Dlaczego wizerunek firmy jest ważny
REKLAMA
REKLAMA
Jak zdobywać klientów?
Pozyskanie nowych klientów jest jednym z głównych celów każdej – a szczególnie dopiero rozpoczynającej działalność na rynku firmy. Aby zaistnieć w świadomości osób, które kiedyś mogą stać się klientami początkującej firmy, konieczne jest podjęcie działań w dwóch etapach:
► stworzenie takiego wizerunku firmy, który zapadnie w pamięć potencjalnego klienta, jako gwarancja profesjonalizmu i wysokiej jakości. Na tym etapie komunikat kierowany jest do tysięcy osób przechodzących codziennie obok siedziby biura, czytających prasę – uczestniczących w obrocie rynkowym;
► w momencie zaistnienia potrzeby, sprawienie, by potencjalny klient skorzystał z usług/towarów właśnie naszej firmy, dzięki znajomości wizerunku.
REKLAMA
Polecamy: Daj się poznać, czyli marketing i PR dla mikro i małych
Dlaczego wizerunek jest taki ważny?
W procesie rozwoju firma powinna starać się być dobrze rozpoznawana i znana na rynku. Pierwszą fazą projektowania skutecznego programu marketingowego jest budowa pozytywnego wizerunku.
Dać się rozpoznać – wizualizacja firmy
Tożsamość wizualna to swoisty kod optyczny i estetyczny, umożliwiający firmie przekazywanie sygnałów, na których jej najbardziej zależy, to znaczy takich, które budują i utrwalają jej dobry wizerunek w otoczeniu.
Wizualizacja to tylko jeden z filarów, na których opierają się tożsamość i wizerunek firmy. Jest ona jednak bardzo ważna, ponieważ podatność na obrazy u przeciętnego kupującego jest znacznie silniejsza niż na argumenty słowne. Coraz częściej kupujący daje się sterować, prowadzić formom, kolorom, wymiarom – czyli optycznie uchwytnym cechom indywidualizującym. Im klarowniej jest ukształtowany system identyfikacji, tym mniej słów trzeba powiedzieć otoczeniu, kim chce być przedsiębiorstwo i co może zaoferować. Jest to sposób tworzenia informacji na temat tego, czym jest firma, jak się zmienia, dokąd zmierza i co ją wyróżnia od innych, a zwłaszcza tych o podobnym profilu działania. Informacje te powinny być oczywiście klarowne. System identyfikacji wizualnej jest zatem narzędziem rywalizacji o miejsce w świadomości potencjalnych odbiorców. Opiera się on na jednym z najstarszych chwytliwych marketingowych skrótów – AIDA (od pierwszych liter angielskich słów: Attention – uwaga, Interest – zainteresowanie, Desire – pożądanie, chęć i Action – akcja, działanie). Komunikacyjnym celem systemu jest więc: zwrócenie uwagi, a następnie wywołanie zainteresowania i pożądania odbiorcy, aby skłonić go do skorzystania z oferty firmy. Ponieważ przepływy informacji i technologii wywołują liczne naśladownictwa, upodabniające oferty różnych wytwórców, rola wizerunku organizacji jako rynkowego wyróżnika jej „odmienności” stale wzrasta.
Polecamy: Jak budowana jest wizja firmy
Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.