Czym cechuje się strategia firmowej strony internetowej
REKLAMA
REKLAMA
Udana strategia pozwala przedsiębiorstwu tworzyć i chwytać wartość. By tworzy wartość, firma musi utrzymywać więź z klientami. Aby firma chwytała wartość, jej strategia musi być odporna na naśladownictwo ze strony konkurentów. Usatysfakcjonowanie klientów w sposób niemożliwy do skopiowania przez konkurentów wymaga dokonania istotnych wyborów na rzecz danej strategii, czyli strategicznych trwałych wyborów dotyczących unikalnych rozwiązań lub szczególnych usług.
REKLAMA
Polecamy: serwis Zakładam firmę
REKLAMA
By zmniejszyć ryzyko strategiczne, wiele firm inwestuje swój czas i środki tylko w to, o czym już wiadomo, że się sprawdza. Jednak na dłuższą metę takie działania nie powodują wzrostu liczby internautów (klientów) oraz ich zadowolenia. Związane jest to również z mentalnością ludzi, z jednej strony są przyzwyczajeni do znanych rozwiązań, z drugiej zaś poszukują nowości, ożywczego powiewu świeżości.
Strategia to drugi po celu podstawowy etap każdego planowania — bez względu na skalę i rozmiar projektu. Dokładne przemyślenie przedsięwzięcia jest kluczem do jego sukcesu — pozwala lepiej zarządzać czasem i zasobami ludzkimi oraz efektywniej wydać środki, które firma ma do dyspozycji. Docelowo ma spowodować , że firma skupi się tylko na tych obszarach, które powinny przynieść jej najwyższy zysk w stosunku do poniesionych nakładów.
Istota strategii jest prosta: trzeba być lepszym niż konkurenci albo działać inaczej niż oni i na innym obszarze wspólnego rynku, jakim jest internet. Czasami po prostu trzeba być pierwszym! Główne źródło przewagi konkurencyjnej to pomysł, który przyciąga i utrzymuje ruch na stronie. Drugim ważnym czynnikiem e-sukcesu będzie na pewno trafienie w aktualną modę, gusty i potrzeby internautów — czyli znalezienie niszy rynkowej.
Polecamy: Jak zaplanować strategię dla firmowej strony internetowej
Strategia to kompleksowy plan osiągania celów. To proces ustalania długookresowych zamierzeń, wyboru kierunków działania oraz alokacji zasobów niezbędnych do osiągnięcia tych założeń. Podstawowa zasada, której warto się trzyma, mówi, aby mierzyć siły na zamiary, czyli nie starać się od razu konkurować ze swoimi najsilniejszymi przeciwnikami na rynku. Zamiast walczy z silnym konkurentem, który ma już ugruntowaną pozycję w branży i w internecie, lepiej spróbować znaleźć dla swojej firmy taką niszę rynkową, w której można by zaoferować dużo więcej niż konkurencja. Można też oczywiście szukać takiej niszy, która nie jest opłacalna dla naszych konkurentów.
Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.