REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Klienci udostępnią swoje dane firmom usługowym, ale w zamian oczekują jakiejś wymiernej korzyści
Klienci udostępnią swoje dane firmom usługowym, ale w zamian oczekują jakiejś wymiernej korzyści
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

Już ponad połowa polskich konsumentów chce korzystać z personalizowanych zniżek i specjalnych ofert podczas zakupów, wynika z nowego corocznego badania Adyen Retail Report. 
Dla firm to bardzo ważny sygnał. Choć zdecydowana większość z nich umożliwia klientom dostęp do programów lojalnościowych, to tylko co czwarta uważa, że zna większość swojej bazy klienckiej na tyle, aby personalizować produkty, rabaty i usługi. Wyzwaniem dla 25 proc. biznesów jest ponadto brak odpowiedniej infrastruktury technologicznej.

REKLAMA

REKLAMA

Klienci chcą spersonalizowanych produktów bez udostępniania danych

Jak wynika z najnowszego badania Adyen Retail Report aż 65 proc. polskich konsumentów oczekuje więcej spersonalizowanych rabatów u sprzedawców detalicznych, u których najczęściej robi zakupy, a aż 61 proc. jest zdania, że muszą oni poprawić sposoby nagradzania swoich klientów.

Za poprawą personalizacji i zwiększeniem wydajności stoi jedno z kluczowych, acz skomplikowanych działań, czyli analityka. Polscy przedsiębiorcy znajdują się w dobrym punkcie wyjścia. Okazuje się bowiem, że aż 40 proc. Polaków chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, o ile w zamian otrzyma zniżki i specjalne oferty. Jeszcze więcej, bo dwie na trzy osoby (67 proc.) pobierze też aplikację sprzedawcy w celu uzyskania lepszych premii lojalnościowych lub nagród.

– Każdy czasami chce poczuć się jak klient VIP, tym bardziej jeśli wiąże się to z realnymi oszczędnościami. Rozpoznanie i docenienie lojalnego klienta oczywiście jest dość złożonym procesem, ale może opierać się na danych pozyskiwanych w bezproblemowy sposób, np. dzięki powiązaniu programu lojalnościowego z kartą płatniczą. Nic nie wytłumaczy nam wyborów i preferencji klienta lepiej niż to, jak i co kupuje – zauważa Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

REKLAMA

Rejestrować, zbierać i analizować – tylko jak?

Jak najczęściej realizuje się programy lojalnościowe w Polsce? Prym wiedzie powiązanie programów lojalnościowych z płatnościami klientów (28 proc. przypadków), wyjątkowe oferty i wydarzenia dla najbardziej wartościowych klientów (20 proc.), a zaraz za nimi klasyczne już aplikacje lojalnościowe na telefon (14 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Retail Report ujawnia, że firmy w Polsce wciąż mają jednak trudności z wykorzystaniem technologii w celu gromadzenia i analizowania danych o swoich klientach. Tylko co czwarte przedsiębiorstwo uważa, że zna większość swojej bazy klientów wystarczająco dobrze, aby personalizować produkty, rabaty i usługi. Firmy obawiają się, że brak danych i technologii utrudni im zrozumienie klientów – 19 proc. twierdzi, że brakuje im danych na temat zachowań konsumentów. Z kolei 22 proc. wskazuje na brak niezbędnej infrastruktury technologicznej do prawdziwej personalizacji obsługi we wszystkich kanałach i na dużą skalę.

Wiele firm nie ma pomysłu w jaki sposób zbierać dane o klientach

Brak jednego, spójnego systemu do rejestrowania ruchu we wszystkich kanałach sprzedaży, skutkuje ograniczonym dostępem do informacji o klientach i ich zachowaniach, a co za tym idzie – uniemożliwia wprowadzenie sprawnie działającego i prawdziwie spersonalizowanego programu lojalnościowego. Walczy z tym Unified Commmerce – strategia gromadząca dane ze wszystkich kanałów sprzedaży, w ramach jednej platformy. 

– Sprzedawcy, którzy potrafią wykorzystać technologie, by angażować klientów we wszystkich kanałach, mają większe szanse na zbudowanie długoterminowej lojalności. Ten obszar relacji z konsumentem dojrzał już do innowacji – twierdzi Jakub Czerwiński.

– Program lojalnościowy powiązany bezpośrednio z kartą płatniczą klienta może pomóc firmom w uzyskaniu bogatszych informacji o kupujących, zrozumieniu ich preferencji i lepszym przewidywaniu potrzeb, dając jednocześnie opcję na rozpoznanie danej osoby we wszystkich kanałach sprzedaży, w których klient posługuje się kartą – dodaje ekspert.

W dzisiejszych czasach lojalność klienta nie jest już tylko kwestią osobistych interakcji. Znakiem rozpoznawczym oddanego klienta może być jego płatność, niezależnie czy odwiedzi on sklep stacjonarny, zrobi zakupy w aplikacji czy na stronie internetowej. Nie bez znaczenia jest tu też wygoda klienta. Okazuje się bowiem, że połowa kupujących porzuca internetowy koszyk, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce. Dlatego też najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa na świecie zaczęły postrzegać płatności jako strategiczny czynnik wpływający na poprawę doświadczeń konsumentów i z powodzeniem wprowadziły nowe, zwiększające przychody rozwiązania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA