REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

pozycja w Google
pozycja w Google
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczni pozycjonerzy zabezpieczają swoje strony przed potencjalną utratą pozycji w rankingach wyszukiwarek. Zwłaszcza, że taka sytuacja jest w ostatnim czasie dość częsta. Kara nałożona przez Google to tylko jeden z powodów utraty miejsca na piedestale. Spadki są również związane z agresywnymi działaniami ze strony konkurencji lub zmianami algorytmu wyszukiwarki. Niezależnie od powodu, Twoja strona może bardzo szybko utracić znaczną część użytkowników.

W tym artykule zajmiemy się tematem utraty pozycji w rankingach z nieco innej strony. Na początku poznasz najlepsze sposoby, które pozwolą Ci utrzymać stronę na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Następnie przejdziemy do pomysłów, które sprawią, że będziesz w stanie osiągnąć jeszcze większy sukces w przyszłości.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepiej przeciwdziałać, zanim zaczną się problemy

Pamiętaj, najważniejsze elementy pozwalające utrzymać wysoką pozycję w rankingach to:

  • kontrola jakości linków,
  • brak błędów związanych z linkowaniem,
  • profesjonalny design,
  • treści wysokiej jakości,
  • popularność w social media,
  • wewnętrzne pozycjonowanie strony,
  • budowanie linków zewnętrznych,
  • autorstwo Google.

Ludzie, którzy zostają ukarani przez Google, często przeżywają szok. Bez żadnego zabezpieczenia i innych opcji na przyciągnięcie nowych klientów, strona może zupełnie przestać generować przychody. Często prowadzi to do zwolnień i wielu innych kłopotów. Odbudowywanie pozycji strony jest trudne, wymaga sporo czasu i zasobów. Zachęcam więc do skorzystania z poniższych wskazówek, zanim będzie za późno.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontroluj jakość linków przychodzących

Niezależnie od tego, czy samodzielnie budujesz linki czy zlecasz to komuś innemu - przeprowadź audyt odnośników przychodzących. Spójrz na całą sytuację z nowej perspektywy i wyobraź sobie, że Twoja strona została właśnie ukarana przez Google. Czego należy się pozbyć? Co należy zmienić?

Oto kilka sugestii:

Otwórz Narzędzie dla webmasterów Google i zobacz, które strony zamieściły do Ciebie najwięcej linków „exact match” (takich, które zawierają dokładnie jedną frazę kluczową, pod którą się pozycjonujesz, np. „agencja reklamowa”). Czy wspomniany serwis zawiera wiele takich łączy do Twojej strony? Jeśli tak, zachęcam do zredukowania ich liczby lub do zupełnego ich usunięcia.

Zwróć też uwagę na „anchor text” (niebieską treść) odnośników, które prowadzą do Twojej strony. Czy jakiś „anchor text” (nie licząc nazwy firmy lub marki) stanowi więcej niż 20% wszystkich linków odsyłających do Twojej strony? Jeśli tak, bardzo prawdopodobne, że zostanie ona ukarana dla tego słowa kluczowego. Negatywne efekty mogą dotknąć nawet całą witrynę. Najlepiej będzie zmienić „anchor text”, pozbyć się nadmiernej liczby łączy lub zmniejszyć ich proporcje, za pomocą przyszłych działań związanych z SEO.

Kupujesz linki lub budujesz ich prywatne sieci (tzw. farmy linków)? Przestań natychmiast i postaraj się wyeliminować je jak najszybciej. Nawet jeśli zakupione odsyłacze nie będą działały na Twoją niekorzyść (ponieważ Google i tak wie, że nie mają żadnej wartości), Twoja strona może potencjalnie ucierpieć z tego powodu w przyszłości. Poprzez nieetyczne działania, budujesz fałszywy autorytet i kolejne linki, które przyciągniesz (np. te o wysokiej wartości) mogą z czasem liczyć się coraz mniej.

Zazwyczaj to sprzedawcy odnośników zostają ukarani, jednak kupujący i wszelkiego rodzaju spamerzy również mogą ucierpieć. Dobrym pomysłem jest usunięcie wszystkich płatnych linków, które nie zapewniają Ci nowych odwiedzin. W innym wypadku, zawsze możesz je zastąpić łączami „no-follow”. W ostatecznym rozrachunku, od wspomnianych taktyk najlepiej jednak trzymać się z daleka!

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm

Design to podstawa

UI (User interface) i UX (User experience) odgrywają coraz większą rolę:

  • Google informuje nas o tym dość wyraźnie - „Twórz strony przeznaczone dla użytkowników, nie dla wyszukiwarek”. Ignorowanie zaleceń to dobry sposób na otrzymanie kary lub utratę pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Większość witryn jest w stanie o wiele łatwiej podwoić współczynnik konwersji niż liczbę odwiedzających - wartość designu jest tutaj niezaprzeczalna.
  • Pozytywne doświadczenia ze stroną, w ostateczności doprowadzą do zwiększenia współczynnika powtórnych zakupów.
  • Kiedy zasłużysz sobie na popularność (zamiast tworzyć ją w sztuczny sposób), w konsekwencji powiększysz sprzedaż, bez konieczności poświęcania na to dużej ilości zasobów.

Dobry design przyciąga naturalne linki. Jeśli uważasz, że jest to nieprawdą, zachęcam do wejścia na kilka najpopularniejszych stron w Sieci. Nie chodzi wyłącznie o estetykę, ale również o wygląd treści publikowanych na stronie. UI i UX można również mierzyć i sprawdzić, jaki wygląd przynosi najlepsze rezultaty.

Oto kilka sposobów na lepsze wykorzystanie designu na Twojej stronie

  • Używaj responsywnego designu, tak aby strony dopasowywały się do rodzaju urządzenia, na którym są oglądane.
  • Zrozum, jak przeprowadzać testy A/B i inne metody pomiaru. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić.
  • Przeprowadź testy ruchu użytkowników na stronie za pomocą Google Analytics. Czy odwiedzający przechodzą płynnie na strony, które doprowadzają do konwersji?
  • Zwróć uwagę na psychologię konsumentów i postaraj się włączyć ją w wygląd strony.
  • Zadbaj o szybkość działania witryny. Wiele badań wykazało, że im szybsza jest strona, tym większy ruch na nią przyciągniesz.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”


Zrozum wewnętrzne pozycjonowanie strony:

Optymalizacja „on-site” to o wiele więcej, niż tylko umieszczenie słów kluczowych we właściwych miejscach:

  • Strony, które nie służą żadnemu konkretnemu celowi lub które nie spełniają swojej funkcji, mogą zostać ukarane przez algorytm Panda.
  • Strony stworzone wyłącznie pod AdSense lub inną formę reklamy również cechuje wysokie ryzyko.
  • Strony, na których zbyt często pojawia się tylko jedno słowo kluczowe lub takie, które poświęcają UX na rzecz optymalizacji, też mogą zostać ukarane.
  • Umieszczanie słowa kluczowego w tytule strony nadal jest bardzo ważne. Tytuły powinny być jednak stworzone również tak, aby zmaksymalizować wskaźnik CTR (click-through-rate) oraz zachęcać do dzielenia się treścią poprzez social media.

Postaraj się, aby strona była wolna od błędów

Błędy mogą negatywnie wpłynąć na witrynę, która z pozoru wygląda przejrzyście i jest dobrze zoptymalizowana. Zacznij od sprawdzenia błędów w Narzędziu dla webmasterów Google i zacznij je po kolei eliminować.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Oto kilka błędów, których należy unikać

  • Brak opisów produktów. Zamiast szczegółowych opisów, właściciele stron często umieszczają wyłącznie treść otrzymaną od producentów, co liczy się jako zduplikowany content.
  • Strony 404, szczególnie takie, do których prowadzi wiele linków.
  • Przekierowania inne niż 301.
  • Zbyt długie tytuły stron - postaraj się, aby nie były dłuższe niż 70 znaków.
  • Brakujące opisy meta. Zoptymalizowany opis meta jest o wiele lepszy od przypadkowego opisu, tworzonego automatycznie przez Google.
  • Słabe linkowanie wewnętrzne. Postaraj się, aby Twoje witryny były ze sobą wzajemnie powiązane.
  • Brak „robots.txt”.
  • Brak mapy strony.

Upewnij się, że Twoja strona jest wolna od błędów i zabezpiecz się na przyszłość.

Istnieje jeszcze wiele innych sposobów na uodpornienie strony na zmiany w wyszukiwarkach. Powyższe należą jednak do najważniejszych i najlepiej wykorzystać je jak najszybciej.

Najczęstsze mity SEO

Czy znasz inne sposoby na zabezpieczenie strony przed spadkami w wynikach wyszukiwania? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA