REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak sprawić, by czytelnicy wracali po więcej? - budowanie wartościowego bloga

budowanie bloga
budowanie bloga

REKLAMA

REKLAMA

Blogerzy często mają obsesję na punkcie liczb. Praktycznie codziennie sprawdzamy statystki stron, aby dowiedzieć się, ile nowych odwiedzin udało nam się uzyskać. Zbyt często rozpaczamy nad utratą kilku fanów na Twitterze czy Facebooku. Niestety, większość blogerów koncentruje się na niewłaściwych statystykach. Posiadanie bloga z dużą ilością odwiedzin to wartościowe aktywa, jednak najważniejsze jest to, jaki odsetek użytkowników regularnie powraca na Twoją stronę.

W Sieci można znaleźć wiele rad na temat tego, jak zoptymalizować blog, zwiększyć szybkość strony lub zdobyć popularność w mediach społecznościowych. Większość z tych pomysłów jest bardzo wartościowa, lecz jeśli użytkownik wejdzie na Twoją stronę, zostanie na niej przez trzy minuty i odejdzie na zawsze, prawdopodobnie nie przyniesie Ci to zbyt wiele pożytku.

REKLAMA

W rzeczywistości, powinniśmy się koncentrować na zachęcaniu czytelników do jak najczęstszego powrotu na blog i zbudowaniu bazy lojalnych subskrybentów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego powracający użytkownicy są bardziej wartościowi?

REKLAMA

Blogowanie w pewnym sensie można porównać do biznesu – aby odnieść sukces, potrzebujesz odpowiedniej liczby klientów (czytelników). Praktycznie w każdej branży, sprzedaż obecnym klientom jest znaczenie łatwiejsza od eksploracji nowych rynków i stanowi klucz do długoterminowego sukcesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższy wskaźnik powrotów oznacza, że nie musisz już spędzać tak dużo czasu na przekonywaniu nowych klientów do Twojej oferty. Jednocześnie zaczynasz się koncentrować na zapewnieniu jak największej wartości obecnym użytkownikom. Wiesz, że doprowadzi to do rekomendacji Twojej oferty i kolejnych lukratywnych transakcji.

Regularni czytelnicy nie wymagają zachęcania do kliknięcia na najnowszy artykuł opublikowany na blogu. Wręcz przeciwnie, często nie mogą się doczekać nowych treści, ceniąc Twoją opinię i ekspertyzę. Innymi słowy – subskrybenci są najważniejszym aktywem każdego bloga.

Jak napisać regulamin sklepu internetowego?

Jak zachęcić do subskrybowania i ponownych wizyt na blogu

Stworzenie bloga, na który ludzie zechcą powrócić, zawsze sprowadza się do tworzenia znakomitej jakości treści. Jeśli nie kreujesz contentu, który jest pomocny i łatwy do przeczytania, najwyższy czas, aby przemyśleć stosowaną strategię.

Zakładając, że potrafisz pisać atrakcyjne teksty, możesz wykorzystać kilka sposobów na zachęcenie czytelników do częstszych powrotów na blog. Spójrzmy prawdzie w oczy – większość ludzi jest dość leniwa. Właśnie dlatego należy zapewnić im jak najłatwiejszy dostęp do nowych treści umieszczanych na blogu.

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Aby zwiększyć odsetek powracających czytelników, możesz wykorzystać poniższe pomysły:

1. Czytniki RSS – nadal na topie

RSS przeżywa aktualnie prawdziwy renesans. Po tym, jak Czytnik Google został wyłączony, najpopularniejszy alternatywny program do obsługi RSS, Feedly zyskał kolejne 3 miliony użytkowników. Jeśli kanał RSS na Twojej stronie jest nieaktywny lub mało widoczny, zmuszasz czytelników do bezpośrednich powrotów na stronę. Niestety dla niektórych jest to zbyt duży wysiłek.

2. Formularz zapisu e-mail

REKLAMA

Generalnie, subskrybenci e-mail są warci znacznie więcej od subskrybentów RSS, ponieważ istnieje znacznie wyższe prawdopodobieństwo, że przeczytają nowo publikowane treści. Ludzie często używają czytników RSS dość nieregularnie, głównie dla rozrywki i często omijają nowe artykuły, jeśli akurat brakuje im czasu. E-maile mają wyższą postrzeganą wartość i istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostaną otwarte i przeczytane.

E-mail jest również bardziej personalny od wpisu na blogu i umożliwia dopasowanie wiadomości do poszczególnych czytelników. Dzięki temu możesz nawiązać bliższą relację z użytkownikami i poprawić współczynniki konwersji na stronie.

3. Media społecznościowe - przyszłość należy do social

Po zamknięciu Czytnika Google, wielu użytkowników zaczęło szukać alternatywnych sposobów na otrzymywanie informacji z ulubionych stron. Niektórzy z nich zupełnie przestali korzystać z czytników RSS. Publikowanie linków do bloga na Facebooku, Twitterze i Google+ zapewnia użytkownikom łatwy sposób utrzymywania kontaktu z Twoją stroną, zwiększa zaangażowanie i zachęca do interakcji.

Prowadzenie kont w mediach społecznościowych i umożliwianie użytkownikom dzielenia się nowymi wpisami na blogu, można zaliczyć do najlepszych sposobów na szybkie zwiększenie liczby fanów. Jeśli ktoś polubi Twoją stronę na Facebooku, działa to jak swego rodzaju rekomendacja, którą zobaczą kolejni potencjalni czytelnicy.

Jeśli posiadasz stronę internetową, która wymaga założenia konta i zalogowania się, media społecznościowe również mogą Ci pomóc w znacznym zwiększeniu liczby użytkowników. Logowanie za pomocą Facebooka, Google+ i Twittera jest aktualnie najpopularniejszą formą zapisu w Sieci.

Czy warto zarejestrować domenę podobną do Twojej konkurencji?


4. Nowe technologie - trzymaj rękę na pulsie

Technologie internetowe zmieniają się tak szybko, że trudno jest przewidzieć, co będzie kolejnym hitem i przyciągnie nowe rzesze fanów. Często dobrze jest poeksperymentować z nowymi metodami subskrypcji, w szczególności, jeśli ułatwiają one życie Twoich czytelników.

Jedną z takich opcji jest SpecificFeeds (http://www.specificfeeds.com/), który umożliwia dopasowanie czytnika RSS do indywidualnych potrzeb, poprzez dostarczanie użytkownikom tylko tych treści, które mogą ich zainteresować (w przeciwieństwie do tradycyjnego czytnika, który wyświetla wszystkie nowe treści pojawiające się na danej stronie).

Wraz z rozwojem technologii mobilnych, warto również zadbać o odpowiednią prezentację treści. Wszystkie artykuły, wpisy na mediach społecznościowych i e-maile powinny być dopasowane do najpopularniejszych rodzajów urządzeń mobilnych. Media mobilne to prawdziwa przyszłość Internetu, jednak większość stron nie jest aktualnie przygotowana na nadchodzącą rewolucję.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

5. Plusy i minusy formularzy pop-up

Pop-upy wyszły z mody na początku XXI wieku, lecz aktualnie powracają ze zdwojoną siłą. Nowe technologie sprawiły, że są one lepiej dopasowane do potrzeb użytkowników. Wiele badań udowodniło, że w znacznym stopniu poprawiają wskaźniki konwersji na stronie.

Pop-upy to nadal dość kontrowersyjny temat. Niektórzy uważają, że zawsze warto ich użyć, aby zapewnić większą liczbę subskrybentów e-mail. Inni uważają, że powinny być na zawsze usunięte z listy taktyk marketingowych.

Niestety, pop-upy są dość inwazyjne, mogą zniechęcić niektórych odbiorców i wywołać efekt odmienny do oczekiwanego. Na szczęście istnieje wiele sposobów na dostosowanie pop-upów i tym samym zmniejszenie poziomu irytacji czytelników.

Pierwszy z nich to wyskakiwanie pop-upu tylko podczas pierwszej wizyty czytelnika na Twojej stronie. Kolejny pomysł polega na wyświetleniu pop-upu tylko wtedy, gdy ktoś przeczytał cały artykuł i przeniósł się na sam koniec danej strony.

E-sklepy podbijają polski rynek

Zwiększanie liczby subskrybentów to klucz do sukcesu każdego bloga

Oprócz koncentracji na zwiększeniu ruchu, postaraj się również zachęcić okazjonalnych czytelników do częstszych powrotów na Twoją stronę. Jeśli uda Ci się pozyskać chociaż 1000 zaangażowanych czytelników, możesz powiedzieć, że blog osiągnął sukces.

W Sieci można znaleźć wiele historii sukcesu i blogerów zapewniających, że udało im się zwiększyć dzienną liczbę nowych subskrybentów o kilkadziesiąt lub nawet kilkaset procent.

Zapewnienie popularności bloga wymaga sporo czasu i zaangażowania. Jeśli jednak jesteś w stanie podjąć regularne działania, z czasem, z pewnością przyciągniesz rzesze lojalnych fanów.

Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Podsumowując:

  • Publikuj dobrej jakości treści i bezpośrednio zwracaj się do czytelników.
  • Udostępnij widoczny link do kanału RSS.
  • Umieść na stronie widoczny formularz zapisu na newsletter.
  • Dodaj do bloga przyciski umożliwiające dzielenie się treściami za pomocą mediów społecznościowych.
  • Miej na uwadze nowe technologie i sposoby udostępniania contentu.
  • Weź pod uwagę zastosowanie pop-upów.

Czy znasz inne pomysły na zwiększenie zaangażowania wśród czytelników bloga? Zapraszamy do komentowania!

Autor: http://www.grupa-tense.pl/.

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Cyberzagrożenia w 2024: pięć prognoz na następny rok

    Czy sztuczna inteligencja to większe zagrożenie cyberatakami? Czego powinny obawiać się firmy w nadchodzącym roku? Oto pięć prognoz dotyczących zagrożeń w sektorze cyberbezpieczeństwa na rok 2024 z firmy Nestkope.

    Współpraca na styku biznesu i nauki to nieocenione korzyści także dla firm

    Współpraca praktyków biznesu z instytucjami naukowymi wielu z nas kojarzy się głównie z działalnością społeczną. Korzyści dla uczelni i ich studentów są bowiem dość oczywiste. Mowa m.in. o dostępie do najnowszej wiedzy praktycznej i możliwości warsztatowego pogłębiania umiejętności uczniów, co pośrednio buduje także prestiż szkoły wyższej. A co z takiej współpracy może wynieść biznes? Wbrew pozorom to nie tylko poczucie dobrze wypełnionej misji, ale też korzyści ekonomiczne i wizerunkowe.

    Kto zakłada firmę by spełnić swoje marzenia a kto przechodzi na swoje, by skorzystać z okazji

    Daleko za sobą mamy już etap szybkiego przyrostu firm wskutek wymuszania przez dotychczasowych pracodawców przejścia na samozatrudnienie. Teraz rynek młodych firm znormalniał i niewiele różni się od innych, w krajach o ustabilizowanej od dekad gospodarce.

    Przedsiębiorcy z listą oczekiwań do nowego rządu. Na co liczą najbardziej?

    Lista oczekiwań przedsiębiorców wobec nowego rządu jest całkiem długa, a otwierają ją: odblokowanie środków z KPO, przywrócenie dialogu społecznego i stabilności wprowadzania zmian w przepisach czy powrót do poprzedniego sposobu rozliczania składki zdrowotnej.

    REKLAMA

    1000 zł na całe świąteczne zakupy? Taka kwota wystarczy połowie Polaków

    Ponad połowa badanych Polaków planuje przeznaczyć na wszystkie świąteczne (chodzi oczywiście o Święta Bożego Narodzenia) zakupy do 1000 zł - wynika z badania opublikowanego 6 grudnia 2023 r. przez Mastercard. Dodano, że ok. 46 proc. odkłada na ten cel z dużym wyprzedzeniem.

    Prawdziwa szynka, wędlina, kiełbasa, wędzonka – z czego powinny być zrobione? Określi rozporządzenie

    Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi przygotował 5 grudnia 2023 r. projekt rozporządzenia, które ma na celu wprowadzenie zasad stosowania określeń "szynka" „wędlina”, „wędzonka”, „kiełbasa” przy znakowaniu produktów żywnościowych. Po wejściu w życie tych przepisów będzie jasne jakie produkty będą mogły być oznaczane na opakowaniach tymi określeniami. Projekt ten spotkał się ze sprzeciwem polskich producentów żywności roślinnej.

    Do 200 tys. euro i szansa rozwoju w USA. 10-12 polskich startupów zostanie wybranych w I kwartale 2024 roku

    Maverick Nation wyselekcjonuje technologiczne startupy z Polski i umożliwi im rozwój w Stanach Zjednoczonych. Na początku II kwartału 2024 roku swoich sił w USA spróbuje od 10 do 12 polskich startupów, które na ten cel otrzymają do 200 tys. euro i niespotykane dotąd wsparcie biznesowe. To pierwszy polski, całkowicie prywatny projekt tego typu, utworzony bez wsparcia publicznego ze strony Polskiego Funduszu Rozwoju czy Europejskiego Funduszu Innowacji, co jest ewenementem w inicjatywach tego typu.

    Co dostaniemy zamiast podwyżki w 2024 roku? Firmy szukają oszczędności. Ale pracownicy mogą na tym zyskać!

    Widmo wysokich kosztów firmowych skłania pracodawców do szukania rozwiązań, które pozwolą optymalizować wydatki. Jednym z nich jest wdrożenie strategii pozapłacowej bazującej na benefitach żywieniowych, która zapewnia oszczędności zarówno firmie, jak i zatrudnionym. Aby przyciągnąć i zatrzymać talenty, firmy coraz częściej już na etapie rekrutacji informują o wartości finansowej benefitów, ponieważ kandydaci nie mają świadomości, z czego składa się całkowity pakiet wynagrodzeń. 

    REKLAMA

    Branża transportowa najdłużej czeka na pieniądze od kontrahentów

    Branża TSL jest najszybciej rozwijającym się sektorem gospodarki. Najważniejszą składową tego sukcesu jest transport, który w ciągu ostatnich 10 lat zwiększył zatrudnienie o blisko ćwierć miliona osób (najnowszy raport „Transport drogowy w Polsce 2023”). Skąd zatem biorą się finansowe wyzwania i problemy tej branży? Chociażby z długich terminów płatności. 

    Które branże mają najlepsze perspektywy na przyszły rok?

    Pozytywne dane z NBP pokazujące wzrost wskaźnika prognoz popytu dają optymizm firmom. Które branże mają najlepsze perspektywy? 

    REKLAMA