REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?
Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?

REKLAMA

REKLAMA

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Działania, mające na celu wykreowanie systemu identyfikacji, rozkładają się często na wiele lat. Punktem wyjścia jest opracowanie przez zleceniobiorcę projektu systemu i dostarczenie go do akceptacji zleceniodawcy. W fazie opracowywania i oceny projektu należy mieć na uwadze, czy spełnia on przedstawione wcześniej warunki, jak:
► wyróżnianie firmy wśród konkurentów,
► podkreślanie jej indywidualnego charakteru,
► łatwą zauważalność i zapamiętywalność.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Projekt powinien także odznaczać się elastycznością i możliwością adaptacji. Elastyczność należy rozpatrywać przewidując zmiany, które mogą zachodzić w otoczeniu przedsiębiorstwa oraz ewolucję profilu i zakresu jego działalności. Jeśli np. myślimy o częstych zmianach przedmiotu działalności, powinniśmy nadać wizualizacji charakter bardziej uniwersalny, a nie typowo branżowy czy specjalistyczny.

Przewidując ekspansję na rynki zagraniczne warto się zastanowić, czy wyraźnie „narodowe” elementy systemu (nazwa, znak firmowy i in.) nie okażą się barierą zawodową. Przystosowawczość elementów systemu to przede wszystkim łatwość ich zastosowania do różnych celów, np.: projektowanie opakowań, ogłoszeń reklamowych, oznaczeń budynków, samochodów i inne.

REKLAMA

Pielęgnowanie istniejącego systemu identyfikacji firmy jest postrzegane jako oszczędzanie na kosztach bieżących i odcinanie kuponów od wcześniej poczynionych nakładów. Nawet nieznaczne, na pierwszy rzut oka zmiany mogą zburzyć istniejący obraz, który traci tym samym siłę oddziaływania, podczas gdy nowy musi dopiero zdobywać sobie rynkową pozycję”. Kontynuacja jest szczególnie wskazana, gdy elementy systemu mocno tkwią w świadomości partnerów przedsiębiorstwa. Pomimo tych przestróg, kurczowe trzymanie się niegdyś stworzonych koncepcji może jednak okazać się równie szkodliwe jak częste zmiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Dlatego należy okresowo dokonywać oceny słabych i mocnych stron systemu (tzw. SWOT corporate design). Analiza atutów i słabości oraz szans i zagrożeń powinna uwzględniać przede wszystkim:
► współczesność,
► doskonałość wykorzystania symboliki i koloru,
► zauważalność,
► zdolność wywoływania pożądanych skojarzeń,
► zapamiętywalność.
Potrzebę dokonania modyfikacji może uzasadniać:
► przyjęcie błędnych rozwiązań, niedostosowanych do profilu działalności firmy,
► ujawniona niesprawność komunikacyjna systemu, będąca następstwem niekompetencji projektantów lub błędnych sposobów wdrażania,
► zmiany zachodzące w otoczeniu, a zwłaszcza wśród konkurentów,
► pojawienie się nowych możliwości oddziaływania na rynek,
► ewolucja stylów, mody i gustów estetycznych odbiorców,
► liczne naśladownictwa osłabiające oddziaływanie systemu,
► zmiany polityczne i ekonomiczne w życiu społecznym,
► zmiany własnościowe.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA