REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 2BE.pl
Grupa Adweb
blog firmowy
blog firmowy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Właściwie dobrany adres może wzmacniać siłę marki, pomagać stronie w Google i pozyskiwać klientów. Jaki wybrać adres dla firmowego bloga?

Każdy przedsiębiorca, który staje przed rozpoczęciem blogowania musi podjąć decyzję pod jakim adresem będzie działał blog. Jak się później okaże, to dosyć istotna decyzja, wpływająca na późniejszy odbiór bloga przez użytkowników i wyszukiwarkę Google. Zasadniczo do wyboru mamy trzy możliwości:

REKLAMA

  1. Skorzystanie z bezpłatnej platformy blogowej.
  2. Wykorzystanie posiadanej domeny do utworzenia adresu dla bloga.
  3. Zarejestrowanie osobnej domeny przeznaczonej na bloga.

Przyjrzyjmy się zaletom i ograniczeniom każdego z tych rozwiązań.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Blog na bezpłatnej platformie

To najprostsza i najtańsza z możliwości. Uruchomienie własnego bloga zajmuje kilka minut i nie wymaga znajomości HTML ani wiedzy programistycznej. Wybór platform, z których można skorzystać jest szeroki. Do najpopularniejszych należą:

  • Blogspot.com
  • Blox.pl
  • Bloog.pl
  • Wordpress.com

REKLAMA

Wspólną cechą blogów na darmowych platformach jest adres w subdomenie danego serwisu, np.: nazwa-bloga.blogspot.com, nazwa-bloga.blox.pl itd. To dodatkowo wydłuża adres bloga. Załóżmy, że firma ogrodnicza Nasturcja chce założyć bloga pod tytułem „Porady ogrodnicze”. Korzystając z bezpłatnego serwisu otrzymamy adres typu porady-ogrodnicze.blogspot.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto zwrócić uwagę, że adres bloga nie zawiera nazwy firmy. Zatem promując go w mediach społecznościowych lub na materiałach promocyjnych, eksponujemy nazwę platformy blogowej, a nie naszej firmy. Nie zawsze jest to wadą, jednak warto mieć na uwadze ten aspekt, decydując się na bezpłatny serwis blogowy.

Obowiązki prawne prowadzącego bloga

Blog w domenie firmy może wzmacniać pozycję w Google

Wykorzystanie posiadanej domeny również można zaliczyć do rozwiązań bezkosztowych. Cała operacja ogranicza się bowiem do zainstalowania na serwerze oprogramowania do prowadzenia bloga i utworzenia dla niego adresu. Do wyboru mamy dwa rozwiązania:

  1. Adres bloga w subdomenie.
  2. Adres bloga jako katalog domeny głównej.

REKLAMA

Różnicę widać patrząc na adres URL. Wróćmy do przykładu z firmą ogrodniczą Nasturcja. Jeśli strona firmowa działa pod domeną nasturcja.pl, to blog utworzony w subdomenie będzie miał adres blog.nasturcja.pl. Posiadając domenę i hosting zwykle mamy dużą dowolność w tworzeniu subdomen (ich liczba może być ograniczona parametrami konta hostingowego). Sami możemy wybrać pierwszy człon adresu (np. blog.nasturcja.pl lub porady.nasturcja.pl).

Drugie rozwiązanie polega na utworzeniu na serwerze katalogu, w którym znajdą się pliki tworzące blog. Wtedy jego adres może wyglądać następująco: nasturcja.pl/blog. Które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Zaletą obu adresów jest ekspozycja nazwy przedsiębiorstwa przez obecność domeny firmowej w adresie bloga. Jeśli internauci znajdą na blogu wartościowe i przydatne treści, skojarzą daną markę z profesjonalizmem i wiedzą ekspercką.

Różnice pomiędzy subdomeną a adresem w katalogu odnoszą się do sposobu, w jaki na blog „patrzy” algorytm wyszukiwarki Google. Blog działający w katalogu głównej domeny jest traktowany jako część strony firmowej. Każdy nowy wpis jest indeksowany przez wyszukiwarkę i jest dla niej czytelnym sygnałem, że strona rozwija się. 

Blog działający w subdomenie jest traktowany jako osobna strona internetowa. Każdy nowy wpis działa „na konto” bloga, a nie strony firmowej. Ma to jednak swoje zalety. Bloga można wtedy pozycjonować na inne frazy niż witrynę. Przykładowo, internauci szukający w Google informacji i porad (np. „jak dbać o rośliny balkonowe”) trafią na bloga, a osoby szukające konkretnego produktu („rośliny balkonowe sklep”) – na stronę firmową.

Takie rozwiązanie nie wyklucza możliwości pozyskiwania klientów z bloga. Odpowiednia tematyka artykułów i linkowanie do strony firmowej mogą zachęcić czytelników do kupna produktów, rekomendowanych na blogu.

Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów

Blog w osobnej domenie

To rozwiązanie wymagające inwestycji w nowy adres internetowy. Zwykle kolejny hosting nie będzie potrzebny, bo na jednym koncie można utrzymywać kilka stron. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, osobna domena dla bloga to rozwiązanie podobne do uruchomienia go w subdomenie. W obu przypadkach wyszukiwarka traktuje bloga jako stronę internetową osobną od witryny firmowej.

Blog pod osobną domeną może być dobrym rozwiązaniem, gdy strona firmowa działa pod adresem trudnym do zapamiętania lub nie związanym z daną branżą. Po takie rozwiązanie sięgnęła firma Green City Life Ltd., uruchamiając swojego bloga pod adresem miejskiogrodnik.pl. To rozwiązanie bardziej intuicyjne dla internauty, który styka się ze stroną po raz pierwszy.

Czy vlogi to dobry pomysł na biznes?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA