REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie etapy składają się na tworzenie strony firmowej

Etapy tworzenia strony firmowej
Etapy tworzenia strony firmowej

REKLAMA

REKLAMA


Praca nad kreowaniem wizerunku firmy w internecie sprowadza się nie tylko do zlecanej działalności reklamowej, ale również obejmuje tworzenie własnej strony internetowej.

Wprowadzenie

Zacznijmy do podstaw. Każdy nowy projekt internetowy jest procesem, na który składają się kolejne etapy:
a) Określenie celu.
b) Opracowanie strategii osiągnięcia celu.
c) Wskazanie grupy docelowej oraz troska o bieżącego klienta (internautę).
d) Zaplanowanie funkcjonalności serwisu i wybór technologii.
e) Projektowanie struktury strony internetowej lub e-usługi.
f) Prototypowanie.
g) Przygotowanie projektu graficznego.
h) Uzupełnienie strony treścią.
i) Testowanie strony i korekta zauważonych błędów.
j) Uruchomienie strony internetowej lub e-usługi.
k) Promocja strony w internecie.
l) Dalsza praca nad ulepszaniem i wzbogacaniem zawartości strony WWW.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Cele przyświecające projektom internetowym

Na ogół przez cel w e-biznesie rozumiemy przewidywane korzyści, jakie strona WWW
lub e-usługa ma przynieść w przyszłości jej właścicielom. Susan M. Weinschenk, autorka
książki Neuro Web Design: What Makes Them Click?, od początku jasno stawia sprawę: większość serwisów internetowych powstaje z myślą o osiągnięciu określonego
celu — przekonaniu użytkowników do rejestracji, złożenia zamówienia, zostawienia
swoich danych kontaktowych, wzięcia udziału w tworzeniu treści, konkursie,
programie lojalnościowym.

Pani Zosiu, musimy mieć stronę…

Wiele firm wie o swoich stronach bardzo mało (co zmniejsza ich zyski i utrudnia dalszy
rozwój) i nie ma zdefiniowanych konkretnych celów swojej działalności w internecie.
Wynika to z popularnego przekonania, że wystarczy po prostu mieć stronę. W przypadku gdy chcesz, aby Twój serwis stanowił tylko bezcelowy dodatek do działalności, być odpowiedzią na zachciankę szefa albo stać się ozdobnikiem na ulotkach, wystarczy Ci zapewne prosta internetowa wizytówka z logo, ofertą i danymi adresowymi. W każdej innej sytuacji warto wiedzieć, po co ma istnieć dana strona i co się chce dzięki niej osiągnąć.

REKLAMA

Polecamy: Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na szczęście liczba firm, które po prostu chce mieć stronę WWW, jest z każdym rokiem
mniejsza, zwiększa się natomiast grupa tych, którzy mają świadomość celu istnienia strony, odczuwają konieczność przebudowy już istniejącej witryny czy potrzebę stworzenia nowego serwisu lub e-usługi.

Myślę, że ten trend będzie się rozwijał, co — jak sądzę — jest związane również z coraz skuteczniejszym i bardziej profesjonalnym podejściem firm (agencji interaktywnych) do klientów. Istota rzeczy dotyczy bowiem już nie tylko samego wyglądu witryny, ale tez funkcjonalności, użyteczności i celów, jakie strona internetowa musi realizować.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA