REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak opakowanie wpływa na sprzedaż produktu

Subskrybuj nas na Youtube
opakowanie wpływ na sprzedaż
opakowanie wpływ na sprzedaż

REKLAMA

REKLAMA

Minęły czasy, w których opakowania były projektowane tylko po to, by oznaczyć i zabezpieczyć produkt. Obecnie stały się one integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Kilka tricków w tworzeniu opakowań może zwiększyć obroty.

Opakowanie musi zaciekawić konsumenta

REKLAMA

Coraz częściej produkt oglądamy w sklepie stacjonarnym, po czym kupujemy go online. Łączenie handlowych światów – wirtualnego i rzeczywistego – czyli inaczej phygital obserwujemy już od dawna. Obecnie przewiduje się jednak, że będzie on jednym z najważniejszych kierunków definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. Dlatego tak ważne jest przyciągnięcie wzroku konsumenta oraz zbudowanie jego pozytywnego doświadczenia zakupowego. Jak to zrobić?

REKLAMA

Sztuka, a jest nią zdecydowanie projektowanie opakowań produktowych, często koresponduje z otaczającą nas rzeczywistością. Nie raz podkreśla istotne problemy, a czasem, wręcz przeciwnie, pozwala się od nich odciąć – wskazuje Anna Olipra, CEO GlobalSM. Chcąc unowocześnić wizerunek swojej marki i dotrzeć do nowej grupy docelowej warto zacząć od opakowania. Dodanie jedynie znaczka „nowość” na dotychczasowym opakowaniu, które samo z siebie nic nowego nie wnosi, trudno uznać za wiarygodne i autentyczne, co jednocześnie w obecnych czasach oznacza, że takie działania zwyczajnie nie będą skuteczne – dodaje.

Współczesne znaczenie opakowania to nie tylko ochrona produktu. To właśnie ono jako pierwsze przyciąga konsumenta i wpływa na decyzje zakupowe podejmowane w punkcie styku klienta z produktem. Ostatnie lata pokazały nam, że przyszłość na nikogo nie czeka i w celu utrzymania się na rynku musimy nadążać za zmianami, dlatego konieczne jest dostosowanie opakowań do trendów i zmieniających się preferencji odbiorców.

Jak opakowanie buduje przewagę? Trzy sposoby

Jednym elementem przekonania do siebie odbiorcy będzie właśnie opakowanie zaprojektowane i wyprodukowane z najnowszymi trendami. Trzy kierunki, które mogą zdecydować o przewadze marki w 2023 roku:

Opakowanie ekologiczne, najlepiej z recyklingu

REKLAMA

Śmiało możemy powiedzieć, że opakowania są w pewnym sensie podobne do mody. Trendy zmieniają się, ale istnieją również takie, które zyskują ponadczasową wartość. Jednym z nich – od pewnego czasu ­– jest tworzenie produktów o niskim wpływie na środowisko. Marki i firmy są w tej chwili wręcz zmuszone, aby ich działania były bardziej zrównoważone i przyjazne dla naszej planety – wskazuje Beata Grosicka, Business Development Director, GlobalSM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne w tym przypadku jest efektywne projektowanie, w którym duże znaczenie ma np. cykl życia opakowania. Ecodesign to potężne narzędzie, które już teraz pozwala wyprzedzić konkurencję i zdobyć zaufanie odbiorcy – dodaje. 

W ramach hasła “zrównoważony packaging” rozumieć można zarówno: wykorzystywanie tworzyw z recyklingu, ograniczenie elementów opakowania do niezbędnego minimum czy na przykład formy opakowań pozwalające na bardziej efektywny transport i tym samym ograniczenie emisji CO2. Ciekawym trendem jest również powrót do opakowań wielokrotnego użytku. W 2023 roku zapewne wiele firm będzie komunikowało takie działania. 

Opakowanie nieszablonowe, oryginalne, nowatorskie

W erze masowej produkcji coraz silniejsze jest pragnienie posiadania czegoś wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. Jest to jedną z przyczyn rosnącego zainteresowania sztuką i rękodziełem. Zmęczeni wszechobecnym konsumpcjonizmem i niską jakością produktów coraz chętniej wyszukujemy rzeczy unikalnych i robionych ręcznie. Jakość co prawda idzie w parze z ceną, jednak świadomość wartości tak wytwarzanych dóbr jest coraz większa. W roku wyjątkowo wysokiej inflacji uświadamiamy sobie również, jak wiele zbędnych i słabej jakości rzeczy kupujemy na co dzień.

Moda na handmade odbija się również w produktach wytwarzanych na szeroką skalę. Charakteru unikalności mają nadawać takie materiały etykiet jak: szary czy brązowy papier, naturalne materiały np. drewno, płótno czy sznurek. Kolorystyka w tym przypadku jest minimalistyczna, a całość wyróżnia się na tle reszty kolorowych, błyszczących opakowań na sklepowej półce. Estetyka DIY staje się popularniejsza również dzięki rosnącej modzie na lokalność.

Zapewnić na opakowaniu, że produkt nie pochodzi z Rosji. Albo podkreślić polskie pochodzenie

Doświadczenia związane z wojną w Ukrainie zwróciły uwagę konsumentów na kwestię pochodzenia marek i ich produktów oraz miejsce ich wytworzenia. Coraz bardziej liczy się dla nas wspomniana lokalność i wspieranie polskich producentów. Pod względem opakowań konsumenci szukają zatem tych towarów, które opisane są jako produkt polski.  Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome pod wieloma kwestiami, dlatego marki za jedną z głównych zasad działań w 2023 roku powinny uznać transparentność i autentyczność.

Źródło: GlobalSM

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA