REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Subskrybuj nas na Youtube
7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową/fot.Fotolia
7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową/fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Zwiększenie konwersji i utrzymanie liczby odwiedzających na stronie to skomplikowane zadania. Istnieje wiele problemów, które mogą wystąpić na Twojej stronie internetowej, powodując, że wielu użytkowników opuści ją bez dokonania zakupu. Zastanów się, czy popełniasz któryś z błędów poniżej i napraw to jak najszybciej, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

REKLAMA

REKLAMA

7 Powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

#1: Przestarzały design

Pierwsze wrażenie ma znaczenie. Na blogu Social Triggers, Derek Halpern podzielił się badaniem, które wykazało, że zaufanie do strony zależy od jej designu. (http://socialtriggers.com/content-is-king-myth/)

Podczas badania Dr Elizabeth Sillence, psycholog, zapytała uczestników o poziom zaufania wobec poszczególnych stron internetowych. Okazało się, że gdy strona została oceniona, jako niegodna zaufania, w 94% przypadków zależało to od jej designu. Design ma znaczenie. Jeśli Twoja strona wygląda tak, jakby nie była aktualizowana od 1998 roku, najwyższy czas na przeprowadzenie zmian.

REKLAMA

Zobacz: Regulamin sklepu internetowego po zmianach z grudnia 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

#2: Mało czytelne  treści

Profesjonalny design to nie tylko kolory, zdjęcia, grafika i struktura strony. Czcionki, których używasz, jak również kolor tekstu oraz tła mają ogromny wpływ na to, czy użytkownicy będą w stanie przeczytać treści na stronie. Jeśli tekst jest trudny do odczytania, strona z pewnością na tym ucierpi.

W przypadku czcionek nie istnieją stałe zasady. Postaraj się, aby między tekstem a tłem występował wysoki kontrast. Żeby osiągnąć najlepsze rezultaty używaj prostych czcionek szeryfowych lub bezszeryfowych. Nie warto stosować więcej, niż trzech różnych krojów pisma, ponieważ ma to wpływ na czytelność tekstu i męczy oko. Ponadto, lepiej zastosować większy rozmiar czcionki. Tym sposobem zapewnisz użytkownikom komfort czytania, niezależnie od tego, czy używają desktopów, czy urządzeń mobilnych. Dla nagłówków najlepiej wybrać czcionkę w rozmiarze 22 px, dla reszty treści ‒ około 14 px.

#3: Twoja strona wymaga instalacji przestarzałych wtyczek

Jeśli strona zawiera sporo treści prezentowanych w technologii Flash, z pewnością odstraszy wielu użytkowników, którzy zostaną poproszeni o zainstalowanie nowej wersji wtyczki. Nawet YouTube pozbył się już technologii Flash na rzecz nowocześniejszego odtwarzacza, wykorzystującego HTML5. Pamiętaj, że wtyczki oraz dodatki bardzo często się dezaktualizują. Im mniej potrzeba ich do skorzystania z Twojej strony, tym lepiej dla użytkowników.

Zobacz serwis: Dotacje

W przypadku wszystkich treści wideo i animacji zastosuj HTML5. Niektórzy użytkownicy być może nie będą w stanie oglądać filmów  (np. gdy są w pracy). Aby im to zrekompensować i wspomóc strategię SEO, pod treściami wideo zawrzyj podsumowanie, notatki lub transkrypcję.

#4: Na stronie znajduje się zbyt dużo reklam

Jeśli przychody z Twojej strony pochodzą przede wszystkim z reklam, usunięcie ich będzie niemożliwe. Nie oznacza to jednak, że muszą się one znajdować wszędzie.

W 2014 roku, Nielsen przeprowadził badania dotyczące zaufania do reklam. (http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2013/under-the-influence-consumer-trust-in-advertising.html). Badanie wykazało, że konsumenci ufają prawie wszystkim formom tradycyjnej reklamy ‒ reklamom w gazetach, magazynach, billioardom, radiu, telewizji ‒ o wiele bardziej, niż internetowym banerom reklamowym. Jeśli pragniesz zwiększyć poziom konwersji, zaufanie jest kluczowym elementem, o który musisz zadbać. Zmniejsz zatem liczbę reklam i miejsc, w których są one wyświetlane.

Zobacz również: Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

#5: Wideo na Twojej stronie automatycznie się odtwarza

Nic nie sprawia, że użytkownicy uciekają ze strony szybciej, niż wideo z funkcją auto-play. Dzisiejsi internauci posiadają sporo doświadczenia i lubią wybierać moment, w którym zapoznają się z treściami. Zasypywanie ich materiałami wideo (szczególnie w nocy, kiedy zapomnieli akurat wyłączyć dźwięk i nie chcą nikomu przeszkadzać) bez ich pozwolenia to najlepszy sposób na zniechęcenie ich od zakupu.

#6: Nawigacja na stronie jest zbyt skomplikowana

Niejasna nawigacja wpływa negatywnie nie tylko na doświadczenia użytkowników ze stroną, ale również na SEO. Złota zasada polega na tym, aby spojrzeć na strukturę strony i nawigację oczami potencjalnych klientów. Wyobraź sobie, że jesteś pierwszy raz na tej stronie lub poproś o feedback osobę, która nigdy na niej nie była. W jaki sposób najlepiej zorganizować informacje? Jakie kroki musisz podjąć, zanim znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania? Czy proces dokonywania zakupu przebiega gładko i przyjemnie? Oprócz odpowiedzenia sobie na te podstawowe pytania, wejdź również na strony największych konkurentów i zobacz, jak zorganizowali oni swoje treści.

Zobacz: Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?

#7: Twoja strona zbyt wolno się ładuje

Badania przeprowadzone przez KISSmetrics (https://blog.kissmetrics.com/loading-time/) wykazały, że prędkość ładowania ma spore znaczenie, jeśli chodzi o skuteczność strony jako narzędzia marketingowego. Niektóre z najważniejszych danych liczbowych, które wynikają z ich analizy to:

  • 47% konsumentów oczekuje, że strona załaduje się w dwie sekundy lub mniej,
  • 40% konsumentów opuści stronę, która ładuje się dłużej, niż trzy sekundy,
  • Nawet jednosekundowe opóźnienie (lub trzy sekundy czekania) zmniejsza satysfakcję klienta o około 16%.

Wniosek? Nie zastanawiaj się dłużej nad optymalizacją strony i zwiększeniem prędkości ładowania.

Zobacz: Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

Zwróć uwagę na wszystkie opisane powyżej sprawy i zacznij działać, aby znacznie poprawić wyniki własnej strony. Nie są to oczywiście wszystkie czynniki, które pozwolą na utrzymanie uwagi potencjalnych klientów. Po przeczytaniu tego artykułu z pewnością przyszło Ci jednak do głowy jeszcze kilka innych rozwiązań, które warto zastosować. Zacznij działać już dziś i zapracuj na przyszły sukces własnej strony.

Czy znasz inne powody, dla których użytkownicy opuszczają strony internetowe? Jeśli znasz pomocne pomysły, które można zastosować, aby temu zapobiec, podziel się nimi w sekcji komentarzy!

Autor: Marta Więcław - Grupa TENSE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA