Jakie etapy składają się na tworzenie strony firmowej
REKLAMA
REKLAMA
Wprowadzenie
Zacznijmy do podstaw. Każdy nowy projekt internetowy jest procesem, na który składają się kolejne etapy:
a) Określenie celu.
b) Opracowanie strategii osiągnięcia celu.
c) Wskazanie grupy docelowej oraz troska o bieżącego klienta (internautę).
d) Zaplanowanie funkcjonalności serwisu i wybór technologii.
e) Projektowanie struktury strony internetowej lub e-usługi.
f) Prototypowanie.
g) Przygotowanie projektu graficznego.
h) Uzupełnienie strony treścią.
i) Testowanie strony i korekta zauważonych błędów.
j) Uruchomienie strony internetowej lub e-usługi.
k) Promocja strony w internecie.
l) Dalsza praca nad ulepszaniem i wzbogacaniem zawartości strony WWW.
REKLAMA
Polecamy: serwis E-firma
Cele przyświecające projektom internetowym
Na ogół przez cel w e-biznesie rozumiemy przewidywane korzyści, jakie strona WWW
lub e-usługa ma przynieść w przyszłości jej właścicielom. Susan M. Weinschenk, autorka
książki Neuro Web Design: What Makes Them Click?, od początku jasno stawia sprawę: większość serwisów internetowych powstaje z myślą o osiągnięciu określonego
celu — przekonaniu użytkowników do rejestracji, złożenia zamówienia, zostawienia
swoich danych kontaktowych, wzięcia udziału w tworzeniu treści, konkursie,
programie lojalnościowym.
Pani Zosiu, musimy mieć stronę…
Wiele firm wie o swoich stronach bardzo mało (co zmniejsza ich zyski i utrudnia dalszy
rozwój) i nie ma zdefiniowanych konkretnych celów swojej działalności w internecie.
Wynika to z popularnego przekonania, że wystarczy po prostu mieć stronę. W przypadku gdy chcesz, aby Twój serwis stanowił tylko bezcelowy dodatek do działalności, być odpowiedzią na zachciankę szefa albo stać się ozdobnikiem na ulotkach, wystarczy Ci zapewne prosta internetowa wizytówka z logo, ofertą i danymi adresowymi. W każdej innej sytuacji warto wiedzieć, po co ma istnieć dana strona i co się chce dzięki niej osiągnąć.
Polecamy: Jak dbać o wizerunek firmy w internecie
REKLAMA
Na szczęście liczba firm, które po prostu chce mieć stronę WWW, jest z każdym rokiem
mniejsza, zwiększa się natomiast grupa tych, którzy mają świadomość celu istnienia strony, odczuwają konieczność przebudowy już istniejącej witryny czy potrzebę stworzenia nowego serwisu lub e-usługi.
Myślę, że ten trend będzie się rozwijał, co — jak sądzę — jest związane również z coraz skuteczniejszym i bardziej profesjonalnym podejściem firm (agencji interaktywnych) do klientów. Istota rzeczy dotyczy bowiem już nie tylko samego wyglądu witryny, ale tez funkcjonalności, użyteczności i celów, jakie strona internetowa musi realizować.
Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.