REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing lokalny. Jak wypromować małą lub średnią firmę online?

Marketing lokalny
Marketing lokalny
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele małych i średnich biznesów zastanawiają się, jak docierać do klientów w okolicy i wyróżnić się na tle konkurencji. Ogromne możliwości daje dziś Internet. Sama obecność w sieci jednak nie wystarczy. Trzeba na bieżąco prowadzić aktywne działania. Jak promować firmę na mapie lokalnego biznesu i dlaczego warto to robić? Jakie są sposoby na zdobycie rozpoznawalności i zwiększenie sprzedaży?
rozwiń >

Jak promować firmę na lokalnym rynku?

REKLAMA

- Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak promować swoją firmę i docierać do klientów w najbliższej okolicy. Niezliczone możliwości daje dzisiaj aktywność w Internecie. Jak się okazuje, prawie 50% zapytań w wyszukiwarce Google stanowią zapytania lokalne. Dlatego szczególnie ważna powinna być promocja na lokalnym rynku. Należy zadbać m.in. o SEO lokalne, a więc zestaw działań optymalizacyjnych, których celem jest zbudowanie wysokiej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce na zapytania związane z konkretną miejscowością  – mówi Katarzyna Kurdyś, Product Manager Marketingu Lokalnego w WeNet.

REKLAMA

Obecność w sieci to podstawa i szansa na rozwój przedsiębiorstwa. 96% użytkowników szukających konkretnej firmy, produktu lub usługi zaczyna od Google. Każdy właściciel firmy powinien więc zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli znaleźć informacje o jego ofercie. Informacje te powinny być rzetelne i na bieżąco aktualizowane. Ponadto należy wzbudzać zaufanie w oczach odbiorców i budować z nimi długotrwałe relacje oraz dbać o dobry wizerunek marki.

Aby rozwijać swój biznes, nie wystarczy jednak tylko być w sieci. Trzeba jeszcze dobrze się prezentować i dążyć do zdobycia rozpoznawalności na lokalnym rynku. Warto mieć na uwadze, że promocja firmy na mapie lokalnego biznesu składa się z szeregu działań, które wzajemnie się uzupełniają. Jeden element wpływa na kolejny i dopiero połączenie wszystkich pozwala zbudować mocną pozycję w Internecie i docierać do klientów w okolicy.

Ważne jest, aby:

  • budować swoją widoczność w sieci,
  • wzmacniać wizerunek i rozpoznawalność,
  • dbać o pozytywne opinie swoich klientów,
  • budować pozycję eksperta,
  • docierać do nowych osób,
  • angażować odbiorców i budować długotrwałe relacje,
  • pozyskiwać kontakty

Wszystkie te elementy mają duży wpływ na zwiększanie sprzedaży produktów i usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to wszystko osiągnąć? Pomogą w tym różne narzędzia i odpowiednio zaplanowane działania.

Wizytówka w Google Moja Firma

Jednym z pierwszych kroków do promowania działalności w sieci powinno być założenie wizytówki w Google Moja Firma. Warto ją wykorzystać, aby zwiększać widoczność na lokalne zapytania w wyszukiwarce i mapach Google.

Czym właściwie jest wizytówka Google Moja Firma  (ang. Google My Business, skrót GMB)? Jest to wyjątkowo pomocne narzędzie. Pozwala pokazać informacje o danej firmie, jej produktach i usługach – dane dostępne są od razu w wyszukiwarce oraz na mapach Google. To bardzo ważne, gdyż dzisiejsi konsumenci chcą jak najszybciej dotrzeć do informacji, których szukają. Dzięki wizytówce GMB klient może już z pozycji wyników wyszukiwania szybko sprawdzić np. numer telefonu, godziny otwarcia, a nawet zapoznać się z opiniami o danym przedsiębiorstwie.

Wizytówka Google Moja Firma przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim:

  • zwiększa widoczność w wyszukiwarce i mapach Google,
  • wspiera pozycjonowanie firmy na zapytania lokalne,
  • buduje pozytywny wizerunek firmy
  • ułatwia dotarcie do nowych klientów.

REKLAMA

Wizerunek to pierwsze wrażenie przekazane przy pomocy zdjęć oraz opinii - wystarczy tylko jedna negatywna opinia, aby stracić co 4-tego potencjalnego Klienta. Firmy ze zweryfikowaną wizytówką w Google są dwa razy częściej uznawane przez Internautów za godne zaufania. Zdecydowana większość konsumentów zanim wybierze i zadzwoni - sprawdza opinie i polecenia.

Dzięki wizytówce GMB można zdobywać zaufanie wśród odbiorców oferty i budować pozytywny wizerunek. Wizytówka pozwala klientom dodawać opinie o firmie. Jest to przydatna funkcja, ponieważ prawie 90% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka recenzji w Internecie. Pozytywne opinie od zadowolonych klientów zdecydowanie wzmacniają zaufanie i są potwierdzeniem, że dana oferta jest wartościowa. Pomagają zyskać uznanie wśród społeczności i wyprzedzić konkurencję.

Samo posiadanie wizytówki Google Moja Firma jednak nie wystarczy. Powinna ona być jeszcze na bieżąco aktualizowana. Panel Google Moja Firma daje szereg możliwości komunikacji z Klientem i przekazywania najnowszych informacji przy wykorzystaniu wpisów, ofert, wydarzeń, czatów, bezpośredniego odpowiadania na opinie. Forma prezentacji oferty jest dostosowana do specyfiki biznesu: dla restauracji - menu, dla firm usługowych - opis usług, dla sklepów - prezentacje produktów. Prawidłowo wypełniona, systematycznie wzbogacana o nowe treści wizytówka aktywnie wspiera działania z zakresu SEO, czyli pozycjonowania strony internetowej firmy na lokalnym rynku.

Prezentacja w wartościowym katalogu firm

Następnym ważnym elementem promocji firmy w sieci jest obecność w katalogach firm. Internetowe wizytówki informują o danej działalności oraz promują markę. Pomagają wzmacniać wizerunek i rozpoznawalność na rynku lokalnym oraz są źródłem pozyskiwania nowych klientów.

Katalogi firm to serwisy internetowe, w których prezentowane są firmowe wizytówki. Nazywane są wizytówkami NAP (z ang. Name, Address, Phone, czyli nazwa firmy, adres i numer telefonu). Klasyczny wpis w katalogu zawiera podstawowe informacje o działalności, takie jak nazwa i dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, adres siedziby), ale także linki do strony WWW i profili w Social Mediach.

To jednak nie wszystko. W profesjonalnych katalogach można publikować interaktywne prezentacje z obszernym opisem firmy, jej produktów czy usług, wzbogacone o zdjęcia, filmy i artykuły. Widoczna może być też mapa pokazująca dokładną lokalizację siedziby. Można umieścić tam również słowa kluczowe, które pozwolą internautom łatwiej odnaleźć firmę. Co więcej, klienci po dokonaniu zakupu lub skorzystaniu z usługi mogą wyrazić swoje zdanie poprzez wystawienie oceny i napisanie opinii.

Nawet niewielkie przedsiębiorstwo dzięki katalogom firm może zostać zauważone. Interaktywne wizytówki znacznie poprawiają widoczność danej marki w Internecie. Dzięki nim można zyskać tzw. linki zewnętrzne, wspierające działania SEO, których celem jest zwiększenie widoczności danej strony WWW w Google.

Warto więc mieć wizytówkę w katalogach firm, jednak ważne jest, aby były to wartościowe katalogi, które istnieją na rynku od lat, mają rozbudowaną bazę kontaktów i oferują wiele możliwości. Tylko sprawdzone i godne zaufania adresy są dobrze odbierane przez algorytmy wyszukiwarek.

Kampanie wizerunkowe

Im częściej internauci widzą logo danej firmy, tym lepiej ją zapamiętają. Dzięki temu można wzbudzać zaufanie i skracać dystans pomiędzy marką a potencjalnym klientem. W celu budowania świadomości marki, wzmacniania jej rozpoznawalności i utrwalania jej wizerunku w wyobraźni odbiorców, warto wykorzystywać reklamy banerowe. Reklama banerowa to grafika, która wyświetla się na stronie internetowej. Po kliknięciu przekierowuje użytkownika na stronę główną firmy lub oferty. Generuje więc dodatkowy ruch na witrynę.

Co ważne, banery internetowe można kierować do konkretnej grupy docelowej, która jest zainteresowana ofertą. Można więc zawężać grono odbiorców i w ten sposób zwiększać skuteczność.

Content Marketing

Przedsiębiorcy, którzy chcą zbudować pozycję eksperta w swojej branży i docierać do klientów powinni wykorzystywać w swojej strategii Content Marketing, czyli marketing treści. Chodzi tutaj o regularne tworzenie i dystrybucję atrakcyjnych i wartościowych tekstów, które przyciągną odbiorców. Content Marketing jest sposobem na zwiększenie widoczności biznesu w sieci.

Merytoryczne i interesujące artykuły publikowane na firmowym blogu lub na zewnętrznych portalach, ale też grafiki czy filmy wideo, które opisują daną działalność, sprawiają, że internauci są bardziej skłonni zaufać firmie i postrzegają ją jako specjalistę w danej dziedzinie. Teksty poradnikowe dostarczają wiedzę odbiorcom oferty, którzy szukają w sieci informacji. Dzięki temu firma zyskuje nowych klientów i zapewnia sobie silną pozycję w Internecie.

Promocja w Social Mediach

Kolejnym miejscem, w którym warto promować swoją firmę i budować wizerunek są media społecznościowe. Nie bez powodu marki chętnie wykorzystują je do promocji swoich produktów czy usług. Coraz więcej ludzi szuka ich bowiem właśnie na Facebooku, Instagramie czy YouTubie. Za pośrednictwem Social Mediów można więc docierać do coraz szerszego grona odbiorców, prowadzić z nimi komunikację i zdobywać ich zaufanie.

Warto mieć na uwadze, że serwisy społecznościowe to dla klientów kolejna idealna przestrzeń do dzielenia się opiniami. Użytkownicy, widząc rekomendacje innych osób, szybciej przekonują się do oferty. Poza tym dzięki regularnej publikacji ciekawych, przyciągających uwagę treści na firmowych profilach można też zbudować zaangażowaną społeczność i nawiązywać trwałe relacje z obecnymi klientami.

Platformy marketplace

Sprzedaż produktów i usług może odbywać się za pomocą wielu kanałów, np. platform produktowych i usługowych. Im więcej kanałów sprzedaży, tym więcej też potencjalnych klientów firmy, a więc także większy zysk.

Platformy marketplace to pewnego rodzaju internetowy rynek, na którym można wystawiać swoje oferty i sprzedawać towary. Mogą być dodatkowym źródłem kontaktów do osób zainteresowanych kupnem, usługami i współpracą z daną firmą. Marketplace daje przedsiębiorcom możliwość dotarcia do użytkowników, którzy jeszcze nie znają ich marki i produktów.

Platformy marketplace to idealny sposób na rozszerzenie działalności w przypadku e-sklepów, które w ten sposób mogą zyskać dużą liczbę potencjalnych klientów. Dzięki platformom tego typu można także zwiększyć rozpoznawalność marki i budować jej wizerunek.

Brak konieczności inwestowania w stworzenie strony internetowej ze sklepem sprawia, że jest to świetne rozwiązanie nawet dla przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność sprzedażową w sieci.

Źródło: WeNet

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA