REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów

Subskrybuj nas na Youtube
jak przyciągnąć czytelników na bloga?
jak przyciągnąć czytelników na bloga?
Media

REKLAMA

REKLAMA

Czy użytkownicy są w stanie w łatwy sposób odszukać treści, które publikujesz na blogu? Czy chcesz wypromować swoje artykuły pośród szerszej grupy odbiorców? Warto zadbać o to, aby treści obecne na blogu firmowym były dostępne dla jak największej liczby osób. W tym artykule, zapoznasz się z pięcioma sposobami na to jak przyciągnąć większą liczbę czytelników na blog.

1. Daj się znaleźć w wyszukiwarce dzięki optymalizacji treści pod SEO

Jeśli chcesz przyciągnąć nowych odwiedzających na stronę, musisz się upewnić, że Twoje artykuły będzie można w łatwy sposób znaleźć za pomocą wyszukiwarki. Większość ruchu na stronach (szczególnie firmowych) nadal pochodzi z tzw. organicznego wyszukiwania. Właśnie dlatego, warto zoptymalizować content pod SEO.

REKLAMA

Wprawdzie istnieje wiele poradników na ten temat, lecz jedną z najważniejszych zasad jest utrzymywanie zbliżonej tematyki artykułów publikowanych na blogu. Najlepiej, aby wszystkie wpisy odnosiły się do tej samej branży, kategorii tematycznej lub rodzaju biznesu. Określ słowa kluczowe które najlepiej opisują to czym się zajmujesz i staraj się jak najczęściej zawierać je w tytułach publikowanych treści (przyciągając przy tym uwagę czytelników).

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Upewnij się również, że zanim opublikujesz artykuł, zoptymalizujesz następujące elementy. Przede wszystkim:

  • Stwórz opis meta
  • Upewnij się, że stosujesz właściwe słowa kluczowe
  • Dodaj alternatywny tekst do grafik
  • Dodaj linki prowadzące do powiązanych części Twojej strony

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

2. Opublikuj treści w mediach społecznościowych

REKLAMA

Jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę jest publikacja streści w social media. W ten sposób, Twoi obecni fani zostaną czytelnikami bloga, jak również podzielą się jego treścią z osobistymi kręgami odbiorców. Treści publikowane w social media często zyskują znaczącą popularność. Właśnie dlatego warto zadbać o to, aby Twoje artykuły blogowe znalazły się na jak największej liczbie platform.

Tytuł wpisu w social media nie powinien pokrywać się z tytułem artykułu. Przed zamieszczeniem linka do poszczególnych treści, należy stworzyć tzw. "lead", który zaciekawi czytelników i zachęci ich do kliknięcia na link do Twojej strony.

Artykuły, które zostały już opublikowane, można promować przez wiele dni ustalając wcześniej odpowiedni grafik działań marketingowych. Dla przykładu, raz stworzony artykuł można promować na Tweeterze w momencie publikacji, kilka godzin później, tydzień później i miesiąc później (cały czas zmieniając bazowy komunikat, aby uniknąć powtórzeń). Dzięki takiemu podejściu, możesz czerpać wiele korzyści dzięki raz wykonanej pracy.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm


3. Wzbudź zainteresowanie przy pomocy tytułów

REKLAMA

Jako ludzie, oceniamy książki po okładce, szczególnie teraz, kiedy tak wiele podmiotów walczy o naszą uwagę. Ta sama zasada odnosi się do tytułów artykułów na blogu. Warto poświęcić trochę czasu i zastanowić się jaki nagłówek będzie najskuteczniejszy.

Kiedy zaczynasz pisać artykuł, tytuł roboczy w zupełności wystarczy. Na samym początku dobrze jest ogólnie określić tematykę wpisu i napisać większą część treści. Zanim jednak artykuł zostanie opublikowany, powróć do tytułu i zastanów się jak go ulepszyć, aby maksymalnie zaintrygować czytelnika.

Istnieje wiele sprawdzonych sposobów na przygotowanie dobrego tytułu. Niektóre z nich zawierają liczby, np. "Sześć najlepszych sposobów na odchudzanie”, jasno komunikując czego możemy się spodziewać. Są też takie, które starają się przyciągnąć uwagę czytelników poprzez wzbudzenie ciekawości lub powiązanie z aktualnymi newsami.

Jak sprawić, by czytelnicy wracali po więcej? - budowanie wartościowego bloga

Poniżej znajduje się kilka elementów które pozwolą na stworzenie lepszych tytułów:

  • Użyj numeracji w nagłówku – "Pięć sposobów na ..."
  • Jeśli Twój artykuł zawiera konkretne dane, warto je zaprezentować już w tytule - specyfika przyciąga uwagę.
  • Postaraj się wzbudzić zaciekawienie nawiązując do specyficznej części artykułu, która z pewnością przypadnie do gustu czytelnikom.
  • Przejrzyj listę najlepszych nagłówków wszech czasów i dopasuj je do własnych potrzeb.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

4. Zaprezentuj nową perspektywę, wykorzystując treści pochodzące od gościnnych blogerów

Różnorodność treści jest ważna dla każdego bloga. Posiadanie wielu autorów blogowych, którzy widzą ten sam biznes z innej perspektywy, również jest bardzo ważne. Gościnne treści zapewniają dwie główne korzyści. Po pierwsze, otrzymujesz je za darmo (wystarczy, że zamieścisz link do strony gościnnego blogera). Po drugie, autor wpisu z pewnością podzieli się swoim dziełem za pomocą social media co daje Ci dostęp również do jego kręgów odbiorców (szczególnie jeśli działa również na Google+). Jak widać, jest to sytuacja „win-win”.

Jeśli treści na Twojej stronie stają się zbyt powtarzalne, zaproś gościnnych autorów, którzy rzucili nowe światło na dany temat. Artykuły gościnne mogą w pozytywny sposób wpłynąć na jakość Twojego bloga, a zaprzyjaźnieni autorzy umożliwią dotarcie do szerszej grupy czytelników.

Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?


5. Spraw, aby dzielenie się treścią było łatwe

Jeśli pragniesz, aby ktoś podzielił się treścią ze swoimi znajomymi, należy maksymalnie uprościć cały proces. Ten cel można osiągnąć poprzez dodanie do bloga specjalnych przycisków umożliwiających "sharing" w mgnieniu oka. Zastanów się, które platformy social media są dla Ciebie najważniejsze. Następnie wyeksponuj odpowiednie przyciski na stronie i zachęć czytelników do dzielenia się treścią.

Dzięki zastosowaniu tej taktyki z pewnością zyskasz większą liczbę czytelników. Pamiętaj jednak, że użytkownicy podzielą się wyłącznie profesjonalną treścią o wysokiej jakości (szczególnie taką, która zawiera elementy wizualne i wysoki poziom interaktywności).

Facebook w marketingu business-to-business

Podsumowanie

Publikowanie treści na blogu wymaga zainwestowania sporej ilości czasu i wysiłku. Upewnij się, że Twoje działania nie idą na marne i spraw, aby artykuły dotarły do jak największej liczby ludzi.

Zastosuj w praktyce wskazówki wymienione w tym artykule, aby zoptymalizować, publikować i dzielić się treścią, a z pewnością przyciągniesz na swoją stronę jeszcze więcej odbiorców.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Co o tym myślisz? Czy znasz inne sposoby na zwiększenie popularności wpisów publikowanych na blogu? Podziel się opinią poniżej.

Autor: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA