REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak budowana jest wizja firmy?

Milewski Marcin
Jakie wizje firmy można budować?
Jakie wizje firmy można budować?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obok misji firmy jej wizja jest jednym z najważniejszych składników nowopowstałego przedsiębiorstwa prowadzącego działalność gospodarczą. Niezależnie od dziedziny w jakiej firma funkcjonuje wizja w dużym stopniu wpływa na jej wizerunek.

Wizja może występować w dwojakim ujęciu. Po pierwsze jako kierunkowa wizja firmy, czyli pewien obraz o charakterze ogólnym, nieszczegółowym. Drugim rodzajem jest obraz konkretny nazywany wizją całościową.

REKLAMA

REKLAMA

Budowa wizji firmy łączy się ściśle z osobą jej właściciela lub innego podmiotu zarządzającego, który pełni jednocześnie kompetencje kierownicze. Wiąże się to z jej charakterem jako swoistym marzeniem, a nawet perspektywa postrzegania przedsiębiorstwa przez kontrahentów, klientów i pracowników w oddalonej przyszłości.

Polecamy: serwis Finanse i rozwój

Prawidłowo skonstruowana wizja firmy powinna charakteryzować się następującymi cechami:
- zakreślać możliwe do osiągnięcia cele i kierunki w jakich podejmowane musza być działania do ich osiągnięcia;
- oddziaływać na emocje, pobudzać do działania;
- inicjować kreatywne procesy myślowe i motywować;
- pozwalać na wdrażanie planów związanych z obrazem funkcjonowania firmy w przyszłości,
- cechować się chociażby minimalnym zakresem realizmu, aby spełniać funkcje opierające się na wywoływaniu emocji;
- umożliwiać rozwój gospodarczy, a w niektórych przypadkach także pełnić funkcję go wymuszającą.
Wizja firmy może być również utożsamiana ze zdolnością do skutecznego konkurowania, a także osiągania trwałej pozycji na rynku.
Wizja firmy zawsze powinna być odróżniana od jej misji. Misja oznacza zasadę działalności gospodarczej. Jej charakter kreowany i oznaczany jest przez organy kierujące i zarządzające danym przedsiębiorstwem. Dokonuje się to w oparciu przyjęte, zróżnicowane kryteria. Przykładowo należą do nich: zasady współpracy z klientami, rodzaj produkowanych dóbr, typ świadczonych usług, zasady rywalizacji z konkurencją. Zarówno misja jak i wizja firmy mogą funkcjonować obok siebie bezkolizyjnie. Zdarzyć może się jednak sytuacja ich rozbieżności co jest wysoce niekorzystne z punktu widzenia przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Przykładowe wizje firmy:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dostarczanie wysokiej jakości produktów i usług informatycznych, które wpływają na zwiększenie efektywności pracy.

Bycie liderem wśród producentów opakowań na rynku krajowym jak również zdobycie uznania i zaufania klientów zagranicznych.

Nacisk na systematyczne kształcenie naszych pracowników w dziedzinie technicznej.

Traktowanie pracowników jako najcenniejszego kapitału i klucza do sukcesu firmy.

Maksymalizowanie korzyści dla społeczeństwa poprzez świadczenie usług o najwyższej jakości.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA