REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing lokalny. Jak wypromować małą lub średnią firmę online?

Marketing lokalny
Marketing lokalny
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele małych i średnich biznesów zastanawiają się, jak docierać do klientów w okolicy i wyróżnić się na tle konkurencji. Ogromne możliwości daje dziś Internet. Sama obecność w sieci jednak nie wystarczy. Trzeba na bieżąco prowadzić aktywne działania. Jak promować firmę na mapie lokalnego biznesu i dlaczego warto to robić? Jakie są sposoby na zdobycie rozpoznawalności i zwiększenie sprzedaży?
rozwiń >

Jak promować firmę na lokalnym rynku?

- Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak promować swoją firmę i docierać do klientów w najbliższej okolicy. Niezliczone możliwości daje dzisiaj aktywność w Internecie. Jak się okazuje, prawie 50% zapytań w wyszukiwarce Google stanowią zapytania lokalne. Dlatego szczególnie ważna powinna być promocja na lokalnym rynku. Należy zadbać m.in. o SEO lokalne, a więc zestaw działań optymalizacyjnych, których celem jest zbudowanie wysokiej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce na zapytania związane z konkretną miejscowością  – mówi Katarzyna Kurdyś, Product Manager Marketingu Lokalnego w WeNet.

REKLAMA

REKLAMA

Obecność w sieci to podstawa i szansa na rozwój przedsiębiorstwa. 96% użytkowników szukających konkretnej firmy, produktu lub usługi zaczyna od Google. Każdy właściciel firmy powinien więc zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli znaleźć informacje o jego ofercie. Informacje te powinny być rzetelne i na bieżąco aktualizowane. Ponadto należy wzbudzać zaufanie w oczach odbiorców i budować z nimi długotrwałe relacje oraz dbać o dobry wizerunek marki.

Aby rozwijać swój biznes, nie wystarczy jednak tylko być w sieci. Trzeba jeszcze dobrze się prezentować i dążyć do zdobycia rozpoznawalności na lokalnym rynku. Warto mieć na uwadze, że promocja firmy na mapie lokalnego biznesu składa się z szeregu działań, które wzajemnie się uzupełniają. Jeden element wpływa na kolejny i dopiero połączenie wszystkich pozwala zbudować mocną pozycję w Internecie i docierać do klientów w okolicy.

Ważne jest, aby:

REKLAMA

  • budować swoją widoczność w sieci,
  • wzmacniać wizerunek i rozpoznawalność,
  • dbać o pozytywne opinie swoich klientów,
  • budować pozycję eksperta,
  • docierać do nowych osób,
  • angażować odbiorców i budować długotrwałe relacje,
  • pozyskiwać kontakty

Wszystkie te elementy mają duży wpływ na zwiększanie sprzedaży produktów i usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to wszystko osiągnąć? Pomogą w tym różne narzędzia i odpowiednio zaplanowane działania.

Wizytówka w Google Moja Firma

Jednym z pierwszych kroków do promowania działalności w sieci powinno być założenie wizytówki w Google Moja Firma. Warto ją wykorzystać, aby zwiększać widoczność na lokalne zapytania w wyszukiwarce i mapach Google.

Czym właściwie jest wizytówka Google Moja Firma  (ang. Google My Business, skrót GMB)? Jest to wyjątkowo pomocne narzędzie. Pozwala pokazać informacje o danej firmie, jej produktach i usługach – dane dostępne są od razu w wyszukiwarce oraz na mapach Google. To bardzo ważne, gdyż dzisiejsi konsumenci chcą jak najszybciej dotrzeć do informacji, których szukają. Dzięki wizytówce GMB klient może już z pozycji wyników wyszukiwania szybko sprawdzić np. numer telefonu, godziny otwarcia, a nawet zapoznać się z opiniami o danym przedsiębiorstwie.

Wizytówka Google Moja Firma przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim:

  • zwiększa widoczność w wyszukiwarce i mapach Google,
  • wspiera pozycjonowanie firmy na zapytania lokalne,
  • buduje pozytywny wizerunek firmy
  • ułatwia dotarcie do nowych klientów.

Wizerunek to pierwsze wrażenie przekazane przy pomocy zdjęć oraz opinii - wystarczy tylko jedna negatywna opinia, aby stracić co 4-tego potencjalnego Klienta. Firmy ze zweryfikowaną wizytówką w Google są dwa razy częściej uznawane przez Internautów za godne zaufania. Zdecydowana większość konsumentów zanim wybierze i zadzwoni - sprawdza opinie i polecenia.

Dzięki wizytówce GMB można zdobywać zaufanie wśród odbiorców oferty i budować pozytywny wizerunek. Wizytówka pozwala klientom dodawać opinie o firmie. Jest to przydatna funkcja, ponieważ prawie 90% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka recenzji w Internecie. Pozytywne opinie od zadowolonych klientów zdecydowanie wzmacniają zaufanie i są potwierdzeniem, że dana oferta jest wartościowa. Pomagają zyskać uznanie wśród społeczności i wyprzedzić konkurencję.

Samo posiadanie wizytówki Google Moja Firma jednak nie wystarczy. Powinna ona być jeszcze na bieżąco aktualizowana. Panel Google Moja Firma daje szereg możliwości komunikacji z Klientem i przekazywania najnowszych informacji przy wykorzystaniu wpisów, ofert, wydarzeń, czatów, bezpośredniego odpowiadania na opinie. Forma prezentacji oferty jest dostosowana do specyfiki biznesu: dla restauracji - menu, dla firm usługowych - opis usług, dla sklepów - prezentacje produktów. Prawidłowo wypełniona, systematycznie wzbogacana o nowe treści wizytówka aktywnie wspiera działania z zakresu SEO, czyli pozycjonowania strony internetowej firmy na lokalnym rynku.

Prezentacja w wartościowym katalogu firm

Następnym ważnym elementem promocji firmy w sieci jest obecność w katalogach firm. Internetowe wizytówki informują o danej działalności oraz promują markę. Pomagają wzmacniać wizerunek i rozpoznawalność na rynku lokalnym oraz są źródłem pozyskiwania nowych klientów.

Katalogi firm to serwisy internetowe, w których prezentowane są firmowe wizytówki. Nazywane są wizytówkami NAP (z ang. Name, Address, Phone, czyli nazwa firmy, adres i numer telefonu). Klasyczny wpis w katalogu zawiera podstawowe informacje o działalności, takie jak nazwa i dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, adres siedziby), ale także linki do strony WWW i profili w Social Mediach.

To jednak nie wszystko. W profesjonalnych katalogach można publikować interaktywne prezentacje z obszernym opisem firmy, jej produktów czy usług, wzbogacone o zdjęcia, filmy i artykuły. Widoczna może być też mapa pokazująca dokładną lokalizację siedziby. Można umieścić tam również słowa kluczowe, które pozwolą internautom łatwiej odnaleźć firmę. Co więcej, klienci po dokonaniu zakupu lub skorzystaniu z usługi mogą wyrazić swoje zdanie poprzez wystawienie oceny i napisanie opinii.

Nawet niewielkie przedsiębiorstwo dzięki katalogom firm może zostać zauważone. Interaktywne wizytówki znacznie poprawiają widoczność danej marki w Internecie. Dzięki nim można zyskać tzw. linki zewnętrzne, wspierające działania SEO, których celem jest zwiększenie widoczności danej strony WWW w Google.

Warto więc mieć wizytówkę w katalogach firm, jednak ważne jest, aby były to wartościowe katalogi, które istnieją na rynku od lat, mają rozbudowaną bazę kontaktów i oferują wiele możliwości. Tylko sprawdzone i godne zaufania adresy są dobrze odbierane przez algorytmy wyszukiwarek.

Kampanie wizerunkowe

Im częściej internauci widzą logo danej firmy, tym lepiej ją zapamiętają. Dzięki temu można wzbudzać zaufanie i skracać dystans pomiędzy marką a potencjalnym klientem. W celu budowania świadomości marki, wzmacniania jej rozpoznawalności i utrwalania jej wizerunku w wyobraźni odbiorców, warto wykorzystywać reklamy banerowe. Reklama banerowa to grafika, która wyświetla się na stronie internetowej. Po kliknięciu przekierowuje użytkownika na stronę główną firmy lub oferty. Generuje więc dodatkowy ruch na witrynę.

Co ważne, banery internetowe można kierować do konkretnej grupy docelowej, która jest zainteresowana ofertą. Można więc zawężać grono odbiorców i w ten sposób zwiększać skuteczność.

Content Marketing

Przedsiębiorcy, którzy chcą zbudować pozycję eksperta w swojej branży i docierać do klientów powinni wykorzystywać w swojej strategii Content Marketing, czyli marketing treści. Chodzi tutaj o regularne tworzenie i dystrybucję atrakcyjnych i wartościowych tekstów, które przyciągną odbiorców. Content Marketing jest sposobem na zwiększenie widoczności biznesu w sieci.

Merytoryczne i interesujące artykuły publikowane na firmowym blogu lub na zewnętrznych portalach, ale też grafiki czy filmy wideo, które opisują daną działalność, sprawiają, że internauci są bardziej skłonni zaufać firmie i postrzegają ją jako specjalistę w danej dziedzinie. Teksty poradnikowe dostarczają wiedzę odbiorcom oferty, którzy szukają w sieci informacji. Dzięki temu firma zyskuje nowych klientów i zapewnia sobie silną pozycję w Internecie.

Promocja w Social Mediach

Kolejnym miejscem, w którym warto promować swoją firmę i budować wizerunek są media społecznościowe. Nie bez powodu marki chętnie wykorzystują je do promocji swoich produktów czy usług. Coraz więcej ludzi szuka ich bowiem właśnie na Facebooku, Instagramie czy YouTubie. Za pośrednictwem Social Mediów można więc docierać do coraz szerszego grona odbiorców, prowadzić z nimi komunikację i zdobywać ich zaufanie.

Warto mieć na uwadze, że serwisy społecznościowe to dla klientów kolejna idealna przestrzeń do dzielenia się opiniami. Użytkownicy, widząc rekomendacje innych osób, szybciej przekonują się do oferty. Poza tym dzięki regularnej publikacji ciekawych, przyciągających uwagę treści na firmowych profilach można też zbudować zaangażowaną społeczność i nawiązywać trwałe relacje z obecnymi klientami.

Platformy marketplace

Sprzedaż produktów i usług może odbywać się za pomocą wielu kanałów, np. platform produktowych i usługowych. Im więcej kanałów sprzedaży, tym więcej też potencjalnych klientów firmy, a więc także większy zysk.

Platformy marketplace to pewnego rodzaju internetowy rynek, na którym można wystawiać swoje oferty i sprzedawać towary. Mogą być dodatkowym źródłem kontaktów do osób zainteresowanych kupnem, usługami i współpracą z daną firmą. Marketplace daje przedsiębiorcom możliwość dotarcia do użytkowników, którzy jeszcze nie znają ich marki i produktów.

Platformy marketplace to idealny sposób na rozszerzenie działalności w przypadku e-sklepów, które w ten sposób mogą zyskać dużą liczbę potencjalnych klientów. Dzięki platformom tego typu można także zwiększyć rozpoznawalność marki i budować jej wizerunek.

Brak konieczności inwestowania w stworzenie strony internetowej ze sklepem sprawia, że jest to świetne rozwiązanie nawet dla przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność sprzedażową w sieci.

Źródło: WeNet

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA