Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy
REKLAMA
REKLAMA
Na wizualny system identyfikacji firmy składają się następujące elementy:
REKLAMA
► symbol firmowy:
– znak firmowy,
– logo;
► barwy firmowe;
► druki firmowe:
– wizytówki (firmowe i pracowników),
– papier do korespondencji (papier firmowy),
– koperty firmowe,
– kartki do zapisków (notesy),
– dokumenty firmowe (opinie, raporty),
– rachunki, faktury,
– inne druki firmowe;
► stemple i pieczęcie;
► broszury, prospekty i inne materiały do celów public
relations;
► ubiór pracowników;
► wystrój zewnętrzny i wewnętrzny budynku firmy;
► informacja wizualna:
– tablice informacyjne zewnętrzne,
– tablice informacyjne wewnętrzne,
– szyldy,
– tabliczki informacyjne (na drzwiach i przy
drzwiach).
Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy
Logo
REKLAMA
Istnieje niewiele firm, które nie posiadają własnego znaku firmowego. Zaprojektowanie logo powinno stać się jednak priorytetem. Jest ono nierozerwalną częścią wizerunku firmy, nie z tego względu, że ludzie je pamiętają, ale dlatego że pamiętają wizerunek, jaki ono prezentuje. Nazwa firmy stanowi jedną z najważniejszych decyzji – generuje bowiem pierwsze skojarzenia dotyczące firmy.
Nazwa powinna być zatem prosta, krótka i oryginalna. Łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz zrozumiała dla jak najszerszego kręgu potencjalnych klientów. Powinna wyrażać w uproszczony sposób najistotniejsze wyróżniki charakteru firmy. Ważne by wyróżniała się, stanowiąc skuteczne narzędzie konkurencyjne.
Barwy firmowe
Istnieje cała gama kolorów i tysiące odcieni. Najlepiej jest jednak skoncentrować się wokół tych, które najlepiej oddają charakter firmy. Przykładowo z profesjonalizmem kojarzą się biele, kremy, różne odcienie szarości i czerni, bordo. Z kolei krzykliwe, jaskrawe kolory, takie jak różowy, pomarańczowy, żółty, zielony, a nawet brązowy czy niebieski przyciągają uwagę, kojarzą się z dynamizmem.
Wizytówki
Wręczając komuś swoją wizytówkę, zależy nam, aby robiła dobre wrażenie. Zawsze należy mieć zapas aktualnych wizytówek i wymieniać je tak często, jak to tylko możliwe. Nic nie wygląda gorzej niż rozdarta, pomięta wizytówka, na której znajdują się jakieś zapiski.
Papier do korespondencji i koperty
Powinny one wykazywać taki sam stopień profesjonalizmu, jak wizytówki. Odcień kolorów powinien również być dokładnie taki jak na wizytówce.
Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej
Wygląd i oprawa dokumentów
Niektórzy ludzie formułują swoje opinie na podstawie ogólnej prezentacji, formatu, a nie zawartości takich dokumentów. Zawartość jest dla nich często skomplikowana i niezrozumiała.
Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.