REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak opakowanie wpływa na sprzedaż produktu

Subskrybuj nas na Youtube
opakowanie wpływ na sprzedaż
opakowanie wpływ na sprzedaż

REKLAMA

REKLAMA

Minęły czasy, w których opakowania były projektowane tylko po to, by oznaczyć i zabezpieczyć produkt. Obecnie stały się one integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Kilka tricków w tworzeniu opakowań może zwiększyć obroty.

Opakowanie musi zaciekawić konsumenta

Coraz częściej produkt oglądamy w sklepie stacjonarnym, po czym kupujemy go online. Łączenie handlowych światów – wirtualnego i rzeczywistego – czyli inaczej phygital obserwujemy już od dawna. Obecnie przewiduje się jednak, że będzie on jednym z najważniejszych kierunków definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. Dlatego tak ważne jest przyciągnięcie wzroku konsumenta oraz zbudowanie jego pozytywnego doświadczenia zakupowego. Jak to zrobić?

REKLAMA

REKLAMA

Sztuka, a jest nią zdecydowanie projektowanie opakowań produktowych, często koresponduje z otaczającą nas rzeczywistością. Nie raz podkreśla istotne problemy, a czasem, wręcz przeciwnie, pozwala się od nich odciąć – wskazuje Anna Olipra, CEO GlobalSM. Chcąc unowocześnić wizerunek swojej marki i dotrzeć do nowej grupy docelowej warto zacząć od opakowania. Dodanie jedynie znaczka „nowość” na dotychczasowym opakowaniu, które samo z siebie nic nowego nie wnosi, trudno uznać za wiarygodne i autentyczne, co jednocześnie w obecnych czasach oznacza, że takie działania zwyczajnie nie będą skuteczne – dodaje.

Współczesne znaczenie opakowania to nie tylko ochrona produktu. To właśnie ono jako pierwsze przyciąga konsumenta i wpływa na decyzje zakupowe podejmowane w punkcie styku klienta z produktem. Ostatnie lata pokazały nam, że przyszłość na nikogo nie czeka i w celu utrzymania się na rynku musimy nadążać za zmianami, dlatego konieczne jest dostosowanie opakowań do trendów i zmieniających się preferencji odbiorców.

Jak opakowanie buduje przewagę? Trzy sposoby

Jednym elementem przekonania do siebie odbiorcy będzie właśnie opakowanie zaprojektowane i wyprodukowane z najnowszymi trendami. Trzy kierunki, które mogą zdecydować o przewadze marki w 2023 roku:

REKLAMA

Opakowanie ekologiczne, najlepiej z recyklingu

Śmiało możemy powiedzieć, że opakowania są w pewnym sensie podobne do mody. Trendy zmieniają się, ale istnieją również takie, które zyskują ponadczasową wartość. Jednym z nich – od pewnego czasu ­– jest tworzenie produktów o niskim wpływie na środowisko. Marki i firmy są w tej chwili wręcz zmuszone, aby ich działania były bardziej zrównoważone i przyjazne dla naszej planety – wskazuje Beata Grosicka, Business Development Director, GlobalSM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne w tym przypadku jest efektywne projektowanie, w którym duże znaczenie ma np. cykl życia opakowania. Ecodesign to potężne narzędzie, które już teraz pozwala wyprzedzić konkurencję i zdobyć zaufanie odbiorcy – dodaje. 

W ramach hasła “zrównoważony packaging” rozumieć można zarówno: wykorzystywanie tworzyw z recyklingu, ograniczenie elementów opakowania do niezbędnego minimum czy na przykład formy opakowań pozwalające na bardziej efektywny transport i tym samym ograniczenie emisji CO2. Ciekawym trendem jest również powrót do opakowań wielokrotnego użytku. W 2023 roku zapewne wiele firm będzie komunikowało takie działania. 

Opakowanie nieszablonowe, oryginalne, nowatorskie

W erze masowej produkcji coraz silniejsze jest pragnienie posiadania czegoś wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. Jest to jedną z przyczyn rosnącego zainteresowania sztuką i rękodziełem. Zmęczeni wszechobecnym konsumpcjonizmem i niską jakością produktów coraz chętniej wyszukujemy rzeczy unikalnych i robionych ręcznie. Jakość co prawda idzie w parze z ceną, jednak świadomość wartości tak wytwarzanych dóbr jest coraz większa. W roku wyjątkowo wysokiej inflacji uświadamiamy sobie również, jak wiele zbędnych i słabej jakości rzeczy kupujemy na co dzień.

Moda na handmade odbija się również w produktach wytwarzanych na szeroką skalę. Charakteru unikalności mają nadawać takie materiały etykiet jak: szary czy brązowy papier, naturalne materiały np. drewno, płótno czy sznurek. Kolorystyka w tym przypadku jest minimalistyczna, a całość wyróżnia się na tle reszty kolorowych, błyszczących opakowań na sklepowej półce. Estetyka DIY staje się popularniejsza również dzięki rosnącej modzie na lokalność.

Zapewnić na opakowaniu, że produkt nie pochodzi z Rosji. Albo podkreślić polskie pochodzenie

Doświadczenia związane z wojną w Ukrainie zwróciły uwagę konsumentów na kwestię pochodzenia marek i ich produktów oraz miejsce ich wytworzenia. Coraz bardziej liczy się dla nas wspomniana lokalność i wspieranie polskich producentów. Pod względem opakowań konsumenci szukają zatem tych towarów, które opisane są jako produkt polski.  Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome pod wieloma kwestiami, dlatego marki za jedną z głównych zasad działań w 2023 roku powinny uznać transparentność i autentyczność.

Źródło: GlobalSM

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA