REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak opakowanie wpływa na sprzedaż produktu

opakowanie wpływ na sprzedaż
opakowanie wpływ na sprzedaż

REKLAMA

REKLAMA

Minęły czasy, w których opakowania były projektowane tylko po to, by oznaczyć i zabezpieczyć produkt. Obecnie stały się one integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Kilka tricków w tworzeniu opakowań może zwiększyć obroty.

Opakowanie musi zaciekawić konsumenta

REKLAMA

Coraz częściej produkt oglądamy w sklepie stacjonarnym, po czym kupujemy go online. Łączenie handlowych światów – wirtualnego i rzeczywistego – czyli inaczej phygital obserwujemy już od dawna. Obecnie przewiduje się jednak, że będzie on jednym z najważniejszych kierunków definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. Dlatego tak ważne jest przyciągnięcie wzroku konsumenta oraz zbudowanie jego pozytywnego doświadczenia zakupowego. Jak to zrobić?

REKLAMA

Sztuka, a jest nią zdecydowanie projektowanie opakowań produktowych, często koresponduje z otaczającą nas rzeczywistością. Nie raz podkreśla istotne problemy, a czasem, wręcz przeciwnie, pozwala się od nich odciąć – wskazuje Anna Olipra, CEO GlobalSM. Chcąc unowocześnić wizerunek swojej marki i dotrzeć do nowej grupy docelowej warto zacząć od opakowania. Dodanie jedynie znaczka „nowość” na dotychczasowym opakowaniu, które samo z siebie nic nowego nie wnosi, trudno uznać za wiarygodne i autentyczne, co jednocześnie w obecnych czasach oznacza, że takie działania zwyczajnie nie będą skuteczne – dodaje.

Współczesne znaczenie opakowania to nie tylko ochrona produktu. To właśnie ono jako pierwsze przyciąga konsumenta i wpływa na decyzje zakupowe podejmowane w punkcie styku klienta z produktem. Ostatnie lata pokazały nam, że przyszłość na nikogo nie czeka i w celu utrzymania się na rynku musimy nadążać za zmianami, dlatego konieczne jest dostosowanie opakowań do trendów i zmieniających się preferencji odbiorców.

Jak opakowanie buduje przewagę? Trzy sposoby

Jednym elementem przekonania do siebie odbiorcy będzie właśnie opakowanie zaprojektowane i wyprodukowane z najnowszymi trendami. Trzy kierunki, które mogą zdecydować o przewadze marki w 2023 roku:

Opakowanie ekologiczne, najlepiej z recyklingu

REKLAMA

Śmiało możemy powiedzieć, że opakowania są w pewnym sensie podobne do mody. Trendy zmieniają się, ale istnieją również takie, które zyskują ponadczasową wartość. Jednym z nich – od pewnego czasu ­– jest tworzenie produktów o niskim wpływie na środowisko. Marki i firmy są w tej chwili wręcz zmuszone, aby ich działania były bardziej zrównoważone i przyjazne dla naszej planety – wskazuje Beata Grosicka, Business Development Director, GlobalSM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne w tym przypadku jest efektywne projektowanie, w którym duże znaczenie ma np. cykl życia opakowania. Ecodesign to potężne narzędzie, które już teraz pozwala wyprzedzić konkurencję i zdobyć zaufanie odbiorcy – dodaje. 

W ramach hasła “zrównoważony packaging” rozumieć można zarówno: wykorzystywanie tworzyw z recyklingu, ograniczenie elementów opakowania do niezbędnego minimum czy na przykład formy opakowań pozwalające na bardziej efektywny transport i tym samym ograniczenie emisji CO2. Ciekawym trendem jest również powrót do opakowań wielokrotnego użytku. W 2023 roku zapewne wiele firm będzie komunikowało takie działania. 

Opakowanie nieszablonowe, oryginalne, nowatorskie

W erze masowej produkcji coraz silniejsze jest pragnienie posiadania czegoś wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. Jest to jedną z przyczyn rosnącego zainteresowania sztuką i rękodziełem. Zmęczeni wszechobecnym konsumpcjonizmem i niską jakością produktów coraz chętniej wyszukujemy rzeczy unikalnych i robionych ręcznie. Jakość co prawda idzie w parze z ceną, jednak świadomość wartości tak wytwarzanych dóbr jest coraz większa. W roku wyjątkowo wysokiej inflacji uświadamiamy sobie również, jak wiele zbędnych i słabej jakości rzeczy kupujemy na co dzień.

Moda na handmade odbija się również w produktach wytwarzanych na szeroką skalę. Charakteru unikalności mają nadawać takie materiały etykiet jak: szary czy brązowy papier, naturalne materiały np. drewno, płótno czy sznurek. Kolorystyka w tym przypadku jest minimalistyczna, a całość wyróżnia się na tle reszty kolorowych, błyszczących opakowań na sklepowej półce. Estetyka DIY staje się popularniejsza również dzięki rosnącej modzie na lokalność.

Zapewnić na opakowaniu, że produkt nie pochodzi z Rosji. Albo podkreślić polskie pochodzenie

Doświadczenia związane z wojną w Ukrainie zwróciły uwagę konsumentów na kwestię pochodzenia marek i ich produktów oraz miejsce ich wytworzenia. Coraz bardziej liczy się dla nas wspomniana lokalność i wspieranie polskich producentów. Pod względem opakowań konsumenci szukają zatem tych towarów, które opisane są jako produkt polski.  Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome pod wieloma kwestiami, dlatego marki za jedną z głównych zasad działań w 2023 roku powinny uznać transparentność i autentyczność.

Źródło: GlobalSM

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA