reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Przedsiębiorca jako konsument od 1 stycznia 2021 r.

Aktualizacja: 05.01.2021

1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta przyznające przedsiębiorcom prawa konsumentów. Co to oznacza? Kto może skorzystać z tej zmiany? »

Przedsiębiorca jak konsument. Co zmieni się od 1 stycznia 2021 r.?

Aktualizacja: 22.12.2020

Dotychczas podział był prosty, produkt lub usługę kupuje Klient - Konsument lub Klient - Przedsiębiorca. Od 1 stycznia ten podział będzie inny. Zmiany prawa dla e-commerce, które miały wejść w czerwcu 2020 r. postanowiono jednak, przesunąć na okres noworoczny tzn. 1 stycznia 2021 r. »

Materiały budowlane - uwaga na nierzetelne informacje sprzedawców i producentów

Aktualizacja: 20.11.2020

Jedynym wiarygodnym i wymaganym prawem źródłem wiedzy o właściwościach danego wyrobu budowlanego jest dokument o nazwie Deklaracja Właściwości Użytkowych, w którym producent wiążąco potwierdza właściwości wyrobu i bierze za niego odpowiedzialność. Jeżeli wyrób nie jest opatrzony jasną i czytelną etykietą oraz wymaganą przepisami deklaracją, klient nie może być pewny, co kupuje i jakie właściwości, np. izolacyjne czy przeciwpożarowe, ma dany produkt. Ma wówczas także utrudnione prawo do składania reklamacji, a w przypadku pożaru trzeba się liczyć z problemami związanymi z wypłatą odszkodowania. Co trzeba wiedzieć kupując materiały budowlane? »

Polacy boją się koronawirusa i kupują na zapas

Aktualizacja: 17.11.2020

O 30 pp. wzrósł w ciągu miesiąca poziom obaw Polaków wywołanych przez pandemię koronawirusa. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi nad Wisłą 34 proc. i jest najwyższy na świecie. Najnowsza edycja badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker pokazuje, że ogólny poziom lęku przełożył się na niemal wszystkie przyzwyczajenia i zachowania konsumentów w Polsce. Aż 46 proc. z nas deklaruje, że kupuje na zapas. To najwyższy wynik dla Polski w historii badania i ponownie najwyższy w Europie. »

Jak wspólnie z klientem budować granice prywatności w sieci?

Aktualizacja: 30.10.2020

Jak sprawić, aby proces pozyskiwania prywatnych danych od klientów przez firmy w sieci był komfortowy i odbywał się w zgodzie z wartościami użytkowników. Naukowcy podają konkretne rozwiązania, które pomogą uczynić transfer informacji o użytkownikach do firm bardziej etycznym i opartym na wzajemnym szacunku - mówić otwarcie o polityce prywatności, prosić tylko o niezbędne dane i budować relację opartą na zaufaniu. »

Allegro pod lupą UOKiK

Aktualizacja: 03.09.2020

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące praktyk Allegro, w którym sprawdzi czy mogło dojść do naruszenia przepisów antymonopolowych. To w związku z licznymi skargami konsumentów jakie wpływają do UOKiK. »

Prowizja od wcześniejszej spłaty kredytu hipotecznego zaskarżona do SN

Aktualizacja: 14.07.2020

Prokurator Generalny wniósł do Sądu Najwyższego skargę nadzwyczajną od prawomocnego wyroku sądu okręgowego, który uznał, że bank nie musi zwracać prowizji pobranej z tytułu wcześniejszej spłaty kredytu hipotecznego. »

Trzeba najpierw "odmrozić" konsumentów, a potem gospodarkę

Aktualizacja: 17.04.2020

Musimy namówić klientów, aby powrócili do kupowania, ale robili to odpowiedzialnie, bo nie wiadomo, kiedy poradzimy sobie z epidemią. To jest czas odmarzania konsumentów. Kolejnym etapem może być dopiero odmrażanie gospodarki - mówi PAP ekonomista z Szkoły Głównej Handlowej, dr Artur Bartoszewicz. »

Pakiet Przyjazne Prawo (PPP) - indywidualny przedsiębiorca jak konsument

Aktualizacja: 25.07.2019

Pakiet Przyjazne Prawo (PPP) przy zachowaniu pewnych warunków zrównuje uprawnienia indywidualnych przedsiębiorców z konsumentami. Zmiany te pozytywnie ocenia adwokat Marlena Bednarz z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy. »

Black Friday i Cyber Monday - prawa konsumenta

Aktualizacja: 26.11.2018

Wyprzedaże w Black Friday i Cyber Monday przyciągają tłumy klientów. Przy okazji zakupów warto znać swoje prawa. »

Konsumentom w Polsce oferuje się gorsze produkty niż w Europie Zachodniej

Aktualizacja: 15.10.2018

UOKiK sprawdził jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej. Co wynika z porównania jakości produktów? »

Platforma ODR umożliwia rozwiązywanie sporów przez Internet

Aktualizacja: 22.06.2018

Dzięki platformie ODR obsługiwanej przez Komisję Europejską można rozwiązać spór ze sprzedawcą lub z klientem przez Internet. Jak to zrobić? »

Większa ochrona konsumentów na rynku telekomunikacyjnym

Aktualizacja: 26.03.2018

Lepszą ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami i nadużyciami związanymi m.in. z sms-ami premium ma zapewnić rządowa nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, którą w czwartek uchwalił Sejm. »

Rękojmia - nowe przepisy niekorzystne dla konsumentów i firm

Aktualizacja: 01.02.2018

Konfederacja Lewiatan alarmuje, że projekt ustawy dotyczący wad z tytułu rękojmi nie poprawi sytuacji konsumentów a wręcz przeciwnie, pogorszy ich pozycję, ponieważ przedsiębiorcy będą starali się unikać wymiany towaru, dokonując w pierwszej kolejności napraw. Nowe przepisy są także niekorzystne dla mikro, małych i średnich firm. »

Nowe przepisy o upadłości konsumenckiej

Aktualizacja: 10.01.2018

Jak poinformował wiceminister sprawiedliwości Michał Woś projekt o upadłości konsumenckiej w najbliższym czasie trafi do konsultacji. Wprowadzi on nowy model tej upadłości. »

reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Smolińska-Wiśnioch

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama