REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawić, by czytelnicy wracali po więcej? - budowanie wartościowego bloga

Subskrybuj nas na Youtube
budowanie bloga
budowanie bloga

REKLAMA

REKLAMA

Blogerzy często mają obsesję na punkcie liczb. Praktycznie codziennie sprawdzamy statystki stron, aby dowiedzieć się, ile nowych odwiedzin udało nam się uzyskać. Zbyt często rozpaczamy nad utratą kilku fanów na Twitterze czy Facebooku. Niestety, większość blogerów koncentruje się na niewłaściwych statystykach. Posiadanie bloga z dużą ilością odwiedzin to wartościowe aktywa, jednak najważniejsze jest to, jaki odsetek użytkowników regularnie powraca na Twoją stronę.

W Sieci można znaleźć wiele rad na temat tego, jak zoptymalizować blog, zwiększyć szybkość strony lub zdobyć popularność w mediach społecznościowych. Większość z tych pomysłów jest bardzo wartościowa, lecz jeśli użytkownik wejdzie na Twoją stronę, zostanie na niej przez trzy minuty i odejdzie na zawsze, prawdopodobnie nie przyniesie Ci to zbyt wiele pożytku.

REKLAMA

W rzeczywistości, powinniśmy się koncentrować na zachęcaniu czytelników do jak najczęstszego powrotu na blog i zbudowaniu bazy lojalnych subskrybentów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego powracający użytkownicy są bardziej wartościowi?

REKLAMA

Blogowanie w pewnym sensie można porównać do biznesu – aby odnieść sukces, potrzebujesz odpowiedniej liczby klientów (czytelników). Praktycznie w każdej branży, sprzedaż obecnym klientom jest znaczenie łatwiejsza od eksploracji nowych rynków i stanowi klucz do długoterminowego sukcesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższy wskaźnik powrotów oznacza, że nie musisz już spędzać tak dużo czasu na przekonywaniu nowych klientów do Twojej oferty. Jednocześnie zaczynasz się koncentrować na zapewnieniu jak największej wartości obecnym użytkownikom. Wiesz, że doprowadzi to do rekomendacji Twojej oferty i kolejnych lukratywnych transakcji.

Regularni czytelnicy nie wymagają zachęcania do kliknięcia na najnowszy artykuł opublikowany na blogu. Wręcz przeciwnie, często nie mogą się doczekać nowych treści, ceniąc Twoją opinię i ekspertyzę. Innymi słowy – subskrybenci są najważniejszym aktywem każdego bloga.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

Jak zachęcić do subskrybowania i ponownych wizyt na blogu

Stworzenie bloga, na który ludzie zechcą powrócić, zawsze sprowadza się do tworzenia znakomitej jakości treści. Jeśli nie kreujesz contentu, który jest pomocny i łatwy do przeczytania, najwyższy czas, aby przemyśleć stosowaną strategię.

Zakładając, że potrafisz pisać atrakcyjne teksty, możesz wykorzystać kilka sposobów na zachęcenie czytelników do częstszych powrotów na blog. Spójrzmy prawdzie w oczy – większość ludzi jest dość leniwa. Właśnie dlatego należy zapewnić im jak najłatwiejszy dostęp do nowych treści umieszczanych na blogu.

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Aby zwiększyć odsetek powracających czytelników, możesz wykorzystać poniższe pomysły:

1. Czytniki RSS – nadal na topie

RSS przeżywa aktualnie prawdziwy renesans. Po tym, jak Czytnik Google został wyłączony, najpopularniejszy alternatywny program do obsługi RSS, Feedly zyskał kolejne 3 miliony użytkowników. Jeśli kanał RSS na Twojej stronie jest nieaktywny lub mało widoczny, zmuszasz czytelników do bezpośrednich powrotów na stronę. Niestety dla niektórych jest to zbyt duży wysiłek.

2. Formularz zapisu e-mail

REKLAMA

Generalnie, subskrybenci e-mail są warci znacznie więcej od subskrybentów RSS, ponieważ istnieje znacznie wyższe prawdopodobieństwo, że przeczytają nowo publikowane treści. Ludzie często używają czytników RSS dość nieregularnie, głównie dla rozrywki i często omijają nowe artykuły, jeśli akurat brakuje im czasu. E-maile mają wyższą postrzeganą wartość i istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostaną otwarte i przeczytane.

E-mail jest również bardziej personalny od wpisu na blogu i umożliwia dopasowanie wiadomości do poszczególnych czytelników. Dzięki temu możesz nawiązać bliższą relację z użytkownikami i poprawić współczynniki konwersji na stronie.

3. Media społecznościowe - przyszłość należy do social

Po zamknięciu Czytnika Google, wielu użytkowników zaczęło szukać alternatywnych sposobów na otrzymywanie informacji z ulubionych stron. Niektórzy z nich zupełnie przestali korzystać z czytników RSS. Publikowanie linków do bloga na Facebooku, Twitterze i Google+ zapewnia użytkownikom łatwy sposób utrzymywania kontaktu z Twoją stroną, zwiększa zaangażowanie i zachęca do interakcji.

Prowadzenie kont w mediach społecznościowych i umożliwianie użytkownikom dzielenia się nowymi wpisami na blogu, można zaliczyć do najlepszych sposobów na szybkie zwiększenie liczby fanów. Jeśli ktoś polubi Twoją stronę na Facebooku, działa to jak swego rodzaju rekomendacja, którą zobaczą kolejni potencjalni czytelnicy.

Jeśli posiadasz stronę internetową, która wymaga założenia konta i zalogowania się, media społecznościowe również mogą Ci pomóc w znacznym zwiększeniu liczby użytkowników. Logowanie za pomocą Facebooka, Google+ i Twittera jest aktualnie najpopularniejszą formą zapisu w Sieci.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?


4. Nowe technologie - trzymaj rękę na pulsie

Technologie internetowe zmieniają się tak szybko, że trudno jest przewidzieć, co będzie kolejnym hitem i przyciągnie nowe rzesze fanów. Często dobrze jest poeksperymentować z nowymi metodami subskrypcji, w szczególności, jeśli ułatwiają one życie Twoich czytelników.

Jedną z takich opcji jest SpecificFeeds (http://www.specificfeeds.com/), który umożliwia dopasowanie czytnika RSS do indywidualnych potrzeb, poprzez dostarczanie użytkownikom tylko tych treści, które mogą ich zainteresować (w przeciwieństwie do tradycyjnego czytnika, który wyświetla wszystkie nowe treści pojawiające się na danej stronie).

Wraz z rozwojem technologii mobilnych, warto również zadbać o odpowiednią prezentację treści. Wszystkie artykuły, wpisy na mediach społecznościowych i e-maile powinny być dopasowane do najpopularniejszych rodzajów urządzeń mobilnych. Media mobilne to prawdziwa przyszłość Internetu, jednak większość stron nie jest aktualnie przygotowana na nadchodzącą rewolucję.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

5. Plusy i minusy formularzy pop-up

Pop-upy wyszły z mody na początku XXI wieku, lecz aktualnie powracają ze zdwojoną siłą. Nowe technologie sprawiły, że są one lepiej dopasowane do potrzeb użytkowników. Wiele badań udowodniło, że w znacznym stopniu poprawiają wskaźniki konwersji na stronie.

Pop-upy to nadal dość kontrowersyjny temat. Niektórzy uważają, że zawsze warto ich użyć, aby zapewnić większą liczbę subskrybentów e-mail. Inni uważają, że powinny być na zawsze usunięte z listy taktyk marketingowych.

Niestety, pop-upy są dość inwazyjne, mogą zniechęcić niektórych odbiorców i wywołać efekt odmienny do oczekiwanego. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dostosowanie pop-upów i tym samym zmniejszenie poziomu irytacji czytelników.

Pierwszy z nich to wyskakiwanie pop-upu tylko podczas pierwszej wizyty czytelnika na Twojej stronie. Kolejny pomysł polega na wyświetleniu pop-upu tylko wtedy, gdy ktoś przeczytał cały artykuł i przeniósł się na sam koniec danej strony.

E-sklepy podbijają polski rynek

Zwiększanie liczby subskrybentów to klucz do sukcesu każdego bloga

Oprócz koncentracji na zwiększeniu ruchu, postaraj się również zachęcić okazjonalnych czytelników do częstszych powrotów na Twoją stronę. Jeśli uda Ci się pozyskać chociaż 1000 zaangażowanych czytelników, możesz powiedzieć, że blog osiągnął sukces.

W Sieci można znaleźć wiele historii sukcesu i blogerów zapewniających, że udało im się zwiększyć dzienną liczbę nowych subskrybentów o kilkadziesiąt lub nawet kilkaset procent.

Zapewnienie popularności bloga wymaga sporo czasu i zaangażowania. Jeśli jednak jesteś w stanie podjąć regularne działania, z czasem, z pewnością przyciągniesz rzesze lojalnych fanów.

Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Podsumowując:

  • Publikuj dobrej jakości treści i bezpośrednio zwracaj się do czytelników.
  • Udostępnij widoczny link do kanału RSS.
  • Umieść na stronie widoczny formularz zapisu na newsletter.
  • Dodaj do bloga przyciski umożliwiające dzielenie się treściami za pomocą mediów społecznościowych.
  • Miej na uwadze nowe technologie i sposoby udostępniania contentu.
  • Weź pod uwagę zastosowanie pop-upów.

Czy znasz inne pomysły na zwiększenie zaangażowania wśród czytelników bloga? Zapraszamy do komentowania!

Autor: http://www.grupa-tense.pl/.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA