REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawić, by czytelnicy wracali po więcej? - budowanie wartościowego bloga

budowanie bloga
budowanie bloga

REKLAMA

REKLAMA

Blogerzy często mają obsesję na punkcie liczb. Praktycznie codziennie sprawdzamy statystki stron, aby dowiedzieć się, ile nowych odwiedzin udało nam się uzyskać. Zbyt często rozpaczamy nad utratą kilku fanów na Twitterze czy Facebooku. Niestety, większość blogerów koncentruje się na niewłaściwych statystykach. Posiadanie bloga z dużą ilością odwiedzin to wartościowe aktywa, jednak najważniejsze jest to, jaki odsetek użytkowników regularnie powraca na Twoją stronę.

W Sieci można znaleźć wiele rad na temat tego, jak zoptymalizować blog, zwiększyć szybkość strony lub zdobyć popularność w mediach społecznościowych. Większość z tych pomysłów jest bardzo wartościowa, lecz jeśli użytkownik wejdzie na Twoją stronę, zostanie na niej przez trzy minuty i odejdzie na zawsze, prawdopodobnie nie przyniesie Ci to zbyt wiele pożytku.

REKLAMA

REKLAMA

W rzeczywistości, powinniśmy się koncentrować na zachęcaniu czytelników do jak najczęstszego powrotu na blog i zbudowaniu bazy lojalnych subskrybentów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego powracający użytkownicy są bardziej wartościowi?

REKLAMA

Blogowanie w pewnym sensie można porównać do biznesu – aby odnieść sukces, potrzebujesz odpowiedniej liczby klientów (czytelników). Praktycznie w każdej branży, sprzedaż obecnym klientom jest znaczenie łatwiejsza od eksploracji nowych rynków i stanowi klucz do długoterminowego sukcesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższy wskaźnik powrotów oznacza, że nie musisz już spędzać tak dużo czasu na przekonywaniu nowych klientów do Twojej oferty. Jednocześnie zaczynasz się koncentrować na zapewnieniu jak największej wartości obecnym użytkownikom. Wiesz, że doprowadzi to do rekomendacji Twojej oferty i kolejnych lukratywnych transakcji.

Regularni czytelnicy nie wymagają zachęcania do kliknięcia na najnowszy artykuł opublikowany na blogu. Wręcz przeciwnie, często nie mogą się doczekać nowych treści, ceniąc Twoją opinię i ekspertyzę. Innymi słowy – subskrybenci są najważniejszym aktywem każdego bloga.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

Jak zachęcić do subskrybowania i ponownych wizyt na blogu

Stworzenie bloga, na który ludzie zechcą powrócić, zawsze sprowadza się do tworzenia znakomitej jakości treści. Jeśli nie kreujesz contentu, który jest pomocny i łatwy do przeczytania, najwyższy czas, aby przemyśleć stosowaną strategię.

Zakładając, że potrafisz pisać atrakcyjne teksty, możesz wykorzystać kilka sposobów na zachęcenie czytelników do częstszych powrotów na blog. Spójrzmy prawdzie w oczy – większość ludzi jest dość leniwa. Właśnie dlatego należy zapewnić im jak najłatwiejszy dostęp do nowych treści umieszczanych na blogu.

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Aby zwiększyć odsetek powracających czytelników, możesz wykorzystać poniższe pomysły:

1. Czytniki RSS – nadal na topie

RSS przeżywa aktualnie prawdziwy renesans. Po tym, jak Czytnik Google został wyłączony, najpopularniejszy alternatywny program do obsługi RSS, Feedly zyskał kolejne 3 miliony użytkowników. Jeśli kanał RSS na Twojej stronie jest nieaktywny lub mało widoczny, zmuszasz czytelników do bezpośrednich powrotów na stronę. Niestety dla niektórych jest to zbyt duży wysiłek.

2. Formularz zapisu e-mail

Generalnie, subskrybenci e-mail są warci znacznie więcej od subskrybentów RSS, ponieważ istnieje znacznie wyższe prawdopodobieństwo, że przeczytają nowo publikowane treści. Ludzie często używają czytników RSS dość nieregularnie, głównie dla rozrywki i często omijają nowe artykuły, jeśli akurat brakuje im czasu. E-maile mają wyższą postrzeganą wartość i istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostaną otwarte i przeczytane.

E-mail jest również bardziej personalny od wpisu na blogu i umożliwia dopasowanie wiadomości do poszczególnych czytelników. Dzięki temu możesz nawiązać bliższą relację z użytkownikami i poprawić współczynniki konwersji na stronie.

3. Media społecznościowe - przyszłość należy do social

Po zamknięciu Czytnika Google, wielu użytkowników zaczęło szukać alternatywnych sposobów na otrzymywanie informacji z ulubionych stron. Niektórzy z nich zupełnie przestali korzystać z czytników RSS. Publikowanie linków do bloga na Facebooku, Twitterze i Google+ zapewnia użytkownikom łatwy sposób utrzymywania kontaktu z Twoją stroną, zwiększa zaangażowanie i zachęca do interakcji.

Prowadzenie kont w mediach społecznościowych i umożliwianie użytkownikom dzielenia się nowymi wpisami na blogu, można zaliczyć do najlepszych sposobów na szybkie zwiększenie liczby fanów. Jeśli ktoś polubi Twoją stronę na Facebooku, działa to jak swego rodzaju rekomendacja, którą zobaczą kolejni potencjalni czytelnicy.

Jeśli posiadasz stronę internetową, która wymaga założenia konta i zalogowania się, media społecznościowe również mogą Ci pomóc w znacznym zwiększeniu liczby użytkowników. Logowanie za pomocą Facebooka, Google+ i Twittera jest aktualnie najpopularniejszą formą zapisu w Sieci.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?


4. Nowe technologie - trzymaj rękę na pulsie

Technologie internetowe zmieniają się tak szybko, że trudno jest przewidzieć, co będzie kolejnym hitem i przyciągnie nowe rzesze fanów. Często dobrze jest poeksperymentować z nowymi metodami subskrypcji, w szczególności, jeśli ułatwiają one życie Twoich czytelników.

Jedną z takich opcji jest SpecificFeeds (http://www.specificfeeds.com/), który umożliwia dopasowanie czytnika RSS do indywidualnych potrzeb, poprzez dostarczanie użytkownikom tylko tych treści, które mogą ich zainteresować (w przeciwieństwie do tradycyjnego czytnika, który wyświetla wszystkie nowe treści pojawiające się na danej stronie).

Wraz z rozwojem technologii mobilnych, warto również zadbać o odpowiednią prezentację treści. Wszystkie artykuły, wpisy na mediach społecznościowych i e-maile powinny być dopasowane do najpopularniejszych rodzajów urządzeń mobilnych. Media mobilne to prawdziwa przyszłość Internetu, jednak większość stron nie jest aktualnie przygotowana na nadchodzącą rewolucję.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

5. Plusy i minusy formularzy pop-up

Pop-upy wyszły z mody na początku XXI wieku, lecz aktualnie powracają ze zdwojoną siłą. Nowe technologie sprawiły, że są one lepiej dopasowane do potrzeb użytkowników. Wiele badań udowodniło, że w znacznym stopniu poprawiają wskaźniki konwersji na stronie.

Pop-upy to nadal dość kontrowersyjny temat. Niektórzy uważają, że zawsze warto ich użyć, aby zapewnić większą liczbę subskrybentów e-mail. Inni uważają, że powinny być na zawsze usunięte z listy taktyk marketingowych.

Niestety, pop-upy są dość inwazyjne, mogą zniechęcić niektórych odbiorców i wywołać efekt odmienny do oczekiwanego. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dostosowanie pop-upów i tym samym zmniejszenie poziomu irytacji czytelników.

Pierwszy z nich to wyskakiwanie pop-upu tylko podczas pierwszej wizyty czytelnika na Twojej stronie. Kolejny pomysł polega na wyświetleniu pop-upu tylko wtedy, gdy ktoś przeczytał cały artykuł i przeniósł się na sam koniec danej strony.

E-sklepy podbijają polski rynek

Zwiększanie liczby subskrybentów to klucz do sukcesu każdego bloga

Oprócz koncentracji na zwiększeniu ruchu, postaraj się również zachęcić okazjonalnych czytelników do częstszych powrotów na Twoją stronę. Jeśli uda Ci się pozyskać chociaż 1000 zaangażowanych czytelników, możesz powiedzieć, że blog osiągnął sukces.

W Sieci można znaleźć wiele historii sukcesu i blogerów zapewniających, że udało im się zwiększyć dzienną liczbę nowych subskrybentów o kilkadziesiąt lub nawet kilkaset procent.

Zapewnienie popularności bloga wymaga sporo czasu i zaangażowania. Jeśli jednak jesteś w stanie podjąć regularne działania, z czasem, z pewnością przyciągniesz rzesze lojalnych fanów.

Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Podsumowując:

  • Publikuj dobrej jakości treści i bezpośrednio zwracaj się do czytelników.
  • Udostępnij widoczny link do kanału RSS.
  • Umieść na stronie widoczny formularz zapisu na newsletter.
  • Dodaj do bloga przyciski umożliwiające dzielenie się treściami za pomocą mediów społecznościowych.
  • Miej na uwadze nowe technologie i sposoby udostępniania contentu.
  • Weź pod uwagę zastosowanie pop-upów.

Czy znasz inne pomysły na zwiększenie zaangażowania wśród czytelników bloga? Zapraszamy do komentowania!

Autor: http://www.grupa-tense.pl/.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA