| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > e-sklep > Regulamin sklepu internetowego po zmianach z grudnia 2014 r.

Regulamin sklepu internetowego po zmianach z grudnia 2014 r.

Regulamin sklepu internetowego należy dostosować do zmian, które weszły w życie 25 grudnia 2014 r. Główne modyfikacje to wydłużenie terminu na odstąpienie od umowy z 10 dni do 14 dni, doprecyzowanie obowiązków informacyjnych oraz problemu zwrotu kosztów przesyłki w przypadku odstąpienia od umowy.

Sprzedaż internetowa

Sprzedaż z tradycyjnych sklepów częściowo została przeniesiona do sklepów internetowych. Zapewne prowadzenie firmy on-line jest mniej kosztowne, bowiem częstokroć odpada konieczność wynajęcia dużych powierzchni usługowych czy magazynowych. Konsumenci również chętnie korzystają z usług on-line, moją możliwość porównania ceny i dostawy towaru bezpośrednio do domu. Może zdarzyć się jednak i tak, że zamówiony towar nie będzie spełniał oczekiwań konsumenta. Może też się okazać, że jest to towar w złym rozmiarze lub zwyczajnie się nie podoba. Dodatkowo konsument ma prawo wiedzieć co kupuje i od kogo.

Regulamin sklepu internetowego

Ochronie konsumentów w sieci służą regulaminy sklepu internetowego. Większość użytkowników Internetu i zwolenników szybkich zakupów drobny druczek odstręcza. Najczęściej korzysta się z niego, gdy pojawia się jakiś problem czy chęć zwrotu  zakupionego produktu.

Zmiany z 25 grudnia 2014 r.

Z dniem 25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nakładająca liczne obowiązki na przedsiębiorców, w tym świadczących sprzedaż w sklepach internetowych. Najprostszym sposobem wprowadzenia zmian dla świadczącego sprzedaż przez Internet jest przygotowanie regulaminu sklepu internetowego uwzględniającego wszelkie  wymogi ustawowe.

Jak założyć własny sklep internetowy - 5 kroków

Potwierdzenie zapoznania się z regulaminem

Zanim pokrótce je omówię, chcę przybliżyć Państwu czym jest ów regulamin. Zgodnie z postanowieniami kodeksu cywilnego regulamin jest wzorcem umownym czyli narzuconym przez jedną ze stron kontraktem, który w przypadku spełnienia określonych warunków wywołuje skutki dla konsumenta. By konsument był związany postanowieniami takiej umowy, regulamin musi zostać udostępniony przed zawarciem umowy w taki sposób, że konsument może przechowywać regulamin i odtwarzać bez znacznych trudności - kodeks cywilny mówi o odtwarzaniu w zwykłym toku czynności. Dobrze jest umożliwić ściąganie regulaminu na dysk twardy użytkownika sklepu, najlepiej w dostępnym dla wszystkich formacie. Z reguły zamieszczenie regulaminu na stronie internetowej spełnia określone kryteria, dla celu bezpieczeństwa internetowego przedsiębiorcy zalecałabym jednak opcję zaznaczania potwierdzenia zapoznania się z regulaminem przed dokonaniem transakcji.

Zadaj pytanie na FORUM

Obowiązki informacyjne

Na właścicielu sklepu internetowego ciąży szereg obowiązków informacyjnych, te zapisy powinny znaleźć się w regulaminie - chodzi o informacje precyzyjne, wyczerpujące ale jednocześnie napisane prostym i nieskomplikowanym językiem, dotyczące (m.in.) cech rzeczy i świadczonych usług, uprawnienia konsumenta do odstąpienia od umowy, obowiązku poniesienia kosztów zwrotu rzeczy. Dodatkowo prowadzący sklep internetowy jest zobowiązany poinformować o głównych cechach towaru, swoich danych tj. nazwa, adres, mail czy telefon.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dr n.prawnych Roman Ziembiński

Od ponad 20 lat doradza i asystuje w prowadzeniu postępowań upadłościowych i naprawczych oraz przejmuje tymczasowy zarząd kryzysowy w wielu firmach krajowych i zagranicznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »