Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach
REKLAMA
REKLAMA
Nawet najlepiej przygotowana kampania promocyjna nie przyniesie zamierzonego skutku, gdy strona internetowa będzie odstraszać użytkowników. Potencjalni klienci nie będą wiedzieli, jak poruszać się po serwisie lub co gorsza napotkają podstawowe błędy, które często nie są weryfikowane przed uruchomieniem kampanii np. w formularz z prośbą o podanie danych do kontaktu nie działa właściwie.
REKLAMA
Celem kampanii jest uzyskanie jak największej liczby nowych użytkowników na stronie firmy, zainteresowanych i chcących wydać pieniądze na produkty lub usługi, odpowiadające tym które oferuje firma.Natomiast zadaniem strony WWW jest odpowiednie zainteresowanie użytkowników szczegółami oferty i zachęcenie ich, w zależności od celów firmy do: złożenia zamówienia, zakupu, wypełnienia formularza lub wykonania telefonu kontaktowego itp.
Zobacz także: Założenia kampanii reklamowej
Praktyczne wskazówki dotyczące strony docelowej kampanii
REKLAMA
1. Na początku przygotowań do kampanii promocyjnej w wyszukiwarce należy pamiętać o możliwości kierowania ruchu z reklam do kilku sekcji serwisu. Cała kampania nie musi być kierowana wyłącznie na stronę główną firmy. Na przykład, jeśli firma posiada kilka różnych produktów lub usług, dla których poświęcone są różne sekcje serwisu, może określić kampanię w ten sposób, że wybrane słowa kluczowe i przypisane do nich teksty reklamowe, kierować będą użytkowników do tych poszczególnych podstron.
2. Określenie czego firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę. To kolejny etap przygotowań, podczas którego powinna być podjęta decyzja: czego firma oczekuje, co użytkownik ma zrobić, jak wejdzie na stronę, np.:
- Czy użytkownik powinien zapoznać się z produktem/usługą firmy i dokonać zamówienia za pośrednictwem procesu zakupowego lub formularza?
- Czy użytkownik powinien poznać szczegóły oferty i zadzwonić do firmy, w celu ustalenia szczegółów zakupu?
- Czy użytkownik po zapoznaniu się z ofertą firmy powinien wypełnić formularz kontaktowy i pozostawić swoje dane?
3. Przygotowanie strony tak, by maksymalnie ułatwić użytkownikowi dotarcie do oczekiwanych informacji. Warto unikać prezentowania na stronie wyłącznie samego tekstu opisującego produkt, użytkownika może odstraszyć długość opisu. Natomiast powinno się stosować wyróżniki, akcenty, tabelki, schematy, zdjęcia. Użytkownik chętniej zapozna się wówczas z ofertą i nie zamknie strony.
Polecamy: Cytowanie w Internecie
REKLAMA
W przypadku formularzy występujących na stronie należy unikać zbyt dużej ilości pól do wypełnienia. W tym celu firma winna zdecydować, jakie dane są dla niej najistotniejsze lub które umożliwiają przeprowadzenie transakcji. Zbyt duża ilość informacji do podania przez użytkownika, może spowodować wyłącznie niechęć, a tym samym nie wypełnienie formularza w ogóle.
4. Wezwanie do działania. Jeśli wybrane zostały już strony, na które kierowana będzie kampania, trzeba zadbać jeszcze o zachęcenie użytkownika do działania. W tym celu należy stosować wyraźne i jasne komunikaty, w tym również akcentowane kolorystycznie lub graficznie.
Elementem wspierającym widoczność komunikatów kierowanych do użytkownika, jest stosowanie np. boxów informacyjnych zawierających formularz lub przycisków zachęcających do działania: „Zamów produkt”, „Zamów usługę”, „Wypełnij formularz” itp.
5. Badanie statystyk. Elementem finalnym przygotowania strony jest podpięcie do niej statystyk np. Google Analytics, w celu zapewnienia Firmie pełnej kontroli nad przebiegiem promocji.
Na podstawie danych z raportu statystyk będzie można zaobserwować, dlaczego użytkownicy wychodzą z serwisu firmy, i w którym momencie tracą zainteresowanie. Bazując na tych wnioskach będzie można wprowadzić korektę na stronie, która może wpłynąć znacząco na skuteczność pozyskiwania nowych klientów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.