REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

2BE.pl
Grupa Adweb
blog firmowy
blog firmowy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Właściwie dobrany adres może wzmacniać siłę marki, pomagać stronie w Google i pozyskiwać klientów. Jaki wybrać adres dla firmowego bloga?

Każdy przedsiębiorca, który staje przed rozpoczęciem blogowania musi podjąć decyzję pod jakim adresem będzie działał blog. Jak się później okaże, to dosyć istotna decyzja, wpływająca na późniejszy odbiór bloga przez użytkowników i wyszukiwarkę Google. Zasadniczo do wyboru mamy trzy możliwości:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Skorzystanie z bezpłatnej platformy blogowej.
  2. Wykorzystanie posiadanej domeny do utworzenia adresu dla bloga.
  3. Zarejestrowanie osobnej domeny przeznaczonej na bloga.

Przyjrzyjmy się zaletom i ograniczeniom każdego z tych rozwiązań.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Blog na bezpłatnej platformie

To najprostsza i najtańsza z możliwości. Uruchomienie własnego bloga zajmuje kilka minut i nie wymaga znajomości HTML ani wiedzy programistycznej. Wybór platform, z których można skorzystać jest szeroki. Do najpopularniejszych należą:

REKLAMA

  • Blogspot.com
  • Blox.pl
  • Bloog.pl
  • Wordpress.com

Wspólną cechą blogów na darmowych platformach jest adres w subdomenie danego serwisu, np.: nazwa-bloga.blogspot.com, nazwa-bloga.blox.pl itd. To dodatkowo wydłuża adres bloga. Załóżmy, że firma ogrodnicza Nasturcja chce założyć bloga pod tytułem „Porady ogrodnicze”. Korzystając z bezpłatnego serwisu otrzymamy adres typu porady-ogrodnicze.blogspot.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto zwrócić uwagę, że adres bloga nie zawiera nazwy firmy. Zatem promując go w mediach społecznościowych lub na materiałach promocyjnych, eksponujemy nazwę platformy blogowej, a nie naszej firmy. Nie zawsze jest to wadą, jednak warto mieć na uwadze ten aspekt, decydując się na bezpłatny serwis blogowy.

Obowiązki prawne prowadzącego bloga

Blog w domenie firmy może wzmacniać pozycję w Google

Wykorzystanie posiadanej domeny również można zaliczyć do rozwiązań bezkosztowych. Cała operacja ogranicza się bowiem do zainstalowania na serwerze oprogramowania do prowadzenia bloga i utworzenia dla niego adresu. Do wyboru mamy dwa rozwiązania:

  1. Adres bloga w subdomenie.
  2. Adres bloga jako katalog domeny głównej.

Różnicę widać patrząc na adres URL. Wróćmy do przykładu z firmą ogrodniczą Nasturcja. Jeśli strona firmowa działa pod domeną nasturcja.pl, to blog utworzony w subdomenie będzie miał adres blog.nasturcja.pl. Posiadając domenę i hosting zwykle mamy dużą dowolność w tworzeniu subdomen (ich liczba może być ograniczona parametrami konta hostingowego). Sami możemy wybrać pierwszy człon adresu (np. blog.nasturcja.pl lub porady.nasturcja.pl).

Drugie rozwiązanie polega na utworzeniu na serwerze katalogu, w którym znajdą się pliki tworzące blog. Wtedy jego adres może wyglądać następująco: nasturcja.pl/blog. Które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Zaletą obu adresów jest ekspozycja nazwy przedsiębiorstwa przez obecność domeny firmowej w adresie bloga. Jeśli internauci znajdą na blogu wartościowe i przydatne treści, skojarzą daną markę z profesjonalizmem i wiedzą ekspercką.

Różnice pomiędzy subdomeną a adresem w katalogu odnoszą się do sposobu, w jaki na blog „patrzy” algorytm wyszukiwarki Google. Blog działający w katalogu głównej domeny jest traktowany jako część strony firmowej. Każdy nowy wpis jest indeksowany przez wyszukiwarkę i jest dla niej czytelnym sygnałem, że strona rozwija się. 

Blog działający w subdomenie jest traktowany jako osobna strona internetowa. Każdy nowy wpis działa „na konto” bloga, a nie strony firmowej. Ma to jednak swoje zalety. Bloga można wtedy pozycjonować na inne frazy niż witrynę. Przykładowo, internauci szukający w Google informacji i porad (np. „jak dbać o rośliny balkonowe”) trafią na bloga, a osoby szukające konkretnego produktu („rośliny balkonowe sklep”) – na stronę firmową.

Takie rozwiązanie nie wyklucza możliwości pozyskiwania klientów z bloga. Odpowiednia tematyka artykułów i linkowanie do strony firmowej mogą zachęcić czytelników do kupna produktów, rekomendowanych na blogu.

Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów

Blog w osobnej domenie

To rozwiązanie wymagające inwestycji w nowy adres internetowy. Zwykle kolejny hosting nie będzie potrzebny, bo na jednym koncie można utrzymywać kilka stron. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, osobna domena dla bloga to rozwiązanie podobne do uruchomienia go w subdomenie. W obu przypadkach wyszukiwarka traktuje bloga jako stronę internetową osobną od witryny firmowej.

Blog pod osobną domeną może być dobrym rozwiązaniem, gdy strona firmowa działa pod adresem trudnym do zapamiętania lub nie związanym z daną branżą. Po takie rozwiązanie sięgnęła firma Green City Life Ltd., uruchamiając swojego bloga pod adresem miejskiogrodnik.pl. To rozwiązanie bardziej intuicyjne dla internauty, który styka się ze stroną po raz pierwszy.

Czy vlogi to dobry pomysł na biznes?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA