REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Subskrybuj nas na Youtube
7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową/fot.Fotolia
7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową/fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Zwiększenie konwersji i utrzymanie liczby odwiedzających na stronie to skomplikowane zadania. Istnieje wiele problemów, które mogą wystąpić na Twojej stronie internetowej, powodując, że wielu użytkowników opuści ją bez dokonania zakupu. Zastanów się, czy popełniasz któryś z błędów poniżej i napraw to jak najszybciej, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

REKLAMA

7 Powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

#1: Przestarzały design

Pierwsze wrażenie ma znaczenie. Na blogu Social Triggers, Derek Halpern podzielił się badaniem, które wykazało, że zaufanie do strony zależy od jej designu. (http://socialtriggers.com/content-is-king-myth/)

Podczas badania Dr Elizabeth Sillence, psycholog, zapytała uczestników o poziom zaufania wobec poszczególnych stron internetowych. Okazało się, że gdy strona została oceniona, jako niegodna zaufania, w 94% przypadków zależało to od jej designu. Design ma znaczenie. Jeśli Twoja strona wygląda tak, jakby nie była aktualizowana od 1998 roku, najwyższy czas na przeprowadzenie zmian.

Zobacz: Regulamin sklepu internetowego po zmianach z grudnia 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

#2: Mało czytelne  treści

REKLAMA

Profesjonalny design to nie tylko kolory, zdjęcia, grafika i struktura strony. Czcionki, których używasz, jak również kolor tekstu oraz tła mają ogromny wpływ na to, czy użytkownicy będą w stanie przeczytać treści na stronie. Jeśli tekst jest trudny do odczytania, strona z pewnością na tym ucierpi.

W przypadku czcionek nie istnieją stałe zasady. Postaraj się, aby między tekstem a tłem występował wysoki kontrast. Żeby osiągnąć najlepsze rezultaty używaj prostych czcionek szeryfowych lub bezszeryfowych. Nie warto stosować więcej, niż trzech różnych krojów pisma, ponieważ ma to wpływ na czytelność tekstu i męczy oko. Ponadto, lepiej zastosować większy rozmiar czcionki. Tym sposobem zapewnisz użytkownikom komfort czytania, niezależnie od tego, czy używają desktopów, czy urządzeń mobilnych. Dla nagłówków najlepiej wybrać czcionkę w rozmiarze 22 px, dla reszty treści ‒ około 14 px.

#3: Twoja strona wymaga instalacji przestarzałych wtyczek

Jeśli strona zawiera sporo treści prezentowanych w technologii Flash, z pewnością odstraszy wielu użytkowników, którzy zostaną poproszeni o zainstalowanie nowej wersji wtyczki. Nawet YouTube pozbył się już technologii Flash na rzecz nowocześniejszego odtwarzacza, wykorzystującego HTML5. Pamiętaj, że wtyczki oraz dodatki bardzo często się dezaktualizują. Im mniej potrzeba ich do skorzystania z Twojej strony, tym lepiej dla użytkowników.

Zobacz serwis: Dotacje

W przypadku wszystkich treści wideo i animacji zastosuj HTML5. Niektórzy użytkownicy być może nie będą w stanie oglądać filmów  (np. gdy są w pracy). Aby im to zrekompensować i wspomóc strategię SEO, pod treściami wideo zawrzyj podsumowanie, notatki lub transkrypcję.

#4: Na stronie znajduje się zbyt dużo reklam

Jeśli przychody z Twojej strony pochodzą przede wszystkim z reklam, usunięcie ich będzie niemożliwe. Nie oznacza to jednak, że muszą się one znajdować wszędzie.

W 2014 roku, Nielsen przeprowadził badania dotyczące zaufania do reklam. (http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2013/under-the-influence-consumer-trust-in-advertising.html). Badanie wykazało, że konsumenci ufają prawie wszystkim formom tradycyjnej reklamy ‒ reklamom w gazetach, magazynach, billioardom, radiu, telewizji ‒ o wiele bardziej, niż internetowym banerom reklamowym. Jeśli pragniesz zwiększyć poziom konwersji, zaufanie jest kluczowym elementem, o który musisz zadbać. Zmniejsz zatem liczbę reklam i miejsc, w których są one wyświetlane.

Zobacz również: Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

#5: Wideo na Twojej stronie automatycznie się odtwarza

Nic nie sprawia, że użytkownicy uciekają ze strony szybciej, niż wideo z funkcją auto-play. Dzisiejsi internauci posiadają sporo doświadczenia i lubią wybierać moment, w którym zapoznają się z treściami. Zasypywanie ich materiałami wideo (szczególnie w nocy, kiedy zapomnieli akurat wyłączyć dźwięk i nie chcą nikomu przeszkadzać) bez ich pozwolenia to najlepszy sposób na zniechęcenie ich od zakupu.

#6: Nawigacja na stronie jest zbyt skomplikowana

Niejasna nawigacja wpływa negatywnie nie tylko na doświadczenia użytkowników ze stroną, ale również na SEO. Złota zasada polega na tym, aby spojrzeć na strukturę strony i nawigację oczami potencjalnych klientów. Wyobraź sobie, że jesteś pierwszy raz na tej stronie lub poproś o feedback osobę, która nigdy na niej nie była. W jaki sposób najlepiej zorganizować informacje? Jakie kroki musisz podjąć, zanim znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania? Czy proces dokonywania zakupu przebiega gładko i przyjemnie? Oprócz odpowiedzenia sobie na te podstawowe pytania, wejdź również na strony największych konkurentów i zobacz, jak zorganizowali oni swoje treści.

Zobacz: Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?

#7: Twoja strona zbyt wolno się ładuje

Badania przeprowadzone przez KISSmetrics (https://blog.kissmetrics.com/loading-time/) wykazały, że prędkość ładowania ma spore znaczenie, jeśli chodzi o skuteczność strony jako narzędzia marketingowego. Niektóre z najważniejszych danych liczbowych, które wynikają z ich analizy to:

  • 47% konsumentów oczekuje, że strona załaduje się w dwie sekundy lub mniej,
  • 40% konsumentów opuści stronę, która ładuje się dłużej, niż trzy sekundy,
  • Nawet jednosekundowe opóźnienie (lub trzy sekundy czekania) zmniejsza satysfakcję klienta o około 16%.

Wniosek? Nie zastanawiaj się dłużej nad optymalizacją strony i zwiększeniem prędkości ładowania.

Zobacz: Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

REKLAMA

Zwróć uwagę na wszystkie opisane powyżej sprawy i zacznij działać, aby znacznie poprawić wyniki własnej strony. Nie są to oczywiście wszystkie czynniki, które pozwolą na utrzymanie uwagi potencjalnych klientów. Po przeczytaniu tego artykułu z pewnością przyszło Ci jednak do głowy jeszcze kilka innych rozwiązań, które warto zastosować. Zacznij działać już dziś i zapracuj na przyszły sukces własnej strony.

Czy znasz inne powody, dla których użytkownicy opuszczają strony internetowe? Jeśli znasz pomocne pomysły, które można zastosować, aby temu zapobiec, podziel się nimi w sekcji komentarzy!

Autor: Marta Więcław - Grupa TENSE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA