Działalność e-commerce
REKLAMA
REKLAMA
Wyniki raportu e-commerce pokazują wzrost zainteresowania portalami o szerokim zasięgu i asortymencie. Ważne dla internautów jest dostęp do porównań produktów, łatwość obsługi, zaufanie oraz poziom, zakres realizacji zamówień. W ostatnich latach wzrosło zainteresowanie portalami z żywnością oraz apteki, farmaceutyka, kosmetyki (sephora, rossman, douglas). Stopień popularności to 10%, 9%, 8%. Ważnym uczestnikiem rynku online są firmy RTV i IT – euro.com.pl oraz mediamarkt.pl (30% udziału w rynku). Rozwój IT wywołał znaczny wzrost zainteresowania aplikacjami, programami i bazami danych. Wzrasta zainteresowanie e-book, publikacjami pdf oraz czytnikami głosowymi. Wzrost widać na empik.com (14% udział w rynku) i merlin.pl (7% udział w rynku). Na pierwszym miejscu z 15% udziałem w rynku jest allegro.
REKLAMA
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
REKLAMA
Dynamika zmian na rynku internetowym jest wysoka od 2010 utrzymuje się powyżej 12% rocznie. W roku 2013 wzrost oszacowano na 12,9% rok 2014 na 15,1%. W ostatnich czterech latach wartość rynku wzrosła o 12,4 mld PLN. W kolejnych najważniejszymi czynnikami wzrostu będzie konsumpcja indywidualna oraz ocena dochodów własnych i kosztów. Na wartość wydatków indywidualnych wpływa wiarygodność rynku oraz gospodarki (finanse, transakcje, raty, koszty zakupu oraz ocena firm online). Konsumpcja jest uzależniona od tendencji na rynku, mody oraz warunków gospodarowania, zakupów. Znacznym obciążeniem jest ocena sytuacji przyszłej dla firm, pracowników i zatrudnienia.
Na polskim rynku ilość urządzeń mobilnych wzrasta, firmy telekomunikacyjne znacznie rozwinęły sieć LTE, Wi-Fi oraz dostęp do modemów internetowych. Zmiany te wpływają na popularność i częstotliwość korzystania z Internetu. W ostatnich latach wprowadzono ponad 2 tysiące bezpłatnych aplikacji na iPhone, smartphone i tablet. Wiele dotyczy oferty handlowej, często są to aplikacje informacyjne i handlowe. Zainteresowanie firm i użytkowników jest wysoko oceniane. Najczęściej wysokie zainteresowanie szacuje się dla osób w wieku 16-35 lat i osób z wyższym wykształceniem.
Koniec z tajemnicą bankową w krajach UE
Dla internautów kryteria wyboru opierają się na łatwości obsługi portalu oraz jakości, wiadomości o produkcie (również zdjęcia i filmy). Szybkość dostawy oraz koszt produktu (cena, dostawa) jest często oceniany. W przypadku IT, RTV czy innych produktów użytkowych internauta szuka informacji o gwarancji, licencji, naprawach oraz serwisie.
E-commerce w Polsce i UE uzyskuje wysokie prognozy wzrostu, popularyzacji. Wysoki wzrost wartości rynku, wysoka dynamika utrzymuje się od kilku lat. Popularyzacja Internetu poprzez sieć telefonii komórkowej oraz nowoczesne szybkie łącza (modem, Wi-Fi, LTE) wykazuje wysoką dynamikę. Budowa sieci firmowych, kawiarenek, salonów z wolnym dostępem do Internetu (m. in. Hotele i restauracje) czy Internetu szerokiego zasięgu (domowego, przestrzennego, obszarowego) jest planem firm telekomunikacyjnych i IT na kolejne lata.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.