REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?
Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?

REKLAMA

REKLAMA

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Działania, mające na celu wykreowanie systemu identyfikacji, rozkładają się często na wiele lat. Punktem wyjścia jest opracowanie przez zleceniobiorcę projektu systemu i dostarczenie go do akceptacji zleceniodawcy. W fazie opracowywania i oceny projektu należy mieć na uwadze, czy spełnia on przedstawione wcześniej warunki, jak:
► wyróżnianie firmy wśród konkurentów,
► podkreślanie jej indywidualnego charakteru,
► łatwą zauważalność i zapamiętywalność.

REKLAMA

Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

REKLAMA

Projekt powinien także odznaczać się elastycznością i możliwością adaptacji. Elastyczność należy rozpatrywać przewidując zmiany, które mogą zachodzić w otoczeniu przedsiębiorstwa oraz ewolucję profilu i zakresu jego działalności. Jeśli np. myślimy o częstych zmianach przedmiotu działalności, powinniśmy nadać wizualizacji charakter bardziej uniwersalny, a nie typowo branżowy czy specjalistyczny.

Przewidując ekspansję na rynki zagraniczne warto się zastanowić, czy wyraźnie „narodowe” elementy systemu (nazwa, znak firmowy i in.) nie okażą się barierą zawodową. Przystosowawczość elementów systemu to przede wszystkim łatwość ich zastosowania do różnych celów, np.: projektowanie opakowań, ogłoszeń reklamowych, oznaczeń budynków, samochodów i inne.

Pielęgnowanie istniejącego systemu identyfikacji firmy jest postrzegane jako oszczędzanie na kosztach bieżących i odcinanie kuponów od wcześniej poczynionych nakładów. Nawet nieznaczne, na pierwszy rzut oka zmiany mogą zburzyć istniejący obraz, który traci tym samym siłę oddziaływania, podczas gdy nowy musi dopiero zdobywać sobie rynkową pozycję”. Kontynuacja jest szczególnie wskazana, gdy elementy systemu mocno tkwią w świadomości partnerów przedsiębiorstwa. Pomimo tych przestróg, kurczowe trzymanie się niegdyś stworzonych koncepcji może jednak okazać się równie szkodliwe jak częste zmiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Dlatego należy okresowo dokonywać oceny słabych i mocnych stron systemu (tzw. SWOT corporate design). Analiza atutów i słabości oraz szans i zagrożeń powinna uwzględniać przede wszystkim:
► współczesność,
► doskonałość wykorzystania symboliki i koloru,
► zauważalność,
► zdolność wywoływania pożądanych skojarzeń,
► zapamiętywalność.
Potrzebę dokonania modyfikacji może uzasadniać:
► przyjęcie błędnych rozwiązań, niedostosowanych do profilu działalności firmy,
► ujawniona niesprawność komunikacyjna systemu, będąca następstwem niekompetencji projektantów lub błędnych sposobów wdrażania,
► zmiany zachodzące w otoczeniu, a zwłaszcza wśród konkurentów,
► pojawienie się nowych możliwości oddziaływania na rynek,
► ewolucja stylów, mody i gustów estetycznych odbiorców,
► liczne naśladownictwa osłabiające oddziaływanie systemu,
► zmiany polityczne i ekonomiczne w życiu społecznym,
► zmiany własnościowe.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

REKLAMA

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA