Jakie etapy składają się na tworzenie strony firmowej

REKLAMA
REKLAMA
Praca nad kreowaniem wizerunku firmy w internecie sprowadza się nie tylko do zlecanej działalności reklamowej, ale również obejmuje tworzenie własnej strony internetowej.
Wprowadzenie
Zacznijmy do podstaw. Każdy nowy projekt internetowy jest procesem, na który składają się kolejne etapy:
a) Określenie celu.
b) Opracowanie strategii osiągnięcia celu.
c) Wskazanie grupy docelowej oraz troska o bieżącego klienta (internautę).
d) Zaplanowanie funkcjonalności serwisu i wybór technologii.
e) Projektowanie struktury strony internetowej lub e-usługi.
f) Prototypowanie.
g) Przygotowanie projektu graficznego.
h) Uzupełnienie strony treścią.
i) Testowanie strony i korekta zauważonych błędów.
j) Uruchomienie strony internetowej lub e-usługi.
k) Promocja strony w internecie.
l) Dalsza praca nad ulepszaniem i wzbogacaniem zawartości strony WWW.
REKLAMA
Polecamy: serwis E-firma
Cele przyświecające projektom internetowym
Na ogół przez cel w e-biznesie rozumiemy przewidywane korzyści, jakie strona WWW
lub e-usługa ma przynieść w przyszłości jej właścicielom. Susan M. Weinschenk, autorka
książki Neuro Web Design: What Makes Them Click?, od początku jasno stawia sprawę: większość serwisów internetowych powstaje z myślą o osiągnięciu określonego
celu — przekonaniu użytkowników do rejestracji, złożenia zamówienia, zostawienia
swoich danych kontaktowych, wzięcia udziału w tworzeniu treści, konkursie,
programie lojalnościowym.
Pani Zosiu, musimy mieć stronę…
Wiele firm wie o swoich stronach bardzo mało (co zmniejsza ich zyski i utrudnia dalszy
rozwój) i nie ma zdefiniowanych konkretnych celów swojej działalności w internecie.
Wynika to z popularnego przekonania, że wystarczy po prostu mieć stronę. W przypadku gdy chcesz, aby Twój serwis stanowił tylko bezcelowy dodatek do działalności, być odpowiedzią na zachciankę szefa albo stać się ozdobnikiem na ulotkach, wystarczy Ci zapewne prosta internetowa wizytówka z logo, ofertą i danymi adresowymi. W każdej innej sytuacji warto wiedzieć, po co ma istnieć dana strona i co się chce dzięki niej osiągnąć.
Polecamy: Jak dbać o wizerunek firmy w internecie
REKLAMA
Na szczęście liczba firm, które po prostu chce mieć stronę WWW, jest z każdym rokiem
mniejsza, zwiększa się natomiast grupa tych, którzy mają świadomość celu istnienia strony, odczuwają konieczność przebudowy już istniejącej witryny czy potrzebę stworzenia nowego serwisu lub e-usługi.
Myślę, że ten trend będzie się rozwijał, co — jak sądzę — jest związane również z coraz skuteczniejszym i bardziej profesjonalnym podejściem firm (agencji interaktywnych) do klientów. Istota rzeczy dotyczy bowiem już nie tylko samego wyglądu witryny, ale tez funkcjonalności, użyteczności i celów, jakie strona internetowa musi realizować.
Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA