REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
strona www
strona www

REKLAMA

REKLAMA

Domeny internetowe są równie ważnym elementem komunikacji marki, co nazwa firmy czy logo. Gdzie najlepiej eksponować nazwę domeny, by skutecznie trafić klientów?

Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna: wszędzie. Tym stwierdzeniem w zasadzie można zakończyć artykuł, gdyby nie błędy, popełniane przez właścicieli firm. Poniżej znajduje się pięć wskazówek, które pomogą zwiększyć świadomość marki i jej adresu internetowego wśród potencjalnych klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Domena powinna być wszędzie

Wróćmy do pytania, postawionego na początku tekstu - gdzie eksponować nazwę domeny? Najlepiej umieszczać adres internetowy w tych samych miejscach, co logo firmy lub produktu: na wizytówkach, banerach, samochodach firmowych, ulotkach itp. Dzięki temu osoby mające kontakt z Twoimi materiałami promocyjnymi mają większą szansę skojarzenia logotypu z adresem strony www.

To szczególnie istotne w przypadku, gdy nazwa domeny jest trudna do zapamiętania lub różni się od nazwy firmy (np. strona firmy Kwiatek Sp. z.o.o. działa pod adresem rosliny-ogrodowe.pl).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieść domenę w logo

To rozwiązanie szczególnie popularne w przypadku firm działających w sieci, takich jak sklepy internetowe. Najlepiej sprawdza się w przypadku krótkich domen, które po prostu łatwiej wpisać w logotyp. Nie jest to jednak regułą. W internecie znajdziemy sporo przykładów na to, jak w zgrabny sposób przedstawić domenę dwu- lub nawet trzywyrazową.

Nie brakuje również dowodów na to, jak ważne jest komunikowanie domeny w logo. Portal Onet.pl, należący do najpopularniejszych stron w polskiej sieci, przez 14 lat przypominał w ten sposób użytkownikom o swoim adresie internetowym. Dopiero w 2011 r. zdecydowano się na rebranding i usunięcie końcówki „.pl”.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Pamiętaj o właściwej ekspozycji

Czyli upewnij się, że adres strony www lub domena wpisana w logo są widoczne na materiałach promocyjnych. Zapisanie adresu internetowego na samochodzie firmowym jest bezcelowe, gdy użyjemy zbyt małej czcionki. Podobnie jest z pozostałymi materiałami, takimi jak roll-up. Podczas targów lub konferencji treść znajdująca się na dolnej połowie często jest zasłonięta.

Facebook w marketingu business-to-business


Sprawdź jak Twój adres brzmi w radiu

Nazwa, która dobrze wygląda na papierze lub ekranie komputera nie zawsze dobrze brzmi w przykazie ustnym. Problematyczne mogą być domeny zawierające wyrażenia z obcych języków. Odbiorca, słysząc adres, może mieć problem z właściwym zapisaniem lub zapamiętaniem wyrazu angielskiego lub niemieckiego.

Problem stwarzają również polskie nazwy. Swojego czasu w stacjach radiowych można było usłyszeć reklamę dewelopera, oferującego mieszkania na osiedlu Zielony Żoliborz. Na końcu spotu słuchacz był odsyłany na stronę to zielonyzoliborz.pl. Problem w tym, że lektor czytał adres bez polskich znaków czyli „zielony zoliborz pe el”, co nie brzmiało dobrze. Rozwiązanie? Wystarczy zarejestrować adres z polskimi znakami i przekierować go na domenę główną. Wtedy w przekazie reklamowym można czytać „zielony żoliborz pe el”, mając pewność, że słuchacze trafią na właściwą stronę.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Bądź oryginalny

Adresy internetowe składają się z tych samych elementów – nazwy wybranej przez użytkownika, końcówki i czasem przedrostka „www”. Na materiałach promocyjnych wielu firm są przedstawiane tak samo. Tym łatwiej się wyróżnić.

Jeśli jesteś pewien wysokiej pozycji swojej strony w wyszukiwarce Google, możesz postawić na równie oryginalne rozwiązanie, co pewien właściciel drukarni z Dallas. W sieci nie brakuje inspiracji i przykładów na to, że domeny internetowe można komunikować w ciekawy sposób.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA