REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
firmowa strona internetowa
firmowa strona internetowa

REKLAMA

REKLAMA

Brak dostępu do witryny nie zawsze jest spowodowany awarią serwera u dostawcy hostingu. Często wynika z wygaśnięcia domeny, wynikającego z zaniechań abonenta. Oto zestawienie najczęściej spotykanych błędów właścicieli domen.

Przerwa w działaniu firmowej strony internetowej jest dużym utrudnieniem w prowadzeniu działalności. Co więcej, może wiązać się w wymiernymi stratami. Niedziałająca strona sklepu internetowego i brak możliwości składania zamówień to najbardziej oczywisty przykład. Jednak nawet w przypadku zwykłej witryny firmowej o charakterze informacyjnym przerwa może mieć negatywne skutki.

REKLAMA

Internauta, chcący zapoznać się z ofertą lub szukający danych kontaktowych, natrafiając na komunikat o niedostępnej stronie, może odnieść wrażenie, że Twoja firma została zamknięta. Nieprzedłużenie domeny skutkuje również brakiem możliwości wysyłania i odbierania poczty z adresu e-mail, utworzonego w domenie.

Tego typu sytuacji można w łatwy sposób uniknąć. Wystarczy pamiętać o czterech zasadach, którymi powinien kierować się każdy abonent domeny.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Zasada 1: dbaj o aktualne dane kontaktowe

Podczas rejestracji domeny konieczne jest podanie danych niezbędnych do wystawienia faktury za usługę oraz danych kontaktowych. Są one wykorzystywane przez rejestratora domeny do kontaktu z abonentem, w tym do przypominania o zbliżającym się końcu okresu rozliczeniowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Często jako dane kontaktowe są podawane:

  • adres e-mail i numer telefonu pracownika firmy, odpowiedzialnego za rejestrację domen (np. informatyka);
  • adres skrzynki pocztowej, która nie jest sprawdzana regularnie.

REKLAMA

Wskazanie danych kontaktowych do konkretnego pracownika wiąże się z ryzykiem w sytuacji, gdy kończy on pracę w danej firmie. Jeżeli jego skrzynka pocztowa nie została przekierowana na inną lub podczas rejestracji posłużył się prywatnym adresem e-mail, powiadomienia o konieczności przedłużenia domeny nie docierają do przedsiębiorcy.

Podobnie dzieje się w sytuacji, gdy podczas rejestracji podano adres skrzynki utworzonej tylko na potrzeby zakładania kont na forach dyskusyjnych lub w innych serwisach. Dlatego warto sprawdzić jakie dane posiada rejestrator domen i aktualizować je na bieżąco. Niezbędne informacje można znaleźć i zmienić w razie potrzeby po zalogowaniu się do panelu domenowego.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Zasada 2: wyznacz osobę odpowiedzialną za firmowe domeny

Zdarza się, że faktura za przedłużenie domeny i przypomnienie o końcu okresu abonamentowego docierają do firmy. Mimo to pozostają bez odpowiedzi. Dlaczego? Często winne jest zjawisko rozmycia odpowiedzialności.

Niektórzy przedsiębiorcy podczas rejestracji domeny wpisują w danych kontaktowych ogólny adres e-mail, do którego dostęp ma wiele osób. Zwykle są to adresy typu biuro@nazwa-firmy.pl lub kontakt@nazwa-firmy.pl. Jeżeli pocztę sprawdza kilku pracowników biura, może się zdarzyć, że żaden z nich nie zwróci uwagi na powiadomienia o wygasającej domenie.

Receptą jest wdrożenie prostej procedury. Najlepiej jeśli rejestracja domen internetowych leży w kompetencji tylko jednej osoby, lecz dostęp do panelu domenowego posiada również przełożony. Warto również wyczulić pozostałych pracowników, by nie ignorowali powiadomień o wygasających domenach.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?


Zasada 3: pamiętaj o opłaceniu faktury za przedłużenie domen

REKLAMA

Wyniki badań polskich przedsiębiorców mówią, że trzy na cztery faktury są płacone po terminie. Powody opóźnień są różne, jednak w przypadku domen internetowych zwłoka w płatności może mieć przykre konsekwencje dla firmowej strony www. Dlaczego?

Systemy informatyczne rejestratorów domen działają w sposób automatyczny. Odnowienie domeny następuje w momencie odnotowania wpłaty przez system księgowy. W przypadku opóźnienia w płatności, domena nie jest przedłużana i trafia do tzw. kwarantanny. Jej przywrócenie jest możliwe, jednak usługi powiązane z domeną przez pewien czas są nieaktywne.

Warto pamiętać, że wygasanie domen nie zależy od złej woli pracowników firmy utrzymującej domeny. Automatyzacja procesu powoduje, że w przypadku tego typu usług tzw. „przymknięcie oka” na kilkudniowe opóźnienie w płatności po prostu nie jest możliwe.

Wizerunek firmy w Internecie

Zasada 4: nie przenoś domen do innego rejestratora „na skróty”

Zarejestrowałeś kilka domen internetowych w promocji typu „domena za 0 zł”. Minął rok i nagle okazuje się, że odnowienie każdej z nich to wydatek około 100 zł netto. To sporo. Dlaczego więc nie pozwolić im wygasnąć i ponownie zarejestrować u innego rejestratora w promocji? Powody są co najmniej dwa.

W przypadku polskich domen, nazwa po zakończeniu okresu abonamentowego trafia do wspomnianej kwarantanny. Przez 15 dni jest nieaktywna. To oznacza, że nie można pozwolić domenie wygasnąć jednego dnia, a drugiego zarejestrować ją ponownie w innej firmie. Zawsze wiąże się to z przerwą w dostępie do strony www i poczty.

Kolejnym argumentem przeciwko takiemu przenoszeni domen są serwisy przechwytujące. Specjalne programy odpytują serwery NASK (głównego administratora polskiej domeny) i w momencie uwolnienia atrakcyjnej domeny rejestrują ją. Następnie przechwycony adres trafia na giełdę domen, gdzie zostaje wystawiony na sprzedaż z nierzadko wysoką ceną.

Jak uniknąć tego typu zagrożeń? Wystarczy zadzwonić do biura obsługi klienta i zapytać o możliwość transferu posiadanej domeny. To w pełni bezpieczna procedura, pozwalająca na zmianę firmy utrzymującej domenę. Przeniesienie odbywa się bez ryzyka przechwycenia adresu oraz bez przerwy w działaniu strony WWW.

Informacja o cookies – wymogi prawne

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA