REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy przedsiębiorca jest bardziej wiarygodny niż rząd?

Rządom nie ufamy. Biznes zacznie rządzić informacją?
Rządom nie ufamy. Biznes zacznie rządzić informacją?

REKLAMA

REKLAMA

60% ludzi na świecie twierdzi, że rządy celowo tworzą fałszywe komunikaty. To biznes staje się źródłem informacji, a dzięki rzetelnym i angażującym treściom pozyskuje nowych klientów. Jednak aż 80% klientów e-commerce jest już “cyfrowo wyczerpana” i coraz trudniej do nich dotrzeć.

Biznes wiarygodnym źródłem informacji

Żyjemy w środowisku przeładowanym informacjami, w którym każdy zespół ds. marketingu i sprzedaży chce tego samego — wznieść się ponad zgiełk.

REKLAMA

Staje się to coraz większym wyzwaniem. Nie tylko ilość treści jest wyższa niż w poprzednich latach, ale firmy dostarczają więcej wysokiej jakości informacji. Coroczne, globalne badanie “Barometr zaufania Edelmana” naświetla, że to ogólnie rozumiany biznes – zdaniem konsumentów – jest obecnie najbardziej zaufaną instytucją informacyjną, ponad rządem, mediami i organizacjami pozarządowymi. Analitycy Global Web Index wykazali w raporcie, że ponad 80% internautów konsumuje więcej treści niż przed pandemią.

Siła komunikatu marki

REKLAMA

Co więcej blisko 60% badanych ludzi na całym świecie uważa, że rządy i media celowo wprowadzają w błąd i udzielają fałszywych informacji. Zaufanie do biznesu jest po drugiej stronie skali, gdyż aż 61% ludzi ufa przekazowi, który wychodzi od firm i przedsiębiorców, a także uważa, że to pracodawca jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji. Jednocześnie biznes na skali kompetencji może poszczycić się 48% przewagą nad rządem, jednocześnie zbliżając się do organizacji pozarządowych pod względem etyki.

– Pokazuje to jaką siłę ma komunikat, który tworzą marki. Zarazem też to przed jakim stoją wyzwaniem i jak bardzo odpowiedzialne jest to zadanie. Dbałość o rzetelność treści jest dziś niesłychanie ważna, a im więcej i ciekawiej będziemy pisać o naszej marce tym na większy wzrost sprzedażowy możemy liczyć – podkreśla Michał Chlewiński, współtwórca Linkhouse.

Dystrybucja treści

Platformy do dystrybucji artykułów stanowią istotną część marketingowego ekosystemu, należy jednak pamiętać, że to przede wszystkim firmy zyskują na tworzonych przez siebie treściach. Dzieje się tak m.in. dla tego, że – jak dowodzą analitycy Global Web Index – content marketing kosztuje o 62% mniej niż tradycyjne programy marketingowe i generuje trzy razy więcej leadów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak dotrzeć do cyfrowo wyczerpanego odbiorcy?

REKLAMA

Jednak istnieje jedno bardzo poważne zagrożenie w tworzeniu treści internetowej. Pandemia nie tylko zachwiała naszym poczuciem bezpieczeństwa w sferze zdrowotnej czy zawodowej, ale też sprawiła, że poczuliśmy się zmęczeni. Przedłużającym się siedzeniem w domach, brakiem towarzystwa i cyfrowym wyczerpaniem. Przeniesione do sieci sprawy służbowy, prywatne spotkania i zalewająca nas treść spowodowała, że przekroczona została bariera przyswajalności. Według GWI aż 81% liderów branży B2B uważa, że trudniej jest dotrzeć do ich odbiorców ze względu na to, że przy tak dużej ilości wysokiej jakości cyfrowej treści istnieje duża konkurencja o zaangażowanie odbiorców.

– Niestety, samo wypuszczenie tej samej starej, statycznej treści nie wystarczy. Tylko zwiększamy hałas. Dziś, żeby dotrzeć do klienta musisz wznieść się ponad identyczność przekazu – podkreśla Michał Chlewiński.

Pojawia się zatem pytanie: jak to zrobić, gdy wszyscy inni również chcą tego samego wyniku? Wracając do badania Edelmana aż 86% badanych uważa, że szefowie firm powinni wypowiadać się na tematy społeczne, a 68% oczekuje od nich pomocy w rozwiązywaniu problemów z tej sfery. To prosty znak, że odbiorcy, a zarazem klienci poszukują marek zaangażowanych.

– Innymi słowy, konsument powinien otrzymywać wartość. Dzielenie się informacjami w celu ich udostępnienia jest łatwe, ale bez dodawania wartości wrażenia konsumentów nie będą pozytywne. Więc zanim się zorientujesz przebierają w ofertach innego sklepu – dodaje Chlewiński.

Tylko personalizowany przekaz

GWI podkreśla, że aż 83% konsumentów jest jest gotowych udostępnić swoje dane w celu personalizacji doświadczeń.

– Kupujący po prostu nie chcą czytać już ogólnych komunikatów sprzedażowych i dlatego warto szybko pożegnać się z tradycyjnymi, statycznymi formami przekazu jak np. pliki PDF. Ich nie da się personalizować i generują tylko kolejny stosik plików i dokumentów, do których nikt nie wraca, a często nawet nie otwiera – tłumaczy Chlewiński.

Wyzwaniem jest stworzenie interaktywnej platformy treści, które będą tworzyły dobre i ciekawe historie i to na dużą, angażująca skalę. Tworzenie spersonalizowanych treści wymaga też posiadania szablonów, które szybko można wykorzystać przy dynamicznie zmieniającej się sytuacji marketingowej.

– W sytuacji, gdy odbiorcy są przeładowani treścią wydaje się to zadanie bardzo trudne. Jednak posiadanie swoistej biblioteki łatwo przyswajalnych treści wydaje się być koniecznością. Przełamuje również tradycyjne bariery, które wymagają rozbudowanego zespołu do wytworzenia jednego zasobu. Dzisiejsze potrzeby konsumentów nie pozwalają na ten luksus. Marketerzy nieustannie próbują nadążyć za popytem, ale coraz częściej przegrywają w tej walce, bo nie są wyposażeni w odpowiednie narzędzia – podsumowuje Chlewiński.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA