REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami? / Fot. Fotolia
Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami? / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Okres świąteczny to w głównej mierze czas zakupów i przygotowań. Większą popularnością cieszą się już zakupy internetowe w e – sklepach, które są prostsze, szybsze i wygodniejsze niż tradycyjne. Zanim jednak podejmiemy się internetowych zakupów, warto sprawdzić wiarygodność e – sklepów. Jak tego dokonać?

Jak pokazują dane UOKIK. z 2013 r., niemal 20 proc. osób nie otrzymało towaru albo usługi, które zamówiła. Ok. 30 proc. dostało produkt niezgodny z opisem, a 22 proc. w przesyłce znalazło uszkodzony towar. Podpowiadamy, w jaki sposób rozpoznać wiarygodny e-sklep.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Z roku na rok święta kosztują nas coraz więcej – Polacy w 2014 roku planują wydać o 13 proc. więcej pieniędzy niż w poprzednim 2013 roku – to wyniki tegorocznego badania Deloitte. Co ciekawe, 40 proc. z nas wybierze zakupy w sklepach internetowych, to częściej niż w przeciętnym kraju UE. Niestety, równocześnie w 2013 roku co piąta osoba w Polsce padła ofiarą nieuczciwych sprzedawców i nie otrzymała zakupionego towaru. Dane te pokazują, że nadal nie potrafimy oceniać wiarygodności sklepów internetowych.

- Niewielu Polaków wie, że każda osoba może sprawdzić wszystkie firmy, także sklepy internetowe, w bazach Biura Informacji Gospodarczej. Jedyne, co nam do tego potrzebne to numer NIP. Raport ze strony www.BIG.pl pozwala określić, czy interesujący nas sprzedawca nie zalega z płatnościami wobec innych firm. Raport BIG InfoMonitor pomaga ocenić nam, czy gdy zwrócimy towar możemy liczyć na szybki zwrot naszych pieniędzy - tłumaczy Marcin Ledworowski, wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor. – Sprzedaż w Internecie rozwija się w Polsce bardzo szybko – prognozuje się, że do końca 2014 roku  będzie  ponad 14 tys. e-sklepów. Dlatego jest ważne, aby być świadomym konsumentem, który wie, w jaki sposób ocenić, czy dany sprzedawca gwarantuje bezpieczeństwo transakcji oraz profesjonalną realizację zamówienia  – dodaje.

Zobacz również: Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Poza pobraniem raportu o e-sklepie z Rejestru Dłużników BIG, drugim sposobem, który pozwala ocenić uczciwość danej firmy, jest sprawdzenie certyfikatów potwierdzających jej wiarygodność finansową. Takim narzędziem dysponuje Program Firma Wiarygodna Finansowo, który został stworzony specjalnie z myślą o solidnych przedsiębiorcach, kierujących się w biznesie zasadami fair play. Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo, mogą uzyskać firmy, o których nie ma negatywnych informacji w Rejestrze Dłużników BIG w bazie Biura Informacji Kredytowej i Systemie BANKOWY REJESTR Związku Banków Polskich. Certyfikat potwierdza, że dany przedsiębiorca jest godnym zaufania partnerem biznesowym, który nie zalega z zobowiązaniami finansowymi wobec innych firm. 

- W branży e-commerce szczególnie istotne jest posiadanie certyfikatów. Potwierdzają one rzetelność i wzbudzają zaufanie – podkreśla Marcin Ledworowski, wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor. – Stanowią również źródło wiedzy dla internautów na temat wiarygodności danej firmy i powodują, że jesteśmy w stanie określić czy chcemy korzystać z jej usług. Upewniając się co do e-sklepów, warto też sprawdzić w sieci oceny i rekomendacje innych klientów. Pozytywne opinie są dodatkowym potwierdzeniem, że firma jest profesjonalna i przyjazna.

Zobacz: Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Istotną kwestią jest także zapoznanie się z warunkami sprzedaży i regulaminem sklepu, aby mieć jasność co do sposobu jego funkcjonowania, ale też naszych kroków w ewentualnym procesie reklamacji. Prawo gwarantuje nam przy zakupach on-line możliwość zwrotu lub zamiany towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od jego otrzymania, jednak zawsze warto upewnić się, czy dany sklep na pewno przestrzega przepisów, które to gwarantują.

Ostatnim zabezpieczeniem, które pozwoli nam czuć się bezpiecznie kupując w sieci jest wybór dostawy za pobraniem, która zagwarantuje nam, że nawet w przypadku nieuczciwego sprzedawcy nie stracimy naszych pieniędzy. To także dobry wybór w momencie, kiedy paczka okaże się uszkodzona – w takim wypadku możemy odmówić przyjęcia przesyłki i nie ponosić kosztów związanych z jej zwrotem.

Źródło: Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA