REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odświeżyć firmową stronę WWW

Beata Masór
NetArt
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW

REKLAMA

REKLAMA

Wchodząc do urzędu, biura chcesz być sprawnie obsłużony. Jednocześnie zwracasz uwagę na sam wygląd siedziby. Skrzypiące drzwi, bujające się krzesło lub odpadająca ze ścian farba nie sprawią profesjonalnego wrażenia. To samo dotyczy wizerunku firmy w Internecie - jak zatem odświeżyć firmową stronę WWW?

Moda zmienną jest

Internet ewoluuje w szybkim tempie. Większość użytkowników nie jest w stanie za nim nadążyć. Przeglądając internetowe serwisy, często można natknąć się na te, które przypominają swoim wyglądem pierwsze strony zamieszczone w Sieci. Mimo uzupełniania na bieżąco informacji o firmowej ofercie, nie sprawiają one wrażenia aktualnych. Witryny takie charakteryzują się wzornictwem stojącym na niskim poziomie. Zastosowane kolory są zazwyczaj bardzo ubogie i niedopasowane do siebie nawzajem. Często popełniane błędy związane są z doborem czcionki. Zbytnie zróżnicowanie i nadmierna swoboda w wyborze typografii powoduje zanik spójności strony. Ich przesyt najczęściej wychodzi witrynie na złe.

REKLAMA

Polecamy serwis Telefony firmowe

Kolejnym elementem, który często nie był uwzględniany przy tworzeniu opisywanych witryn była łatwość poruszania się po nich. W tym przypadku najlepiej korzystać ze sprawdzonych wzorców używanych w większości witryn obecnych w Sieci. Internauci są przyzwyczajeni do takich rozwiązań i bez większych problemów potrafią się po krótkim czasie odnaleźć na stronie. Może to być postrzegane jako brak oryginalności, jednak nadmierna innowacyjność, może mieć znacznie gorsze konsekwencje. Większość użytkowników Internetu przyzwyczajona jest do pewnych elementów, których obecność nie jest niczym wyjątkowym, jednak ich brak bywa uciążliwy. Należy również pamiętać, że kolejne podstrony powinny zachować spójność ze stroną główną. Często zdarza się, że któraś z podstron zbudowana jest w innej konwencji lub wyświetla się w nieprawidłowy sposób.

Jak to robią inni?

W ostatnich latach część popularnych serwisów doczekało się odświeżenia swojej szaty. Jako przykłady można wymienić tu chociażby popularne portale internetowe: onet.pl i wp.pl. Nowe odsłony graficzne zyskały lekkość, kolorystyka stała się bardziej stonowana, a sam układ umożliwia łatwiejsze poruszanie się po witrynie. Podobne działania podejmują duże firmy, dla których obecność w Internecie ma znaczenie nie tylko promocyjne, ale także stanowi kluczowy aspekt w świadczeniu usług dla klientów. 

Przeczytaj także: Na czym polega marketing szeptany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najgłośniejsze przypadki dotyczą przedsiębiorstw działających w branży telekomunikacyjnej. Zmiany miały na celu uporządkowanie oferty i ułatwienie nawigacji na stronie. Dokonywane były z myślą zarówno o dotychczasowych klientach, chcących zarządzać posiadanymi usługami lub chociażby sprawdzić stan płatności, jak i osobach poszukujących informacji o proponowanych ofertach.
Czasem zmiana wyglądu firmowej witryny wcale nie musi wynikać z niedostatków rozwiązań używanych dotychczas. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy przedsiębiorstwo postanawia dokonać zmian w swojej identyfikacji wizualnej, co pociąga za sobą np. zmianę firmowego logo, kreacji kolorystycznej czy nawet nazwy. Sytuacja taka miała w ostatnim czasie miejsce chociażby w Banku BPH. Jest to dobra okazja do zreorganizowania treści zawartych w dotychczasowym serwisie oraz poprawienia funkcjonalności strony WWW.

Projekt w abonamencie

REKLAMA

Chcąc nadać świeżość firmowemu serwisowi warto zapoznać się zawartymi w Sieci ofertami. Usługodawcy coraz częściej wychodzą naprzeciw klientom oferując pozyskanie serwisu WWW w bardzo atrakcyjnych warunkach. Przykładem może być oferowanie projektów w abonamencie. Rozwiązanie takie pozwala znacznie obniżyć koszty. Jest to szczególnie istotne nie tylko w przypadku zakładania firmowej witryny dla nowo powstałego przedsiębiorstwa, ale także podmiotów istniejących na rynku już dłuższy czas. Chcąc odświeżyć swój serwis, nie muszą one ponosić dużych wydatków, które są związane ze zleceniem webmasterowi lub agencji interaktywnej wykonania nowego projektu. Rachunek za taką usługę może opiewać na kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Konieczność uregulowania go może stanowić dla firmowego budżetu duże obciążenie. Tymczasem skorzystanie z projektów oferowanych w abonamencie pozwala obniżyć wydatki dzięki rozłożeniu ich w czasie. 

Każdy serwis WWW z czasem będzie musiał ulec zmianie. Jest to inwestycja, która przynosi wymierne zyski, i jako taka warta jest zabiegów nadających jej atrakcyjny i wyróżniający się charakter. Przystępując jednak do zmian należy robić to rozsądnie, gdyż jest to decyzja na lata. Warto rozważyć nie tylko koszty, ale także inne korzyści jakie przyniesie konkretny wybór nowego projektu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA