REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing lokalny. Jak wypromować małą lub średnią firmę online?

Marketing lokalny
Marketing lokalny
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Właściciele małych i średnich biznesów zastanawiają się, jak docierać do klientów w okolicy i wyróżnić się na tle konkurencji. Ogromne możliwości daje dziś Internet. Sama obecność w sieci jednak nie wystarczy. Trzeba na bieżąco prowadzić aktywne działania. Jak promować firmę na mapie lokalnego biznesu i dlaczego warto to robić? Jakie są sposoby na zdobycie rozpoznawalności i zwiększenie sprzedaży?
rozwiń >

Jak promować firmę na lokalnym rynku?

REKLAMA

- Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak promować swoją firmę i docierać do klientów w najbliższej okolicy. Niezliczone możliwości daje dzisiaj aktywność w Internecie. Jak się okazuje, prawie 50% zapytań w wyszukiwarce Google stanowią zapytania lokalne. Dlatego szczególnie ważna powinna być promocja na lokalnym rynku. Należy zadbać m.in. o SEO lokalne, a więc zestaw działań optymalizacyjnych, których celem jest zbudowanie wysokiej pozycji strony internetowej w wyszukiwarce na zapytania związane z konkretną miejscowością  – mówi Katarzyna Kurdyś, Product Manager Marketingu Lokalnego w WeNet.

REKLAMA

Obecność w sieci to podstawa i szansa na rozwój przedsiębiorstwa. 96% użytkowników szukających konkretnej firmy, produktu lub usługi zaczyna od Google. Każdy właściciel firmy powinien więc zadbać o to, aby potencjalni klienci mogli znaleźć informacje o jego ofercie. Informacje te powinny być rzetelne i na bieżąco aktualizowane. Ponadto należy wzbudzać zaufanie w oczach odbiorców i budować z nimi długotrwałe relacje oraz dbać o dobry wizerunek marki.

Aby rozwijać swój biznes, nie wystarczy jednak tylko być w sieci. Trzeba jeszcze dobrze się prezentować i dążyć do zdobycia rozpoznawalności na lokalnym rynku. Warto mieć na uwadze, że promocja firmy na mapie lokalnego biznesu składa się z szeregu działań, które wzajemnie się uzupełniają. Jeden element wpływa na kolejny i dopiero połączenie wszystkich pozwala zbudować mocną pozycję w Internecie i docierać do klientów w okolicy.

Ważne jest, aby:

  • budować swoją widoczność w sieci,
  • wzmacniać wizerunek i rozpoznawalność,
  • dbać o pozytywne opinie swoich klientów,
  • budować pozycję eksperta,
  • docierać do nowych osób,
  • angażować odbiorców i budować długotrwałe relacje,
  • pozyskiwać kontakty

Wszystkie te elementy mają duży wpływ na zwiększanie sprzedaży produktów i usług.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak to wszystko osiągnąć? Pomogą w tym różne narzędzia i odpowiednio zaplanowane działania.

Wizytówka w Google Moja Firma

Jednym z pierwszych kroków do promowania działalności w sieci powinno być założenie wizytówki w Google Moja Firma. Warto ją wykorzystać, aby zwiększać widoczność na lokalne zapytania w wyszukiwarce i mapach Google.

Czym właściwie jest wizytówka Google Moja Firma  (ang. Google My Business, skrót GMB)? Jest to wyjątkowo pomocne narzędzie. Pozwala pokazać informacje o danej firmie, jej produktach i usługach – dane dostępne są od razu w wyszukiwarce oraz na mapach Google. To bardzo ważne, gdyż dzisiejsi konsumenci chcą jak najszybciej dotrzeć do informacji, których szukają. Dzięki wizytówce GMB klient może już z pozycji wyników wyszukiwania szybko sprawdzić np. numer telefonu, godziny otwarcia, a nawet zapoznać się z opiniami o danym przedsiębiorstwie.

Wizytówka Google Moja Firma przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim:

  • zwiększa widoczność w wyszukiwarce i mapach Google,
  • wspiera pozycjonowanie firmy na zapytania lokalne,
  • buduje pozytywny wizerunek firmy
  • ułatwia dotarcie do nowych klientów.

REKLAMA

Wizerunek to pierwsze wrażenie przekazane przy pomocy zdjęć oraz opinii - wystarczy tylko jedna negatywna opinia, aby stracić co 4-tego potencjalnego Klienta. Firmy ze zweryfikowaną wizytówką w Google są dwa razy częściej uznawane przez Internautów za godne zaufania. Zdecydowana większość konsumentów zanim wybierze i zadzwoni - sprawdza opinie i polecenia.

Dzięki wizytówce GMB można zdobywać zaufanie wśród odbiorców oferty i budować pozytywny wizerunek. Wizytówka pozwala klientom dodawać opinie o firmie. Jest to przydatna funkcja, ponieważ prawie 90% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka recenzji w Internecie. Pozytywne opinie od zadowolonych klientów zdecydowanie wzmacniają zaufanie i są potwierdzeniem, że dana oferta jest wartościowa. Pomagają zyskać uznanie wśród społeczności i wyprzedzić konkurencję.

Samo posiadanie wizytówki Google Moja Firma jednak nie wystarczy. Powinna ona być jeszcze na bieżąco aktualizowana. Panel Google Moja Firma daje szereg możliwości komunikacji z Klientem i przekazywania najnowszych informacji przy wykorzystaniu wpisów, ofert, wydarzeń, czatów, bezpośredniego odpowiadania na opinie. Forma prezentacji oferty jest dostosowana do specyfiki biznesu: dla restauracji - menu, dla firm usługowych - opis usług, dla sklepów - prezentacje produktów. Prawidłowo wypełniona, systematycznie wzbogacana o nowe treści wizytówka aktywnie wspiera działania z zakresu SEO, czyli pozycjonowania strony internetowej firmy na lokalnym rynku.

Prezentacja w wartościowym katalogu firm

Następnym ważnym elementem promocji firmy w sieci jest obecność w katalogach firm. Internetowe wizytówki informują o danej działalności oraz promują markę. Pomagają wzmacniać wizerunek i rozpoznawalność na rynku lokalnym oraz są źródłem pozyskiwania nowych klientów.

Katalogi firm to serwisy internetowe, w których prezentowane są firmowe wizytówki. Nazywane są wizytówkami NAP (z ang. Name, Address, Phone, czyli nazwa firmy, adres i numer telefonu). Klasyczny wpis w katalogu zawiera podstawowe informacje o działalności, takie jak nazwa i dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail, adres siedziby), ale także linki do strony WWW i profili w Social Mediach.

To jednak nie wszystko. W profesjonalnych katalogach można publikować interaktywne prezentacje z obszernym opisem firmy, jej produktów czy usług, wzbogacone o zdjęcia, filmy i artykuły. Widoczna może być też mapa pokazująca dokładną lokalizację siedziby. Można umieścić tam również słowa kluczowe, które pozwolą internautom łatwiej odnaleźć firmę. Co więcej, klienci po dokonaniu zakupu lub skorzystaniu z usługi mogą wyrazić swoje zdanie poprzez wystawienie oceny i napisanie opinii.

Nawet niewielkie przedsiębiorstwo dzięki katalogom firm może zostać zauważone. Interaktywne wizytówki znacznie poprawiają widoczność danej marki w Internecie. Dzięki nim można zyskać tzw. linki zewnętrzne, wspierające działania SEO, których celem jest zwiększenie widoczności danej strony WWW w Google.

Warto więc mieć wizytówkę w katalogach firm, jednak ważne jest, aby były to wartościowe katalogi, które istnieją na rynku od lat, mają rozbudowaną bazę kontaktów i oferują wiele możliwości. Tylko sprawdzone i godne zaufania adresy są dobrze odbierane przez algorytmy wyszukiwarek.

Kampanie wizerunkowe

Im częściej internauci widzą logo danej firmy, tym lepiej ją zapamiętają. Dzięki temu można wzbudzać zaufanie i skracać dystans pomiędzy marką a potencjalnym klientem. W celu budowania świadomości marki, wzmacniania jej rozpoznawalności i utrwalania jej wizerunku w wyobraźni odbiorców, warto wykorzystywać reklamy banerowe. Reklama banerowa to grafika, która wyświetla się na stronie internetowej. Po kliknięciu przekierowuje użytkownika na stronę główną firmy lub oferty. Generuje więc dodatkowy ruch na witrynę.

Co ważne, banery internetowe można kierować do konkretnej grupy docelowej, która jest zainteresowana ofertą. Można więc zawężać grono odbiorców i w ten sposób zwiększać skuteczność.

Content Marketing

Przedsiębiorcy, którzy chcą zbudować pozycję eksperta w swojej branży i docierać do klientów powinni wykorzystywać w swojej strategii Content Marketing, czyli marketing treści. Chodzi tutaj o regularne tworzenie i dystrybucję atrakcyjnych i wartościowych tekstów, które przyciągną odbiorców. Content Marketing jest sposobem na zwiększenie widoczności biznesu w sieci.

Merytoryczne i interesujące artykuły publikowane na firmowym blogu lub na zewnętrznych portalach, ale też grafiki czy filmy wideo, które opisują daną działalność, sprawiają, że internauci są bardziej skłonni zaufać firmie i postrzegają ją jako specjalistę w danej dziedzinie. Teksty poradnikowe dostarczają wiedzę odbiorcom oferty, którzy szukają w sieci informacji. Dzięki temu firma zyskuje nowych klientów i zapewnia sobie silną pozycję w Internecie.

Promocja w Social Mediach

Kolejnym miejscem, w którym warto promować swoją firmę i budować wizerunek są media społecznościowe. Nie bez powodu marki chętnie wykorzystują je do promocji swoich produktów czy usług. Coraz więcej ludzi szuka ich bowiem właśnie na Facebooku, Instagramie czy YouTubie. Za pośrednictwem Social Mediów można więc docierać do coraz szerszego grona odbiorców, prowadzić z nimi komunikację i zdobywać ich zaufanie.

Warto mieć na uwadze, że serwisy społecznościowe to dla klientów kolejna idealna przestrzeń do dzielenia się opiniami. Użytkownicy, widząc rekomendacje innych osób, szybciej przekonują się do oferty. Poza tym dzięki regularnej publikacji ciekawych, przyciągających uwagę treści na firmowych profilach można też zbudować zaangażowaną społeczność i nawiązywać trwałe relacje z obecnymi klientami.

Platformy marketplace

Sprzedaż produktów i usług może odbywać się za pomocą wielu kanałów, np. platform produktowych i usługowych. Im więcej kanałów sprzedaży, tym więcej też potencjalnych klientów firmy, a więc także większy zysk.

Platformy marketplace to pewnego rodzaju internetowy rynek, na którym można wystawiać swoje oferty i sprzedawać towary. Mogą być dodatkowym źródłem kontaktów do osób zainteresowanych kupnem, usługami i współpracą z daną firmą. Marketplace daje przedsiębiorcom możliwość dotarcia do użytkowników, którzy jeszcze nie znają ich marki i produktów.

Platformy marketplace to idealny sposób na rozszerzenie działalności w przypadku e-sklepów, które w ten sposób mogą zyskać dużą liczbę potencjalnych klientów. Dzięki platformom tego typu można także zwiększyć rozpoznawalność marki i budować jej wizerunek.

Brak konieczności inwestowania w stworzenie strony internetowej ze sklepem sprawia, że jest to świetne rozwiązanie nawet dla przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność sprzedażową w sieci.

Źródło: WeNet

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. Katowice 29 lutego 2024 r. [wydarzenie bezpłatne, liczba miejsc ograniczona]

    LPW Grupa na czele z ekspertami z LPW Consulting zaprasza na kolejną edycję wydarzenia pt. KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. W tym roku to wydarzenie odbędzie się w czwartek 29 lutego 2024 r. w godz.: 10:00-14:00 w Parku Technologicznym Ekoenergia w Katowicach, ul. Żeliwna 38. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po uprzednim zapisie online. Przy czym liczba miejsc jest ograniczona. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

    Czekolada w 2024 roku będzie droższa i nie tylko ona. Ceny kakao biją rekordy – może być nawet 7 tys. USD za tonę. Co to jest shrinkflacja?

    Nie ma dobrych wiadomości dla miłośników czekolady i kakao. Rekordowo wysokie ceny kakao na światowych giełdach nadal będą rosły i mogą nawet przekroczyć wartość 7 tys. dolarów za tonę. Tak prognozują autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”. Problemy z podażą i przewidywane znaczne spadki zbiorów oznaczają trzeci rok z rzędu globalnego deficytu surowca. Kluczowy okres zbierania ziaren skończy się w marcu, a następny zacznie się dopiero we wrześniu. Natomiast już w styczniu br. słodycze i desery zdrożały najbardziej ze wszystkich analizowanych kategorii produktów. Eksperci zapowiadają, że podwyżki w następnej kolejności obejmą kosmetyki, leki i suplementy bazujące na kakao. I dodają, że skok cen odczują producenci art. spożywczych, zakłady przetwórcze, cukiernie i restauracje. W następnej kolejności straty te zostaną przerzucone na konsumentów. Taki scenariusz może się wydarzyć już przed Wielkanocą. A jeśli sytuacja dalej będzie się pogarszała, to może nasilić się również zjawisko shrinkflacji. 

    Firmy widzą potencjał w sztucznej inteligencji, ale są pewne bariery

    Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć. 

    Ferie 2024. Wyjazdy nad morze coraz popularniejsze. Największą atrakcją morsowanie

    Czy Polacy coraz chętniej będą spędzać ferie nad morzem? Eksperci zauważają, że to był najlepszy początek roku w turystyce od 2019 roku. Czy przedsiębiorcom opłaca się teraz zamykać na zimę? 

    REKLAMA

    Jak założyć e-Doręczenia? Wniosek przedsiębiorcy

    Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń przez Biznes.gov. Po aktywacji adresu, firma korzysta ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy. Jak zrobić e-Doręczenia?

    Kompetencje kobiet w branży IT. Większy udział kobiet jest istotny z powodu deficytu wykwalifikowanych kadr

    W październiku 2024 r. zaczną obowiązywać unijne przepisy mające na celu zbudowanie większej odporności biznesu na cyberataki. W związku z tym należy podjąć działania podnoszące kompetencje z dziedziny cyberbezpieczeństwa. Tymczasem inicjatywy podnoszące kompetencje cyfrowe kobiet podejmowane są w zaledwie 20,4% miejsc pracy.

    Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

    Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

    Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

    Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

    REKLAMA

    Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

    Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

    Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

    Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

    REKLAMA