REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe
Jakie powinny być broszury, ulotki i foldery firmowe

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma w celu skutecznego reklamowania świadczonych usług lub sprzedawanych produktów powinna przygotować odpowiednie broszury, ulotki i foldery firmowe.

Broszura stanowi podstawę dla innych graficznych obrazów. Jej głównym celem jest upowszechnianie informacji o firmie. Jest to namacalny środek, którego używa firma dla wyróżnienia się spośród innych. Zadaniem folderu jest przedstawienie jego czytelnikom powodu, dla którego powinni wybrać właśnie naszą firmę.

REKLAMA

Chodzi o to,by broszury:
► generowały większe zainteresowanie świadczonymi
usługami/sprzedawanymi towarami,
► dawały obecnym i potencjalnym klientom namacalny
obraz firmy,
► stanowiły forum, na którym firma może się zaprezentować.

Broszura powinna być interesująca, oryginalna, przyciągająca uwagę zarówno formą, jak i treścią. Powinna stwarzać dobre wrażenie o firmie i podkreślać jej kompetencje. Powinna prezentować się profesjonalnie, ale nie być zbyt oficjalna. Warto sprawdzić, jak wyglądają broszury konkurencji, na których można się wzorować. Niektóre firmy zatrzymują pojedyncze egzemplarze, aby można było odnieść się do nich w przyszłości.

Polecamy: Na czym polega system identyfikacji wizualnej

REKLAMA

Projektując broszurę należy mieć na uwadze jej odbiorcę. Podstawowa broszura firmy skierowana jest do dwóch głównych grup: potencjalnych i obecnych klientów. Każda z tych grup będzie kiedyś miała okazję z nią się zapoznać. Jej zawartość, jakość, grafika, fotografie i styl powinny przemawiać do każdego odbiorcy. Jeżeli grupa potencjalnych klientów firmy jest bardzo zróżnicowana, wtedy można wziąć pod uwagę stworzenie osobnych broszur, które odnosić się będą do określonych odbiorców. Trzeba w niej uwzględnić dotychczasowych klientów, realizacje, doświadczenie i źródła referencji – czyli osoby, które skorzystały z usług/towarów firmy i polecają je innym. Ich świadectwa są potężnym narzędziem marketingu. Większość odbiorców uważa je za źródło referencji z trzeciej ręki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Często częścią broszury jest karta, dzięki której można skierować pytanie do firmy, zapoznać się z informacjami o niej, jak np. jej historia, zakres świadczonych usług itp. Zadaniem broszury jest przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zainteresowania odbiorcy. Broszura powinna koncentrować się na obiecanych korzyściach i tworzyć zaufanie do firmy, jako instytucji spełniającej złożone obietnice.

Broszura każdych rozmiarów może przynosić żądane efekty. 21, 25 cm na 27 cm jest jak najbardziej właściwa. Powinna być takich rozmiarów, które umożliwią zawarcie istotnych informacji, grafiki i fotografii. Nie może być jednak zbyt obszerna. Niektóre broszury dotyczące specjalności są często mniejsze od tych zawierających informacje ogólne.

Polecamy: serwis Mała firma

Broszury powinny zawierać także prezentację różnorodności towarów/usług. Powinny być interesujące dla czytelnika, mogą zawierać opinie, nowości oraz takie elementy jak informacje o członkach personelu i świadczonych usługach/sprzedawanych towarach.