REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozwijać wizerunek firmy

Jak rozwijać wizerunek firmy
Jak rozwijać wizerunek firmy

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Rozwijanie własnego wizerunku

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest zadecydowanie, jaki obraz firmy chcemy przekazywać. Wizerunek jest pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, ustalając program marketingowy. Jeżeli jakaś firma, osoba – potencjalny klient nie wie kim jesteśmy, nie mamy szans na sprzedaż naszych towarów/usług. Public relations zapewni kontrolę, jakiej sama reklama nie może dać. Pozytywny wizerunek sam w sobie nie gwarantuje sukcesu. Trzeba być lepszym od pozostałych firm, ponieważ ludzie lubią współpracować ze zwycięzcami. Sukces firmy musi świadczyć o tym, że nie tylko jestem np. dobrym fryzjerem, ale także biznesmenem. Należy pamiętać, że raz stworzony wizerunek firmy bardzo trudno jest zmienić. Im dłużej firma jest w branży i ma kontakt z wieloma osobami, tym więcej wysiłku trzeba włożyć w zmianę wizerunku.

REKLAMA

Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

Zarządzanie wizerunkiem firmy poprzez formy komunikacji pisemnej

Aby aktywnie zarządzać swoim wizerunkiem, wymagane będzie przyjęcie następujących założeń:
► Im większa różnorodność narzędzi marketingowych jest wykorzystywana, tym większe prawdopodobieństwo istnieje, że plan marketingowy będzie efektywny. Z drugiej strony muszą one ze sobą współgrać i nie mogą być podejmowane w sposób chaotyczny i nieprzemyślany.
► Nie ma idealnej mieszanki narzędzi. Każda firma posiada inne mocne i słabe strony, pragnienia i potrzeby. Każda powinna stworzyć swój własny unikalny plan.
► Działania marketingowe muszą wydawać się wiarygodne. Jeżeli jedno z nich będzie sprawiać wrażenie, że nie jest oparte na faktach, zniszczy to zaufanie wszystkich klientów.

Wizerunek graficzny firmy

Faktem jest, że na podstawie formy graficznej tworzy się obraz firmy, który ma początek w wizerunku graficznym (wrażeniu jakie wywiera na kimś, kto nigdy nie widział firmy lub nie spotkał jej właściciela czy pracowników). Co to jest wizerunek graficzny? Jest to obraz kreowany za pomocą każdej pisemnej formy komunikacji, która wychodzi z firmy. Zaliczamy do nich przede wszystkim:
► logo i wizytówki,
► papier i koperty do korespondencji,
► broszury,
► przesyłki specjalne i bezpośrednie.
Istnieje pokusa umniejszania znaczenia wizerunku graficznego. Ludziom, którzy nie zajmują się marketingiem błędnie wydaje się, że wizerunek graficzny nie jest odzwierciedleniem całkowitego obrazu firmy, ani też jakości działalności. Wręcz przeciwnie!

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wizerunek graficzny jest często pierwszym wrażeniem jakie klient odnosi w stosunku do firmy. sposób, w jaki jest ona postrzegana przez obecnych i potencjalnych klientów zależy w dużej mierze od wizerunku graficznego. pewne jest, że klienci nie oponują tak bardzo płaceniu wysokich rachunków, jeżeli ich firma ma doskonały wizerunek.

Wizerunek graficzny powinien promować solidne, decydujące wrażenie o firmie. W środowisku zwiększającej się konkurencji profesjonalny wizerunek graficzny jest koniecznością. Kreując nowy lub zmieniając wizerunek, należy wziąć pod uwagę logo, kolory i papier firmowy, styl wydawanych broszur, czyli całość wizualnego systemu identyfikacji.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

REKLAMA

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

REKLAMA