REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rodzaj firmowej strony internetowej wpływa na jej cel

Subskrybuj nas na Youtube
Rodzaj firmowej strony internetowej wpływający na jej cel
Rodzaj firmowej strony internetowej wpływający na jej cel

REKLAMA

REKLAMA

W zależności od tego jaki cel firma chce osiągnąć zakładając stronę internetową, powinna zastanowić się nad wyborem określonego jej rodzaju. Błędny wybór może doprowadzić do działania w kierunku innym niż zamierzony.

Cele zależą od rodzaju strony, co widać chociażby na przykładzie różnic między serwisem wideo a stroną internetową.

REKLAMA

Blog firmowy

Warunkiem koniecznym do utworzenia blogu firmowego powinna by chęć podjęcia rozmowy z klientami. Dlatego też niemalże wszystkie systemy do prowadzenia blogów są wyposażone w opcje komentowania, aby ową komunikację ułatwić. Na blog powinny trafiać informacje, które nie nadają się do działu oficjalnych komunikatów (aktualności) na stronie firmowej. Osoba pisząca blog powinna reagować na wpisy internautów — wyjaśniać kwestie sporne, a nie tylko kasować niepoprawne lub niezgodne z polityką firmy wypowiedzi. Celem blogu może być informowanie nie tylko o nowych produktach, ale również o nowych pracownikach czy zmianach w firmie. Cele mogą i powinny się zmienia w zależności od reakcji osób czytających blog. Mimo że bezpłatne platformy blogowe są szeroko dostępne, blog firmowy należy założyć na firmowej domenie, do której trzeba dokupić lub przydzielić hosting. W firmie powinno się prowadzić politykę blogową, jasno określającą, co jest tajemnicą handlową i ma nią pozostać.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Strona firmowa

Z pewnością nadrzędnym celem strony firmowej jest informowanie klientów o gamie produktów, oferowanych usługach oraz danych kontaktowych. Witryna służy do promocji marki, a także ma za zadanie wzmocnić wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie, czasami również stanowi miejsce publikacji ofert pracy, współpracy czy programów partnerskich.

Strona produktowa

W głównym założeniu strona produktowa informuje internautów o konkretnym produkcie lub linii produktów, a także służy budowaniu świadomości i wizerunku nowej marki poprzez przedstawienie licznych zalet oraz zdjęć produktu. Celem jest wzbudzenie zainteresowania u odbiorców i zachęcenie ich do nabycia towaru w sklepie internetowym lub tradycyjnej sieci handlowej (czyli sklepach posiadających fizyczną lokalizację). Stroną produktową może też być nazwana witryna promująca film lub serial telewizyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sklep internetowy

Najważniejszym celem sklepu internetowego będzie zapewnienie rentowności związanej z wykorzystaniem środków finansowych, opłacalnością sprzedaży, rozłożeniem ryzyka finansowego i szeroko pojętą kontrolą wydatków. Nie należy też zapominać o oferowaniu najwyższej jakości produktów, tak aby zminimalizować liczbę reklamacji. A także o odpowiednich umowach z firmami, które będą dostarczać w najkrótszym czasie oferowane przez nas towary. Z czasem, wraz ze stopniowym wzrostem sprzedaży, należy rozważyć działania strategiczne w postaci pozyskania nowych rynków zbytu (inne kraje), poszerzenia oferty o nowe produkty lub usługi dla klientów. Pamiętaj, że zakupy w sklepie, także tym internetowym, mają sprawiać kupującemu przyjemność — zarówno ze względu na wygląd, jak i na sposób prezentacji produktów. Sklepy realny i wirtualny mają pewne podobne elementy. I tak strona główna sklepu internetowego pełni funkcję odpowiadającą fasadzie (witrynie) sklepu tradycyjnego. Jej głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odwiedzającego sklep. Podobnie jak witryna sklepu tradycyjnego strona główna ma sprawić, by internauta nie poszedł dalej, lecz wstąpił do sklepu i zapoznał się z jego ofertą. Dlatego na stronie głównej prezentowane są najczęściej nowości czy towary objęte promocją.

Polecamy: Jak przechowywać dokumenty firmowe

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA