REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak odświeżyć firmową stronę WWW

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW
Sposoby na odświeżenie firmowej strony WWW

REKLAMA

REKLAMA

Wchodząc do urzędu, biura chcesz być sprawnie obsłużony. Jednocześnie zwracasz uwagę na sam wygląd siedziby. Skrzypiące drzwi, bujające się krzesło lub odpadająca ze ścian farba nie sprawią profesjonalnego wrażenia. To samo dotyczy wizerunku firmy w Internecie - jak zatem odświeżyć firmową stronę WWW?

Moda zmienną jest

Internet ewoluuje w szybkim tempie. Większość użytkowników nie jest w stanie za nim nadążyć. Przeglądając internetowe serwisy, często można natknąć się na te, które przypominają swoim wyglądem pierwsze strony zamieszczone w Sieci. Mimo uzupełniania na bieżąco informacji o firmowej ofercie, nie sprawiają one wrażenia aktualnych. Witryny takie charakteryzują się wzornictwem stojącym na niskim poziomie. Zastosowane kolory są zazwyczaj bardzo ubogie i niedopasowane do siebie nawzajem. Często popełniane błędy związane są z doborem czcionki. Zbytnie zróżnicowanie i nadmierna swoboda w wyborze typografii powoduje zanik spójności strony. Ich przesyt najczęściej wychodzi witrynie na złe.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy serwis Telefony firmowe

Kolejnym elementem, który często nie był uwzględniany przy tworzeniu opisywanych witryn była łatwość poruszania się po nich. W tym przypadku najlepiej korzystać ze sprawdzonych wzorców używanych w większości witryn obecnych w Sieci. Internauci są przyzwyczajeni do takich rozwiązań i bez większych problemów potrafią się po krótkim czasie odnaleźć na stronie. Może to być postrzegane jako brak oryginalności, jednak nadmierna innowacyjność, może mieć znacznie gorsze konsekwencje. Większość użytkowników Internetu przyzwyczajona jest do pewnych elementów, których obecność nie jest niczym wyjątkowym, jednak ich brak bywa uciążliwy. Należy również pamiętać, że kolejne podstrony powinny zachować spójność ze stroną główną. Często zdarza się, że któraś z podstron zbudowana jest w innej konwencji lub wyświetla się w nieprawidłowy sposób.

Jak to robią inni?

W ostatnich latach część popularnych serwisów doczekało się odświeżenia swojej szaty. Jako przykłady można wymienić tu chociażby popularne portale internetowe: onet.pl i wp.pl. Nowe odsłony graficzne zyskały lekkość, kolorystyka stała się bardziej stonowana, a sam układ umożliwia łatwiejsze poruszanie się po witrynie. Podobne działania podejmują duże firmy, dla których obecność w Internecie ma znaczenie nie tylko promocyjne, ale także stanowi kluczowy aspekt w świadczeniu usług dla klientów. 

REKLAMA

Przeczytaj także: Na czym polega marketing szeptany

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najgłośniejsze przypadki dotyczą przedsiębiorstw działających w branży telekomunikacyjnej. Zmiany miały na celu uporządkowanie oferty i ułatwienie nawigacji na stronie. Dokonywane były z myślą zarówno o dotychczasowych klientach, chcących zarządzać posiadanymi usługami lub chociażby sprawdzić stan płatności, jak i osobach poszukujących informacji o proponowanych ofertach.
Czasem zmiana wyglądu firmowej witryny wcale nie musi wynikać z niedostatków rozwiązań używanych dotychczas. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy przedsiębiorstwo postanawia dokonać zmian w swojej identyfikacji wizualnej, co pociąga za sobą np. zmianę firmowego logo, kreacji kolorystycznej czy nawet nazwy. Sytuacja taka miała w ostatnim czasie miejsce chociażby w Banku BPH. Jest to dobra okazja do zreorganizowania treści zawartych w dotychczasowym serwisie oraz poprawienia funkcjonalności strony WWW.

Projekt w abonamencie

Chcąc nadać świeżość firmowemu serwisowi warto zapoznać się zawartymi w Sieci ofertami. Usługodawcy coraz częściej wychodzą naprzeciw klientom oferując pozyskanie serwisu WWW w bardzo atrakcyjnych warunkach. Przykładem może być oferowanie projektów w abonamencie. Rozwiązanie takie pozwala znacznie obniżyć koszty. Jest to szczególnie istotne nie tylko w przypadku zakładania firmowej witryny dla nowo powstałego przedsiębiorstwa, ale także podmiotów istniejących na rynku już dłuższy czas. Chcąc odświeżyć swój serwis, nie muszą one ponosić dużych wydatków, które są związane ze zleceniem webmasterowi lub agencji interaktywnej wykonania nowego projektu. Rachunek za taką usługę może opiewać na kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Konieczność uregulowania go może stanowić dla firmowego budżetu duże obciążenie. Tymczasem skorzystanie z projektów oferowanych w abonamencie pozwala obniżyć wydatki dzięki rozłożeniu ich w czasie. 

Każdy serwis WWW z czasem będzie musiał ulec zmianie. Jest to inwestycja, która przynosi wymierne zyski, i jako taka warta jest zabiegów nadających jej atrakcyjny i wyróżniający się charakter. Przystępując jednak do zmian należy robić to rozsądnie, gdyż jest to decyzja na lata. Warto rozważyć nie tylko koszty, ale także inne korzyści jakie przyniesie konkretny wybór nowego projektu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA