REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

sklep
sklep
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

Jak zaprezentować produkt? 

Pracownicy sklepów i usług każdego dnia mierzą się z wyzwaniem, jakim jest zaprezentowanie konkretnych produktów i ich sprzedaż, czyli hybryda twardych i miękkich kompetencji. Na samej sprzedaży się jednak nie kończy. Wielu przedsiębiorcom w dużej mierze zależy przecież na tym, by klient po opuszczeniu lokalu zawitał do niego ponownie. Dlatego pierwsze wrażenie związane z obsługą musi być pozytywne, szczególnie w przypadku sklepów wyspecjalizowanych.

REKLAMA

Marketing w branżach detalicznych 

Osoby odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z konsumentem muszą wyróżniać się wiedzą, która zaspokoi wszelką ciekawość, wątpliwości i wymagania  - uważa Robert Ogór, Prezes Zarządu AMBRA S.A 

- Sprzedawcy są regularnie szkoleni z zakresu oferty kierowanej do konsumenta, począwszy od znajomości produktu, po doradztwo z perspektywy potrzeb i okazji konsumenckich. 

Wysoka jakość obsługi klienta to podstawa 

REKLAMA

Czy więc regularne szkolenia zatrudnionych to jeszcze przywilej pracowników, czy już obowiązek pracodawcy? To zależy od specyfiki branży i produktu, jednak nie ulega wątpliwości, że obsługa klienta na najwyższym poziomie bezpośrednio przekłada się na wyniki sprzedażowe oraz przyczynia się do budowania biznesu wokół lojalności, czyli sieci klientów, którzy zadowoleni z obsługi w sklepie, z przyjemnością do niego powracają:

- o jakości obsługi najlepiej świadczą wyniki badań konsumenckich. Pytając o najważniejsze cechy obsługi, dobór asortymentu, lokalizacji i inne, mamy szansę sprostać oczekiwaniom osób, które każdego dnia gościmy w sklepach oraz stale podnosić poziom wiedzy i fachowości pracowników, również w oparciu o sugestie najbardziej wymagających krytyków -  podkreśla Robert Ogór.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inwestycja w szkolenia może się opłacić 

Aktualne wydarzenia gospodarcze wymagają od wielu firm wysokiej elastyczności i ostrożności w prowadzonej polityce budżetowej. Rezygnacja ze szkoleń pracowników, wciąż stanowiących silny komponent systemu motywacyjnego, może nie tylko negatywnie wpłynąć na wizerunek pracodawcy, ale też skutecznie przeszkodzić w osiąganiu zysków firmy. Co więcej, własny rozwój to dla pracowników bardzo ważny aspekt - według raportu Antal, aż 56% badanych osób najbardziej w pracy cieszy awans oraz wspomniana możliwość udziału w programach podnoszących kompetencje.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA