REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie cele przyświecają prowadzeniu stron internetowych

Cele przyświecające prowadzeniu stron internetowych
Cele przyświecające prowadzeniu stron internetowych
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Strony internetowe poszczególnych firm powinny mieć precyzyjnie sformułowany cel. Od tego zależy ich sukces lub jego brak.

Na ogół przez cel w e-biznesie rozumiemy przewidywane korzyści, jakie strona WWW lub e-usługa ma przynieść w przyszłości jej właścicielom. Susan M. Weinschenk, autorka książki Neuro Web Design: What Makes Them Click?, od początku jasno stawia sprawę: większość serwisów internetowych powstaje z myślą o osiągnięciu określonego celu — przekonaniu użytkowników do rejestracji, złożenia zamówienia, zostawienia swoich danych kontaktowych, wzięcia udziału w tworzeniu treści, konkursie, programie lojalnościowym.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: serwis Mała firma

Strona internetowa lub e-usługa, która ma powstać w ramach naszego projektu, nie jest celem samym w sobie, ale jedynie środkiem do jego zrealizowania. Celem może być pogłębienie stopnia znajomości (zbudowanie wiadomości) oferty, stworzenie pozytywnych skojarzeń z marką (produktem, usługą), chęć rozszerzenia wachlarza usług o sprzedaży internetowej, unowocześnienie oferty i wiele innych. Technologia ma tylko posłużyć do osiągnięcia tych założeń.

Od precyzyjnego sformułowania celu zależy powodzenie strategii jako takiej. Kluczem do sukcesu jest jednoznaczne wyznaczenie kierunku działania — zdefiniowanie powodu, dla którego decydujemy się zaangażować w dany projekt.

REKLAMA

Cele strategiczne są elementarnym uzupełnieniem wyborów dokonanych odnośnie do domeny działania oraz strategicznej przewagi nad konkurentami. Cele określają, co konkretnie firma chce osiągnąć (teoria idealnego zakończenia) w kolejnych odcinkach czasu, i pozwalają zmierzyć, czy serwis internetowy osiąga sukces.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na podstawie obserwacji setek różnych firm realizujących strategie nurtowe można wyodrębnić grupę kilku najważniejszych celów, które przyświecają tym działaniom. Każdy musi oczywiście sam ocenić, jakie cele są najbardziej istotne z punktu widzenia jego firmy (przedsięwzięcia).

Polecamy: Czy warto posiadać domenę europejską

a) Słuchanie internautów (klientów) — poprzez stworzenie własnej społeczności lub monitoring marki.
b) Komunikowanie się — uczestniczenie w rozmowach i stymulowanie dwukierunkowej wymiany poglądów pomiędzy klientami jako alternatywa dla jednostronnych komunikatów.
c) Inspirowanie klientów — to doskonała metoda służąca do poprawy pozycji rynkowej firmy lub serwisu. Zainspirowany klient staje się inicjatorem marketingu wirusowego (marketing szeptany): przedstawia zalety korzystania z serwisu czy usługi wszystkim znajomym, a firma będąca właścicielem nie ponosi z tego tytułu żadnych kosztów. Z pewnością w promocji Naszej-Klasy czy Allegro pomogła właśnie taka forma reklamy. Mechanizmu marketingu szeptanego nie można uruchomić sztucznie, można jednak wspierać jego funkcjonowanie.
d) Wspieranie — stworzenie klientom danego produktu możliwości wzajemnej pomocy.
e) Zaangażowanie — zachęcenie klientów do wspólnej pracy nad rozwiązaniami, które pozwoliłyby podnieść jakość serwisu, produktu lub usługi.
f) Pozyskanie nowych klientów i utrzymanie dobrych relacji z dotychczasowymi.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

REKLAMA

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA