REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kontrahent czy oszust – kto szuka informacji o Twojej firmie

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli wiarygodność firmy jest sprawdzana w Krajowym Rejestrze Długów, to oznacza to, że albo ktoś chce zawrzeć z nią umowę, albo że jakiś oszust próbuje na jej konto wyłudzić kredyt lub leasing. Warto o tym wiedzieć od razu, aby przygotować się na pozyskanie nowego kontrahenta lub uniknięcie problemów. Zwłaszcza, że usługa automonitoringu własnego przedsiębiorstwa w KRD jest bezpłatna.

Automonitoring to dodatkowe źródło informacji, o tym czy przedsiębiorstwo jest bezpieczne. To także wentyl bezpieczeństwa i możliwość ułatwienia sobie zarządzania wierzytelnościami. 

REKLAMA

REKLAMA

– Automonitoring jest systemem wczesnego ostrzegania dla firm. W jego ramach bezpłatnie udostępniamy informacje o tym, czy w rejestrze nastąpiła zmiana statusu zainteresowanego przedsiębiorcy tzn. czy np. ktoś pobrał o nim raport, albo może dopisał go jako dłużnika i na jaką kwotę – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej.

Możliwość monitorowania własnej sytuacji w KRD jest bezpłatna i dostępna dla wszystkich przedsiębiorców. Wystarczy wypełnić formularz, a następnie podczas rozmowy telefonicznej zweryfikować swoje dane. Raport o firmie zostanie dostarczony na podany adres e-mail. Jest to dobry sposób na to by uniknąć kłopotów, a przede wszystkim mieć szerszy dostęp do informacji o własnym przedsiębiorstwie. 

Monitoruj swoją firmę

REKLAMA

Sposób na wyłudzenia

Fakt, że ktoś szuka informacji o przedsiębiorstwie może być sygnałem ostrzegawczym. Być może ktoś stara się dokonać wyłudzenia i jeśli nie zachowamy odpowiedniej czujności padniemy ofiarą przestępstwa. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Jeśli informacje gospodarcze o nas pobiera bank lub firma leasingowa, a my nie składaliśmy wniosku o kredyt czy leasing, najpewniej oznacza to, że ktoś w naszym imieniu, posługując się podrobionymi dokumentami, chce zawrzeć umowę, obarczając nas jej kosztami i konsekwencjami – tłumaczy Łącki. – Możliwość zakupów przez Internet, czy zawarcia umowy za pośrednictwem sieci sprawia, że przedsiębiorcy powinni mieć się na baczności. Niestety mogą nawet nie wiedzieć, że ktoś w ich imieniu zawarł umowę z inną firmą. Ktoś obcy skorzysta z usługi lub odbierze produkt, a oni zostaną obciążeni kosztami. W takim przypadku czas gra na naszą niekorzyść, im szybciej odkryjemy, że ktoś chce tego dokonać, tym większe szanse na to, że temu zapobiegniemy. Dlatego warto monitorować sytuację – dodaje.

Sprawdza nowy klient

Trzeba jednak pamiętać, że sprawdzanie kontrahenta w biurze informacji gospodarczej niekoniecznie oznacza coś złego – coraz więcej firm sprawdza potencjalnych kontrahentów przed zaoferowaniem im współpracy. Brak długów jest bowiem gwarancją tego, że umowa zostanie zrealizowana bez żadnych problemów. Warto wiedzieć o tym od razu i wykonać pierwszy ruch, nawiązując kontakt z taką firmą. To może być początek udanej i zyskownej współpracy.

Przedsiębiorcy coraz częściej poszukują informacji w Krajowym Rejestrze Długów W II kwartale 2014 roku biuro udzieliło 1,7 mln odpowiedzi miesięcznie na zapytania o wiarygodność przedsiębiorców i konsumentów. Z miesiąca na miesiąc takie sprawdzanie wiarygodności kontrahentów jest coraz powszechniejsze, dlatego przedsiębiorcom powinno zależeć na tym by wiedzieć, czy ktoś przypadkiem nie pyta o nich, aby móc dociec dlaczego.

Najwięcej zapytań o wiarygodności spływa z branży finansowej. To właśnie bankowcy, przedstawiciele firm pożyczkowych i leasingowych pobrali niemal jedną czwartą wszystkich raportów o dłużnikach przedsiębiorcach w I półroczu 2014 roku. Ale inne branże coraz częściej biorą przykład z finansistów. Sprawdzaniem rzetelności płatniczej swoich kontrahentów i partnerów biznesowych interesują się też firmy transportowe (12,61%) i przemysłowe (11,25%). Z kolei co dziesiąty raport trafia do branży handlowej oraz do operatorów telekomunikacyjnych.

Dodatkowe źródło wiedzy o dopisaniu 

Automonitoring może się także przydać wtedy, kiedy jednak firma ma na sumieniu niezapłaconą fakturę. Jej wierzyciel, jeśli chce dopisać swojego dłużnika do Krajowego Rejestru Długów, ma obowiązek wysłać mu listem poleconym ostrzeżenie o zamiarze wpisania do rejestru, ale już o samym wpisaniu, zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji gospodarczych, informować nie musi. Nie musi także sprawdzać, czy przypadkiem nie zmieniliśmy adresu (to na dłużniku spoczywa obowiązek poinformowania wierzyciela o przenosinach), oraz czy odebraliśmy wezwanie do zapłaty. Jeśli zatem przedsiębiorcy zdarzy się nie odebrać listu i nie zapłacić swojego zobowiązania, może zostać dopisany do KRD, co zamknie przed nim wiele kontraktów. Dlatego warto korzystać z narzędzia automonitoringu, które pozwala bardzo szybko wykryć, czy ktoś przypadkiem nie dopisał nas do rejestru. To dodatkowy środek bezpieczeństwa na to, by mieć zawsze czyste konto. 

Monitoruj swoją firmę

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA