REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

2BE.pl
Grupa Adweb
blog firmowy
blog firmowy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Właściwie dobrany adres może wzmacniać siłę marki, pomagać stronie w Google i pozyskiwać klientów. Jaki wybrać adres dla firmowego bloga?

Każdy przedsiębiorca, który staje przed rozpoczęciem blogowania musi podjąć decyzję pod jakim adresem będzie działał blog. Jak się później okaże, to dosyć istotna decyzja, wpływająca na późniejszy odbiór bloga przez użytkowników i wyszukiwarkę Google. Zasadniczo do wyboru mamy trzy możliwości:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Skorzystanie z bezpłatnej platformy blogowej.
  2. Wykorzystanie posiadanej domeny do utworzenia adresu dla bloga.
  3. Zarejestrowanie osobnej domeny przeznaczonej na bloga.

Przyjrzyjmy się zaletom i ograniczeniom każdego z tych rozwiązań.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Blog na bezpłatnej platformie

To najprostsza i najtańsza z możliwości. Uruchomienie własnego bloga zajmuje kilka minut i nie wymaga znajomości HTML ani wiedzy programistycznej. Wybór platform, z których można skorzystać jest szeroki. Do najpopularniejszych należą:

REKLAMA

  • Blogspot.com
  • Blox.pl
  • Bloog.pl
  • Wordpress.com

Wspólną cechą blogów na darmowych platformach jest adres w subdomenie danego serwisu, np.: nazwa-bloga.blogspot.com, nazwa-bloga.blox.pl itd. To dodatkowo wydłuża adres bloga. Załóżmy, że firma ogrodnicza Nasturcja chce założyć bloga pod tytułem „Porady ogrodnicze”. Korzystając z bezpłatnego serwisu otrzymamy adres typu porady-ogrodnicze.blogspot.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto zwrócić uwagę, że adres bloga nie zawiera nazwy firmy. Zatem promując go w mediach społecznościowych lub na materiałach promocyjnych, eksponujemy nazwę platformy blogowej, a nie naszej firmy. Nie zawsze jest to wadą, jednak warto mieć na uwadze ten aspekt, decydując się na bezpłatny serwis blogowy.

Obowiązki prawne prowadzącego bloga

Blog w domenie firmy może wzmacniać pozycję w Google

Wykorzystanie posiadanej domeny również można zaliczyć do rozwiązań bezkosztowych. Cała operacja ogranicza się bowiem do zainstalowania na serwerze oprogramowania do prowadzenia bloga i utworzenia dla niego adresu. Do wyboru mamy dwa rozwiązania:

  1. Adres bloga w subdomenie.
  2. Adres bloga jako katalog domeny głównej.

Różnicę widać patrząc na adres URL. Wróćmy do przykładu z firmą ogrodniczą Nasturcja. Jeśli strona firmowa działa pod domeną nasturcja.pl, to blog utworzony w subdomenie będzie miał adres blog.nasturcja.pl. Posiadając domenę i hosting zwykle mamy dużą dowolność w tworzeniu subdomen (ich liczba może być ograniczona parametrami konta hostingowego). Sami możemy wybrać pierwszy człon adresu (np. blog.nasturcja.pl lub porady.nasturcja.pl).

Drugie rozwiązanie polega na utworzeniu na serwerze katalogu, w którym znajdą się pliki tworzące blog. Wtedy jego adres może wyglądać następująco: nasturcja.pl/blog. Które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Zaletą obu adresów jest ekspozycja nazwy przedsiębiorstwa przez obecność domeny firmowej w adresie bloga. Jeśli internauci znajdą na blogu wartościowe i przydatne treści, skojarzą daną markę z profesjonalizmem i wiedzą ekspercką.

Różnice pomiędzy subdomeną a adresem w katalogu odnoszą się do sposobu, w jaki na blog „patrzy” algorytm wyszukiwarki Google. Blog działający w katalogu głównej domeny jest traktowany jako część strony firmowej. Każdy nowy wpis jest indeksowany przez wyszukiwarkę i jest dla niej czytelnym sygnałem, że strona rozwija się. 

Blog działający w subdomenie jest traktowany jako osobna strona internetowa. Każdy nowy wpis działa „na konto” bloga, a nie strony firmowej. Ma to jednak swoje zalety. Bloga można wtedy pozycjonować na inne frazy niż witrynę. Przykładowo, internauci szukający w Google informacji i porad (np. „jak dbać o rośliny balkonowe”) trafią na bloga, a osoby szukające konkretnego produktu („rośliny balkonowe sklep”) – na stronę firmową.

Takie rozwiązanie nie wyklucza możliwości pozyskiwania klientów z bloga. Odpowiednia tematyka artykułów i linkowanie do strony firmowej mogą zachęcić czytelników do kupna produktów, rekomendowanych na blogu.

Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów

Blog w osobnej domenie

To rozwiązanie wymagające inwestycji w nowy adres internetowy. Zwykle kolejny hosting nie będzie potrzebny, bo na jednym koncie można utrzymywać kilka stron. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, osobna domena dla bloga to rozwiązanie podobne do uruchomienia go w subdomenie. W obu przypadkach wyszukiwarka traktuje bloga jako stronę internetową osobną od witryny firmowej.

Blog pod osobną domeną może być dobrym rozwiązaniem, gdy strona firmowa działa pod adresem trudnym do zapamiętania lub nie związanym z daną branżą. Po takie rozwiązanie sięgnęła firma Green City Life Ltd., uruchamiając swojego bloga pod adresem miejskiogrodnik.pl. To rozwiązanie bardziej intuicyjne dla internauty, który styka się ze stroną po raz pierwszy.

Czy vlogi to dobry pomysł na biznes?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

REKLAMA

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA