REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
strona www
strona www

REKLAMA

REKLAMA

Domeny internetowe są równie ważnym elementem komunikacji marki, co nazwa firmy czy logo. Gdzie najlepiej eksponować nazwę domeny, by skutecznie trafić klientów?

Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna: wszędzie. Tym stwierdzeniem w zasadzie można zakończyć artykuł, gdyby nie błędy, popełniane przez właścicieli firm. Poniżej znajduje się pięć wskazówek, które pomogą zwiększyć świadomość marki i jej adresu internetowego wśród potencjalnych klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Domena powinna być wszędzie

Wróćmy do pytania, postawionego na początku tekstu - gdzie eksponować nazwę domeny? Najlepiej umieszczać adres internetowy w tych samych miejscach, co logo firmy lub produktu: na wizytówkach, banerach, samochodach firmowych, ulotkach itp. Dzięki temu osoby mające kontakt z Twoimi materiałami promocyjnymi mają większą szansę skojarzenia logotypu z adresem strony www.

To szczególnie istotne w przypadku, gdy nazwa domeny jest trudna do zapamiętania lub różni się od nazwy firmy (np. strona firmy Kwiatek Sp. z.o.o. działa pod adresem rosliny-ogrodowe.pl).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieść domenę w logo

To rozwiązanie szczególnie popularne w przypadku firm działających w sieci, takich jak sklepy internetowe. Najlepiej sprawdza się w przypadku krótkich domen, które po prostu łatwiej wpisać w logotyp. Nie jest to jednak regułą. W internecie znajdziemy sporo przykładów na to, jak w zgrabny sposób przedstawić domenę dwu- lub nawet trzywyrazową.

Nie brakuje również dowodów na to, jak ważne jest komunikowanie domeny w logo. Portal Onet.pl, należący do najpopularniejszych stron w polskiej sieci, przez 14 lat przypominał w ten sposób użytkownikom o swoim adresie internetowym. Dopiero w 2011 r. zdecydowano się na rebranding i usunięcie końcówki „.pl”.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Pamiętaj o właściwej ekspozycji

Czyli upewnij się, że adres strony www lub domena wpisana w logo są widoczne na materiałach promocyjnych. Zapisanie adresu internetowego na samochodzie firmowym jest bezcelowe, gdy użyjemy zbyt małej czcionki. Podobnie jest z pozostałymi materiałami, takimi jak roll-up. Podczas targów lub konferencji treść znajdująca się na dolnej połowie często jest zasłonięta.

Facebook w marketingu business-to-business


Sprawdź jak Twój adres brzmi w radiu

Nazwa, która dobrze wygląda na papierze lub ekranie komputera nie zawsze dobrze brzmi w przykazie ustnym. Problematyczne mogą być domeny zawierające wyrażenia z obcych języków. Odbiorca, słysząc adres, może mieć problem z właściwym zapisaniem lub zapamiętaniem wyrazu angielskiego lub niemieckiego.

Problem stwarzają również polskie nazwy. Swojego czasu w stacjach radiowych można było usłyszeć reklamę dewelopera, oferującego mieszkania na osiedlu Zielony Żoliborz. Na końcu spotu słuchacz był odsyłany na stronę to zielonyzoliborz.pl. Problem w tym, że lektor czytał adres bez polskich znaków czyli „zielony zoliborz pe el”, co nie brzmiało dobrze. Rozwiązanie? Wystarczy zarejestrować adres z polskimi znakami i przekierować go na domenę główną. Wtedy w przekazie reklamowym można czytać „zielony żoliborz pe el”, mając pewność, że słuchacze trafią na właściwą stronę.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Bądź oryginalny

Adresy internetowe składają się z tych samych elementów – nazwy wybranej przez użytkownika, końcówki i czasem przedrostka „www”. Na materiałach promocyjnych wielu firm są przedstawiane tak samo. Tym łatwiej się wyróżnić.

Jeśli jesteś pewien wysokiej pozycji swojej strony w wyszukiwarce Google, możesz postawić na równie oryginalne rozwiązanie, co pewien właściciel drukarni z Dallas. W sieci nie brakuje inspiracji i przykładów na to, że domeny internetowe można komunikować w ciekawy sposób.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA