REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zbigniew Nowicki
Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.
 Sembox
Agencja search engine marketing
Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach
Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach

REKLAMA

REKLAMA

 Zaplanowanie skutecznej reklamy w wyszukiwarkach to nie tylko odpowiednie skonfigurowanie kampanii linków sponsorowanych, ale również właściwe przygotowanie strony internetowej, na którą ma być kierowana promocja.

Nawet najlepiej przygotowana kampania promocyjna nie przyniesie zamierzonego skutku, gdy strona internetowa będzie odstraszać użytkowników. Potencjalni klienci nie będą wiedzieli, jak poruszać się po serwisie lub co gorsza napotkają podstawowe błędy, które często nie są weryfikowane przed uruchomieniem kampanii np. w formularz z prośbą o podanie danych do kontaktu nie działa właściwie.

REKLAMA

Celem kampanii jest uzyskanie jak największej liczby nowych użytkowników na stronie firmy, zainteresowanych i chcących wydać pieniądze na produkty lub usługi, odpowiadające tym które oferuje firma.Natomiast zadaniem strony WWW jest odpowiednie zainteresowanie użytkowników szczegółami oferty i zachęcenie ich, w zależności od celów firmy do: złożenia zamówienia, zakupu, wypełnienia formularza lub wykonania telefonu kontaktowego itp.

Zobacz także: Założenia kampanii reklamowej

Praktyczne wskazówki dotyczące strony docelowej kampanii

REKLAMA

1. Na początku przygotowań do kampanii promocyjnej w wyszukiwarce należy pamiętać o możliwości kierowania ruchu z reklam do kilku sekcji serwisu. Cała kampania nie musi być kierowana wyłącznie na stronę główną firmy. Na przykład, jeśli firma posiada kilka różnych produktów lub usług, dla których poświęcone są różne sekcje serwisu, może określić kampanię w ten sposób, że wybrane słowa kluczowe i przypisane do nich teksty reklamowe, kierować będą użytkowników do tych poszczególnych podstron.

2. Określenie czego firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę. To kolejny etap przygotowań, podczas którego powinna być podjęta decyzja: czego firma oczekuje, co użytkownik ma zrobić, jak wejdzie na stronę, np.:
- Czy użytkownik powinien zapoznać się z produktem/usługą firmy i dokonać zamówienia za pośrednictwem procesu zakupowego lub formularza?
- Czy użytkownik powinien poznać szczegóły oferty i zadzwonić do firmy, w celu ustalenia szczegółów zakupu?
- Czy użytkownik po zapoznaniu się z ofertą firmy powinien wypełnić formularz kontaktowy i pozostawić swoje dane?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Przygotowanie strony tak, by maksymalnie ułatwić użytkownikowi dotarcie do oczekiwanych informacji. Warto unikać prezentowania na stronie wyłącznie samego tekstu opisującego produkt, użytkownika może odstraszyć długość opisu. Natomiast powinno się stosować wyróżniki, akcenty, tabelki, schematy, zdjęcia. Użytkownik chętniej zapozna się wówczas z ofertą i nie zamknie strony.

Polecamy: Cytowanie w Internecie

REKLAMA

W przypadku formularzy występujących na stronie należy unikać zbyt dużej ilości pól do wypełnienia. W tym celu firma winna zdecydować, jakie dane są dla niej najistotniejsze lub które umożliwiają przeprowadzenie transakcji. Zbyt duża ilość informacji do podania przez użytkownika, może spowodować wyłącznie niechęć, a tym samym nie wypełnienie formularza w ogóle.

4. Wezwanie do działania. Jeśli wybrane zostały już strony, na które kierowana będzie kampania, trzeba zadbać jeszcze o zachęcenie użytkownika do działania. W tym celu należy stosować wyraźne i jasne komunikaty, w tym również akcentowane kolorystycznie lub graficznie.

Elementem wspierającym widoczność komunikatów kierowanych do użytkownika, jest stosowanie np. boxów informacyjnych zawierających formularz lub przycisków zachęcających do działania: „Zamów produkt”, „Zamów usługę”, „Wypełnij formularz” itp.

5. Badanie statystyk. Elementem finalnym przygotowania strony jest podpięcie do niej statystyk np. Google Analytics, w celu zapewnienia Firmie pełnej kontroli nad przebiegiem promocji.

Na podstawie danych z raportu statystyk będzie można zaobserwować, dlaczego użytkownicy wychodzą z serwisu firmy, i w którym momencie tracą zainteresowanie. Bazując na tych wnioskach będzie można wprowadzić korektę na stronie, która może wpłynąć znacząco na skuteczność pozyskiwania nowych klientów.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA