REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega zarządzanie strategiczne?

Milewski Marcin
Zarządzanie strategiczne jest koncepcją teoretyczną i praktyczną.
Zarządzanie strategiczne jest koncepcją teoretyczną i praktyczną.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie przedsiębiorstwem jest jednym z kluczowych składników świadomych działań zwiększających szansę na odniesienie sukcesu w procesie prowadzenia działalności gospodarczej.

Zarządzanie strategiczne definiowane jest jako proces o charakterze z pogranicza nadawania informacji i podejmowania decyzji, który jest uzupełniany ogólnie rozumianymi funkcjami odnoszącymi się do planowania, a także organizacji i kontroli. Celem zarządzania strategicznego jest rozwiązywanie narastających przed przedsiębiorstwem problemów o kluczowym znaczeniu i mających wpływa na jego ewentualne pozostawanie na rynku i występowanie w obrocie jako podmiot konkurencyjny. Ten model zarządzania rozstrzyga także o zagadnieniach związanych z oddziaływaniem zewnętrznego otoczenia, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo.

REKLAMA

Polecamy: serwis Finanse

REKLAMA

Zasadniczym celem stawianym przed zarządzaniem strategicznym jako koncepcją teoretyczną i praktyczną, jest zapewnienie przedsiębiorstwu długotrwałego okresu działalności i maksymalnego możliwego stopnia szybkiego i skutecznego oddziaływania na pojawiające się negatywne czynniki zewnętrzne np. kryzys gospodarczy.

Do procesu zarządzania strategicznego należy co do zasady:
- formułowanie rozumianej jako przyszłościowego obrazu firmy jej wizji, a także misji utożsamianej z zasadą działalności gospodarczej oraz celów o znaczeniu strategicznym;
- konkretyzacja oznaczonej i prowadzonej strategii tzw. SD - Strategy Deployment – co do zasady do postaci polityki kierownictwa;
- zapewnienie podstawowych zasobów, czyli finansowania na wymaganym poziomie, odpowiednich pod względem kompetencyjnym kadr, kształtowania relacji z kluczowymi kontrahentami w oparciu o zasadę harmonii;
- formułowanie strategii polegającej na walce z konkurencją i sprawowanie kontroli lub nadzoru nad procesem realizacji zamierzeń tej strategii;
- ogólnie rozumiane zarządzanie ryzykiem, często zaliczane do zarządzania finansowego;
- zarządzanie z zakresu zmiany, a także funkcjonujące w obrocie i praktyce zarządzanie rozwojem organizacji oraz zarządzanie z towarzyszącą mu wizją, zarządzanie o charakterze kryzysowym, proces zarządzania wartością firmy;
- formułowanie polityki polegającej na dokonywaniu przejęć oraz fuzji oznaczanej mianem polityki M&A (Mergers and Acquisitions) oraz proces jej realizacji.

Poleacamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wyjątkowych przypadkach w odniesieniu do zarządzania strategicznego pojawia się również dążenie do zakwalifikowania do jego zakresu także rachunkowość zarządcza. Stanowi ona metodologię oceny stanu zarządzania, a stosowana jest m.in. do symulacyjnej analizy planów strategicznych oraz towarzyszących jej średnioterminowych organizacji. Również tylko w wybranych przypadkach do zarządzania strategicznego włączane jest utrzymywanie kontaktów z kluczowymi klientami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA