REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sposób na oszczędności: czym jest smart shopping

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Smart shopping dla oszczędności zakupowej
Smart shopping dla oszczędności zakupowej
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy coraz chętniej korzystają z narzędzi, które pomagają dokonywać zakupów w bardziej świadomy i oszczędny sposób. Nasze zakupy w sieci coraz mocniej wpisują się w trend smart shoppingu. Czym on jest i co warto o nim wiedzieć?

Czy jesteśmy smart?

REKLAMA

Jedną z podstawowych cech charakterystycznych dla smart shoppera jest racjonalność finansowa, czyli dokonywanie zakupu najoptymalniejszej opcji cenowej vs. jakościowej. Nie oznacza to jednak, że smart shopperzy szukają najtańszych opcji, ich celem jest znalezienie najlepszej jakości w satysfakcjonującej cenie. Potwierdza to badanie pt. Jak Polacy szukają i kupują produkty w Internecie? – głównym powodem dokonania zakupu produktu online jest atrakcyjna cena (aż 43% wymieniło ten czynnik jako jeden z aspektów, a 31% jako główny powód). Pandemia nauczyła nas sprawnie poruszać się po sieci. 

REKLAMA

Narzędziem, które umożliwia nam weryfikację oferty pod kątem cenowym, są porównywarki internetowe. Dzięki nim możemy w szybki i łatwy sposób zestawić ze sobą ceny w różnych sklepach i wybrać najlepszą propozycję. Kolejnym narzędziem, które pomaga nam w smart shoppingu są aplikacje mobilne. Pozwalają one śledzić promocje i rabaty w sklepach, przesyłają powiadomienia o aktualnych ofertach oraz umożliwiają korzystanie z kodów rabatowych – wskazuje Beata Grosicka, Business Development and Client Service Director GlobalSM.

Jakość zakupów też ma znaczenie 

REKLAMA

Podczas zakupów liczą się dla nas też dodatkowe korzyści takie jak np. wygoda zakupu i płatności, a także szybkość dostawy i oszczędność czasowa. Wyborów dokonujemy w coraz bardziej przemyślany sposób. Warto więc tutaj wspomnieć o coraz popularniejszym zjawisku subskrypcji. Wiele podmiotów takich jak sklepy odzieżowe, księgarnie, a nawet piekarnie proponują swoim odbiorcom abonamenty, w ramach których automatycznie otrzymuje się zamówienia. Nie musimy pamiętać o konieczności złożenia kolejnego czy opłacenia produktów, sklep nas w tym w pełni wyręcza. Co istotne, często oferuje subskrybentom bardziej atrakcyjne ceny niż w przypadku zakupu jednorazowego.

Intensywnie rozwijającym się trendem mającym na celu oszczędność czasową jest Quick commerce. Jest to nowa forma handlu elektronicznego, która polega na oferowaniu klientom natychmiastowej dostawy produktów, najczęściej w ciągu kilku godzin, a czasem nawet w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia zamówienia – podkreśla Beata Grosicka.

Mądrze i ekologicznie 

Ciekawym zjawiskiem wpisującym się w smart shopping są inicjatywy mające na celu walkę z marnotrawieniem jedzenia. Powstało wiele platform i aplikacji, które skupiają się na łączeniu konsumentów z lokalnymi sklepami, restauracjami i innymi firmami. Oferują one posiłki oraz produkty spożywcze w okazjonalnej cenie ze względu na bliski termin przydatności, a które z różnych powodów nie zostały sprzedane. Mamy tutaj sytuację win-win, ponieważ konsument może kupić produkty w niższej cenie, a producent ogranicza ilość zmarnowanej żywności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czas i pieniądze, które zaoszczędzimy to jedno, ale mamy jeszcze większą satysfakcję, gdy nasz zakup charakteryzuje się dodatkowo proekologiczną postawą – ten aspekt jest również bardzo istotny w idei smart, dlatego nie możemy pominąć zyskującego na popularności trendu zakupów z drugiej ręki czy rozwoju marketplace’ów uwzględniających również możliwość sprzedaży produktów używanych. Co istotne, poza sklepami stacjonarnymi np. z modą cyrkularną, trend second hand zyskuje na popularności online.

W ubiegłym roku ponad 68% Polaków oddało lub sprzedało nieużywane przez siebie przedmioty, a prawie 18% z nich robi to regularnie – wynika z najnowszej edycji Barometru Providenta. Najczęściej sprzedawali i oddawali rzeczy najmłodsi ankietowani – decydowało się na to aż 83,7% z nich.

Warto podkreślić, iż nowe trendy w duchu smart shoppingu przekładają się również na sklepy stacjonarne, nierzadko zmieniając ich dotychczasowy model. Warte uwagi są coraz popularniejsze systemy kas samoobsługowych, dzięki którym konsumenci mogą samodzielnie sfinalizować swój proces zakupowy – bez konieczności interakcji z pracownikiem sklepu. Coraz częściej możemy trafić na sklepy bezobsługowe, w których nie spotkamy pracowników. Klienci samodzielnie skanują produkty i dokonują płatności – podsumowuje Beata Grosicka.

Źródło: GlobalSMSmart shopping dla oszczędności zakupowej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA