REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozwijać wizerunek firmy

Jak rozwijać wizerunek firmy
Jak rozwijać wizerunek firmy

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Rozwijanie własnego wizerunku

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest zadecydowanie, jaki obraz firmy chcemy przekazywać. Wizerunek jest pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, ustalając program marketingowy. Jeżeli jakaś firma, osoba – potencjalny klient nie wie kim jesteśmy, nie mamy szans na sprzedaż naszych towarów/usług. Public relations zapewni kontrolę, jakiej sama reklama nie może dać. Pozytywny wizerunek sam w sobie nie gwarantuje sukcesu. Trzeba być lepszym od pozostałych firm, ponieważ ludzie lubią współpracować ze zwycięzcami. Sukces firmy musi świadczyć o tym, że nie tylko jestem np. dobrym fryzjerem, ale także biznesmenem. Należy pamiętać, że raz stworzony wizerunek firmy bardzo trudno jest zmienić. Im dłużej firma jest w branży i ma kontakt z wieloma osobami, tym więcej wysiłku trzeba włożyć w zmianę wizerunku.

REKLAMA

Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

Zarządzanie wizerunkiem firmy poprzez formy komunikacji pisemnej

Aby aktywnie zarządzać swoim wizerunkiem, wymagane będzie przyjęcie następujących założeń:
► Im większa różnorodność narzędzi marketingowych jest wykorzystywana, tym większe prawdopodobieństwo istnieje, że plan marketingowy będzie efektywny. Z drugiej strony muszą one ze sobą współgrać i nie mogą być podejmowane w sposób chaotyczny i nieprzemyślany.
► Nie ma idealnej mieszanki narzędzi. Każda firma posiada inne mocne i słabe strony, pragnienia i potrzeby. Każda powinna stworzyć swój własny unikalny plan.
► Działania marketingowe muszą wydawać się wiarygodne. Jeżeli jedno z nich będzie sprawiać wrażenie, że nie jest oparte na faktach, zniszczy to zaufanie wszystkich klientów.

Wizerunek graficzny firmy

Faktem jest, że na podstawie formy graficznej tworzy się obraz firmy, który ma początek w wizerunku graficznym (wrażeniu jakie wywiera na kimś, kto nigdy nie widział firmy lub nie spotkał jej właściciela czy pracowników). Co to jest wizerunek graficzny? Jest to obraz kreowany za pomocą każdej pisemnej formy komunikacji, która wychodzi z firmy. Zaliczamy do nich przede wszystkim:
► logo i wizytówki,
► papier i koperty do korespondencji,
► broszury,
► przesyłki specjalne i bezpośrednie.
Istnieje pokusa umniejszania znaczenia wizerunku graficznego. Ludziom, którzy nie zajmują się marketingiem błędnie wydaje się, że wizerunek graficzny nie jest odzwierciedleniem całkowitego obrazu firmy, ani też jakości działalności. Wręcz przeciwnie!

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wizerunek graficzny jest często pierwszym wrażeniem jakie klient odnosi w stosunku do firmy. sposób, w jaki jest ona postrzegana przez obecnych i potencjalnych klientów zależy w dużej mierze od wizerunku graficznego. pewne jest, że klienci nie oponują tak bardzo płaceniu wysokich rachunków, jeżeli ich firma ma doskonały wizerunek.

Wizerunek graficzny powinien promować solidne, decydujące wrażenie o firmie. W środowisku zwiększającej się konkurencji profesjonalny wizerunek graficzny jest koniecznością. Kreując nowy lub zmieniając wizerunek, należy wziąć pod uwagę logo, kolory i papier firmowy, styl wydawanych broszur, czyli całość wizualnego systemu identyfikacji.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA