REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
firmowa strona internetowa
firmowa strona internetowa

REKLAMA

REKLAMA

Brak dostępu do witryny nie zawsze jest spowodowany awarią serwera u dostawcy hostingu. Często wynika z wygaśnięcia domeny, wynikającego z zaniechań abonenta. Oto zestawienie najczęściej spotykanych błędów właścicieli domen.

Przerwa w działaniu firmowej strony internetowej jest dużym utrudnieniem w prowadzeniu działalności. Co więcej, może wiązać się w wymiernymi stratami. Niedziałająca strona sklepu internetowego i brak możliwości składania zamówień to najbardziej oczywisty przykład. Jednak nawet w przypadku zwykłej witryny firmowej o charakterze informacyjnym przerwa może mieć negatywne skutki.

REKLAMA

REKLAMA

Internauta, chcący zapoznać się z ofertą lub szukający danych kontaktowych, natrafiając na komunikat o niedostępnej stronie, może odnieść wrażenie, że Twoja firma została zamknięta. Nieprzedłużenie domeny skutkuje również brakiem możliwości wysyłania i odbierania poczty z adresu e-mail, utworzonego w domenie.

Tego typu sytuacji można w łatwy sposób uniknąć. Wystarczy pamiętać o czterech zasadach, którymi powinien kierować się każdy abonent domeny.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

REKLAMA

Zasada 1: dbaj o aktualne dane kontaktowe

Podczas rejestracji domeny konieczne jest podanie danych niezbędnych do wystawienia faktury za usługę oraz danych kontaktowych. Są one wykorzystywane przez rejestratora domeny do kontaktu z abonentem, w tym do przypominania o zbliżającym się końcu okresu rozliczeniowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Często jako dane kontaktowe są podawane:

  • adres e-mail i numer telefonu pracownika firmy, odpowiedzialnego za rejestrację domen (np. informatyka);
  • adres skrzynki pocztowej, która nie jest sprawdzana regularnie.

Wskazanie danych kontaktowych do konkretnego pracownika wiąże się z ryzykiem w sytuacji, gdy kończy on pracę w danej firmie. Jeżeli jego skrzynka pocztowa nie została przekierowana na inną lub podczas rejestracji posłużył się prywatnym adresem e-mail, powiadomienia o konieczności przedłużenia domeny nie docierają do przedsiębiorcy.

Podobnie dzieje się w sytuacji, gdy podczas rejestracji podano adres skrzynki utworzonej tylko na potrzeby zakładania kont na forach dyskusyjnych lub w innych serwisach. Dlatego warto sprawdzić jakie dane posiada rejestrator domen i aktualizować je na bieżąco. Niezbędne informacje można znaleźć i zmienić w razie potrzeby po zalogowaniu się do panelu domenowego.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Zasada 2: wyznacz osobę odpowiedzialną za firmowe domeny

Zdarza się, że faktura za przedłużenie domeny i przypomnienie o końcu okresu abonamentowego docierają do firmy. Mimo to pozostają bez odpowiedzi. Dlaczego? Często winne jest zjawisko rozmycia odpowiedzialności.

Niektórzy przedsiębiorcy podczas rejestracji domeny wpisują w danych kontaktowych ogólny adres e-mail, do którego dostęp ma wiele osób. Zwykle są to adresy typu biuro@nazwa-firmy.pl lub kontakt@nazwa-firmy.pl. Jeżeli pocztę sprawdza kilku pracowników biura, może się zdarzyć, że żaden z nich nie zwróci uwagi na powiadomienia o wygasającej domenie.

Receptą jest wdrożenie prostej procedury. Najlepiej jeśli rejestracja domen internetowych leży w kompetencji tylko jednej osoby, lecz dostęp do panelu domenowego posiada również przełożony. Warto również wyczulić pozostałych pracowników, by nie ignorowali powiadomień o wygasających domenach.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?


Zasada 3: pamiętaj o opłaceniu faktury za przedłużenie domen

Wyniki badań polskich przedsiębiorców mówią, że trzy na cztery faktury są płacone po terminie. Powody opóźnień są różne, jednak w przypadku domen internetowych zwłoka w płatności może mieć przykre konsekwencje dla firmowej strony www. Dlaczego?

Systemy informatyczne rejestratorów domen działają w sposób automatyczny. Odnowienie domeny następuje w momencie odnotowania wpłaty przez system księgowy. W przypadku opóźnienia w płatności, domena nie jest przedłużana i trafia do tzw. kwarantanny. Jej przywrócenie jest możliwe, jednak usługi powiązane z domeną przez pewien czas są nieaktywne.

Warto pamiętać, że wygasanie domen nie zależy od złej woli pracowników firmy utrzymującej domeny. Automatyzacja procesu powoduje, że w przypadku tego typu usług tzw. „przymknięcie oka” na kilkudniowe opóźnienie w płatności po prostu nie jest możliwe.

Wizerunek firmy w Internecie

Zasada 4: nie przenoś domen do innego rejestratora „na skróty”

Zarejestrowałeś kilka domen internetowych w promocji typu „domena za 0 zł”. Minął rok i nagle okazuje się, że odnowienie każdej z nich to wydatek około 100 zł netto. To sporo. Dlaczego więc nie pozwolić im wygasnąć i ponownie zarejestrować u innego rejestratora w promocji? Powody są co najmniej dwa.

W przypadku polskich domen, nazwa po zakończeniu okresu abonamentowego trafia do wspomnianej kwarantanny. Przez 15 dni jest nieaktywna. To oznacza, że nie można pozwolić domenie wygasnąć jednego dnia, a drugiego zarejestrować ją ponownie w innej firmie. Zawsze wiąże się to z przerwą w dostępie do strony www i poczty.

Kolejnym argumentem przeciwko takiemu przenoszeni domen są serwisy przechwytujące. Specjalne programy odpytują serwery NASK (głównego administratora polskiej domeny) i w momencie uwolnienia atrakcyjnej domeny rejestrują ją. Następnie przechwycony adres trafia na giełdę domen, gdzie zostaje wystawiony na sprzedaż z nierzadko wysoką ceną.

Jak uniknąć tego typu zagrożeń? Wystarczy zadzwonić do biura obsługi klienta i zapytać o możliwość transferu posiadanej domeny. To w pełni bezpieczna procedura, pozwalająca na zmianę firmy utrzymującej domenę. Przeniesienie odbywa się bez ryzyka przechwycenia adresu oraz bez przerwy w działaniu strony WWW.

Informacja o cookies – wymogi prawne

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA