REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak rozwijać wizerunek firmy

Jak rozwijać wizerunek firmy
Jak rozwijać wizerunek firmy

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój wizerunku firmy jest uzależniony od jej charakteru oraz podejmowanych przez przedsiębiorcę działań polegających na wykorzystywaniu systemu identyfikacji wizualnej.

Rozwijanie własnego wizerunku

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest zadecydowanie, jaki obraz firmy chcemy przekazywać. Wizerunek jest pierwszą rzeczą, którą należy się zająć, ustalając program marketingowy. Jeżeli jakaś firma, osoba – potencjalny klient nie wie kim jesteśmy, nie mamy szans na sprzedaż naszych towarów/usług. Public relations zapewni kontrolę, jakiej sama reklama nie może dać. Pozytywny wizerunek sam w sobie nie gwarantuje sukcesu. Trzeba być lepszym od pozostałych firm, ponieważ ludzie lubią współpracować ze zwycięzcami. Sukces firmy musi świadczyć o tym, że nie tylko jestem np. dobrym fryzjerem, ale także biznesmenem. Należy pamiętać, że raz stworzony wizerunek firmy bardzo trudno jest zmienić. Im dłużej firma jest w branży i ma kontakt z wieloma osobami, tym więcej wysiłku trzeba włożyć w zmianę wizerunku.

REKLAMA

Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych

Zarządzanie wizerunkiem firmy poprzez formy komunikacji pisemnej

Aby aktywnie zarządzać swoim wizerunkiem, wymagane będzie przyjęcie następujących założeń:
► Im większa różnorodność narzędzi marketingowych jest wykorzystywana, tym większe prawdopodobieństwo istnieje, że plan marketingowy będzie efektywny. Z drugiej strony muszą one ze sobą współgrać i nie mogą być podejmowane w sposób chaotyczny i nieprzemyślany.
► Nie ma idealnej mieszanki narzędzi. Każda firma posiada inne mocne i słabe strony, pragnienia i potrzeby. Każda powinna stworzyć swój własny unikalny plan.
► Działania marketingowe muszą wydawać się wiarygodne. Jeżeli jedno z nich będzie sprawiać wrażenie, że nie jest oparte na faktach, zniszczy to zaufanie wszystkich klientów.

Wizerunek graficzny firmy

Faktem jest, że na podstawie formy graficznej tworzy się obraz firmy, który ma początek w wizerunku graficznym (wrażeniu jakie wywiera na kimś, kto nigdy nie widział firmy lub nie spotkał jej właściciela czy pracowników). Co to jest wizerunek graficzny? Jest to obraz kreowany za pomocą każdej pisemnej formy komunikacji, która wychodzi z firmy. Zaliczamy do nich przede wszystkim:
► logo i wizytówki,
► papier i koperty do korespondencji,
► broszury,
► przesyłki specjalne i bezpośrednie.
Istnieje pokusa umniejszania znaczenia wizerunku graficznego. Ludziom, którzy nie zajmują się marketingiem błędnie wydaje się, że wizerunek graficzny nie jest odzwierciedleniem całkowitego obrazu firmy, ani też jakości działalności. Wręcz przeciwnie!

Polecamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wizerunek graficzny jest często pierwszym wrażeniem jakie klient odnosi w stosunku do firmy. sposób, w jaki jest ona postrzegana przez obecnych i potencjalnych klientów zależy w dużej mierze od wizerunku graficznego. pewne jest, że klienci nie oponują tak bardzo płaceniu wysokich rachunków, jeżeli ich firma ma doskonały wizerunek.

Wizerunek graficzny powinien promować solidne, decydujące wrażenie o firmie. W środowisku zwiększającej się konkurencji profesjonalny wizerunek graficzny jest koniecznością. Kreując nowy lub zmieniając wizerunek, należy wziąć pod uwagę logo, kolory i papier firmowy, styl wydawanych broszur, czyli całość wizualnego systemu identyfikacji.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA