REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozwijać wizerunek firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Jak rozwijać wizerunek firmy
Jak rozwijać wizerunek firmy

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Rozwijanie własnego wizerunku

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest zadecydowanie, jaki obraz firmy chcemy przekazywać. Wizerunek jest pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, ustalając program marketingowy. Jeżeli jakaś firma, osoba – potencjalny klient nie wie kim jesteśmy, nie mamy szans na sprzedaż naszych towarów/usług. Public relations zapewni kontrolę, jakiej sama reklama nie może dać. Pozytywny wizerunek sam w sobie nie gwarantuje sukcesu. Trzeba być lepszym od pozostałych firm, ponieważ ludzie lubią współpracować ze zwycięzcami. Sukces firmy musi świadczyć o tym, że nie tylko jestem np. dobrym fryzjerem, ale także biznesmenem. Należy pamiętać, że raz stworzony wizerunek firmy bardzo trudno jest zmienić. Im dłużej firma jest w branży i ma kontakt z wieloma osobami, tym więcej wysiłku trzeba włożyć w zmianę wizerunku.

REKLAMA

Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

Zarządzanie wizerunkiem firmy poprzez formy komunikacji pisemnej

Aby aktywnie zarządzać swoim wizerunkiem, wymagane będzie przyjęcie następujących założeń:
► Im większa różnorodność narzędzi marketingowych jest wykorzystywana, tym większe prawdopodobieństwo istnieje, że plan marketingowy będzie efektywny. Z drugiej strony muszą one ze sobą współgrać i nie mogą być podejmowane w sposób chaotyczny i nieprzemyślany.
► Nie ma idealnej mieszanki narzędzi. Każda firma posiada inne mocne i słabe strony, pragnienia i potrzeby. Każda powinna stworzyć swój własny unikalny plan.
► Działania marketingowe muszą wydawać się wiarygodne. Jeżeli jedno z nich będzie sprawiać wrażenie, że nie jest oparte na faktach, zniszczy to zaufanie wszystkich klientów.

Wizerunek graficzny firmy

Faktem jest, że na podstawie formy graficznej tworzy się obraz firmy, który ma początek w wizerunku graficznym (wrażeniu jakie wywiera na kimś, kto nigdy nie widział firmy lub nie spotkał jej właściciela czy pracowników). Co to jest wizerunek graficzny? Jest to obraz kreowany za pomocą każdej pisemnej formy komunikacji, która wychodzi z firmy. Zaliczamy do nich przede wszystkim:
► logo i wizytówki,
► papier i koperty do korespondencji,
► broszury,
► przesyłki specjalne i bezpośrednie.
Istnieje pokusa umniejszania znaczenia wizerunku graficznego. Ludziom, którzy nie zajmują się marketingiem błędnie wydaje się, że wizerunek graficzny nie jest odzwierciedleniem całkowitego obrazu firmy, ani też jakości działalności. Wręcz przeciwnie!

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wizerunek graficzny jest często pierwszym wrażeniem jakie klient odnosi w stosunku do firmy. sposób, w jaki jest ona postrzegana przez obecnych i potencjalnych klientów zależy w dużej mierze od wizerunku graficznego. pewne jest, że klienci nie oponują tak bardzo płaceniu wysokich rachunków, jeżeli ich firma ma doskonały wizerunek.

Wizerunek graficzny powinien promować solidne, decydujące wrażenie o firmie. W środowisku zwiększającej się konkurencji profesjonalny wizerunek graficzny jest koniecznością. Kreując nowy lub zmieniając wizerunek, należy wziąć pod uwagę logo, kolory i papier firmowy, styl wydawanych broszur, czyli całość wizualnego systemu identyfikacji.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA