Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów
REKLAMA
REKLAMA
1. Daj się znaleźć w wyszukiwarce dzięki optymalizacji treści pod SEO
Jeśli chcesz przyciągnąć nowych odwiedzających na stronę, musisz się upewnić, że Twoje artykuły będzie można w łatwy sposób znaleźć za pomocą wyszukiwarki. Większość ruchu na stronach (szczególnie firmowych) nadal pochodzi z tzw. organicznego wyszukiwania. Właśnie dlatego, warto zoptymalizować content pod SEO.
REKLAMA
Wprawdzie istnieje wiele poradników na ten temat, lecz jedną z najważniejszych zasad jest utrzymywanie zbliżonej tematyki artykułów publikowanych na blogu. Najlepiej, aby wszystkie wpisy odnosiły się do tej samej branży, kategorii tematycznej lub rodzaju biznesu. Określ słowa kluczowe które najlepiej opisują to czym się zajmujesz i staraj się jak najczęściej zawierać je w tytułach publikowanych treści (przyciągając przy tym uwagę czytelników).
Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?
Upewnij się również, że zanim opublikujesz artykuł, zoptymalizujesz następujące elementy. Przede wszystkim:
- Stwórz opis meta
- Upewnij się, że stosujesz właściwe słowa kluczowe
- Dodaj alternatywny tekst do grafik
- Dodaj linki prowadzące do powiązanych części Twojej strony
Zapisz się na nasz Newsletter!
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
2. Opublikuj treści w mediach społecznościowych
REKLAMA
Jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę jest publikacja streści w social media. W ten sposób, Twoi obecni fani zostaną czytelnikami bloga, jak również podzielą się jego treścią z osobistymi kręgami odbiorców. Treści publikowane w social media często zyskują znaczącą popularność. Właśnie dlatego warto zadbać o to, aby Twoje artykuły blogowe znalazły się na jak największej liczbie platform.
Tytuł wpisu w social media nie powinien pokrywać się z tytułem artykułu. Przed zamieszczeniem linka do poszczególnych treści, należy stworzyć tzw. "lead", który zaciekawi czytelników i zachęci ich do kliknięcia na link do Twojej strony.
Artykuły, które zostały już opublikowane, można promować przez wiele dni ustalając wcześniej odpowiedni grafik działań marketingowych. Dla przykładu, raz stworzony artykuł można promować na Tweeterze w momencie publikacji, kilka godzin później, tydzień później i miesiąc później (cały czas zmieniając bazowy komunikat, aby uniknąć powtórzeń). Dzięki takiemu podejściu, możesz czerpać wiele korzyści dzięki raz wykonanej pracy.
Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?
5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm
3. Wzbudź zainteresowanie przy pomocy tytułów
REKLAMA
Jako ludzie, oceniamy książki po okładce, szczególnie teraz, kiedy tak wiele podmiotów walczy o naszą uwagę. Ta sama zasada odnosi się do tytułów artykułów na blogu. Warto poświęcić trochę czasu i zastanowić się jaki nagłówek będzie najskuteczniejszy.
Kiedy zaczynasz pisać artykuł, tytuł roboczy w zupełności wystarczy. Na samym początku dobrze jest ogólnie określić tematykę wpisu i napisać większą część treści. Zanim jednak artykuł zostanie opublikowany, powróć do tytułu i zastanów się jak go ulepszyć, aby maksymalnie zaintrygować czytelnika.
Istnieje wiele sprawdzonych sposobów na przygotowanie dobrego tytułu. Niektóre z nich zawierają liczby, np. "Sześć najlepszych sposobów na odchudzanie”, jasno komunikując czego możemy się spodziewać. Są też takie, które starają się przyciągnąć uwagę czytelników poprzez wzbudzenie ciekawości lub powiązanie z aktualnymi newsami.
Jak sprawić, by czytelnicy wracali po więcej? - budowanie wartościowego bloga
Poniżej znajduje się kilka elementów które pozwolą na stworzenie lepszych tytułów:
- Użyj numeracji w nagłówku – "Pięć sposobów na ..."
- Jeśli Twój artykuł zawiera konkretne dane, warto je zaprezentować już w tytule - specyfika przyciąga uwagę.
- Postaraj się wzbudzić zaciekawienie nawiązując do specyficznej części artykułu, która z pewnością przypadnie do gustu czytelnikom.
- Przejrzyj listę najlepszych nagłówków wszech czasów i dopasuj je do własnych potrzeb.
Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy
4. Zaprezentuj nową perspektywę, wykorzystując treści pochodzące od gościnnych blogerów
Różnorodność treści jest ważna dla każdego bloga. Posiadanie wielu autorów blogowych, którzy widzą ten sam biznes z innej perspektywy, również jest bardzo ważne. Gościnne treści zapewniają dwie główne korzyści. Po pierwsze, otrzymujesz je za darmo (wystarczy, że zamieścisz link do strony gościnnego blogera). Po drugie, autor wpisu z pewnością podzieli się swoim dziełem za pomocą social media co daje Ci dostęp również do jego kręgów odbiorców (szczególnie jeśli działa również na Google+). Jak widać, jest to sytuacja „win-win”.
Jeśli treści na Twojej stronie stają się zbyt powtarzalne, zaproś gościnnych autorów, którzy rzucili nowe światło na dany temat. Artykuły gościnne mogą w pozytywny sposób wpłynąć na jakość Twojego bloga, a zaprzyjaźnieni autorzy umożliwią dotarcie do szerszej grupy czytelników.
Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?
5. Spraw, aby dzielenie się treścią było łatwe
Jeśli pragniesz, aby ktoś podzielił się treścią ze swoimi znajomymi, należy maksymalnie uprościć cały proces. Ten cel można osiągnąć poprzez dodanie do bloga specjalnych przycisków umożliwiających "sharing" w mgnieniu oka. Zastanów się, które platformy social media są dla Ciebie najważniejsze. Następnie wyeksponuj odpowiednie przyciski na stronie i zachęć czytelników do dzielenia się treścią.
Dzięki zastosowaniu tej taktyki z pewnością zyskasz większą liczbę czytelników. Pamiętaj jednak, że użytkownicy podzielą się wyłącznie profesjonalną treścią o wysokiej jakości (szczególnie taką, która zawiera elementy wizualne i wysoki poziom interaktywności).
Facebook w marketingu business-to-business
Podsumowanie
Publikowanie treści na blogu wymaga zainwestowania sporej ilości czasu i wysiłku. Upewnij się, że Twoje działania nie idą na marne i spraw, aby artykuły dotarły do jak największej liczby ludzi.
Zastosuj w praktyce wskazówki wymienione w tym artykule, aby zoptymalizować, publikować i dzielić się treścią, a z pewnością przyciągniesz na swoją stronę jeszcze więcej odbiorców.
Jak komunikować adres firmowej strony www?
Co o tym myślisz? Czy znasz inne sposoby na zwiększenie popularności wpisów publikowanych na blogu? Podziel się opinią poniżej.
Autor: Grupa Tense
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.