REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na rynku mobilnym?

Subskrybuj nas na Youtube
konwersja w internecie
konwersja w internecie

REKLAMA

REKLAMA

Z każdym kolejnym miesiącem, coraz więcej użytkowników decyduje się na zakupy w oparciu o to, co ujrzeli na swoich smartfonach. Jak sprawić, aby ten trend stał się udziałem także i Twojego biznesu?

W końcówce minionego roku, na terenie Stanów Zjednoczonych okres świątecznych zakupów był doprawdy przełomowy. Po raz pierwszy w historii, ogólny ruch na stronach sprzedawców w większości pochodził z urządzeń mobilnych. Dokładnie 52,1% klientów szukających prezentów decydowało się na przejrzenie ofert przy pomocy tableta lub smartfona. Bez odpowiednio zaprojektowanej strony lub reklamy, nawet tak pokaźne statystyki na nic się nie przydadzą – chodzi nam w końcu o to, aby produkt sprzedać, a nie jedynie udostępnić go do oglądania. Klienci mobilni mają dosyć specyficzne oczekiwania i aby przekonać ich do swojej oferty, trzeba się do nich dostosować. O to kilka najistotniejszych porad, które sprawią, że słupki sprzedaży przy pomocy mobilnego Internetu będą w Twojej firmie nieustannie rosły.

REKLAMA

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

1. Prostsze i szybsze przejście do „kasy”

Nikt nie lubi marnować swojego czasu, po tym gdy znalazł interesującą go ofertę. Tym bardziej osoba, która właśnie rozważa zakup na smartfonie. Klikając na przycisk „kup”, oczekuje że jak najszybciej załatwi wszystkie formalności i w spokoju będzie mogła wrócić do innych czynności. Oczywiście na stacjonarnych urządzeniach także takie podejście występuje, siedząc przy komputerze jesteśmy jednak znacznie bardziej cierpliwy – dodatkowy ekran lub dwa nie odwiodą nas od zakupu, ale w przypadku ekranu telefonu w tym samym czasie możemy już stracić klienta. Postaraj się połączyć stronę zakupu z pluginami Google, pozwalającymi na automatyczne uzupełnianie adresu oraz innych danych – dzięki temu użytkownik w kilka sekund będzie mógł się rozliczyć z zakupu. Brak konieczności wpisywania wszystkiego ręcznie nie tylko oszczędza mu trudu, ale zmniejsza także ryzyko, że rozmyśli się w połowie – im mniej czasu ma na przemyślenia po wstępnej decyzji, tym lepiej dla Ciebie.

2. Połączenie mobilnego i stacjonarnego kupowania

Pomimo posiadania w domu komputera stacjonarnego, większość mobilnych użytkowników i tak zazwyczaj rozpoczyna zakupy na smartfonie lub tablecie. Dopiero gdy znajdą coś co ich zainteresuje, rozważają wówczas przerzucenie się na większe urządzenie, tak aby np. lepiej widzieć obrazki danego sprzętu. Zakładając, że znaleźli w pierwszej kolejności naszą ofertę i dokonali rezerwacji, chcemy aby oczywiście dokończyli proces … w chwili zmiany urządzenia, narażamy się jednak na scenariusz zgoła odwrotny. Chwilowa przerwa w zakupach, to świetna okazja do „zapomnienia” o samym sprzedającym – dla klienta liczy się przede wszystkim towar i jeżeli po wpisaniu jego nazwy w wyszukiwarkę nie znajdzie naszej strony od razu, prawdopodobnie utraciliśmy już bez powrotu. Dlatego tak istotne jest, aby już przy niezobowiązującym wkładaniu przedmiotu do koszyka, wysyłać klientowi maila po którego otwarciu będzie mógł kontynuować cały proces z poziomu naszego sklepu. Mając gotowe rozwiązanie automatycznie zwiększamy swoje szanse – większość osób jest po prostu zbyt leniwa, aby odszukiwać wybrany wcześniej sklep, logować się na nowo i przechodzić ręcznie do listy zakupów. Wyeliminuj to, a Twoja sprzedaż powinna błyskawicznie wzrosnąć.

Pozycjonowanie - rozwój marketingu internetowego

REKLAMA

3. Na mobilnej stronie zawrzyj tylko najważniejsze informacje

O ile w przypadku klasycznych urządzeń warto oprócz skrótowej wersji umieścić przy produktach także rozbudowany opis, reguła ta kompletnie nie obowiązuje w przypadku rynku mobile. Na ekranie smartfona lub tableta nikt nie ma ochoty czytać długich esejów ani przewijać się przez kilkadziesiąt punktów dotyczących specyfikacji. Te kwestie są oczywiście istotne, ale nie dla kupującego mobilnie. Jeżeli zechce zagłębić się w szczegóły najprawdopodobniej zmieni urządzenie, ale tak długo jak zastanawia się nad kliknięciem „kup to” na mniejszym ekranie musisz zaserwować mu pakiet informacji w pigułce. Najlepiej bez konieczności przewijania strony w dół! Jeżeli na górze umieścisz także przycisk odpowiadający za kupno, wykonałeś wszystko wręcz koncertowo. Jeżeli mimo to, nie jesteś w stanie oprzeć się pokusie umieszczenia bardziej szczegółowych danych lub charakterystyka produktu po prostu tego wymaga – postaraj się, aby trafiły one w miejsce poniżej skrótowej specyfikacji. Chętni sami to odnajdą, a cała reszta nie będzie się niepotrzebnie rozpraszała.

4. Ogranicz liczbę obrazków oraz rozplanuj ich rozmieszczenie

Zgadza się, pomimo tego, że na rynku mobilnym przekaz wizualny liczy się szalenie mocno, nie można w tej kwestii przedobrzyć. Nie pakuj na siłę graficznego contentu gdzie popadnie, mobilni użytkownicy nie zatracili bowiem umiejętności czytania. Dobrze dobrany obraz powinien oczywiście znajdywać się w centralnym miejscu, ale musi być dodatkowo okraszony niewielką dawką tekstu. Oferta polegająca na trzech stojących obok siebie obrazach oraz tekście, do którego dostaniemy się dopiero po przejechaniu w dół ma minimalne szanse na sukces. Jeżeli musisz, umieść galerię, do której dostaniemy się dopiero wtedy gdy sami mamy na to ochotę. Idealna strona to taka, na której przy pierwszym kontakcie widać jedynie jeden prezentujący obiekt obraz, krótki tekst informacyjny oraz przycisk odpowiadający za kupno. W ten sposób zmaksymalizujesz szanse na sprzedaż, jednocześnie zapewniając jak najlepsze warunki klientowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy słowa kluczowe przestaną się liczyć w SEO?

5. Brak wyskakujących bannerów oraz reklam zasłaniających cały ekran

Jeżeli już ściągnąłeś potencjalnego kupca na swoją stronę nie pozwól, aby cokolwiek stanęło na jego drodze do kasy. Sytuacja, w której jest zdecydowany na wydanie pieniędzy, ale w tej samej chwili pojawia się ogromna reklama zasłaniająca ekran na 99% wywoła u niego frustrację i odwiedzie go od zakupu. Nie możesz do tego dopuścić! Postaw się w jego sytuacji – jeszcze chwilę temu w spokoju przeglądał produkt, o którym marzył od dłuższego czasu, ale całe doświadczenie nagle przerywa wielki komunikat, którego zamknięcie wymaga odszukanie niewielkiego, zazwyczaj ukrytego gdzieś w rogu krzyżyka. Próbuje to zamknąć, ale myli się o kilka milimetrów i zamiast kliknąć na wspomniany krzyżyk, wchodzi na stronę prowadzącą do podmiotu emitującego reklamę. Nie trudno się domyślić, iż w takiej chwili zakup to ostatnie na co ma ochotę. Użeranie się  z problemami tego typu, skutecznie studzi zapał do wydawania pieniędzy, a ponadto bardzo często „odsyła” użytkownika do konkurencji, u której nie musi walczyć z reklamami.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

REKLAMA