REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

pozycja w Google
pozycja w Google
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczni pozycjonerzy zabezpieczają swoje strony przed potencjalną utratą pozycji w rankingach wyszukiwarek. Zwłaszcza, że taka sytuacja jest w ostatnim czasie dość częsta. Kara nałożona przez Google to tylko jeden z powodów utraty miejsca na piedestale. Spadki są również związane z agresywnymi działaniami ze strony konkurencji lub zmianami algorytmu wyszukiwarki. Niezależnie od powodu, Twoja strona może bardzo szybko utracić znaczną część użytkowników.

W tym artykule zajmiemy się tematem utraty pozycji w rankingach z nieco innej strony. Na początku poznasz najlepsze sposoby, które pozwolą Ci utrzymać stronę na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. Następnie przejdziemy do pomysłów, które sprawią, że będziesz w stanie osiągnąć jeszcze większy sukces w przyszłości.

REKLAMA

Najlepiej przeciwdziałać, zanim zaczną się problemy

Pamiętaj, najważniejsze elementy pozwalające utrzymać wysoką pozycję w rankingach to:

  • kontrola jakości linków,
  • brak błędów związanych z linkowaniem,
  • profesjonalny design,
  • treści wysokiej jakości,
  • popularność w social media,
  • wewnętrzne pozycjonowanie strony,
  • budowanie linków zewnętrznych,
  • autorstwo Google.

Ludzie, którzy zostają ukarani przez Google, często przeżywają szok. Bez żadnego zabezpieczenia i innych opcji na przyciągnięcie nowych klientów, strona może zupełnie przestać generować przychody. Często prowadzi to do zwolnień i wielu innych kłopotów. Odbudowywanie pozycji strony jest trudne, wymaga sporo czasu i zasobów. Zachęcam więc do skorzystania z poniższych wskazówek, zanim będzie za późno.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontroluj jakość linków przychodzących

Niezależnie od tego, czy samodzielnie budujesz linki czy zlecasz to komuś innemu - przeprowadź audyt odnośników przychodzących. Spójrz na całą sytuację z nowej perspektywy i wyobraź sobie, że Twoja strona została właśnie ukarana przez Google. Czego należy się pozbyć? Co należy zmienić?

Oto kilka sugestii:

REKLAMA

Otwórz Narzędzie dla webmasterów Google i zobacz, które strony zamieściły do Ciebie najwięcej linków „exact match” (takich, które zawierają dokładnie jedną frazę kluczową, pod którą się pozycjonujesz, np. „agencja reklamowa”). Czy wspomniany serwis zawiera wiele takich łączy do Twojej strony? Jeśli tak, zachęcam do zredukowania ich liczby lub do zupełnego ich usunięcia.

Zwróć też uwagę na „anchor text” (niebieską treść) odnośników, które prowadzą do Twojej strony. Czy jakiś „anchor text” (nie licząc nazwy firmy lub marki) stanowi więcej niż 20% wszystkich linków odsyłających do Twojej strony? Jeśli tak, bardzo prawdopodobne, że zostanie ona ukarana dla tego słowa kluczowego. Negatywne efekty mogą dotknąć nawet całą witrynę. Najlepiej będzie zmienić „anchor text”, pozbyć się nadmiernej liczby łączy lub zmniejszyć ich proporcje, za pomocą przyszłych działań związanych z SEO.

Kupujesz linki lub budujesz ich prywatne sieci (tzw. farmy linków)? Przestań natychmiast i postaraj się wyeliminować je jak najszybciej. Nawet jeśli zakupione odsyłacze nie będą działały na Twoją niekorzyść (ponieważ Google i tak wie, że nie mają żadnej wartości), Twoja strona może potencjalnie ucierpieć z tego powodu w przyszłości. Poprzez nieetyczne działania, budujesz fałszywy autorytet i kolejne linki, które przyciągniesz (np. te o wysokiej wartości) mogą z czasem liczyć się coraz mniej.

Zazwyczaj to sprzedawcy odnośników zostają ukarani, jednak kupujący i wszelkiego rodzaju spamerzy również mogą ucierpieć. Dobrym pomysłem jest usunięcie wszystkich płatnych linków, które nie zapewniają Ci nowych odwiedzin. W innym wypadku, zawsze możesz je zastąpić łączami „no-follow”. W ostatecznym rozrachunku, od wspomnianych taktyk najlepiej jednak trzymać się z daleka!

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm

Design to podstawa

UI (User interface) i UX (User experience) odgrywają coraz większą rolę:

  • Google informuje nas o tym dość wyraźnie - „Twórz strony przeznaczone dla użytkowników, nie dla wyszukiwarek”. Ignorowanie zaleceń to dobry sposób na otrzymanie kary lub utratę pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Większość witryn jest w stanie o wiele łatwiej podwoić współczynnik konwersji niż liczbę odwiedzających - wartość designu jest tutaj niezaprzeczalna.
  • Pozytywne doświadczenia ze stroną, w ostateczności doprowadzą do zwiększenia współczynnika powtórnych zakupów.
  • Kiedy zasłużysz sobie na popularność (zamiast tworzyć ją w sztuczny sposób), w konsekwencji powiększysz sprzedaż, bez konieczności poświęcania na to dużej ilości zasobów.

Dobry design przyciąga naturalne linki. Jeśli uważasz, że jest to nieprawdą, zachęcam do wejścia na kilka najpopularniejszych stron w Sieci. Nie chodzi wyłącznie o estetykę, ale również o wygląd treści publikowanych na stronie. UI i UX można również mierzyć i sprawdzić, jaki wygląd przynosi najlepsze rezultaty.

Oto kilka sposobów na lepsze wykorzystanie designu na Twojej stronie

  • Używaj responsywnego designu, tak aby strony dopasowywały się do rodzaju urządzenia, na którym są oglądane.
  • Zrozum, jak przeprowadzać testy A/B i inne metody pomiaru. Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić.
  • Przeprowadź testy ruchu użytkowników na stronie za pomocą Google Analytics. Czy odwiedzający przechodzą płynnie na strony, które doprowadzają do konwersji?
  • Zwróć uwagę na psychologię konsumentów i postaraj się włączyć ją w wygląd strony.
  • Zadbaj o szybkość działania witryny. Wiele badań wykazało, że im szybsza jest strona, tym większy ruch na nią przyciągniesz.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”


Zrozum wewnętrzne pozycjonowanie strony:

Optymalizacja „on-site” to o wiele więcej, niż tylko umieszczenie słów kluczowych we właściwych miejscach:

  • Strony, które nie służą żadnemu konkretnemu celowi lub które nie spełniają swojej funkcji, mogą zostać ukarane przez algorytm Panda.
  • Strony stworzone wyłącznie pod AdSense lub inną formę reklamy również cechuje wysokie ryzyko.
  • Strony, na których zbyt często pojawia się tylko jedno słowo kluczowe lub takie, które poświęcają UX na rzecz optymalizacji, też mogą zostać ukarane.
  • Umieszczanie słowa kluczowego w tytule strony nadal jest bardzo ważne. Tytuły powinny być jednak stworzone również tak, aby zmaksymalizować wskaźnik CTR (click-through-rate) oraz zachęcać do dzielenia się treścią poprzez social media.

Postaraj się, aby strona była wolna od błędów

Błędy mogą negatywnie wpłynąć na witrynę, która z pozoru wygląda przejrzyście i jest dobrze zoptymalizowana. Zacznij od sprawdzenia błędów w Narzędziu dla webmasterów Google i zacznij je po kolei eliminować.

Jak stworzyć bezpieczne hasło?

Oto kilka błędów, których należy unikać

  • Brak opisów produktów. Zamiast szczegółowych opisów, właściciele stron często umieszczają wyłącznie treść otrzymaną od producentów, co liczy się jako zduplikowany content.
  • Strony 404, szczególnie takie, do których prowadzi wiele linków.
  • Przekierowania inne niż 301.
  • Zbyt długie tytuły stron - postaraj się, aby nie były dłuższe niż 70 znaków.
  • Brakujące opisy meta. Zoptymalizowany opis meta jest o wiele lepszy od przypadkowego opisu, tworzonego automatycznie przez Google.
  • Słabe linkowanie wewnętrzne. Postaraj się, aby Twoje witryny były ze sobą wzajemnie powiązane.
  • Brak „robots.txt”.
  • Brak mapy strony.

Upewnij się, że Twoja strona jest wolna od błędów i zabezpiecz się na przyszłość.

Istnieje jeszcze wiele innych sposobów na uodpornienie strony na zmiany w wyszukiwarkach. Powyższe należą jednak do najważniejszych i najlepiej wykorzystać je jak najszybciej.

Najczęstsze mity SEO

Czy znasz inne sposoby na zabezpieczenie strony przed spadkami w wynikach wyszukiwania? Zachęcam do komentowania.

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

REKLAMA

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

REKLAMA

Połowa konsumentów deklaruje, że wybierze firmę wspierającą odpowiedzialny rozwój zamiast tej, która nie podejmuje takich działań

Inwestowanie ESG (Environmental, Social, Governance), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu może być odpowiedzią na pościg za wynikami. Celem działalności firm powinno być dziś nie tylko osiąganie dobrych wyników finansowych, widocznych w raportach kwartalnych, ale także budowanie otoczenia społecznego, ochrona środowiska czy wspieranie ważnych inicjatyw. To istotne dla wielu inwestorów instytucjonalnych, jak również detalicznych, którzy wybierają inwestycje online mające na uwadze środowisko i otoczenie społeczne.

Co robią małe firmy gdy kontrahent nie płaci. Zaległe płatności sięgnęły już 10 miliardów złotych

Ponad połowa firm wysyła wezwania do zapłaty, 47 proc. negocjuje z dłużnikiem, a co 5. zleca odzyskanie należności kancelarii prawnej – tak najczęściej postępują małe i średnie przedsiębiorstwa, kiedy kontrahent im nie płaci.

REKLAMA