Jak zbudować wizerunek firmy w Internecie?
REKLAMA
REKLAMA
Kształtowanie i utrzymanie pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa jest podstawą działalności public relations. Firmy posiadające swoje własne witryny internetowe uważane są za bardziej nowoczesne i godne większego zaufania, niż te które takich stron nie posiadają, stąd też już samo stworzenie własnego ośrodka WWW stanowi działanie public relations. Najczęściej stosowaną przez firmy formą PR w sieci jest umieszczanie na swoich witrynach internetowych różnych publikacji, zarówno własnych jak i tych, które ukazały się na innych łamach, a przeznaczonych dla prasy.
REKLAMA
Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy?
Etapy tworzenia serwisu internetowego
Typowy proces tworzenia serwisu internetowego składa się z kilku charakterystycznych etapów szczegółowo opisanych poniżej.
REKLAMA
► Cel witryny
Proces tworzenia firmowej witryny powinien bezwzględnie rozpocząć się od jasnego sprecyzowania (sformułowania) celu, czyli tego co chcemy osiągnąć dzięki jej stworzeniu. Dążenia te zakwalifikować można do następujących kategorii celów: dostarczenie informacji na temat firmy, szczegółowy opis oraz charakterystyka oferowanych usług, prowadzenie badań rynkowych, kształtowanie wizerunku firmy, umożliwienie sprawnej i szybkiej komunikacji z firmą oraz sprzedaż produktów/usług bezpośrednio przez Internet.
► Sprawdzenie witryn konkurencji
Następnym krokiem powinna być szczegółowa analiza ośrodków internetowych konkurentów prowadzących taką samą lub podobną działalność. Wbrew przeczuciom znalezienie ich jest rzeczą stosunkowo łatwą. Wystarczy wykorzystać do tego katalogi WWW (Infoseek, Altavista, Google) lub wyszukiwarki znajdujące się w najpopularniejszych polskich portalach.
► Wybór domeny – adresu internetowego
Decydując się na zaistnienie w Internecie musimy zastanowić się nad wyborem domeny, czyli innymi słowy adresu internetowego.
REKLAMA
Wybór domeny powinien być uwarunkowany kilkoma elementami. Domena musi w jakimś stopniu kojarzyć się z naszą firmą tzn. jej nazwą lub typem prowadzonej działalności. Ponadto ważnym jest, aby była krótka oraz łatwa do zapamiętania. Sprawdzenie, czy dany adres nie jest już przez kogoś zajęty, możliwe jest w wielu ośrodkach WWW (np. www.nask.pl).
Posiadanie własnej domeny jest ważne z dwóch względów. Po pierwsze, zwiększa dość znacznie prawdopodobieństwo odnalezienia naszej firmy w gąszczu zasobów dostępnych w Internecie. Osoby korzystające z sieci bardzo często „strzelają na ślepo” szukając określonej witryny firmowej. Własna domena jest także znacznym udogodnieniem w niektórych kłopotliwych sytuacjach, takich jak przykładowo zmiana dostawcy usług internetowych. Przeniesienie witryny pomiędzy różnymi serwerami staje się wtedy praktycznie niezauważalne i odbywa się bez szkody dla potencjalnych zainteresowanych.
Polecamy: serwis Zakładam firmę
Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.