REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

Zbigniew Nowicki
Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.
 Sembox
Agencja search engine marketing
Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach
Jak przygotować stronę do kampanii w wyszukiwarkach

REKLAMA

REKLAMA

 Zaplanowanie skutecznej reklamy w wyszukiwarkach to nie tylko odpowiednie skonfigurowanie kampanii linków sponsorowanych, ale również właściwe przygotowanie strony internetowej, na którą ma być kierowana promocja.

Nawet najlepiej przygotowana kampania promocyjna nie przyniesie zamierzonego skutku, gdy strona internetowa będzie odstraszać użytkowników. Potencjalni klienci nie będą wiedzieli, jak poruszać się po serwisie lub co gorsza napotkają podstawowe błędy, które często nie są weryfikowane przed uruchomieniem kampanii np. w formularz z prośbą o podanie danych do kontaktu nie działa właściwie.

REKLAMA

Celem kampanii jest uzyskanie jak największej liczby nowych użytkowników na stronie firmy, zainteresowanych i chcących wydać pieniądze na produkty lub usługi, odpowiadające tym które oferuje firma.Natomiast zadaniem strony WWW jest odpowiednie zainteresowanie użytkowników szczegółami oferty i zachęcenie ich, w zależności od celów firmy do: złożenia zamówienia, zakupu, wypełnienia formularza lub wykonania telefonu kontaktowego itp.

Zobacz także: Założenia kampanii reklamowej

Praktyczne wskazówki dotyczące strony docelowej kampanii

REKLAMA

1. Na początku przygotowań do kampanii promocyjnej w wyszukiwarce należy pamiętać o możliwości kierowania ruchu z reklam do kilku sekcji serwisu. Cała kampania nie musi być kierowana wyłącznie na stronę główną firmy. Na przykład, jeśli firma posiada kilka różnych produktów lub usług, dla których poświęcone są różne sekcje serwisu, może określić kampanię w ten sposób, że wybrane słowa kluczowe i przypisane do nich teksty reklamowe, kierować będą użytkowników do tych poszczególnych podstron.

2. Określenie czego firma oczekuje od użytkownika po wejściu na stronę. To kolejny etap przygotowań, podczas którego powinna być podjęta decyzja: czego firma oczekuje, co użytkownik ma zrobić, jak wejdzie na stronę, np.:
- Czy użytkownik powinien zapoznać się z produktem/usługą firmy i dokonać zamówienia za pośrednictwem procesu zakupowego lub formularza?
- Czy użytkownik powinien poznać szczegóły oferty i zadzwonić do firmy, w celu ustalenia szczegółów zakupu?
- Czy użytkownik po zapoznaniu się z ofertą firmy powinien wypełnić formularz kontaktowy i pozostawić swoje dane?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Przygotowanie strony tak, by maksymalnie ułatwić użytkownikowi dotarcie do oczekiwanych informacji. Warto unikać prezentowania na stronie wyłącznie samego tekstu opisującego produkt, użytkownika może odstraszyć długość opisu. Natomiast powinno się stosować wyróżniki, akcenty, tabelki, schematy, zdjęcia. Użytkownik chętniej zapozna się wówczas z ofertą i nie zamknie strony.

Polecamy: Cytowanie w Internecie

REKLAMA

W przypadku formularzy występujących na stronie należy unikać zbyt dużej ilości pól do wypełnienia. W tym celu firma winna zdecydować, jakie dane są dla niej najistotniejsze lub które umożliwiają przeprowadzenie transakcji. Zbyt duża ilość informacji do podania przez użytkownika, może spowodować wyłącznie niechęć, a tym samym nie wypełnienie formularza w ogóle.

4. Wezwanie do działania. Jeśli wybrane zostały już strony, na które kierowana będzie kampania, trzeba zadbać jeszcze o zachęcenie użytkownika do działania. W tym celu należy stosować wyraźne i jasne komunikaty, w tym również akcentowane kolorystycznie lub graficznie.

Elementem wspierającym widoczność komunikatów kierowanych do użytkownika, jest stosowanie np. boxów informacyjnych zawierających formularz lub przycisków zachęcających do działania: „Zamów produkt”, „Zamów usługę”, „Wypełnij formularz” itp.

5. Badanie statystyk. Elementem finalnym przygotowania strony jest podpięcie do niej statystyk np. Google Analytics, w celu zapewnienia Firmie pełnej kontroli nad przebiegiem promocji.

Na podstawie danych z raportu statystyk będzie można zaobserwować, dlaczego użytkownicy wychodzą z serwisu firmy, i w którym momencie tracą zainteresowanie. Bazując na tych wnioskach będzie można wprowadzić korektę na stronie, która może wpłynąć znacząco na skuteczność pozyskiwania nowych klientów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA