REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odświeżyć firmową stronę WWW

Beata Masór
NetArt
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW

REKLAMA

REKLAMA

Wchodząc do urzędu, biura chcesz być sprawnie obsłużony. Jednocześnie zwracasz uwagę na sam wygląd siedziby. Skrzypiące drzwi, bujające się krzesło lub odpadająca ze ścian farba nie sprawią profesjonalnego wrażenia. To samo dotyczy wizerunku firmy w Internecie - jak zatem odświeżyć firmową stronę WWW?

Moda zmienną jest

Internet ewoluuje w szybkim tempie. Większość użytkowników nie jest w stanie za nim nadążyć. Przeglądając internetowe serwisy, często można natknąć się na te, które przypominają swoim wyglądem pierwsze strony zamieszczone w Sieci. Mimo uzupełniania na bieżąco informacji o firmowej ofercie, nie sprawiają one wrażenia aktualnych. Witryny takie charakteryzują się wzornictwem stojącym na niskim poziomie. Zastosowane kolory są zazwyczaj bardzo ubogie i niedopasowane do siebie nawzajem. Często popełniane błędy związane są z doborem czcionki. Zbytnie zróżnicowanie i nadmierna swoboda w wyborze typografii powoduje zanik spójności strony. Ich przesyt najczęściej wychodzi witrynie na złe.

REKLAMA

Polecamy serwis Telefony firmowe

Kolejnym elementem, który często nie był uwzględniany przy tworzeniu opisywanych witryn była łatwość poruszania się po nich. W tym przypadku najlepiej korzystać ze sprawdzonych wzorców używanych w większości witryn obecnych w Sieci. Internauci są przyzwyczajeni do takich rozwiązań i bez większych problemów potrafią się po krótkim czasie odnaleźć na stronie. Może to być postrzegane jako brak oryginalności, jednak nadmierna innowacyjność, może mieć znacznie gorsze konsekwencje. Większość użytkowników Internetu przyzwyczajona jest do pewnych elementów, których obecność nie jest niczym wyjątkowym, jednak ich brak bywa uciążliwy. Należy również pamiętać, że kolejne podstrony powinny zachować spójność ze stroną główną. Często zdarza się, że któraś z podstron zbudowana jest w innej konwencji lub wyświetla się w nieprawidłowy sposób.

Jak to robią inni?

W ostatnich latach część popularnych serwisów doczekało się odświeżenia swojej szaty. Jako przykłady można wymienić tu chociażby popularne portale internetowe: onet.pl i wp.pl. Nowe odsłony graficzne zyskały lekkość, kolorystyka stała się bardziej stonowana, a sam układ umożliwia łatwiejsze poruszanie się po witrynie. Podobne działania podejmują duże firmy, dla których obecność w Internecie ma znaczenie nie tylko promocyjne, ale także stanowi kluczowy aspekt w świadczeniu usług dla klientów. 

Przeczytaj także: Na czym polega marketing szeptany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najgłośniejsze przypadki dotyczą przedsiębiorstw działających w branży telekomunikacyjnej. Zmiany miały na celu uporządkowanie oferty i ułatwienie nawigacji na stronie. Dokonywane były z myślą zarówno o dotychczasowych klientach, chcących zarządzać posiadanymi usługami lub chociażby sprawdzić stan płatności, jak i osobach poszukujących informacji o proponowanych ofertach.
Czasem zmiana wyglądu firmowej witryny wcale nie musi wynikać z niedostatków rozwiązań używanych dotychczas. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy przedsiębiorstwo postanawia dokonać zmian w swojej identyfikacji wizualnej, co pociąga za sobą np. zmianę firmowego logo, kreacji kolorystycznej czy nawet nazwy. Sytuacja taka miała w ostatnim czasie miejsce chociażby w Banku BPH. Jest to dobra okazja do zreorganizowania treści zawartych w dotychczasowym serwisie oraz poprawienia funkcjonalności strony WWW.

Projekt w abonamencie

REKLAMA

Chcąc nadać świeżość firmowemu serwisowi warto zapoznać się zawartymi w Sieci ofertami. Usługodawcy coraz częściej wychodzą naprzeciw klientom oferując pozyskanie serwisu WWW w bardzo atrakcyjnych warunkach. Przykładem może być oferowanie projektów w abonamencie. Rozwiązanie takie pozwala znacznie obniżyć koszty. Jest to szczególnie istotne nie tylko w przypadku zakładania firmowej witryny dla nowo powstałego przedsiębiorstwa, ale także podmiotów istniejących na rynku już dłuższy czas. Chcąc odświeżyć swój serwis, nie muszą one ponosić dużych wydatków, które są związane ze zleceniem webmasterowi lub agencji interaktywnej wykonania nowego projektu. Rachunek za taką usługę może opiewać na kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Konieczność uregulowania go może stanowić dla firmowego budżetu duże obciążenie. Tymczasem skorzystanie z projektów oferowanych w abonamencie pozwala obniżyć wydatki dzięki rozłożeniu ich w czasie. 

Każdy serwis WWW z czasem będzie musiał ulec zmianie. Jest to inwestycja, która przynosi wymierne zyski, i jako taka warta jest zabiegów nadających jej atrakcyjny i wyróżniający się charakter. Przystępując jednak do zmian należy robić to rozsądnie, gdyż jest to decyzja na lata. Warto rozważyć nie tylko koszty, ale także inne korzyści jakie przyniesie konkretny wybór nowego projektu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA