Co powinna zawierać broszura firmowa

REKLAMA
REKLAMA
Broszura może zawierać wszystkie lub niektóre z niżej przedstawionych elementów:
► filozofia i cele firmy,
► branże, którym firma świadczy usługi/sprzedaje towary,
► krótkie wypowiedzi właścicieli,
► opis mocnych, konkurencyjnych stron firmy,
► cechy znamienne firmy,
► jakość towarów/usług,
► udogodnienia, odpowiednie warunki,
► usługi,
► personel i jego kwalifikacje,
► typy klientów,
► specjalności branży,
► przestrzeń biurowa i lokalizacja, dojazd, miejsca parkingowe.
REKLAMA
Polecamy: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny
REKLAMA
Styl i ton broszury powinien być profesjonalny. Należy zacząć od zaprezentowania klarownego obrazu firmy. Tekst, grafika i fotografie powinny odzwierciedlać osobowość, filozofię i cele firmy. Warto zatrudnić profesjonalistę do zaprojektowania broszury, który poprzez zastosowanie odpowiednich środków wzmocni siłę przekazu. Aby uzyskać wysoką jakość, ważne jest użycie doskonałego papieru z dużą ilością białych przestrzeni, ciemnymi literami i wyraźnym drukiem. To sprawia, że broszura „cieszy oko” i zachęca czytelnika do jej przejrzenia. Akapity powinny być krótkie, w ilości ok. 2–5 na stronę (150–400 słów w każdym akapicie). Wszystkie pomoce wizualne i wykresy powinny łączyć się z treścią w sposób harmonijny. Nadużywanie ich staje się kuszące ponieważ są atrakcyjne i mają dużą siłę przekazu. Wykresy i tabele nie budzą jednak zainteresowania czytelnika. Nie należy używać więcej niż 1–2 w jednym egzemplarzu, ponieważ mogą rozpraszać uwagę oraz irytować odbiorcę.
Wiele firm wydaje ogromne pieniądze na stworzenie broszur, a potem pozwala, aby zalegały na półkach biurowych. Kiedy są gotowe, trzeba upewnić się, że klienci dostaną co najmniej dwie kopie – jedną dla siebie i jedną dla przyjaciela lub kogoś, komu polecą firmę. Broszury należy umieścić w miejscu łatwo dostępnym dla wszystkich odwiedzających firmę. Powinny być także dostępne dla pracowników; pomoże im to w ich działaniach marketingowych. Broszury można dołączać do korespondencji.
Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej
Istnieje wiele sposobów ich dystrybucji: np. wręczanie każdemu klientowi po udanym spotkaniu. Należy zamówić wystarczającą ilość broszur, aby osiągnąć zamierzony cel i nie dopuścić do ich przedawnienia. Broszura powinna być aktualna nie dłużej niż rok.
Jeżeli broszury pozostają nie zmieniane przez lata (ewentualnie dokonywane są zmiany jedynie kosmetyczne), ucierpi na tym wizerunek firmy. Nieaktualna broszura powoduje, że ludzie zaczynają zastanawiać się, czy firma nadal prawidłowo funkcjonuje na rynku.
Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA