REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnej firmy

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Czy jesteś gotowy na założenie własnej firmy. / Fot. Fotolia
Czy jesteś gotowy na założenie własnej firmy. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Założenie własnej firmy wymaga zaangażowania, odwagi, zdyscyplinowania, zabezpieczenia finansowego, doświadczenia i pomysłu. Sprawdź, czy jesteś gotowy na założenie własnego biznesu.

Czy jesteś gotowy by zostać swoim własnym szefem?

Dzisiejszy świat charakteryzuje przedsiębiorczość i gospodarka wolnorynkowa. Podstawę stanowią współcześnie małe i średnie przedsiębiorstwa. Jeśli myślisz o tym, aby stać się właścicielem jednej z takich firm, powinieneś najpierw zadać sobie kilka pytań i sprawdzić czy posiadasz odpowiednie zaplecze finansowe oraz wiedzę.

REKLAMA

1. Czy jesteś zaangażowany?

Pamiętaj, że droga do sukcesu w biznesie może być długa. Statystycznie ponad połowa małych firm upada w ciągu pięciu lat, z różnych powodów – zauważa Małgorzata Majewska. Najważniejsze jest to, by być konsekwentnym i nie poddawać się łatwo przeciwnościom. Problemy i potknięcia są zwykle nieuniknione, ale jeśli zdecydujesz się pozostać na obranej ścieżce, Twoje szanse automatycznie wzrosną.

2. Czy jesteś odważny?

Kiedy pracujesz na własny rachunek, musisz przede wszystkim umieć się sprzedać. W przypadku prowadzenia własnej firmy nie ma miejsca na nieśmiałość czy łagodność. Jeśli jesteś przekonany, że nie posiadasz odpowiednich kompetencji komunikacyjnych i przebojowości, możesz porzucić myśl o zakładaniu własnej firmy.

Porozmawiaj o tym na FORUM

3. Czy jesteś zdyscyplinowany?

REKLAMA

Osiągnięcia w poprzedniej pracy nie zawsze są współmierne do działalności na własny rachunek. Pamiętaj, że wcześniej pewnie miałeś nad sobą kilku przełożonych i klarownie zarysowane obowiązki. Zapytaj sam siebie, czy jesteś w stanie osiągnąć takie same efekty, działając na własny rachunek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oceń swoją samodyscyplinę i umiejętności organizacyjne, zanim podejmiesz ryzyko. Jeśli nie jesteś pewien, znajdź odpowiednie szkolenia i kursy, które pomogą Ci podszkolić Twoje umiejętności – zaznacza Małgorzata Majewska.

4. Czy jesteś finansowo zabezpieczony?

Nie wszystkie firmy przynoszą zysk od razu. Jeśli nie posiadasz funduszy, wsparcia od rodziny czy małżonka lub innego sposobu generowania zysku, wstrzymaj się z decyzją o zakładaniu firmy. Pamiętaj, że poszukiwanie inwestorów czy pożyczki pełnią jedynie funkcje pomocnicze. Oszczędzaj, albo znajdź pracę w niepełnym wymiarze godzin, aby uzupełnić swoje dochody – radzi Małgorzata Majewska. Jeśli nie spojrzysz realnie na finanse, Twoja firma nie ma szans utrzymać się na rynku.

Pożyczka na założenie firmy - wsparcie w starcie od 17 listopada

5. Czy masz doświadczenie?

Brak niezbędnej wiedzy na temat wybranej dziedziny i prowadzenia biznesu jest jednym z powodów dla których nowe przedsiębiorstwa upadają. Upewnij się, że masz podstawy do tego, by założyć własny biznes i z powodzeniem go poprowadzić. Jeśli zastanawiasz się nad otwarciem małego sklepu, dobrze abyś znał podstawy zarządzania i miał doświadczenia z tym związane. Sama pasja nie wystarczy - przed otwarciem musisz wziąć pod uwagę każdy aspekt działalności  - listę płac, podatki, marketing, dystrybucję, ubezpieczenia, czy potencjalnych klientów – podkreśla Małgorzata Majewska.

Bądź także gotowy na nieustanną naukę, od momentu rozpoczęcia działalności. Stała czujność i obserwacją stanowią ochronę przed kryzysem.

Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA