REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?przy komputerze
Jak konsumenci szukają i kupują w Internecie?przy komputerze

REKLAMA

REKLAMA

Zakupy online na dobre już zagościły w naszej codzienności, jak się jednak okazuje sama czynność wcale nie jest tak prostolinijna jak mogłoby się wydawać. W zależności od kategorii z jakiej pochodzi poszukiwany produkt, zachowania klientów i ich ścieżka mogą wyglądać całkowicie inaczej … A to dla marketerów nieoceniona wiedza.

Cały artykuł został podzielony na cztery główne sekcje, omawiające zwyczaje oraz popularne mity, które wciąż krążą w branży i to nawet pomimo tego, iż dosyć dawno je obalono. Celem każdego z omówień jest przede wszystkim ukazanie tego, w jaki sposób osoby poszukujące danych produktów poruszają się po Internecie oraz tego, który z grup przywiązuje do tego medium zdecydowanie najwyższą wagę. Badania przeprowadzone pół roku temu przez firmę Parago odnosiły się głównie do rynku międzynarodowego, ale z racji tego, że polski konsument coraz bardziej upodobadnia się do swojej uniwersalnej wersji, śmiało można je (przynajmniej w części) przełożyć na nasze warunki.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!!!

1. Ludzie nie używają social media do zdobycia wiedzy o produkcie

Osoby znające się na rzeczy, nie powinny być tym w żaden sposób zaskoczone. W swoim najlepszym okresie, wszelakiej maści Facebooki, Twittery i cała reszta osiągają maksymalnie drobne ułamki konwersji. Z czego to wynika? Głównie z faktu, iż ludzie nie traktują owych platform jako źródeł opinii, a bardziej jako miejsce do rozmów towarzyskich. Według badań, tylko 15% kupujących online decyduje się chociaż przez chwilę zaangażować popularnego „fejsa” do szukania prezentu w okresie świątecznym. Wielu marketerów mimo to nieustannie łudzi się, że sytuacja ta ulegnie diametralnej zmianie – przecież „social to potęga”, prawda? Niestety nie w tym przypadku i nic nie wskazuje na to, aby trend się ten miał zmienić. Procentowy poziom pozostaje niezmieniony od dobrych kilku lat … Nie oznacza to oczywiście, że budowanie wizerunku produktu na Facebooku jest bez sensu! Wręcz przeciwnie! Do promocji marki oraz naszych wartości to miejsce wręcz idealne, ale powinniśmy natychmiast zaprzestać promowania tam wszelakich bezpośrednich ofert i rzeczy z nimi związanymi. To po prostu nie ma prawa działać.

Jak sprawdzić wiarygodność e – sklepu przed świętami?

2. Platformy aukcyjne i sprzedażowe wcale nie mają tak wielkiej przewagi!

Amazon czy nasze polskie Allegro to oczywiście niekwestionowani liderzy jeśli chodzi o internetowe platformy sprzedażowe … ale jak się okazuje tylko w niektórych branżach. O ile w przypadku rzeczy takich jak elektronika czy meble, zazwyczaj tam rozpoczynamy nasze poszukiwania, okazuje się, że gdy konsumenci szukają ubrań, sprzętu sportowego czy np. akcersoriów dla zwierząt, platformy te spadają daleko w rankingu. Komu ustępują? Albo stronom uznanych marek z poziomu których ludzie szukają np. koszulki lub sukienki, bądź też samej wyszukiwarce Google, w którą wpisują konkretną nazwę produktu. Podobnie jest w przypadku części samochodowych czy wyposażenia biurowego! Całkowicie pominąć takiego Allegro oczywiście nie wypada, ale jednak pamiętajcie o tym, że to nie tam „wygracie” największą ilość klientów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

3. Lojalność w stosunku do marki odgrywa jeszcze większą rolę niż przy fizycznych zakupach

Tak, zgadza się! I wbrew pozorom fakt ten da się w prosty sposób wytłumaczyć. Konsumenci nie mając możliwości „przetestowania” produktu, znacznie chętniej wydają pieniądze na rzeczy, co do których mają pewność odnośnie jakości. Wymaga to zazwyczaj jakiegoś wcześniejszego doświadczenia z daną marką – realnego lub nie – a na to składa się już przynajmniej kilka odrębnych czynników. Tyczy się to w szczególności branży ubraniowej, co jest dosyć zrozumiałe – zakup bluzki czy butów to bardzo mocno osobista decyzja i spore ryzyko. Źle dobrana rozmiarówka lub drażniący skórę materiał potrafią w okamgnieniu zrujnować wydane pieniądze. Dlatego tak chętnie raz udane doświadczenie powielamy, ponownie odwiedzając strony wybranych producentów – i to właśnie z ich poziomu dokonując dalszych zakupów.

Jak rozwinąć firmę w sieci?

4. Współczesny konsument nie wszystko musi przetestować

Jeszcze kilka lat temu zakup bez uprzedniego oglądnięcia przedmiotu utożsamiany był wręcz z szaleństwem. Dziś sytuacja wygląda diametralnie inaczej – choć wciąż istnieją branże, w którym ludzie niechętnie ryzykują zakupy na odległość (nawet z możliwością bezpłatnego zwrotu!), liczba kategorii, w której dobrowolnie skazujemy się na potencjalne „pudło” regularnie rośnie. To oczywiście doskonała wiadomość dla biznesów, które decydują się tylko i wyłącznie na sprzedaż internetową, bez angażowania się w fizyczne lokacje. Własnoręczne „zbadanie” przedmiotu jest w naszych umysłach coraz częściej zastępowane przez pozytywne opinie w Sieci czy choćby szczegółowe opisy. Trend ten można w szczególności zaobserwować w przypadku elektroniki (głównie telewizory, telefony), sprzęt kuchenny (czajniki, miksery), odtwarzacze filmowe, gry wideo czy np. pralki. W tych kategoriach blisko 2/3 nabywców w specjalnych ankietach przyznało, iż możliwość „zobaczenia przedmiotu na żywo” nie miała dla nich absolutnie żadnego znaczenia.

Nowe zasady telesprzedaży

Wnioski?

Na dobrą sprawę wszystko zdaje się zmierzać w kierunku, w którym sieciowe kupowanie zdominuje powoli sposób nabywania produktów. Aby na tym skorzystać, trzeba jednak po pierwsze być w tym trendzie obecnym już teraz (lolajności do marki nie zbudujemy z dnia na dzień!), od samego początku być konkurencyjnym, ale przede wszystkim – pojawiać się w wynikach wyszukiwań. W przeciwieństwie do popularnego mniemania bowiem, to jak wysoko wyświetla się w rezultatach od Google nasz produkt decyduje w dłuższym rozrachunku o naszym sukcesie.

Czy e-sklep może powołać się na błąd?

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA