REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konieczne zmiany w regulaminach e-sklepów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konstancja Gierba
Konstancja Gierba
Departament Prawa Pracy - kancelaria RK LEGAL
zakupy, Internet, finanse, pieniądze Fot. Fotolia
zakupy, Internet, finanse, pieniądze Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. wejdzie w życie dopiero w grudniu 2014 r., gdy jednocześnie straci moc dotychczas obowiązująca Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawodawca przewidział w nowym akcie wiele zmian, z którymi powinien zapoznać się przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na odległość.

Ustawa nakłada na sprzedawcę przede wszystkim dodatkowe obowiązki informacyjne, szczegółowo wymieniając je w art. 12. Najważniejsze z nich to, między innymi:

REKLAMA

- opis przedmiotu świadczenia

- podanie całościowej ceny, wliczając wszystkie opłaty jak podatki i transport

- dokładny adres i dane przedsiębiorstwa

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- sposób i termin zapłaty przez konsumenta

- sposób i termin spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę

- sposób i termin odstąpienia od umowy

Nowe prawa konsumenta a obowiązki przedsiębiorców

Ustawowe wymogi muszą znaleźć swoje odzwierciedlenie w regulaminie sklepu internetowego. Ponadto, sprzedawca układając swój regulamin musi używać języka możliwie prostego i zrozumiałego dla przeciętnego odbiorcy – nie powinien posługiwać się słownictwem specjalistycznym.

Ważne potwierdzenie

REKLAMA

Kolejną istotną zmianą jest konieczność potwierdzenia zamówienia przez konsumenta. Przycisk do złożenia zamówienia powinien być wyraźny i opisany, by kupujący miał świadomość zawarcia w tym momencie umowy i tym samym złożenia zobowiązania do zapłaty. Najważniejsze informacje z regulaminu sklepu należy ponownie zamieścić na stronie z przyciskiem do złożenia zamówienia.

Po dokonaniu zamówienia, przedsiębiorca wyśle konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy. Ustawa dopuszcza możliwość posługiwania się drogą internetową, jednak sprzedawca powinien tym samym zamieścić w e-mailu informację o udzielonej przez konsumenta zgodzie na dostarczanie treści cyfrowych. W tej wiadomości muszą się również znaleźć informacje z art. 12, które do tej pory nie zostały zamieszczone w regulaminie sklepu ani na stronie z zamówieniem (np. gwarancja konkretnej kupionej rzeczy).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zmiany w odstąpieniu

Dobrą wiadomością dla kupujących jest wydłużenie dotychczasowego terminu na odstąpienie od umowy – od grudnia będzie to 14 dni od jej zawarcia, zamiast 10 dni obowiązujących do tej pory. Jeśli sprzedawca nie poinformuje klienta o prawie do odstąpienia, prawo to wygaśnie po 12 miesiącach od upływu 14-dniowego terminu. W dalszym ciągu kupujący nie musi podawać przyczyny odstąpienia, a jedynie wyrazić taką wolę i po złożeniu oświadczenia odesłać rzecz sprzedawcy.

Regulaminy sklepów internetowych należy zmienić do 25 grudnia 2014 r. Jest to ważna wiadomość dla przedsiębiorców ze względu na gorący okres zakupów w czasie Bożego Narodzenia. Jeśli sprzedawcy naruszą wymogi ustawowe i nie dostosują stron internetowych do nowych przepisów, pociągnie to za sobą negatywne konsekwencje, jak brak zawarcia umowy czy ponoszenie dodatkowych kosztów, które powinien spełnić klient, ale ze względu na brak wcześniejszej informacji nie jest do tego zobowiązany.

Jakie prawa mają konsumenci? – nowe przepisy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA