REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na rynku mobilnym?

konwersja w internecie
konwersja w internecie

REKLAMA

REKLAMA

Z każdym kolejnym miesiącem, coraz więcej użytkowników decyduje się na zakupy w oparciu o to, co ujrzeli na swoich smartfonach. Jak sprawić, aby ten trend stał się udziałem także i Twojego biznesu?

W końcówce minionego roku, na terenie Stanów Zjednoczonych okres świątecznych zakupów był doprawdy przełomowy. Po raz pierwszy w historii, ogólny ruch na stronach sprzedawców w większości pochodził z urządzeń mobilnych. Dokładnie 52,1% klientów szukających prezentów decydowało się na przejrzenie ofert przy pomocy tableta lub smartfona. Bez odpowiednio zaprojektowanej strony lub reklamy, nawet tak pokaźne statystyki na nic się nie przydadzą – chodzi nam w końcu o to, aby produkt sprzedać, a nie jedynie udostępnić go do oglądania. Klienci mobilni mają dosyć specyficzne oczekiwania i aby przekonać ich do swojej oferty, trzeba się do nich dostosować. O to kilka najistotniejszych porad, które sprawią, że słupki sprzedaży przy pomocy mobilnego Internetu będą w Twojej firmie nieustannie rosły.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

1. Prostsze i szybsze przejście do „kasy”

Nikt nie lubi marnować swojego czasu, po tym gdy znalazł interesującą go ofertę. Tym bardziej osoba, która właśnie rozważa zakup na smartfonie. Klikając na przycisk „kup”, oczekuje że jak najszybciej załatwi wszystkie formalności i w spokoju będzie mogła wrócić do innych czynności. Oczywiście na stacjonarnych urządzeniach także takie podejście występuje, siedząc przy komputerze jesteśmy jednak znacznie bardziej cierpliwy – dodatkowy ekran lub dwa nie odwiodą nas od zakupu, ale w przypadku ekranu telefonu w tym samym czasie możemy już stracić klienta. Postaraj się połączyć stronę zakupu z pluginami Google, pozwalającymi na automatyczne uzupełnianie adresu oraz innych danych – dzięki temu użytkownik w kilka sekund będzie mógł się rozliczyć z zakupu. Brak konieczności wpisywania wszystkiego ręcznie nie tylko oszczędza mu trudu, ale zmniejsza także ryzyko, że rozmyśli się w połowie – im mniej czasu ma na przemyślenia po wstępnej decyzji, tym lepiej dla Ciebie.

2. Połączenie mobilnego i stacjonarnego kupowania

Pomimo posiadania w domu komputera stacjonarnego, większość mobilnych użytkowników i tak zazwyczaj rozpoczyna zakupy na smartfonie lub tablecie. Dopiero gdy znajdą coś co ich zainteresuje, rozważają wówczas przerzucenie się na większe urządzenie, tak aby np. lepiej widzieć obrazki danego sprzętu. Zakładając, że znaleźli w pierwszej kolejności naszą ofertę i dokonali rezerwacji, chcemy aby oczywiście dokończyli proces … w chwili zmiany urządzenia, narażamy się jednak na scenariusz zgoła odwrotny. Chwilowa przerwa w zakupach, to świetna okazja do „zapomnienia” o samym sprzedającym – dla klienta liczy się przede wszystkim towar i jeżeli po wpisaniu jego nazwy w wyszukiwarkę nie znajdzie naszej strony od razu, prawdopodobnie utraciliśmy już bez powrotu. Dlatego tak istotne jest, aby już przy niezobowiązującym wkładaniu przedmiotu do koszyka, wysyłać klientowi maila po którego otwarciu będzie mógł kontynuować cały proces z poziomu naszego sklepu. Mając gotowe rozwiązanie automatycznie zwiększamy swoje szanse – większość osób jest po prostu zbyt leniwa, aby odszukiwać wybrany wcześniej sklep, logować się na nowo i przechodzić ręcznie do listy zakupów. Wyeliminuj to, a Twoja sprzedaż powinna błyskawicznie wzrosnąć.

Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

3. Na mobilnej stronie zawrzyj tylko najważniejsze informacje

O ile w przypadku klasycznych urządzeń warto oprócz skrótowej wersji umieścić przy produktach także rozbudowany opis, reguła ta kompletnie nie obowiązuje w przypadku rynku mobile. Na ekranie smartfona lub tableta nikt nie ma ochoty czytać długich esejów ani przewijać się przez kilkadziesiąt punktów dotyczących specyfikacji. Te kwestie są oczywiście istotne, ale nie dla kupującego mobilnie. Jeżeli zechce zagłębić się w szczegóły najprawdopodobniej zmieni urządzenie, ale tak długo jak zastanawia się nad kliknięciem „kup to” na mniejszym ekranie musisz zaserwować mu pakiet informacji w pigułce. Najlepiej bez konieczności przewijania strony w dół! Jeżeli na górze umieścisz także przycisk odpowiadający za kupno, wykonałeś wszystko wręcz koncertowo. Jeżeli mimo to, nie jesteś w stanie oprzeć się pokusie umieszczenia bardziej szczegółowych danych lub charakterystyka produktu po prostu tego wymaga – postaraj się, aby trafiły one w miejsce poniżej skrótowej specyfikacji. Chętni sami to odnajdą, a cała reszta nie będzie się niepotrzebnie rozpraszała.

4. Ogranicz liczbę obrazków oraz rozplanuj ich rozmieszczenie

Zgadza się, pomimo tego, że na rynku mobilnym przekaz wizualny liczy się szalenie mocno, nie można w tej kwestii przedobrzyć. Nie pakuj na siłę graficznego contentu gdzie popadnie, mobilni użytkownicy nie zatracili bowiem umiejętności czytania. Dobrze dobrany obraz powinien oczywiście znajdywać się w centralnym miejscu, ale musi być dodatkowo okraszony niewielką dawką tekstu. Oferta polegająca na trzech stojących obok siebie obrazach oraz tekście, do którego dostaniemy się dopiero po przejechaniu w dół ma minimalne szanse na sukces. Jeżeli musisz, umieść galerię, do której dostaniemy się dopiero wtedy gdy sami mamy na to ochotę. Idealna strona to taka, na której przy pierwszym kontakcie widać jedynie jeden prezentujący obiekt obraz, krótki tekst informacyjny oraz przycisk odpowiadający za kupno. W ten sposób zmaksymalizujesz szanse na sprzedaż, jednocześnie zapewniając jak najlepsze warunki klientowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

5. Brak wyskakujących bannerów oraz reklam zasłaniających cały ekran

Jeżeli już ściągnąłeś potencjalnego kupca na swoją stronę nie pozwól, aby cokolwiek stanęło na jego drodze do kasy. Sytuacja, w której jest zdecydowany na wydanie pieniędzy, ale w tej samej chwili pojawia się ogromna reklama zasłaniająca ekran na 99% wywoła u niego frustrację i odwiedzie go od zakupu. Nie możesz do tego dopuścić! Postaw się w jego sytuacji – jeszcze chwilę temu w spokoju przeglądał produkt, o którym marzył od dłuższego czasu, ale całe doświadczenie nagle przerywa wielki komunikat, którego zamknięcie wymaga odszukanie niewielkiego, zazwyczaj ukrytego gdzieś w rogu krzyżyka. Próbuje to zamknąć, ale myli się o kilka milimetrów i zamiast kliknąć na wspomniany krzyżyk, wchodzi na stronę prowadzącą do podmiotu emitującego reklamę. Nie trudno się domyślić, iż w takiej chwili zakup to ostatnie na co ma ochotę. Użeranie się  z problemami tego typu, skutecznie studzi zapał do wydawania pieniędzy, a ponadto bardzo często „odsyła” użytkownika do konkurencji, u której nie musi walczyć z reklamami.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Źródło: Grupa Tense

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA