REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej

Subskrybuj nas na Youtube
Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?
Jak zarządzać systemem identyfikacji wizualnej?

REKLAMA

REKLAMA

System identyfikacji wizualnej wymaga sprawowania nad nim nieustannej kontroli i kierownictwa. Nawet drobne zmiany lub zaniechania mogą wywołać znaczne i nieodwracalne skutki.

Działania, mające na celu wykreowanie systemu identyfikacji, rozkładają się często na wiele lat. Punktem wyjścia jest opracowanie przez zleceniobiorcę projektu systemu i dostarczenie go do akceptacji zleceniodawcy. W fazie opracowywania i oceny projektu należy mieć na uwadze, czy spełnia on przedstawione wcześniej warunki, jak:
► wyróżnianie firmy wśród konkurentów,
► podkreślanie jej indywidualnego charakteru,
► łatwą zauważalność i zapamiętywalność.

REKLAMA

Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

REKLAMA

Projekt powinien także odznaczać się elastycznością i możliwością adaptacji. Elastyczność należy rozpatrywać przewidując zmiany, które mogą zachodzić w otoczeniu przedsiębiorstwa oraz ewolucję profilu i zakresu jego działalności. Jeśli np. myślimy o częstych zmianach przedmiotu działalności, powinniśmy nadać wizualizacji charakter bardziej uniwersalny, a nie typowo branżowy czy specjalistyczny.

Przewidując ekspansję na rynki zagraniczne warto się zastanowić, czy wyraźnie „narodowe” elementy systemu (nazwa, znak firmowy i in.) nie okażą się barierą zawodową. Przystosowawczość elementów systemu to przede wszystkim łatwość ich zastosowania do różnych celów, np.: projektowanie opakowań, ogłoszeń reklamowych, oznaczeń budynków, samochodów i inne.

Pielęgnowanie istniejącego systemu identyfikacji firmy jest postrzegane jako oszczędzanie na kosztach bieżących i odcinanie kuponów od wcześniej poczynionych nakładów. Nawet nieznaczne, na pierwszy rzut oka zmiany mogą zburzyć istniejący obraz, który traci tym samym siłę oddziaływania, podczas gdy nowy musi dopiero zdobywać sobie rynkową pozycję”. Kontynuacja jest szczególnie wskazana, gdy elementy systemu mocno tkwią w świadomości partnerów przedsiębiorstwa. Pomimo tych przestróg, kurczowe trzymanie się niegdyś stworzonych koncepcji może jednak okazać się równie szkodliwe jak częste zmiany.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Dlatego należy okresowo dokonywać oceny słabych i mocnych stron systemu (tzw. SWOT corporate design). Analiza atutów i słabości oraz szans i zagrożeń powinna uwzględniać przede wszystkim:
► współczesność,
► doskonałość wykorzystania symboliki i koloru,
► zauważalność,
► zdolność wywoływania pożądanych skojarzeń,
► zapamiętywalność.
Potrzebę dokonania modyfikacji może uzasadniać:
► przyjęcie błędnych rozwiązań, niedostosowanych do profilu działalności firmy,
► ujawniona niesprawność komunikacyjna systemu, będąca następstwem niekompetencji projektantów lub błędnych sposobów wdrażania,
► zmiany zachodzące w otoczeniu, a zwłaszcza wśród konkurentów,
► pojawienie się nowych możliwości oddziaływania na rynek,
► ewolucja stylów, mody i gustów estetycznych odbiorców,
► liczne naśladownictwa osłabiające oddziaływanie systemu,
► zmiany polityczne i ekonomiczne w życiu społecznym,
► zmiany własnościowe.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA