REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym cechuje się strategia firmowej strony internetowej

Subskrybuj nas na Youtube
Strategia firmowej strony internetowej i jej cechy
Strategia firmowej strony internetowej i jej cechy

REKLAMA

REKLAMA

Strategia pozwala na realizowanie działalności według przyjętego wcześniej planu. Podstawową zasadą jest podejmowanie działań, które rzeczywiście mogą być zrealizowane.

Udana strategia pozwala przedsiębiorstwu tworzyć i chwytać wartość. By tworzy wartość, firma musi utrzymywać więź z klientami. Aby firma chwytała wartość, jej strategia musi być odporna na naśladownictwo ze strony konkurentów. Usatysfakcjonowanie klientów w sposób niemożliwy do skopiowania przez konkurentów wymaga dokonania istotnych wyborów na rzecz danej strategii, czyli strategicznych trwałych wyborów dotyczących unikalnych rozwiązań lub szczególnych usług.

REKLAMA

Polecamy: serwis Zakładam firmę

REKLAMA

By zmniejszyć ryzyko strategiczne, wiele firm inwestuje swój czas i środki tylko w to, o czym już wiadomo, że się sprawdza. Jednak na dłuższą metę takie działania nie powodują wzrostu liczby internautów (klientów) oraz ich zadowolenia. Związane jest to również z mentalnością ludzi, z jednej strony są przyzwyczajeni do znanych rozwiązań, z drugiej zaś poszukują nowości, ożywczego powiewu świeżości.

Strategia to drugi po celu podstawowy etap każdego planowania — bez względu na skalę i rozmiar projektu. Dokładne przemyślenie przedsięwzięcia jest kluczem do jego sukcesu — pozwala lepiej zarządzać czasem i zasobami ludzkimi oraz efektywniej wydać środki, które firma ma do dyspozycji. Docelowo ma spowodować , że firma skupi się tylko na tych obszarach, które powinny przynieść jej najwyższy zysk w stosunku do poniesionych nakładów.

Istota strategii jest prosta: trzeba być lepszym niż konkurenci albo działać inaczej niż oni i na innym obszarze wspólnego rynku, jakim jest internet. Czasami po prostu trzeba być pierwszym! Główne źródło przewagi konkurencyjnej to pomysł, który przyciąga i utrzymuje ruch na stronie. Drugim ważnym czynnikiem e-sukcesu będzie na pewno trafienie w aktualną modę, gusty i potrzeby internautów — czyli znalezienie niszy rynkowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak zaplanować strategię dla firmowej strony internetowej

Strategia to kompleksowy plan osiągania celów. To proces ustalania długookresowych zamierzeń, wyboru kierunków działania oraz alokacji zasobów niezbędnych do osiągnięcia tych założeń. Podstawowa zasada, której warto się trzyma, mówi, aby mierzyć siły na zamiary, czyli nie starać się od razu konkurować ze swoimi najsilniejszymi przeciwnikami na rynku. Zamiast walczy z silnym konkurentem, który ma już ugruntowaną pozycję w branży i w internecie, lepiej spróbować znaleźć dla swojej firmy taką niszę rynkową, w której można by zaoferować dużo więcej niż konkurencja. Można też oczywiście szukać takiej niszy, która nie jest opłacalna dla naszych konkurentów.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA