REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak opakowanie wpływa na sprzedaż produktu

opakowanie wpływ na sprzedaż
opakowanie wpływ na sprzedaż

REKLAMA

REKLAMA

Minęły czasy, w których opakowania były projektowane tylko po to, by oznaczyć i zabezpieczyć produkt. Obecnie stały się one integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Kilka tricków w tworzeniu opakowań może zwiększyć obroty.

Opakowanie musi zaciekawić konsumenta

Coraz częściej produkt oglądamy w sklepie stacjonarnym, po czym kupujemy go online. Łączenie handlowych światów – wirtualnego i rzeczywistego – czyli inaczej phygital obserwujemy już od dawna. Obecnie przewiduje się jednak, że będzie on jednym z najważniejszych kierunków definiujących oblicze branży retail w najbliższej przyszłości. Dlatego tak ważne jest przyciągnięcie wzroku konsumenta oraz zbudowanie jego pozytywnego doświadczenia zakupowego. Jak to zrobić?

REKLAMA

REKLAMA

Sztuka, a jest nią zdecydowanie projektowanie opakowań produktowych, często koresponduje z otaczającą nas rzeczywistością. Nie raz podkreśla istotne problemy, a czasem, wręcz przeciwnie, pozwala się od nich odciąć – wskazuje Anna Olipra, CEO GlobalSM. Chcąc unowocześnić wizerunek swojej marki i dotrzeć do nowej grupy docelowej warto zacząć od opakowania. Dodanie jedynie znaczka „nowość” na dotychczasowym opakowaniu, które samo z siebie nic nowego nie wnosi, trudno uznać za wiarygodne i autentyczne, co jednocześnie w obecnych czasach oznacza, że takie działania zwyczajnie nie będą skuteczne – dodaje.

Współczesne znaczenie opakowania to nie tylko ochrona produktu. To właśnie ono jako pierwsze przyciąga konsumenta i wpływa na decyzje zakupowe podejmowane w punkcie styku klienta z produktem. Ostatnie lata pokazały nam, że przyszłość na nikogo nie czeka i w celu utrzymania się na rynku musimy nadążać za zmianami, dlatego konieczne jest dostosowanie opakowań do trendów i zmieniających się preferencji odbiorców.

Jak opakowanie buduje przewagę? Trzy sposoby

Jednym elementem przekonania do siebie odbiorcy będzie właśnie opakowanie zaprojektowane i wyprodukowane z najnowszymi trendami. Trzy kierunki, które mogą zdecydować o przewadze marki w 2023 roku:

REKLAMA

Opakowanie ekologiczne, najlepiej z recyklingu

Śmiało możemy powiedzieć, że opakowania są w pewnym sensie podobne do mody. Trendy zmieniają się, ale istnieją również takie, które zyskują ponadczasową wartość. Jednym z nich – od pewnego czasu ­– jest tworzenie produktów o niskim wpływie na środowisko. Marki i firmy są w tej chwili wręcz zmuszone, aby ich działania były bardziej zrównoważone i przyjazne dla naszej planety – wskazuje Beata Grosicka, Business Development Director, GlobalSM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotne w tym przypadku jest efektywne projektowanie, w którym duże znaczenie ma np. cykl życia opakowania. Ecodesign to potężne narzędzie, które już teraz pozwala wyprzedzić konkurencję i zdobyć zaufanie odbiorcy – dodaje. 

W ramach hasła “zrównoważony packaging” rozumieć można zarówno: wykorzystywanie tworzyw z recyklingu, ograniczenie elementów opakowania do niezbędnego minimum czy na przykład formy opakowań pozwalające na bardziej efektywny transport i tym samym ograniczenie emisji CO2. Ciekawym trendem jest również powrót do opakowań wielokrotnego użytku. W 2023 roku zapewne wiele firm będzie komunikowało takie działania. 

Opakowanie nieszablonowe, oryginalne, nowatorskie

W erze masowej produkcji coraz silniejsze jest pragnienie posiadania czegoś wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. Jest to jedną z przyczyn rosnącego zainteresowania sztuką i rękodziełem. Zmęczeni wszechobecnym konsumpcjonizmem i niską jakością produktów coraz chętniej wyszukujemy rzeczy unikalnych i robionych ręcznie. Jakość co prawda idzie w parze z ceną, jednak świadomość wartości tak wytwarzanych dóbr jest coraz większa. W roku wyjątkowo wysokiej inflacji uświadamiamy sobie również, jak wiele zbędnych i słabej jakości rzeczy kupujemy na co dzień.

Moda na handmade odbija się również w produktach wytwarzanych na szeroką skalę. Charakteru unikalności mają nadawać takie materiały etykiet jak: szary czy brązowy papier, naturalne materiały np. drewno, płótno czy sznurek. Kolorystyka w tym przypadku jest minimalistyczna, a całość wyróżnia się na tle reszty kolorowych, błyszczących opakowań na sklepowej półce. Estetyka DIY staje się popularniejsza również dzięki rosnącej modzie na lokalność.

Zapewnić na opakowaniu, że produkt nie pochodzi z Rosji. Albo podkreślić polskie pochodzenie

Doświadczenia związane z wojną w Ukrainie zwróciły uwagę konsumentów na kwestię pochodzenia marek i ich produktów oraz miejsce ich wytworzenia. Coraz bardziej liczy się dla nas wspomniana lokalność i wspieranie polskich producentów. Pod względem opakowań konsumenci szukają zatem tych towarów, które opisane są jako produkt polski.  Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome pod wieloma kwestiami, dlatego marki za jedną z głównych zasad działań w 2023 roku powinny uznać transparentność i autentyczność.

Źródło: GlobalSM

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA