REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pod jakim adresem uruchomić firmowego bloga?

 2BE.pl
Grupa Adweb
blog firmowy
blog firmowy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Właściwie dobrany adres może wzmacniać siłę marki, pomagać stronie w Google i pozyskiwać klientów. Jaki wybrać adres dla firmowego bloga?

Każdy przedsiębiorca, który staje przed rozpoczęciem blogowania musi podjąć decyzję pod jakim adresem będzie działał blog. Jak się później okaże, to dosyć istotna decyzja, wpływająca na późniejszy odbiór bloga przez użytkowników i wyszukiwarkę Google. Zasadniczo do wyboru mamy trzy możliwości:

REKLAMA

  1. Skorzystanie z bezpłatnej platformy blogowej.
  2. Wykorzystanie posiadanej domeny do utworzenia adresu dla bloga.
  3. Zarejestrowanie osobnej domeny przeznaczonej na bloga.

Przyjrzyjmy się zaletom i ograniczeniom każdego z tych rozwiązań.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Blog na bezpłatnej platformie

To najprostsza i najtańsza z możliwości. Uruchomienie własnego bloga zajmuje kilka minut i nie wymaga znajomości HTML ani wiedzy programistycznej. Wybór platform, z których można skorzystać jest szeroki. Do najpopularniejszych należą:

  • Blogspot.com
  • Blox.pl
  • Bloog.pl
  • Wordpress.com

REKLAMA

Wspólną cechą blogów na darmowych platformach jest adres w subdomenie danego serwisu, np.: nazwa-bloga.blogspot.com, nazwa-bloga.blox.pl itd. To dodatkowo wydłuża adres bloga. Załóżmy, że firma ogrodnicza Nasturcja chce założyć bloga pod tytułem „Porady ogrodnicze”. Korzystając z bezpłatnego serwisu otrzymamy adres typu porady-ogrodnicze.blogspot.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto zwrócić uwagę, że adres bloga nie zawiera nazwy firmy. Zatem promując go w mediach społecznościowych lub na materiałach promocyjnych, eksponujemy nazwę platformy blogowej, a nie naszej firmy. Nie zawsze jest to wadą, jednak warto mieć na uwadze ten aspekt, decydując się na bezpłatny serwis blogowy.

Obowiązki prawne prowadzącego bloga

Blog w domenie firmy może wzmacniać pozycję w Google

Wykorzystanie posiadanej domeny również można zaliczyć do rozwiązań bezkosztowych. Cała operacja ogranicza się bowiem do zainstalowania na serwerze oprogramowania do prowadzenia bloga i utworzenia dla niego adresu. Do wyboru mamy dwa rozwiązania:

  1. Adres bloga w subdomenie.
  2. Adres bloga jako katalog domeny głównej.

REKLAMA

Różnicę widać patrząc na adres URL. Wróćmy do przykładu z firmą ogrodniczą Nasturcja. Jeśli strona firmowa działa pod domeną nasturcja.pl, to blog utworzony w subdomenie będzie miał adres blog.nasturcja.pl. Posiadając domenę i hosting zwykle mamy dużą dowolność w tworzeniu subdomen (ich liczba może być ograniczona parametrami konta hostingowego). Sami możemy wybrać pierwszy człon adresu (np. blog.nasturcja.pl lub porady.nasturcja.pl).

Drugie rozwiązanie polega na utworzeniu na serwerze katalogu, w którym znajdą się pliki tworzące blog. Wtedy jego adres może wyglądać następująco: nasturcja.pl/blog. Które rozwiązanie jest korzystniejsze?

Zaletą obu adresów jest ekspozycja nazwy przedsiębiorstwa przez obecność domeny firmowej w adresie bloga. Jeśli internauci znajdą na blogu wartościowe i przydatne treści, skojarzą daną markę z profesjonalizmem i wiedzą ekspercką.

Różnice pomiędzy subdomeną a adresem w katalogu odnoszą się do sposobu, w jaki na blog „patrzy” algorytm wyszukiwarki Google. Blog działający w katalogu głównej domeny jest traktowany jako część strony firmowej. Każdy nowy wpis jest indeksowany przez wyszukiwarkę i jest dla niej czytelnym sygnałem, że strona rozwija się. 

Blog działający w subdomenie jest traktowany jako osobna strona internetowa. Każdy nowy wpis działa „na konto” bloga, a nie strony firmowej. Ma to jednak swoje zalety. Bloga można wtedy pozycjonować na inne frazy niż witrynę. Przykładowo, internauci szukający w Google informacji i porad (np. „jak dbać o rośliny balkonowe”) trafią na bloga, a osoby szukające konkretnego produktu („rośliny balkonowe sklep”) – na stronę firmową.

Takie rozwiązanie nie wyklucza możliwości pozyskiwania klientów z bloga. Odpowiednia tematyka artykułów i linkowanie do strony firmowej mogą zachęcić czytelników do kupna produktów, rekomendowanych na blogu.

Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów

Blog w osobnej domenie

To rozwiązanie wymagające inwestycji w nowy adres internetowy. Zwykle kolejny hosting nie będzie potrzebny, bo na jednym koncie można utrzymywać kilka stron. Z punktu widzenia wyszukiwarki Google, osobna domena dla bloga to rozwiązanie podobne do uruchomienia go w subdomenie. W obu przypadkach wyszukiwarka traktuje bloga jako stronę internetową osobną od witryny firmowej.

Blog pod osobną domeną może być dobrym rozwiązaniem, gdy strona firmowa działa pod adresem trudnym do zapamiętania lub nie związanym z daną branżą. Po takie rozwiązanie sięgnęła firma Green City Life Ltd., uruchamiając swojego bloga pod adresem miejskiogrodnik.pl. To rozwiązanie bardziej intuicyjne dla internauty, który styka się ze stroną po raz pierwszy.

Czy vlogi to dobry pomysł na biznes?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA