REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczny wzrost zainteresowania pożyczkami - wydajemy nie tylko na prezenty

pożyczki świąteczne
pożyczki świąteczne
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Grudzień i nadchodzący okres świąteczny to czas zwiększonych wydatków dla konsumentów. „Zdecydowanie rośnie w tym czasie również zainteresowanie produktami pożyczkowymi. Tym bardziej, że banki bardzo ostrożnie podchodzą do udzielania kredytów w ostatnich miesiącach roku i nic nie wskazuje, by planowały poluźniać tę politykę.

Wysoki popyt na pożyczki

Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, iż zapotrzebowanie na pożyczki w porównaniu do roku poprzedniego rośnie, podobnie jak zapotrzebowanie na coraz wyższe z każdym miesiącem kwoty. „Zgodnie z kolejnymi prognozami NBP, inflacja nadal rośnie i konsumenci szukają środków na pokrycie bieżących wydatków. Dodatkowo, w związku ze zmianą przepisów, firmy oferujące produkty długoterminowe maksymalizują sprzedaż pożyczek przed wejściem w życie nowych regulacji, aby utrzymać średnie marże na wyższym poziomie” -analizuje Jerzy Kachnowicz z CreamFinance Poland.

REKLAMA

Pożyczki nie tylko prezenty. Również wyjazdy lub organizacja spotkań świątecznych

W okresie świątecznym wydajemy więcej. Produkty pożyczkowe cieszą się zwiększonym zainteresowaniem nie tylko w kontekście zakupu prezentów dla bliskich. „Prezenty na pewno też. Jednak z moich obserwacji wynika, że w równym stopniu pieniądze są przeznaczane na zorganizowanie uroczystości świątecznych, czy wyjazdy” - dodaje Jerzy Kachnowicz.

Czy uzyskanie pożyczki stanie się trudniejsze po zmianie przepisów o kredycie konsumenckim?

W styczniu należy spodziewać się wejścia w życie nowych przepisów o kredycie konsumenckim. Dla wielu o pożyczkę będzie trudniej. Czy zatem klienci obawiający się zaostrzonych kryteriów powinni się śpieszyć? „Tak - zdecydowanie znaczna część klientów nie będzie już w stanie pozyskać finansowania. Według naszych wyliczeń po zmianie przepisów więcej niż połowa klientów, których dziś akceptujemy, nie będzie mogła otrzymać pożyczki. Przekładając to na konkretne liczby - dzisiaj akceptujemy jednego klienta na pięciu. Po wejściu w życie nowych przepisów, będzie to jeden na dziesięciu klientów. Oczywiście akceptowalność dla stałych klientów jest i będzie wyższa” - podsumowuje Jerzy Kachnowicz.

Źródło: CreamFinance Poland

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA