REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na czym polega zarządzanie strategiczne?

Milewski Marcin
Zarządzanie strategiczne jest koncepcją teoretyczną i praktyczną.
Zarządzanie strategiczne jest koncepcją teoretyczną i praktyczną.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie przedsiębiorstwem jest jednym z kluczowych składników świadomych działań zwiększających szansę na odniesienie sukcesu w procesie prowadzenia działalności gospodarczej.

Zarządzanie strategiczne definiowane jest jako proces o charakterze z pogranicza nadawania informacji i podejmowania decyzji, który jest uzupełniany ogólnie rozumianymi funkcjami odnoszącymi się do planowania, a także organizacji i kontroli. Celem zarządzania strategicznego jest rozwiązywanie narastających przed przedsiębiorstwem problemów o kluczowym znaczeniu i mających wpływa na jego ewentualne pozostawanie na rynku i występowanie w obrocie jako podmiot konkurencyjny. Ten model zarządzania rozstrzyga także o zagadnieniach związanych z oddziaływaniem zewnętrznego otoczenia, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo.

REKLAMA

Polecamy: serwis Finanse

REKLAMA

Zasadniczym celem stawianym przed zarządzaniem strategicznym jako koncepcją teoretyczną i praktyczną, jest zapewnienie przedsiębiorstwu długotrwałego okresu działalności i maksymalnego możliwego stopnia szybkiego i skutecznego oddziaływania na pojawiające się negatywne czynniki zewnętrzne np. kryzys gospodarczy.

Do procesu zarządzania strategicznego należy co do zasady:
- formułowanie rozumianej jako przyszłościowego obrazu firmy jej wizji, a także misji utożsamianej z zasadą działalności gospodarczej oraz celów o znaczeniu strategicznym;
- konkretyzacja oznaczonej i prowadzonej strategii tzw. SD - Strategy Deployment – co do zasady do postaci polityki kierownictwa;
- zapewnienie podstawowych zasobów, czyli finansowania na wymaganym poziomie, odpowiednich pod względem kompetencyjnym kadr, kształtowania relacji z kluczowymi kontrahentami w oparciu o zasadę harmonii;
- formułowanie strategii polegającej na walce z konkurencją i sprawowanie kontroli lub nadzoru nad procesem realizacji zamierzeń tej strategii;
- ogólnie rozumiane zarządzanie ryzykiem, często zaliczane do zarządzania finansowego;
- zarządzanie z zakresu zmiany, a także funkcjonujące w obrocie i praktyce zarządzanie rozwojem organizacji oraz zarządzanie z towarzyszącą mu wizją, zarządzanie o charakterze kryzysowym, proces zarządzania wartością firmy;
- formułowanie polityki polegającej na dokonywaniu przejęć oraz fuzji oznaczanej mianem polityki M&A (Mergers and Acquisitions) oraz proces jej realizacji.

Poleacamy: serwis Mała firma

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wyjątkowych przypadkach w odniesieniu do zarządzania strategicznego pojawia się również dążenie do zakwalifikowania do jego zakresu także rachunkowość zarządcza. Stanowi ona metodologię oceny stanu zarządzania, a stosowana jest m.in. do symulacyjnej analizy planów strategicznych oraz towarzyszących jej średnioterminowych organizacji. Również tylko w wybranych przypadkach do zarządzania strategicznego włączane jest utrzymywanie kontaktów z kluczowymi klientami.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA