REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odświeżyć firmową stronę WWW

Beata Masór
NetArt
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW

REKLAMA

REKLAMA

Wchodząc do urzędu, biura chcesz być sprawnie obsłużony. Jednocześnie zwracasz uwagę na sam wygląd siedziby. Skrzypiące drzwi, bujające się krzesło lub odpadająca ze ścian farba nie sprawią profesjonalnego wrażenia. To samo dotyczy wizerunku firmy w Internecie - jak zatem odświeżyć firmową stronę WWW?

Moda zmienną jest

Internet ewoluuje w szybkim tempie. Większość użytkowników nie jest w stanie za nim nadążyć. Przeglądając internetowe serwisy, często można natknąć się na te, które przypominają swoim wyglądem pierwsze strony zamieszczone w Sieci. Mimo uzupełniania na bieżąco informacji o firmowej ofercie, nie sprawiają one wrażenia aktualnych. Witryny takie charakteryzują się wzornictwem stojącym na niskim poziomie. Zastosowane kolory są zazwyczaj bardzo ubogie i niedopasowane do siebie nawzajem. Często popełniane błędy związane są z doborem czcionki. Zbytnie zróżnicowanie i nadmierna swoboda w wyborze typografii powoduje zanik spójności strony. Ich przesyt najczęściej wychodzi witrynie na złe.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy serwis Telefony firmowe

Kolejnym elementem, który często nie był uwzględniany przy tworzeniu opisywanych witryn była łatwość poruszania się po nich. W tym przypadku najlepiej korzystać ze sprawdzonych wzorców używanych w większości witryn obecnych w Sieci. Internauci są przyzwyczajeni do takich rozwiązań i bez większych problemów potrafią się po krótkim czasie odnaleźć na stronie. Może to być postrzegane jako brak oryginalności, jednak nadmierna innowacyjność, może mieć znacznie gorsze konsekwencje. Większość użytkowników Internetu przyzwyczajona jest do pewnych elementów, których obecność nie jest niczym wyjątkowym, jednak ich brak bywa uciążliwy. Należy również pamiętać, że kolejne podstrony powinny zachować spójność ze stroną główną. Często zdarza się, że któraś z podstron zbudowana jest w innej konwencji lub wyświetla się w nieprawidłowy sposób.

Jak to robią inni?

W ostatnich latach część popularnych serwisów doczekało się odświeżenia swojej szaty. Jako przykłady można wymienić tu chociażby popularne portale internetowe: onet.pl i wp.pl. Nowe odsłony graficzne zyskały lekkość, kolorystyka stała się bardziej stonowana, a sam układ umożliwia łatwiejsze poruszanie się po witrynie. Podobne działania podejmują duże firmy, dla których obecność w Internecie ma znaczenie nie tylko promocyjne, ale także stanowi kluczowy aspekt w świadczeniu usług dla klientów. 

REKLAMA

Przeczytaj także: Na czym polega marketing szeptany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najgłośniejsze przypadki dotyczą przedsiębiorstw działających w branży telekomunikacyjnej. Zmiany miały na celu uporządkowanie oferty i ułatwienie nawigacji na stronie. Dokonywane były z myślą zarówno o dotychczasowych klientach, chcących zarządzać posiadanymi usługami lub chociażby sprawdzić stan płatności, jak i osobach poszukujących informacji o proponowanych ofertach.
Czasem zmiana wyglądu firmowej witryny wcale nie musi wynikać z niedostatków rozwiązań używanych dotychczas. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy przedsiębiorstwo postanawia dokonać zmian w swojej identyfikacji wizualnej, co pociąga za sobą np. zmianę firmowego logo, kreacji kolorystycznej czy nawet nazwy. Sytuacja taka miała w ostatnim czasie miejsce chociażby w Banku BPH. Jest to dobra okazja do zreorganizowania treści zawartych w dotychczasowym serwisie oraz poprawienia funkcjonalności strony WWW.

Projekt w abonamencie

Chcąc nadać świeżość firmowemu serwisowi warto zapoznać się zawartymi w Sieci ofertami. Usługodawcy coraz częściej wychodzą naprzeciw klientom oferując pozyskanie serwisu WWW w bardzo atrakcyjnych warunkach. Przykładem może być oferowanie projektów w abonamencie. Rozwiązanie takie pozwala znacznie obniżyć koszty. Jest to szczególnie istotne nie tylko w przypadku zakładania firmowej witryny dla nowo powstałego przedsiębiorstwa, ale także podmiotów istniejących na rynku już dłuższy czas. Chcąc odświeżyć swój serwis, nie muszą one ponosić dużych wydatków, które są związane ze zleceniem webmasterowi lub agencji interaktywnej wykonania nowego projektu. Rachunek za taką usługę może opiewać na kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Konieczność uregulowania go może stanowić dla firmowego budżetu duże obciążenie. Tymczasem skorzystanie z projektów oferowanych w abonamencie pozwala obniżyć wydatki dzięki rozłożeniu ich w czasie. 

Każdy serwis WWW z czasem będzie musiał ulec zmianie. Jest to inwestycja, która przynosi wymierne zyski, i jako taka warta jest zabiegów nadających jej atrakcyjny i wyróżniający się charakter. Przystępując jednak do zmian należy robić to rozsądnie, gdyż jest to decyzja na lata. Warto rozważyć nie tylko koszty, ale także inne korzyści jakie przyniesie konkretny wybór nowego projektu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA