REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
e-commerce
e-commerce
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rynek internetowy zyskuje na popularności w zakresie zakupów FMCG oraz odzieży i żywności. Najszybciej wzrasta popularność portali o zasięgu krajowym, z szerokim różnorodnym asortymentem. Najszybciej rozwija się portal allegro oraz olx.pl, ceneo.pl. Internauci coraz częściej interesują się portalami zagranicznymi: amazon oraz ebay. Wysokie zainteresowanie utrzymuje się dla portali handlowych – odzież i dodatki. Na pierwszym miejscu jest allegro, drugie zalando, trzecie bonprix. Stopień odróżnialności ocenia się na 64% dla allegro oraz 11% zalando i 7%y bonprix.

Wyniki raportu e-commerce pokazują wzrost zainteresowania portalami o szerokim zasięgu i asortymencie. Ważne dla internautów jest dostęp do porównań produktów, łatwość obsługi, zaufanie oraz poziom, zakres realizacji zamówień. W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie portalami z żywnością oraz apteki, farmaceutyka, kosmetyki (sephora, rossman, douglas). Stopień popularności to 10%, 9%, 8%.  Ważnym uczestnikiem rynku online są firmy RTV i IT – euro.com.pl oraz mediamarkt.pl (30% udziału w rynku). Rozwój IT  wywołał znaczny wzrost zainteresowania aplikacjami, programami i bazami danych. Wzrasta zainteresowanie e-book, publikacjami pdf oraz czytnikami głosowymi. Wzrost widać na empik.com (14% udział w rynku) i merlin.pl (7% udział w rynku). Na pierwszym miejscu z 15% udziałem w rynku jest allegro.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Dynamika zmian na rynku internetowym jest wysoka od 2010 utrzymuje się powyżej 12% rocznie. W roku 2013 wzrost oszacowano na 12,9% rok 2014 na 15,1%. W ostatnich czterech latach wartość rynku  wzrosła o 12,4 mld PLN. W kolejnych najważniejszymi czynnikami wzrostu  będzie konsumpcja indywidualna oraz ocena dochodów własnych i kosztów. Na wartość wydatków indywidualnych wpływa wiarygodność rynku oraz gospodarki (finanse, transakcje, raty, koszty zakupu oraz ocena firm online). Konsumpcja jest  uzależniona od tendencji na rynku, mody oraz warunków gospodarowania, zakupów. Znacznym obciążeniem jest ocena sytuacji przyszłej dla firm, pracowników i zatrudnienia.

Na polskim rynku ilość urządzeń mobilnych wzrasta, firmy telekomunikacyjne znacznie rozwinęły sieć LTE, Wi-Fi oraz dostęp do modemów internetowych. Zmiany te wpływają na popularność i częstotliwość korzystania z Internetu. W ostatnich latach wprowadzono ponad 2 tysiące bezpłatnych aplikacji na iPhone, smartphone i tablet. Wiele dotyczy oferty handlowej, często są to aplikacje informacyjne i handlowe. Zainteresowanie firm i użytkowników jest wysoko oceniane. Najczęściej wysokie zainteresowanie szacuje się dla osób w wieku 16-35 lat i osób z wyższym wykształceniem. 

Koniec z tajemnicą bankową w krajach UE

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla internautów kryteria wyboru opierają się na łatwości obsługi portalu oraz jakości, wiadomości o produkcie (również zdjęcia i filmy). Szybkość dostawy oraz koszt produktu (cena, dostawa) jest  często oceniany. W przypadku IT, RTV czy innych produktów użytkowych internauta szuka informacji o gwarancji, licencji, naprawach oraz serwisie.

E-commerce w Polsce i UE uzyskuje wysokie prognozy wzrostu, popularyzacji. Wysoki wzrost wartości rynku, wysoka dynamika utrzymuje się od kilku lat. Popularyzacja Internetu poprzez sieć telefonii komórkowej oraz nowoczesne szybkie łącza (modem, Wi-Fi, LTE) wykazuje wysoką dynamikę. Budowa sieci firmowych, kawiarenek, salonów z wolnym dostępem do Internetu (m. in. Hotele i restauracje) czy Internetu szerokiego zasięgu (domowego, przestrzennego, obszarowego) jest planem firm telekomunikacyjnych i IT na kolejne lata.

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA