REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

Subskrybuj nas na Youtube
7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową/fot.Fotolia
7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową/fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Twoja strona zawiera znakomite treści. Posiadasz świetne zdjęcia, a design wygląda profesjonalnie. Dzięki inicjatywom marketingowym udaje Ci się na nią przyciągnąć sporo użytkowników. Dlaczego więc tylko niewielki odsetek z nich staje się ostatecznie klientami?

Zwiększenie konwersji i utrzymanie liczby odwiedzających na stronie to skomplikowane zadania. Istnieje wiele problemów, które mogą wystąpić na Twojej stronie internetowej, powodując, że wielu użytkowników opuści ją bez dokonania zakupu. Zastanów się, czy popełniasz któryś z błędów poniżej i napraw to jak najszybciej, aby zwiększyć swoje szanse na sukces.

REKLAMA

7 Powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

#1: Przestarzały design

Pierwsze wrażenie ma znaczenie. Na blogu Social Triggers, Derek Halpern podzielił się badaniem, które wykazało, że zaufanie do strony zależy od jej designu. (http://socialtriggers.com/content-is-king-myth/)

Podczas badania Dr Elizabeth Sillence, psycholog, zapytała uczestników o poziom zaufania wobec poszczególnych stron internetowych. Okazało się, że gdy strona została oceniona, jako niegodna zaufania, w 94% przypadków zależało to od jej designu. Design ma znaczenie. Jeśli Twoja strona wygląda tak, jakby nie była aktualizowana od 1998 roku, najwyższy czas na przeprowadzenie zmian.

Zobacz: Regulamin sklepu internetowego po zmianach z grudnia 2014 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

#2: Mało czytelne  treści

REKLAMA

Profesjonalny design to nie tylko kolory, zdjęcia, grafika i struktura strony. Czcionki, których używasz, jak również kolor tekstu oraz tła mają ogromny wpływ na to, czy użytkownicy będą w stanie przeczytać treści na stronie. Jeśli tekst jest trudny do odczytania, strona z pewnością na tym ucierpi.

W przypadku czcionek nie istnieją stałe zasady. Postaraj się, aby między tekstem a tłem występował wysoki kontrast. Żeby osiągnąć najlepsze rezultaty używaj prostych czcionek szeryfowych lub bezszeryfowych. Nie warto stosować więcej, niż trzech różnych krojów pisma, ponieważ ma to wpływ na czytelność tekstu i męczy oko. Ponadto, lepiej zastosować większy rozmiar czcionki. Tym sposobem zapewnisz użytkownikom komfort czytania, niezależnie od tego, czy używają desktopów, czy urządzeń mobilnych. Dla nagłówków najlepiej wybrać czcionkę w rozmiarze 22 px, dla reszty treści ‒ około 14 px.

#3: Twoja strona wymaga instalacji przestarzałych wtyczek

Jeśli strona zawiera sporo treści prezentowanych w technologii Flash, z pewnością odstraszy wielu użytkowników, którzy zostaną poproszeni o zainstalowanie nowej wersji wtyczki. Nawet YouTube pozbył się już technologii Flash na rzecz nowocześniejszego odtwarzacza, wykorzystującego HTML5. Pamiętaj, że wtyczki oraz dodatki bardzo często się dezaktualizują. Im mniej potrzeba ich do skorzystania z Twojej strony, tym lepiej dla użytkowników.

Zobacz serwis: Dotacje

W przypadku wszystkich treści wideo i animacji zastosuj HTML5. Niektórzy użytkownicy być może nie będą w stanie oglądać filmów  (np. gdy są w pracy). Aby im to zrekompensować i wspomóc strategię SEO, pod treściami wideo zawrzyj podsumowanie, notatki lub transkrypcję.

#4: Na stronie znajduje się zbyt dużo reklam

Jeśli przychody z Twojej strony pochodzą przede wszystkim z reklam, usunięcie ich będzie niemożliwe. Nie oznacza to jednak, że muszą się one znajdować wszędzie.

W 2014 roku, Nielsen przeprowadził badania dotyczące zaufania do reklam. (http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2013/under-the-influence-consumer-trust-in-advertising.html). Badanie wykazało, że konsumenci ufają prawie wszystkim formom tradycyjnej reklamy ‒ reklamom w gazetach, magazynach, billioardom, radiu, telewizji ‒ o wiele bardziej, niż internetowym banerom reklamowym. Jeśli pragniesz zwiększyć poziom konwersji, zaufanie jest kluczowym elementem, o który musisz zadbać. Zmniejsz zatem liczbę reklam i miejsc, w których są one wyświetlane.

Zobacz również: Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

#5: Wideo na Twojej stronie automatycznie się odtwarza

Nic nie sprawia, że użytkownicy uciekają ze strony szybciej, niż wideo z funkcją auto-play. Dzisiejsi internauci posiadają sporo doświadczenia i lubią wybierać moment, w którym zapoznają się z treściami. Zasypywanie ich materiałami wideo (szczególnie w nocy, kiedy zapomnieli akurat wyłączyć dźwięk i nie chcą nikomu przeszkadzać) bez ich pozwolenia to najlepszy sposób na zniechęcenie ich od zakupu.

#6: Nawigacja na stronie jest zbyt skomplikowana

Niejasna nawigacja wpływa negatywnie nie tylko na doświadczenia użytkowników ze stroną, ale również na SEO. Złota zasada polega na tym, aby spojrzeć na strukturę strony i nawigację oczami potencjalnych klientów. Wyobraź sobie, że jesteś pierwszy raz na tej stronie lub poproś o feedback osobę, która nigdy na niej nie była. W jaki sposób najlepiej zorganizować informacje? Jakie kroki musisz podjąć, zanim znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania? Czy proces dokonywania zakupu przebiega gładko i przyjemnie? Oprócz odpowiedzenia sobie na te podstawowe pytania, wejdź również na strony największych konkurentów i zobacz, jak zorganizowali oni swoje treści.

Zobacz: Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?

#7: Twoja strona zbyt wolno się ładuje

Badania przeprowadzone przez KISSmetrics (https://blog.kissmetrics.com/loading-time/) wykazały, że prędkość ładowania ma spore znaczenie, jeśli chodzi o skuteczność strony jako narzędzia marketingowego. Niektóre z najważniejszych danych liczbowych, które wynikają z ich analizy to:

  • 47% konsumentów oczekuje, że strona załaduje się w dwie sekundy lub mniej,
  • 40% konsumentów opuści stronę, która ładuje się dłużej, niż trzy sekundy,
  • Nawet jednosekundowe opóźnienie (lub trzy sekundy czekania) zmniejsza satysfakcję klienta o około 16%.

Wniosek? Nie zastanawiaj się dłużej nad optymalizacją strony i zwiększeniem prędkości ładowania.

Zobacz: Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

REKLAMA

Zwróć uwagę na wszystkie opisane powyżej sprawy i zacznij działać, aby znacznie poprawić wyniki własnej strony. Nie są to oczywiście wszystkie czynniki, które pozwolą na utrzymanie uwagi potencjalnych klientów. Po przeczytaniu tego artykułu z pewnością przyszło Ci jednak do głowy jeszcze kilka innych rozwiązań, które warto zastosować. Zacznij działać już dziś i zapracuj na przyszły sukces własnej strony.

Czy znasz inne powody, dla których użytkownicy opuszczają strony internetowe? Jeśli znasz pomocne pomysły, które można zastosować, aby temu zapobiec, podziel się nimi w sekcji komentarzy!

Autor: Marta Więcław - Grupa TENSE

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA