REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sposób na oszczędności: czym jest smart shopping

Smart shopping dla oszczędności zakupowej
Smart shopping dla oszczędności zakupowej
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy coraz chętniej korzystają z narzędzi, które pomagają dokonywać zakupów w bardziej świadomy i oszczędny sposób. Nasze zakupy w sieci coraz mocniej wpisują się w trend smart shoppingu. Czym on jest i co warto o nim wiedzieć?

Czy jesteśmy smart?

REKLAMA

Jedną z podstawowych cech charakterystycznych dla smart shoppera jest racjonalność finansowa, czyli dokonywanie zakupu najoptymalniejszej opcji cenowej vs. jakościowej. Nie oznacza to jednak, że smart shopperzy szukają najtańszych opcji, ich celem jest znalezienie najlepszej jakości w satysfakcjonującej cenie. Potwierdza to badanie pt. Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? – głównym powodem dokonania zakupu produktu online jest atrakcyjna cena (aż 43% wymieniło ten czynnik jako jeden z aspektów, a 31% jako główny powód). Pandemia nauczyła nas sprawnie poruszać się po sieci. 

REKLAMA

Narzędziem, które umożliwia nam weryfikację oferty pod kątem cenowym, są porównywarki internetowe. Dzięki nim możemy w szybki i łatwy sposób zestawić ze sobą ceny w różnych sklepach i wybrać najlepszą propozycję. Kolejnym narzędziem, które pomaga nam w smart shoppingu są aplikacje mobilne. Pozwalają one śledzić promocje i rabaty w sklepach, przesyłają powiadomienia o aktualnych ofertach oraz umożliwiają korzystanie z kodów rabatowych – wskazuje Beata Grosicka, Business Development and Client Service Director GlobalSM.

Jakość zakupów też ma znaczenie 

REKLAMA

Podczas zakupów liczą się dla nas też dodatkowe korzyści takie jak np. wygoda zakupu i płatności, a także szybkość dostawy i oszczędność czasowa. Wyborów dokonujemy w coraz bardziej przemyślany sposób. Warto więc tutaj wspomnieć o coraz popularniejszym zjawisku subskrypcji. Wiele podmiotów takich jak sklepy odzieżowe, księgarnie, a nawet piekarnie proponują swoim odbiorcom abonamenty, w ramach których automatycznie otrzymuje się zamówienia. Nie musimy pamiętać o konieczności złożenia kolejnego czy opłacenia produktów, sklep nas w tym w pełni wyręcza. Co istotne, często oferuje subskrybentom bardziej atrakcyjne ceny niż w przypadku zakupu jednorazowego.

Intensywnie rozwijającym się trendem mającym na celu oszczędność czasową jest Quick commerce. Jest to nowa forma handlu elektronicznego, która polega na oferowaniu klientom natychmiastowej dostawy produktów, najczęściej w ciągu kilku godzin, a czasem nawet w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia zamówienia – podkreśla Beata Grosicka.

Mądrze i ekologicznie 

Ciekawym zjawiskiem wpisującym się w smart shopping są inicjatywy mające na celu walkę z marnotrawieniem jedzenia. Powstało wiele platform i aplikacji, które skupiają się na łączeniu konsumentów z lokalnymi sklepami, restauracjami i innymi firmami. Oferują one posiłki oraz produkty spożywcze w okazjonalnej cenie ze względu na bliski termin przydatności, a które z różnych powodów nie zostały sprzedane. Mamy tutaj sytuację win-win, ponieważ konsument może kupić produkty w niższej cenie, a producent ogranicza ilość zmarnowanej żywności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czas i pieniądze, które zaoszczędzimy to jedno, ale mamy jeszcze większą satysfakcję, gdy nasz zakup charakteryzuje się dodatkowo proekologiczną postawą – ten aspekt jest również bardzo istotny w idei smart, dlatego nie możemy pominąć zyskującego na popularności trendu zakupów z drugiej ręki czy rozwoju marketplace’ów uwzględniających również możliwość sprzedaży produktów używanych. Co istotne, poza sklepami stacjonarnymi np. z modą cyrkularną, trend second hand zyskuje na popularności online.

W ubiegłym roku ponad 68% Polaków oddało lub sprzedało nieużywane przez siebie przedmioty, a prawie 18% z nich robi to regularnie – wynika z najnowszej edycji Barometru Providenta. Najczęściej sprzedawali i oddawali rzeczy najmłodsi ankietowani – decydowało się na to aż 83,7% z nich.

Warto podkreślić, iż nowe trendy w duchu smart shoppingu przekładają się również na sklepy stacjonarne, nierzadko zmieniając ich dotychczasowy model. Warte uwagi są coraz popularniejsze systemy kas samoobsługowych, dzięki którym konsumenci mogą samodzielnie sfinalizować swój proces zakupowy – bez konieczności interakcji z pracownikiem sklepu. Coraz częściej możemy trafić na sklepy bezobsługowe, w których nie spotkamy pracowników. Klienci samodzielnie skanują produkty i dokonują płatności – podsumowuje Beata Grosicka.

Źródło: GlobalSMSmart shopping dla oszczędności zakupowej

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA