REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Subskrybuj nas na Youtube
pozycja w Google
pozycja w Google
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczni pozycjonerzy zabezpieczają swoje strony przed potencjalną utratą pozycji w rankingach wyszukiwarek. Zwłaszcza, że taka sytuacja jest w ostatnim czasie dość częsta. Kara nałożona przez Google to tylko jeden z powodów utraty miejsca na piedestale. Spadki są również związane z agresywnymi działaniami ze strony konkurencji lub zmianami algorytmu wyszukiwarki. Niezależnie od powodu, Twoja strona może bardzo szybko utracić znaczną część użytkowników.

W tym artykule zajmiemy się tematem utraty pozycji w rankingach z nieco innej strony. Na początku poznasz najlepsze sposoby, które pozwolą Ci utrzymać stronę na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Następnie przejdziemy do pomysłów, które sprawią, że będziesz w stanie osiągnąć jeszcze większy sukces w przyszłości.

REKLAMA

Najlepiej przeciwdziałać, zanim zaczną się problemy

Pamiętaj, najważniejsze elementy pozwalające utrzymać wysoką pozycję w rankingach to:

  • kontrola jakości linków,
  • brak błędów związanych z linkowaniem,
  • profesjonalny design,
  • treści wysokiej jakości,
  • popularność w social media,
  • wewnętrzne pozycjonowanie strony,
  • budowanie linków zewnętrznych,
  • autorstwo Google.

Ludzie, którzy zostają ukarani przez Google, często przeżywają szok. Bez żadnego zabezpieczenia i innych opcji na przyciągnięcie nowych klientów, strona może zupełnie przestać generować przychody. Często prowadzi to do zwolnień i wielu innych kłopotów. Odbudowywanie pozycji strony jest trudne, wymaga sporo czasu i zasobów. Zachęcam więc do skorzystania z poniższych wskazówek, zanim będzie za późno.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontroluj jakość linków przychodzących

Niezależnie od tego, czy samodzielnie budujesz linki czy zlecasz to komuś innemu - przeprowadź audyt odnośników przychodzących. Spójrz na całą sytuację z nowej perspektywy i wyobraź sobie, że Twoja strona została właśnie ukarana przez Google. Czego należy się pozbyć? Co należy zmienić?

Oto kilka sugestii:

REKLAMA

Otwórz Narzędzie dla webmasterów Google i zobacz, które strony zamieściły do Ciebie najwięcej linków „exact match” (takich, które zawierają dokładnie jedną frazę kluczową, pod którą się pozycjonujesz, np. „agencja reklamowa”). Czy wspomniany serwis zawiera wiele takich łączy do Twojej strony? Jeśli tak, zachęcam do zredukowania ich liczby lub do zupełnego ich usunięcia.

Zwróć też uwagę na „anchor text” (niebieską treść) odnośników, które prowadzą do Twojej strony. Czy jakiś „anchor text” (nie licząc nazwy firmy lub marki) stanowi więcej niż 20% wszystkich linków odsyłających do Twojej strony? Jeśli tak, bardzo prawdopodobne, że zostanie ona ukarana dla tego słowa kluczowego. Negatywne efekty mogą dotknąć nawet całą witrynę. Najlepiej będzie zmienić „anchor text”, pozbyć się nadmiernej liczby łączy lub zmniejszyć ich proporcje, za pomocą przyszłych działań związanych z SEO.

Kupujesz linki lub budujesz ich prywatne sieci (tzw. farmy linków)? Przestań natychmiast i postaraj się wyeliminować je jak najszybciej. Nawet jeśli zakupione odsyłacze nie będą działały na Twoją niekorzyść (ponieważ Google i tak wie, że nie mają żadnej wartości), Twoja strona może potencjalnie ucierpieć z tego powodu w przyszłości. Poprzez nieetyczne działania, budujesz fałszywy autorytet i kolejne linki, które przyciągniesz (np. te o wysokiej wartości) mogą z czasem liczyć się coraz mniej.

Zazwyczaj to sprzedawcy odnośników zostają ukarani, jednak kupujący i wszelkiego rodzaju spamerzy również mogą ucierpieć. Dobrym pomysłem jest usunięcie wszystkich płatnych linków, które nie zapewniają Ci nowych odwiedzin. W innym wypadku, zawsze możesz je zastąpić łączami „no-follow”. W ostatecznym rozrachunku, od wspomnianych taktyk najlepiej jednak trzymać się z daleka!

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm

Design to podstawa

UI (User interface) i UX (User experience) odgrywają coraz większą rolę:

  • Google informuje nas o tym dość wyraźnie - „Twórz strony przeznaczone dla użytkowników, nie dla wyszukiwarek”. Ignorowanie zaleceń to dobry sposób na otrzymanie kary lub utratę pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Większość witryn jest w stanie o wiele łatwiej podwoić współczynnik konwersji niż liczbę odwiedzających - wartość designu jest tutaj niezaprzeczalna.
  • Pozytywne doświadczenia ze stroną, w ostateczności doprowadzą do zwiększenia współczynnika powtórnych zakupów.
  • Kiedy zasłużysz sobie na popularność (zamiast tworzyć ją w sztuczny sposób), w konsekwencji powiększysz sprzedaż, bez konieczności poświęcania na to dużej ilości zasobów.

Dobry design przyciąga naturalne linki. Jeśli uważasz, że jest to nieprawdą, zachęcam do wejścia na kilka najpopularniejszych stron w Sieci. Nie chodzi wyłącznie o estetykę, ale również o wygląd treści publikowanych na stronie. UI i UX można również mierzyć i sprawdzić, jaki wygląd przynosi najlepsze rezultaty.

Oto kilka sposobów na lepsze wykorzystanie designu na Twojej stronie

  • Używaj responsywnego designu, tak aby strony dopasowywały się do rodzaju urządzenia, na którym są oglądane.
  • Zrozum, jak przeprowadzać testy A/B i inne metody pomiaru. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić.
  • Przeprowadź testy ruchu użytkowników na stronie za pomocą Google Analytics. Czy odwiedzający przechodzą płynnie na strony, które doprowadzają do konwersji?
  • Zwróć uwagę na psychologię konsumentów i postaraj się włączyć ją w wygląd strony.
  • Zadbaj o szybkość działania witryny. Wiele badań wykazało, że im szybsza jest strona, tym większy ruch na nią przyciągniesz.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”


Zrozum wewnętrzne pozycjonowanie strony:

Optymalizacja „on-site” to o wiele więcej, niż tylko umieszczenie słów kluczowych we właściwych miejscach:

  • Strony, które nie służą żadnemu konkretnemu celowi lub które nie spełniają swojej funkcji, mogą zostać ukarane przez algorytm Panda.
  • Strony stworzone wyłącznie pod AdSense lub inną formę reklamy również cechuje wysokie ryzyko.
  • Strony, na których zbyt często pojawia się tylko jedno słowo kluczowe lub takie, które poświęcają UX na rzecz optymalizacji, też mogą zostać ukarane.
  • Umieszczanie słowa kluczowego w tytule strony nadal jest bardzo ważne. Tytuły powinny być jednak stworzone również tak, aby zmaksymalizować wskaźnik CTR (click-through-rate) oraz zachęcać do dzielenia się treścią poprzez social media.

Postaraj się, aby strona była wolna od błędów

Błędy mogą negatywnie wpłynąć na witrynę, która z pozoru wygląda przejrzyście i jest dobrze zoptymalizowana. Zacznij od sprawdzenia błędów w Narzędziu dla webmasterów Google i zacznij je po kolei eliminować.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Oto kilka błędów, których należy unikać

  • Brak opisów produktów. Zamiast szczegółowych opisów, właściciele stron często umieszczają wyłącznie treść otrzymaną od producentów, co liczy się jako zduplikowany content.
  • Strony 404, szczególnie takie, do których prowadzi wiele linków.
  • Przekierowania inne niż 301.
  • Zbyt długie tytuły stron - postaraj się, aby nie były dłuższe niż 70 znaków.
  • Brakujące opisy meta. Zoptymalizowany opis meta jest o wiele lepszy od przypadkowego opisu, tworzonego automatycznie przez Google.
  • Słabe linkowanie wewnętrzne. Postaraj się, aby Twoje witryny były ze sobą wzajemnie powiązane.
  • Brak „robots.txt”.
  • Brak mapy strony.

Upewnij się, że Twoja strona jest wolna od błędów i zabezpiecz się na przyszłość.

Istnieje jeszcze wiele innych sposobów na uodpornienie strony na zmiany w wyszukiwarkach. Powyższe należą jednak do najważniejszych i najlepiej wykorzystać je jak najszybciej.

Najczęstsze mity SEO

Czy znasz inne sposoby na zabezpieczenie strony przed spadkami w wynikach wyszukiwania? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA