REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Na czym polega system identyfikacji wizualnej
Na czym polega system identyfikacji wizualnej

REKLAMA

REKLAMA

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

REKLAMA

Utrwalenie obrazu firmy w otoczeniu wymaga czasu, a wysokie nakłady poniesione na projektowanie i wdrożenie nierzadko amortyzują się dopiero po latach. Mimo oddziaływania wizualizacji na wyniki, trudno zatem przekalkulować skutki jej wdrożenia na rentowność „tu i teraz”. Posługiwanie się systemem wymaga cierpliwości i konsekwencji. Tymczasem zjawisko odłożonego efektu powoduje często zniecierpliwienie i pytania o efektywność, zwłaszcza że nie każdy przedsiębiorca jest skłonny do dłuższych oczekiwań. Wizualizacji nie powinno się jednak traktować w kategoriach krótkotrwałej inwestycji. Rozmiary nakładów na finansowanie zależą od różnej oporności i dynamiki otoczenia, intensywności konkurowania oraz zakresu i struktury samej wizualizacji, która może składać się z różnej liczby składników. W małej firmie, przy niewielkim programie, to kilka tysięcy złotych, w dużej – przy programie rozbudowanym – koszty sięgają setek tysięcy.

REKLAMA

Wysokie koszty projektowania i wdrażania systemu hamują zwłaszcza inicjatywy małych firm, które dopiero rozpoczynają działalność. Dążenie do oszczędzania powoduje, że corporate design jest ograniczany tylko do nazwy, logo, najtańszych ulotek,itp.

Często uważa się to zresztą za wystarczające. Pogląd taki podzielają, zwłaszcza właściciele firm o zasięgu lokalnym, którzy czują się mniej zagrożeni konkurencją. Jest to zrozumiałe w świetle ograniczonych zasobów, ale nie pozostaje bez wpływu na prestiż i sprzedaż przedsiębiorstwa.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

REKLAMA

Niemożność wdrożenia szerszego programu nie jest jednak przeszkodą dla tworzenia bardziej oszczędnych, ale spójnych projektów, których elementy można wdrażać stopniowo. System identyfikacji wizualnej to ważne narzędzie marketingowe na każdym rynku. Znaczenie i siła jego oddziaływania nie są jednak w poszczególnych sektorach i branżach takie same. Różnią się one przede wszystkim na rynkach produktów materialnych i niematerialnych (np. prawniczych). Niematerialność usług powoduje, że nie można ich przed zakupem zobaczyć, dotknąć czy posmakować. Organizacja usługowa może jednak ułatwić wyobrażenie usługi pokazując konsumentom coś materialnego, co o tej usłudze świadczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wizualizacja firmy spełnia zatem rolę „zbiorczego opakowania” oferty. Wizualizacja jako składnik tożsamości i narzędzie formowania wizerunku firmy zwiększa siłę jej wyrazu i umacnia rynkową pozycję. dzięki temu system identyfikacji należy traktować jako cenny zasób firmy, podobnie jak kadrę pracowniczą i inne elementy.

Warunki, jakie powinien spełniać system identyfikacji wizualnej firmy:
► zgodność ze specyfiką firmy, jej stylem i charakterem,
► oryginalność,
► łatwa zauważalność,
► przejrzystość i czytelność formy,
► łatwość adaptacji w różnych technikach i nośnikach,
► wywoływać pozytywne i pożądane skojarzenia (wiarygodność,
profesjonalizm).

Polecamy: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA