REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rodzaj firmowej strony internetowej wpływa na jej cel

Rodzaj firmowej strony internetowej wpływający na jej cel
Rodzaj firmowej strony internetowej wpływający na jej cel

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od tego jaki cel firma chce osiągnąć zakładając stronę internetową, powinna zastanowić się nad wyborem określonego jej rodzaju. Błędny wybór może doprowadzić do działania w kierunku innym niż zamierzony.

Cele zależą od rodzaju strony, co widać chociażby na przykładzie różnic między serwisem wideo a stroną internetową.

REKLAMA

REKLAMA

Blog firmowy

Warunkiem koniecznym do utworzenia blogu firmowego powinna by chęć podjęcia rozmowy z klientami. Dlatego też niemalże wszystkie systemy do prowadzenia blogów są wyposażone w opcje komentowania, aby ową komunikację ułatwić. Na blog powinny trafiać informacje, które nie nadają się do działu oficjalnych komunikatów (aktualności) na stronie firmowej. Osoba pisząca blog powinna reagować na wpisy internautów — wyjaśniać kwestie sporne, a nie tylko kasować niepoprawne lub niezgodne z polityką firmy wypowiedzi. Celem blogu może być informowanie nie tylko o nowych produktach, ale również o nowych pracownikach czy zmianach w firmie. Cele mogą i powinny się zmienia w zależności od reakcji osób czytających blog. Mimo że bezpłatne platformy blogowe są szeroko dostępne, blog firmowy należy założyć na firmowej domenie, do której trzeba dokupić lub przydzielić hosting. W firmie powinno się prowadzić politykę blogową, jasno określającą, co jest tajemnicą handlową i ma nią pozostać.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Strona firmowa

Z pewnością nadrzędnym celem strony firmowej jest informowanie klientów o gamie produktów, oferowanych usługach oraz danych kontaktowych. Witryna służy do promocji marki, a także ma za zadanie wzmocnić wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie, czasami również stanowi miejsce publikacji ofert pracy, współpracy czy programów partnerskich.

REKLAMA

Strona produktowa

W głównym założeniu strona produktowa informuje internautów o konkretnym produkcie lub linii produktów, a także służy budowaniu świadomości i wizerunku nowej marki poprzez przedstawienie licznych zalet oraz zdjęć produktu. Celem jest wzbudzenie zainteresowania u odbiorców i zachęcenie ich do nabycia towaru w sklepie internetowym lub tradycyjnej sieci handlowej (czyli sklepach posiadających fizyczną lokalizację). Stroną produktową może też być nazwana witryna promująca film lub serial telewizyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sklep internetowy

Najważniejszym celem sklepu internetowego będzie zapewnienie rentowności związanej z wykorzystaniem środków finansowych, opłacalnością sprzedaży, rozłożeniem ryzyka finansowego i szeroko pojętą kontrolą wydatków. Nie należy też zapominać o oferowaniu najwyższej jakości produktów, tak aby zminimalizować liczbę reklamacji. A także o odpowiednich umowach z firmami, które będą dostarczać w najkrótszym czasie oferowane przez nas towary. Z czasem, wraz ze stopniowym wzrostem sprzedaży, należy rozważyć działania strategiczne w postaci pozyskania nowych rynków zbytu (inne kraje), poszerzenia oferty o nowe produkty lub usługi dla klientów. Pamiętaj, że zakupy w sklepie, także tym internetowym, mają sprawiać kupującemu przyjemność — zarówno ze względu na wygląd, jak i na sposób prezentacji produktów. Sklepy realny i wirtualny mają pewne podobne elementy. I tak strona główna sklepu internetowego pełni funkcję odpowiadającą fasadzie (witrynie) sklepu tradycyjnego. Jej głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odwiedzającego sklep. Podobnie jak witryna sklepu tradycyjnego strona główna ma sprawić, by internauta nie poszedł dalej, lecz wstąpił do sklepu i zapoznał się z jego ofertą. Dlatego na stronie głównej prezentowane są najczęściej nowości czy towary objęte promocją.

Polecamy: Jak przechowywać dokumenty firmowe

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA