REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
firmowa strona internetowa
firmowa strona internetowa

REKLAMA

REKLAMA

Brak dostępu do witryny nie zawsze jest spowodowany awarią serwera u dostawcy hostingu. Często wynika z wygaśnięcia domeny, wynikającego z zaniechań abonenta. Oto zestawienie najczęściej spotykanych błędów właścicieli domen.

Przerwa w działaniu firmowej strony internetowej jest dużym utrudnieniem w prowadzeniu działalności. Co więcej, może wiązać się w wymiernymi stratami. Niedziałająca strona sklepu internetowego i brak możliwości składania zamówień to najbardziej oczywisty przykład. Jednak nawet w przypadku zwykłej witryny firmowej o charakterze informacyjnym przerwa może mieć negatywne skutki.

REKLAMA

Internauta, chcący zapoznać się z ofertą lub szukający danych kontaktowych, natrafiając na komunikat o niedostępnej stronie, może odnieść wrażenie, że Twoja firma została zamknięta. Nieprzedłużenie domeny skutkuje również brakiem możliwości wysyłania i odbierania poczty z adresu e-mail, utworzonego w domenie.

Tego typu sytuacji można w łatwy sposób uniknąć. Wystarczy pamiętać o czterech zasadach, którymi powinien kierować się każdy abonent domeny.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Zasada 1: dbaj o aktualne dane kontaktowe

Podczas rejestracji domeny konieczne jest podanie danych niezbędnych do wystawienia faktury za usługę oraz danych kontaktowych. Są one wykorzystywane przez rejestratora domeny do kontaktu z abonentem, w tym do przypominania o zbliżającym się końcu okresu rozliczeniowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Często jako dane kontaktowe są podawane:

  • adres e-mail i numer telefonu pracownika firmy, odpowiedzialnego za rejestrację domen (np. informatyka);
  • adres skrzynki pocztowej, która nie jest sprawdzana regularnie.

REKLAMA

Wskazanie danych kontaktowych do konkretnego pracownika wiąże się z ryzykiem w sytuacji, gdy kończy on pracę w danej firmie. Jeżeli jego skrzynka pocztowa nie została przekierowana na inną lub podczas rejestracji posłużył się prywatnym adresem e-mail, powiadomienia o konieczności przedłużenia domeny nie docierają do przedsiębiorcy.

Podobnie dzieje się w sytuacji, gdy podczas rejestracji podano adres skrzynki utworzonej tylko na potrzeby zakładania kont na forach dyskusyjnych lub w innych serwisach. Dlatego warto sprawdzić jakie dane posiada rejestrator domen i aktualizować je na bieżąco. Niezbędne informacje można znaleźć i zmienić w razie potrzeby po zalogowaniu się do panelu domenowego.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Zasada 2: wyznacz osobę odpowiedzialną za firmowe domeny

Zdarza się, że faktura za przedłużenie domeny i przypomnienie o końcu okresu abonamentowego docierają do firmy. Mimo to pozostają bez odpowiedzi. Dlaczego? Często winne jest zjawisko rozmycia odpowiedzialności.

Niektórzy przedsiębiorcy podczas rejestracji domeny wpisują w danych kontaktowych ogólny adres e-mail, do którego dostęp ma wiele osób. Zwykle są to adresy typu biuro@nazwa-firmy.pl lub kontakt@nazwa-firmy.pl. Jeżeli pocztę sprawdza kilku pracowników biura, może się zdarzyć, że żaden z nich nie zwróci uwagi na powiadomienia o wygasającej domenie.

Receptą jest wdrożenie prostej procedury. Najlepiej jeśli rejestracja domen internetowych leży w kompetencji tylko jednej osoby, lecz dostęp do panelu domenowego posiada również przełożony. Warto również wyczulić pozostałych pracowników, by nie ignorowali powiadomień o wygasających domenach.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?


Zasada 3: pamiętaj o opłaceniu faktury za przedłużenie domen

REKLAMA

Wyniki badań polskich przedsiębiorców mówią, że trzy na cztery faktury są płacone po terminie. Powody opóźnień są różne, jednak w przypadku domen internetowych zwłoka w płatności może mieć przykre konsekwencje dla firmowej strony www. Dlaczego?

Systemy informatyczne rejestratorów domen działają w sposób automatyczny. Odnowienie domeny następuje w momencie odnotowania wpłaty przez system księgowy. W przypadku opóźnienia w płatności, domena nie jest przedłużana i trafia do tzw. kwarantanny. Jej przywrócenie jest możliwe, jednak usługi powiązane z domeną przez pewien czas są nieaktywne.

Warto pamiętać, że wygasanie domen nie zależy od złej woli pracowników firmy utrzymującej domeny. Automatyzacja procesu powoduje, że w przypadku tego typu usług tzw. „przymknięcie oka” na kilkudniowe opóźnienie w płatności po prostu nie jest możliwe.

Wizerunek firmy w Internecie

Zasada 4: nie przenoś domen do innego rejestratora „na skróty”

Zarejestrowałeś kilka domen internetowych w promocji typu „domena za 0 zł”. Minął rok i nagle okazuje się, że odnowienie każdej z nich to wydatek około 100 zł netto. To sporo. Dlaczego więc nie pozwolić im wygasnąć i ponownie zarejestrować u innego rejestratora w promocji? Powody są co najmniej dwa.

W przypadku polskich domen, nazwa po zakończeniu okresu abonamentowego trafia do wspomnianej kwarantanny. Przez 15 dni jest nieaktywna. To oznacza, że nie można pozwolić domenie wygasnąć jednego dnia, a drugiego zarejestrować ją ponownie w innej firmie. Zawsze wiąże się to z przerwą w dostępie do strony www i poczty.

Kolejnym argumentem przeciwko takiemu przenoszeni domen są serwisy przechwytujące. Specjalne programy odpytują serwery NASK (głównego administratora polskiej domeny) i w momencie uwolnienia atrakcyjnej domeny rejestrują ją. Następnie przechwycony adres trafia na giełdę domen, gdzie zostaje wystawiony na sprzedaż z nierzadko wysoką ceną.

Jak uniknąć tego typu zagrożeń? Wystarczy zadzwonić do biura obsługi klienta i zapytać o możliwość transferu posiadanej domeny. To w pełni bezpieczna procedura, pozwalająca na zmianę firmy utrzymującej domenę. Przeniesienie odbywa się bez ryzyka przechwycenia adresu oraz bez przerwy w działaniu strony WWW.

Informacja o cookies – wymogi prawne

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA