REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy
Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Na wizualny system identyfikacji firmy składają się następujące elementy:

REKLAMA

► symbol firmowy:
– znak firmowy,
– logo;
► barwy firmowe;
► druki firmowe:
– wizytówki (firmowe i pracowników),
– papier do korespondencji (papier firmowy),
– koperty firmowe,
– kartki do zapisków (notesy),
– dokumenty firmowe (opinie, raporty),
– rachunki, faktury,
– inne druki firmowe;
► stemple i pieczęcie;
► broszury, prospekty i inne materiały do celów public
relations;
► ubiór pracowników;
► wystrój zewnętrzny i wewnętrzny budynku firmy;
► informacja wizualna:
– tablice informacyjne zewnętrzne,
– tablice informacyjne wewnętrzne,
– szyldy,
– tabliczki informacyjne (na drzwiach i przy
drzwiach).

Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy

Logo

REKLAMA

Istnieje niewiele firm, które nie posiadają własnego znaku firmowego. Zaprojektowanie logo powinno stać się jednak priorytetem. Jest ono nierozerwalną częścią wizerunku firmy, nie z tego względu, że ludzie je pamiętają, ale dlatego że pamiętają wizerunek, jaki ono prezentuje. Nazwa firmy stanowi jedną z najważniejszych decyzji – generuje bowiem pierwsze skojarzenia dotyczące firmy.

Nazwa powinna być zatem prosta, krótka i oryginalna. Łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz zrozumiała dla jak najszerszego kręgu potencjalnych klientów. Powinna wyrażać w uproszczony sposób najistotniejsze wyróżniki charakteru firmy. Ważne by wyróżniała się, stanowiąc skuteczne narzędzie konkurencyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Barwy firmowe

Istnieje cała gama kolorów i tysiące odcieni. Najlepiej jest jednak skoncentrować się wokół tych, które najlepiej oddają charakter firmy. Przykładowo z profesjonalizmem kojarzą się biele, kremy, różne odcienie szarości i czerni, bordo. Z kolei krzykliwe, jaskrawe kolory, takie jak różowy, pomarańczowy, żółty, zielony, a nawet brązowy czy niebieski przyciągają uwagę, kojarzą się z dynamizmem.

Wizytówki

Wręczając komuś swoją wizytówkę, zależy nam, aby robiła dobre wrażenie. Zawsze należy mieć zapas aktualnych wizytówek i wymieniać je tak często, jak to tylko możliwe. Nic nie wygląda gorzej niż rozdarta, pomięta wizytówka, na której znajdują się jakieś zapiski.

Papier do korespondencji i koperty

Powinny one wykazywać taki sam stopień profesjonalizmu, jak wizytówki. Odcień kolorów powinien również być dokładnie taki jak na wizytówce.

Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wygląd i oprawa dokumentów

Niektórzy ludzie formułują swoje opinie na podstawie ogólnej prezentacji, formatu, a nie zawartości takich dokumentów. Zawartość jest dla nich często skomplikowana i niezrozumiała.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA