REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?

Domena musi w jakimś stopniu kojarzyć się z naszą firmą tzn. jej nazwą lub typem prowadzonej działalności.
Domena musi w jakimś stopniu kojarzyć się z naszą firmą tzn. jej nazwą lub typem prowadzonej działalności.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowym elementem służącym do budowy wizerunku firmy w internecie jest strona internetowa. Im lepiej zbudowana, tym większe zainteresowanie klientów firmą.

Kształtowanie i utrzymanie pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa jest podstawą działalności public relations. Firmy posiadające swoje własne witryny internetowe uważane są za bardziej nowoczesne i godne większego zaufania, niż te które takich stron nie posiadają, stąd też już samo stworzenie własnego ośrodka WWW stanowi działanie public relations. Najczęściej stosowaną przez firmy formą PR w sieci jest umieszczanie na swoich witrynach internetowych różnych publikacji, zarówno własnych jak i tych, które ukazały się na innych łamach, a przeznaczonych dla prasy.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy?

Etapy tworzenia serwisu internetowego

Typowy proces tworzenia serwisu internetowego składa się z kilku charakterystycznych etapów szczegółowo opisanych poniżej.

► Cel witryny
Proces tworzenia firmowej witryny powinien bezwzględnie rozpocząć się od jasnego sprecyzowania (sformułowania) celu, czyli tego co chcemy osiągnąć dzięki jej stworzeniu. Dążenia te zakwalifikować można do następujących kategorii celów: dostarczenie informacji na temat firmy, szczegółowy opis oraz charakterystyka oferowanych usług, prowadzenie badań rynkowych, kształtowanie wizerunku firmy, umożliwienie sprawnej i szybkiej komunikacji z firmą oraz sprzedaż produktów/usług bezpośrednio przez Internet.

REKLAMA

► Sprawdzenie witryn konkurencji
Następnym krokiem powinna być szczegółowa analiza ośrodków internetowych konkurentów prowadzących taką samą lub podobną działalność. Wbrew przeczuciom znalezienie ich jest rzeczą stosunkowo łatwą. Wystarczy wykorzystać do tego katalogi WWW (Infoseek, Altavista, Google) lub wyszukiwarki znajdujące się w najpopularniejszych polskich portalach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

► Wybór domeny – adresu internetowego
Decydując się na zaistnienie w Internecie musimy zastanowić się nad wyborem domeny, czyli innymi słowy adresu internetowego.

Wybór domeny powinien być uwarunkowany kilkoma elementami. Domena musi w jakimś stopniu kojarzyć się z naszą firmą tzn. jej nazwą lub typem prowadzonej działalności. Ponadto ważnym jest, aby była krótka oraz łatwa do zapamiętania. Sprawdzenie, czy dany adres nie jest już przez kogoś zajęty, możliwe jest w wielu ośrodkach WWW (np. www.nask.pl).

Posiadanie własnej domeny jest ważne z dwóch względów. Po pierwsze, zwiększa dość znacznie prawdopodobieństwo odnalezienia naszej firmy w gąszczu zasobów dostępnych w Internecie. Osoby korzystające z sieci bardzo często „strzelają na ślepo” szukając określonej witryny firmowej. Własna domena jest także znacznym udogodnieniem w niektórych kłopotliwych sytuacjach, takich jak przykładowo zmiana dostawcy usług internetowych. Przeniesienie witryny pomiędzy różnymi serwerami staje się wtedy praktycznie niezauważalne i odbywa się bez szkody dla potencjalnych zainteresowanych.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA