międzynarodowymi.

Zobacz: Dobry pomysł to tylko połowa sukcesu start-upu

REKLAMA

Wsparcie w zakresie otwierania i prowadzenia działalności

Obecnie działalność podstawowa Punktów Konsultacyjnych opiera się na działaniach informacyjnych i usługowych. Punkty są  wsparciem dla MSP w zakresie otwierania i prowadzenia działalności gospodarczej. Badania PARP wskazują wysokie zaangażowanie i zainteresowanie działalnością doradczą w zakresie możliwości finansowania, obowiązków firmy, dokumentacji handlowych, certyfikatów. Wysokie zainteresowanie ocenia się przy doradztwie indywidualnym, osobistym. Większość respondentów planuje dalszą współpracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Rozpoczęcie działalności bezpośrednio po wpisie w KRS - zmiana w prawie

Cena usług doradczych

Jednym z podstawowych kryteriów oceny Punktów Konsultacyjnych był koszt usługi i doradztwa. Ponad 1/3 osób za podstawowe kryterium wybiera brak kosztów oraz szeroki zakres usług. Ponad 40% osób zgadza się na zmiany ceny. Średnia cena usług doradczych zdaniem klientów powinna wynosić ok. 300 zł, cena usług informacyjnych 120 zł.

Przedsiębiorcy współpracujący w ramach KSU szukają następnych rozwiązań m.in. doradztwo i kontakt poprzez portale i online. Ważnym kryterium oceny KSU jest dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz wprowadzanie specjalizacji i zróżnicowania oferty wobec różnych firm.

Redakcja poleca: Zmiany w zakresie mechanizmu odwróconego obciążenia VAT - Wyjaśnienia MF (PDF)

Zainteresowanie usługami informacyjnymi

Badania pokazują wysokie zainteresowanie usługami informacyjnymi, średnia w roku to 103 010. Około 80-90% klientów to klienci nowi. W przypadku usług opieki nad klientem osoby nowe to 10-20%. Najczęściej przedsiębiorcy szukają informacji dotyczącej finansowania, zakładania działalności oraz likwidacji działalności. Ważnym elementem są usługi specjalistyczne: prawne, rachunkowe, księgowe, urzędowe. Około połowa usług dotyczy wypełniania dokumentów. Ponad 80% opiera się na asystowaniu i pomocy przy wypełnianiu dokumentów.

Przyszłość KSU

Krajowy System Usług będzie nadal rozwijany w zakresie współpracy online oraz rozbudowy współpracy z przedsiębiorstwami, urzędami, samorządami i instytucjami krajowymi. Głównym celem będzie budowa specjalizacji i długofalowych relacji.

DOROTA SMOLEŃSKA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA