REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?przy komputerze
Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?przy komputerze

REKLAMA

REKLAMA

Zakupy online na dobre już zagościły w naszej codzienności, jak się jednak okazuje sama czynność wcale nie jest tak prostolinijna jak mogłoby się wydawać. W zależności od kategorii z jakiej pochodzi poszukiwany produkt, zachowania klientów i ich ścieżka mogą wyglądać całkowicie inaczej … A to dla marketerów nieoceniona wiedza.

Cały artykuł został podzielony na cztery główne sekcje, omawiające zwyczaje oraz popularne mity, które wciąż krążą w branży i to nawet pomimo tego, iż dosyć dawno je obalono. Celem każdego z omówień jest przede wszystkim ukazanie tego, w jaki sposób osoby poszukujące danych produktów poruszają się po Internecie oraz tego, który z grup przywiązuje do tego medium zdecydowanie najwyższą wagę. Badania przeprowadzone pół roku temu przez firmę Parago odnosiły się głównie do rynku międzynarodowego, ale z racji tego, że polski konsument coraz bardziej upodobadnia się do swojej uniwersalnej wersji, śmiało można je (przynajmniej w części) przełożyć na nasze warunki.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!

1. Ludzie nie używają social media do zdobycia wiedzy o produkcie

Osoby znające się na rzeczy, nie powinny być tym w żaden sposób zaskoczone. W swoim najlepszym okresie, wszelakiej maści Facebooki, Twittery i cała reszta osiągają maksymalnie drobne ułamki konwersji. Z czego to wynika? Głównie z faktu, iż ludzie nie traktują owych platform jako źródeł opinii, a bardziej jako miejsce do rozmów towarzyskich. Według badań, tylko 15% kupujących online decyduje się chociaż przez chwilę zaangażować popularnego „fejsa” do szukania prezentu w okresie świątecznym. Wielu marketerów mimo to nieustannie łudzi się, że sytuacja ta ulegnie diametralnej zmianie – przecież „social to potęga”, prawda? Niestety nie w tym przypadku i nic nie wskazuje na to, aby trend się ten miał zmienić. Procentowy poziom pozostaje niezmieniony od dobrych kilku lat … Nie oznacza to oczywiście, że budowanie wizerunku produktu na Facebooku jest bez sensu! Wręcz przeciwnie! Do promocji marki oraz naszych wartości to miejsce wręcz idealne, ale powinniśmy natychmiast zaprzestać promowania tam wszelakich bezpośrednich ofert i rzeczy z nimi związanymi. To po prostu nie ma prawa działać.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

2. Platformy aukcyjne i sprzedażowe wcale nie mają tak wielkiej przewagi!

Amazon czy nasze polskie Allegro to oczywiście niekwestionowani liderzy jeśli chodzi o internetowe platformy sprzedażowe … ale jak się okazuje tylko w niektórych branżach. O ile w przypadku rzeczy takich jak elektronika czy meble, zazwyczaj tam rozpoczynamy nasze poszukiwania, okazuje się, że gdy konsumenci szukają ubrań, sprzętu sportowego czy np. akcersoriów dla zwierząt, platformy te spadają daleko w rankingu. Komu ustępują? Albo stronom uznanych marek z poziomu których ludzie szukają np. koszulki lub sukienki, bądź też samej wyszukiwarce Google, w którą wpisują konkretną nazwę produktu. Podobnie jest w przypadku części samochodowych czy wyposażenia biurowego! Całkowicie pominąć takiego Allegro oczywiście nie wypada, ale jednak pamiętajcie o tym, że to nie tam „wygracie” największą ilość klientów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

3. Lojalność w stosunku do marki odgrywa jeszcze większą rolę niż przy fizycznych zakupach

Tak, zgadza się! I wbrew pozorom fakt ten da się w prosty sposób wytłumaczyć. Konsumenci nie mając możliwości „przetestowania” produktu, znacznie chętniej wydają pieniądze na rzeczy, co do których mają pewność odnośnie jakości. Wymaga to zazwyczaj jakiegoś wcześniejszego doświadczenia z daną marką – realnego lub nie – a na to składa się już przynajmniej kilka odrębnych czynników. Tyczy się to w szczególności branży ubraniowej, co jest dosyć zrozumiałe – zakup bluzki czy butów to bardzo mocno osobista decyzja i spore ryzyko. Źle dobrana rozmiarówka lub drażniący skórę materiał potrafią w okamgnieniu zrujnować wydane pieniądze. Dlatego tak chętnie raz udane doświadczenie powielamy, ponownie odwiedzając strony wybranych producentów – i to właśnie z ich poziomu dokonując dalszych zakupów.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

4. Współczesny konsument nie wszystko musi przetestować

Jeszcze kilka lat temu zakup bez uprzedniego oglądnięcia przedmiotu utożsamiany był wręcz z szaleństwem. Dziś sytuacja wygląda diametralnie inaczej – choć wciąż istnieją branże, w którym ludzie niechętnie ryzykują zakupy na odległość (nawet z możliwością bezpłatnego zwrotu!), liczba kategorii, w której dobrowolnie skazujemy się na potencjalne „pudło” regularnie rośnie. To oczywiście doskonała wiadomość dla biznesów, które decydują się tylko i wyłącznie na sprzedaż internetową, bez angażowania się w fizyczne lokacje. Własnoręczne „zbadanie” przedmiotu jest w naszych umysłach coraz częściej zastępowane przez pozytywne opinie w Sieci czy choćby szczegółowe opisy. Trend ten można w szczególności zaobserwować w przypadku elektroniki (głównie telewizory, telefony), sprzęt kuchenny (czajniki, miksery), odtwarzacze filmowe, gry wideo czy np. pralki. W tych kategoriach blisko 2/3 nabywców w specjalnych ankietach przyznało, iż możliwość „zobaczenia przedmiotu na żywo” nie miała dla nich absolutnie żadnego znaczenia.

Nowe zasady telesprzedaży

Wnioski?

Na dobrą sprawę wszystko zdaje się zmierzać w kierunku, w którym sieciowe kupowanie zdominuje powoli sposób nabywania produktów. Aby na tym skorzystać, trzeba jednak po pierwsze być w tym trendzie obecnym już teraz (lolajności do marki nie zbudujemy z dnia na dzień!), od samego początku być konkurencyjnym, ale przede wszystkim – pojawiać się w wynikach wyszukiwań. W przeciwieństwie do popularnego mniemania bowiem, to jak wysoko wyświetla się w rezultatach od Google nasz produkt decyduje w dłuższym rozrachunku o naszym sukcesie.

Czy e-sklep może powołać się na błąd?

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA