REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Maciej Kurek
2BE.pl
Grupa Adweb
strona www
strona www

REKLAMA

REKLAMA

Domeny internetowe są równie ważnym elementem komunikacji marki, co nazwa firmy czy logo. Gdzie najlepiej eksponować nazwę domeny, by skutecznie trafić klientów?

Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna: wszędzie. Tym stwierdzeniem w zasadzie można zakończyć artykuł, gdyby nie błędy, popełniane przez właścicieli firm. Poniżej znajduje się pięć wskazówek, które pomogą zwiększyć świadomość marki i jej adresu internetowego wśród potencjalnych klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Domena powinna być wszędzie

Wróćmy do pytania, postawionego na początku tekstu - gdzie eksponować nazwę domeny? Najlepiej umieszczać adres internetowy w tych samych miejscach, co logo firmy lub produktu: na wizytówkach, banerach, samochodach firmowych, ulotkach itp. Dzięki temu osoby mające kontakt z Twoimi materiałami promocyjnymi mają większą szansę skojarzenia logotypu z adresem strony www.

To szczególnie istotne w przypadku, gdy nazwa domeny jest trudna do zapamiętania lub różni się od nazwy firmy (np. strona firmy Kwiatek Sp. z.o.o. działa pod adresem rosliny-ogrodowe.pl).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieść domenę w logo

To rozwiązanie szczególnie popularne w przypadku firm działających w sieci, takich jak sklepy internetowe. Najlepiej sprawdza się w przypadku krótkich domen, które po prostu łatwiej wpisać w logotyp. Nie jest to jednak regułą. W internecie znajdziemy sporo przykładów na to, jak w zgrabny sposób przedstawić domenę dwu- lub nawet trzywyrazową.

Nie brakuje również dowodów na to, jak ważne jest komunikowanie domeny w logo. Portal Onet.pl, należący do najpopularniejszych stron w polskiej sieci, przez 14 lat przypominał w ten sposób użytkownikom o swoim adresie internetowym. Dopiero w 2011 r. zdecydowano się na rebranding i usunięcie końcówki „.pl”.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Pamiętaj o właściwej ekspozycji

Czyli upewnij się, że adres strony www lub domena wpisana w logo są widoczne na materiałach promocyjnych. Zapisanie adresu internetowego na samochodzie firmowym jest bezcelowe, gdy użyjemy zbyt małej czcionki. Podobnie jest z pozostałymi materiałami, takimi jak roll-up. Podczas targów lub konferencji treść znajdująca się na dolnej połowie często jest zasłonięta.

Facebook w marketingu business-to-business


Sprawdź jak Twój adres brzmi w radiu

Nazwa, która dobrze wygląda na papierze lub ekranie komputera nie zawsze dobrze brzmi w przykazie ustnym. Problematyczne mogą być domeny zawierające wyrażenia z obcych języków. Odbiorca, słysząc adres, może mieć problem z właściwym zapisaniem lub zapamiętaniem wyrazu angielskiego lub niemieckiego.

Problem stwarzają również polskie nazwy. Swojego czasu w stacjach radiowych można było usłyszeć reklamę dewelopera, oferującego mieszkania na osiedlu Zielony Żoliborz. Na końcu spotu słuchacz był odsyłany na stronę to zielonyzoliborz.pl. Problem w tym, że lektor czytał adres bez polskich znaków czyli „zielony zoliborz pe el”, co nie brzmiało dobrze. Rozwiązanie? Wystarczy zarejestrować adres z polskimi znakami i przekierować go na domenę główną. Wtedy w przekazie reklamowym można czytać „zielony żoliborz pe el”, mając pewność, że słuchacze trafią na właściwą stronę.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Bądź oryginalny

Adresy internetowe składają się z tych samych elementów – nazwy wybranej przez użytkownika, końcówki i czasem przedrostka „www”. Na materiałach promocyjnych wielu firm są przedstawiane tak samo. Tym łatwiej się wyróżnić.

Jeśli jesteś pewien wysokiej pozycji swojej strony w wyszukiwarce Google, możesz postawić na równie oryginalne rozwiązanie, co pewien właściciel drukarni z Dallas. W sieci nie brakuje inspiracji i przykładów na to, że domeny internetowe można komunikować w ciekawy sposób.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA