REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?
Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?

REKLAMA

REKLAMA

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Działania, mające na celu wykreowanie systemu identyfikacji, rozkładają się często na wiele lat. Punktem wyjścia jest opracowanie przez zleceniobiorcę projektu systemu i dostarczenie go do akceptacji zleceniodawcy. W fazie opracowywania i oceny projektu należy mieć na uwadze, czy spełnia on przedstawione wcześniej warunki, jak:
► wyróżnianie firmy wśród konkurentów,
► podkreślanie jej indywidualnego charakteru,
► łatwą zauważalność i zapamiętywalność.

REKLAMA

Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

REKLAMA

Projekt powinien także odznaczać się elastycznością i możliwością adaptacji. Elastyczność należy rozpatrywać przewidując zmiany, które mogą zachodzić w otoczeniu przedsiębiorstwa oraz ewolucję profilu i zakresu jego działalności. Jeśli np. myślimy o częstych zmianach przedmiotu działalności, powinniśmy nadać wizualizacji charakter bardziej uniwersalny, a nie typowo branżowy czy specjalistyczny.

Przewidując ekspansję na rynki zagraniczne warto się zastanowić, czy wyraźnie „narodowe” elementy systemu (nazwa, znak firmowy i in.) nie okażą się barierą zawodową. Przystosowawczość elementów systemu to przede wszystkim łatwość ich zastosowania do różnych celów, np.: projektowanie opakowań, ogłoszeń reklamowych, oznaczeń budynków, samochodów i inne.

Pielęgnowanie istniejącego systemu identyfikacji firmy jest postrzegane jako oszczędzanie na kosztach bieżących i odcinanie kuponów od wcześniej poczynionych nakładów. Nawet nieznaczne, na pierwszy rzut oka zmiany mogą zburzyć istniejący obraz, który traci tym samym siłę oddziaływania, podczas gdy nowy musi dopiero zdobywać sobie rynkową pozycję”. Kontynuacja jest szczególnie wskazana, gdy elementy systemu mocno tkwią w świadomości partnerów przedsiębiorstwa. Pomimo tych przestróg, kurczowe trzymanie się niegdyś stworzonych koncepcji może jednak okazać się równie szkodliwe jak częste zmiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Dlatego należy okresowo dokonywać oceny słabych i mocnych stron systemu (tzw. SWOT corporate design). Analiza atutów i słabości oraz szans i zagrożeń powinna uwzględniać przede wszystkim:
► współczesność,
► doskonałość wykorzystania symboliki i koloru,
► zauważalność,
► zdolność wywoływania pożądanych skojarzeń,
► zapamiętywalność.
Potrzebę dokonania modyfikacji może uzasadniać:
► przyjęcie błędnych rozwiązań, niedostosowanych do profilu działalności firmy,
► ujawniona niesprawność komunikacyjna systemu, będąca następstwem niekompetencji projektantów lub błędnych sposobów wdrażania,
► zmiany zachodzące w otoczeniu, a zwłaszcza wśród konkurentów,
► pojawienie się nowych możliwości oddziaływania na rynek,
► ewolucja stylów, mody i gustów estetycznych odbiorców,
► liczne naśladownictwa osłabiające oddziaływanie systemu,
► zmiany polityczne i ekonomiczne w życiu społecznym,
► zmiany własnościowe.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA