REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?
Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Każdego roku coraz więcej użytkowników przegląda zawartość Sieci przy pomocy urządzeń mobilnych i wszystko wskazuje na to, że trend ten nadal będzie się nasilał. Wymusza to na przedsiębiorstwach działających w Internecie dopasowanie swoich witryn do nowych kanałów komunikacji w taki sposób, aby i na mniejszym ekranie prezentowały swoją pełną wartość. Które z dostępnych rozwiązań wybrać – stronę mobilną, responsywną, czy może coś jeszcze innego?

Na wstępie należy omówić obie opcje oraz ich mocne i słabe strony.

REKLAMA

Strona mobilna

REKLAMA

Strona mobilna to taka, która została stworzona niezależnie od strony „właściwej”. Jej projekt od samego początku tworzono z myślą o użytkownikach urządzeń przenośnych, czyli smartfonów i tabletów. Różni się wyglądem, sposobem nawigacji, a do tego funkcjonuje w Sieci jako całkowicie odrębny twór. Większość przedsiębiorstw, które wybrały takie rozwiązanie, tworzy je pod identycznymi adresami, co strony podstawowe, z tą różnicą, że adres URL posiada przedrostek „m.”. Można się na nią dostać poprzez wejście na witrynę podstawową z poziomu urządzenia mobilnego – jeżeli wszystko zostało prawidłowo skonstruowane, strona rozpozna typ sprzętu i po prostu przeniesie użytkownika pod adres lepiej odpowiadający ekranowi, z którego korzysta.

Co przemawia za posiadaniem mobilnej wersji strony? Przede wszystkim szybszy i mniej skomplikowany proces tworzenia. Wiele z systemów CMS posiada gotowe szablony dla stron mobilnych, co znacznie upraszcza wszelkie czynności. Forma i nawigacja nie są zbyt spektakularne, ale trudno przebić ich funkcjonalność, a przy niewielkim koszcie trudno dziwić się osobom, które stawiają właśnie na mobilne wersje. Z drugiej strony, decydując się na tę opcję, trzeba liczyć się ze wszelkimi konsekwencjami tego, że jest to całkowicie odrębna strona. W przypadku uaktualniania treści, konfigurowania czy prowadzenia kampanii, musimy więc wykonywać podwójną pracę – dla strony podstawowej i mobilnej. Pochłania to czas i środki, których normalnie nie musielibyśmy wygospodarowywać.

Sprawdź: Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

Strona responsywna

REKLAMA

W przypadku stron responsywnych sprawa wygląda odrobinę inaczej. Opcja ta polega na takim zaprojektowaniu strony, aby dopasowywała się automatycznie do różnych urządzeń, na których jest wyświetlana. Adres URL pozostaje ten sam, ale wygląd, zawartość czy sposób nawigacji zależy od sprzętu, przy pomocy którego weszliśmy na stronę. W gruncie rzeczy jest to więc ta sama witryna, tylko inaczej zaprezentowana. Oznacza to, że wszystkie działania w CMS czy modyfikacje w zawartości wystarczy wykonać tylko raz i wszyscy użytkownicy je zobaczą. To niewątpliwie ogromne ułatwienie, jednak trzeba pamiętać o tym, że rozwiązanie jest dosyć kosztowne, a zrealizowanie takiej strony trwa znacznie dłużej niż przy wersji mobilnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stworzenie witryny w taki sposób, aby poprawnie wyświetlała się na każdym urządzeniu jest bardzo skomplikowane, a biorąc pod uwagę ilość modeli, marek i producentów, nigdy nie mamy 100% pewności, że na każdym sprzęcie strona zadziała prawidłowo, a to wiąże się z ryzykiem odstraszenia potencjalnego klienta.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

Na co więc postawić?

Strona mobilna to świetne rozwiązanie w chwili, w której brakuje nam środków na stworzenie responsywnej wersji, lub po prostu na podstawowej witrynie znajdują się takie elementy, których nie da się odpowiednio „przyciąć” do mniejszego ekranu tak, aby całość nie traciła na wartości. Jeśli jednak w przyszłości będziemy tworzyli nową stronę bazową, znacznie lepiej projektować ją już z myślą o wariancie responsywnym – w przyszłości zaoszczędzi nam to czasu przy aktualizowaniu zawartości strony, co dla właścicieli dużych serwisów ma niebanalne znaczenie.

Warto pamiętać także o polityce, jaką prowadzi Google w tym zakresie – posiadanie strony dopasowanej do urządzenia sprawia, że wyszukiwarka patrzy na nią przychylniejszym okiem. To pokazuje dobitnie, że samo posiadanie wersji witryny na smartfony i tablety nie jest już kwestią wyboru, a powoli staje się koniecznością. Odpowiednia optymalizacja mobilna będzie coraz bardziej wpływać na pozycję w rankingu, dlatego lepiej zawczasu przygotować się do przejścia na nowy model.

Jak od 1 lipca 2015 r. zmienią się zasady rozliczania zakupu laptopów i telefonów do firmy

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Autor: Wojciech Popiela Grupa TENSE

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzys wizerunkowy polskich firm 2024: skutki i działania naprawcze [PRZYKŁADY]

Wizerunek przedsiębiorstwa to kluczowy element jego sukcesu. W Polsce, w ciągu ostatnich lat, wiele firm doświadczyło kryzysów wizerunkowych, które wpłynęły na ich postrzeganie przez klientów, partnerów biznesowych i społeczeństwo. Kryzysy te mają różne przyczyny, od błędów zarządzania po problemy produktowe czy etyczne. W artykule analizujemy przykłady polskich przedsiębiorstw, które w 2024 roku zmagały się z kryzysami wizerunkowymi, oraz przedstawiamy działania, jakie należy podjąć, aby ocieplić wizerunek firmy po tego rodzaju zdarzeniach.

Ważne dla właścicieli małych sklepów internetowych i konsumentów: te trendy w e-commerce mocno zmienią styl e-zakupów w 2025 roku

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach.

Kłopoty z finansami w firmie. Do tradycyjnych zagrożeń: zatory płatnicze, problem z uzyskaniem finansowania dołącza w 2025 roku potrzeba wali z hakerami

Największe zagrożenie dla polskiej przedsiębiorczości w 2025 roku eksperci widzą w narastających zatorach płatniczych, ograniczonym dostępie do finansowania i rosnącej liczbie ataków hakerskich. To ostatnie zwiększy zapotrzebowanie firm na inwestycje w cyberbezpieczeństwo.

Nowe technologie całkowicie odmieniają sposób działania firm ochroniarskich. Poza dbałością o bezpieczeństwo ludzi i obiektów pozwalają monitorować pracę ochroniarzy

Wiele czynności, dziś wykonywanych przez pracowników ochrony, zostanie zastąpionych (lub już jest zastępowanych) nowoczesnymi technologiami. Nie znaczy to, że branża pracowników ochrony zniknie, jednak bez wątpienia zmaleje liczba etatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o stosowanie jak najniższych stawek

W wielu firmach podatek od nieruchomości to koszt rzędu kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Najbardziej odczuwają go firmy działające w branży przemysłowej i w logistyce. Ze względu na duże powierzchnie nieruchomości podatek, który płacą liczony jest w setkach tysięcy złotych.

Które branże skontroluje UODO? Znamy plan na 2025 rok

W 2025 r. kontrolerzy Urzędu Ochrony Danych Osobowych skupią się m.in. na bezpieczeństwie danych medycznych i przetwarzaniu danych dzieci. Plan kontroli uwzględnia te sektory, w których coraz częściej pojawiają się zagrożenia oraz te, które społeczne zainteresowanie.

Handel, budownictwo, transport – kolejny rok rośnie liczba firm, które mają kłopoty z utrzymanie się na rynku i bankrutują lub wchodzą w restrukturyzację

Kolejny rok z rzędu rośnie liczba firm, które ogłosiły upadłość. Trend wzrostowy dotyczy także przedsiębiorstw, które próbują ratować swój byt w procesie restrukturyzacji. Na rynku jest równie źle jak w okresie pandemii Covid.

Jak w 2025 roku przejść na samozatrudnienie, założyć własną firmę i rozpocząć działalność gospodarczą

Na rynku nie brakuje ofert pracy – i etatowej, i na podstawie umów cywilnych. Jednak indywidualna działalność gospodarcza czy też uruchomienie własnej firmy w jakiejkolwiek innej formie wciąż jest ciekawą alternatywą. Zwłaszcza dla osób przedsiębiorczych, mających pomysł na produkt, którym można podbić rynek, nawet choćby w jakiejś małej niszy.

REKLAMA

Nowe stawki opłaty rocznej i rejestrowej BDO w 2025 r.

Od 1 stycznia 2025 r. wzrosły stawki opłaty rejestrowej i opłaty rocznej. Ile obecnie wynoszą? Kto uiszcza opłaty BDO i w jakim terminie?

Zostało kilka dni na rozliczenie z ZUS wakacji składkowych w grudniu 2024. Uwaga na nowe formularze

W styczniu przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Dla przypomnienia, przekazanie deklaracji i zapłata składek ZUS powinno nastąpić w przypadku mikroprzedsiębiorców do 20. dnia następnego miesiąca po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie

REKLAMA