REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Subskrybuj nas na Youtube
Na czym polega system identyfikacji wizualnej
Na czym polega system identyfikacji wizualnej

REKLAMA

REKLAMA

Wizerunek firmy odgrywa istotną rolę w jej funkcjonowaniu i postrzeganiu na zewnątrz. Brak uwzględnienia przez przedsiębiorcę systemu identyfikacji wizualnej może spowodować ograniczenie prowadzonej działalności.  

REKLAMA

Utrwalenie obrazu firmy w otoczeniu wymaga czasu, a wysokie nakłady poniesione na projektowanie i wdrożenie nierzadko amortyzują się dopiero po latach. Mimo oddziaływania wizualizacji na wyniki, trudno zatem przekalkulować skutki jej wdrożenia na rentowność „tu i teraz”. Posługiwanie się systemem wymaga cierpliwości i konsekwencji. Tymczasem zjawisko odłożonego efektu powoduje często zniecierpliwienie i pytania o efektywność, zwłaszcza że nie każdy przedsiębiorca jest skłonny do dłuższych oczekiwań. Wizualizacji nie powinno się jednak traktować w kategoriach krótkotrwałej inwestycji. Rozmiary nakładów na finansowanie zależą od różnej oporności i dynamiki otoczenia, intensywności konkurowania oraz zakresu i struktury samej wizualizacji, która może składać się z różnej liczby składników. W małej firmie, przy niewielkim programie, to kilka tysięcy złotych, w dużej – przy programie rozbudowanym – koszty sięgają setek tysięcy.

REKLAMA

Wysokie koszty projektowania i wdrażania systemu hamują zwłaszcza inicjatywy małych firm, które dopiero rozpoczynają działalność. Dążenie do oszczędzania powoduje, że corporate design jest ograniczany tylko do nazwy, logo, najtańszych ulotek,itp.

Często uważa się to zresztą za wystarczające. Pogląd taki podzielają, zwłaszcza właściciele firm o zasięgu lokalnym, którzy czują się mniej zagrożeni konkurencją. Jest to zrozumiałe w świetle ograniczonych zasobów, ale nie pozostaje bez wpływu na prestiż i sprzedaż przedsiębiorstwa.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

REKLAMA

Niemożność wdrożenia szerszego programu nie jest jednak przeszkodą dla tworzenia bardziej oszczędnych, ale spójnych projektów, których elementy można wdrażać stopniowo. System identyfikacji wizualnej to ważne narzędzie marketingowe na każdym rynku. Znaczenie i siła jego oddziaływania nie są jednak w poszczególnych sektorach i branżach takie same. Różnią się one przede wszystkim na rynkach produktów materialnych i niematerialnych (np. prawniczych). Niematerialność usług powoduje, że nie można ich przed zakupem zobaczyć, dotknąć czy posmakować. Organizacja usługowa może jednak ułatwić wyobrażenie usługi pokazując konsumentom coś materialnego, co o tej usłudze świadczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wizualizacja firmy spełnia zatem rolę „zbiorczego opakowania” oferty. Wizualizacja jako składnik tożsamości i narzędzie formowania wizerunku firmy zwiększa siłę jej wyrazu i umacnia rynkową pozycję. dzięki temu system identyfikacji należy traktować jako cenny zasób firmy, podobnie jak kadrę pracowniczą i inne elementy.

Warunki, jakie powinien spełniać system identyfikacji wizualnej firmy:
► zgodność ze specyfiką firmy, jej stylem i charakterem,
► oryginalność,
► łatwa zauważalność,
► przejrzystość i czytelność formy,
► łatwość adaptacji w różnych technikach i nośnikach,
► wywoływać pozytywne i pożądane skojarzenia (wiarygodność,
profesjonalizm).

Polecamy: Dlaczego wizerunek firmy jest ważny

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W świadomej podróży po spokój

Rozmowa z Olą Krzemińską, twórczynią i CEO agencji Power, promotorką aktywnego stylu życia, o mądrym zarządzaniu energią w życiu i biznesie, zmianach w kulturze pracy oraz trendach w organizacji wydarzeń i wyjazdów firmowych.

Upały w pracy – od 2027 roku nowe przepisy. Co musisz wiedzieć już dziś?

Rząd zapowiada zmiany w przepisach BHP. Od 1 stycznia 2027 r. pracodawcy będą musieli przestrzegać nowych zasad dotyczących pracy w wysokich temperaturach. Zanim jednak wejdą one w życie, już teraz warto znać swoje prawa.

Fiskus na tropie! Jak działa kontrola? [Gość Infor.pl]

Podatnik pod lupą fiskusa – co warto wiedzieć o kontrolach skarbowych w Polsce Kontrola skarbowa – hasło, które budzi dreszcze u większości przedsiębiorców. Choć nikt nie chce być sprawdzany przez fiskusa, w praktyce takie sytuacje są coraz częstsze i nierzadko trudne do uniknięcia.

Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

REKLAMA

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA