REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy
Co składa się na wizualny system identyfikacji firmy
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wizualny system identyfikacji firmy jest złożony z wielu elementów składowych. Mimo małego znaczenia poszczególnych z nich, tylko w całości pozwalają na jego skuteczne funkcjonowanie.

Na wizualny system identyfikacji firmy składają się następujące elementy:

REKLAMA

► symbol firmowy:
– znak firmowy,
– logo;
► barwy firmowe;
► druki firmowe:
– wizytówki (firmowe i pracowników),
– papier do korespondencji (papier firmowy),
– koperty firmowe,
– kartki do zapisków (notesy),
– dokumenty firmowe (opinie, raporty),
– rachunki, faktury,
– inne druki firmowe;
► stemple i pieczęcie;
► broszury, prospekty i inne materiały do celów public
relations;
► ubiór pracowników;
► wystrój zewnętrzny i wewnętrzny budynku firmy;
► informacja wizualna:
– tablice informacyjne zewnętrzne,
– tablice informacyjne wewnętrzne,
– szyldy,
– tabliczki informacyjne (na drzwiach i przy
drzwiach).

Polecamy: Jak rozwijać wizerunek firmy

Logo

REKLAMA

Istnieje niewiele firm, które nie posiadają własnego znaku firmowego. Zaprojektowanie logo powinno stać się jednak priorytetem. Jest ono nierozerwalną częścią wizerunku firmy, nie z tego względu, że ludzie je pamiętają, ale dlatego że pamiętają wizerunek, jaki ono prezentuje. Nazwa firmy stanowi jedną z najważniejszych decyzji – generuje bowiem pierwsze skojarzenia dotyczące firmy.

Nazwa powinna być zatem prosta, krótka i oryginalna. Łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz zrozumiała dla jak najszerszego kręgu potencjalnych klientów. Powinna wyrażać w uproszczony sposób najistotniejsze wyróżniki charakteru firmy. Ważne by wyróżniała się, stanowiąc skuteczne narzędzie konkurencyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Barwy firmowe

Istnieje cała gama kolorów i tysiące odcieni. Najlepiej jest jednak skoncentrować się wokół tych, które najlepiej oddają charakter firmy. Przykładowo z profesjonalizmem kojarzą się biele, kremy, różne odcienie szarości i czerni, bordo. Z kolei krzykliwe, jaskrawe kolory, takie jak różowy, pomarańczowy, żółty, zielony, a nawet brązowy czy niebieski przyciągają uwagę, kojarzą się z dynamizmem.

Wizytówki

Wręczając komuś swoją wizytówkę, zależy nam, aby robiła dobre wrażenie. Zawsze należy mieć zapas aktualnych wizytówek i wymieniać je tak często, jak to tylko możliwe. Nic nie wygląda gorzej niż rozdarta, pomięta wizytówka, na której znajdują się jakieś zapiski.

Papier do korespondencji i koperty

Powinny one wykazywać taki sam stopień profesjonalizmu, jak wizytówki. Odcień kolorów powinien również być dokładnie taki jak na wizytówce.

Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

Wygląd i oprawa dokumentów

Niektórzy ludzie formułują swoje opinie na podstawie ogólnej prezentacji, formatu, a nie zawartości takich dokumentów. Zawartość jest dla nich często skomplikowana i niezrozumiała.

Autor: Anna Jeleńska, Joanna Polańska- Solarz. Artykuł jest fragmentem książki Własna firma - jak założyć i prowadzić. Wydawnictwo Wszechnica Podatkowa

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA