REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
strona www
strona www

REKLAMA

REKLAMA

Domeny internetowe są równie ważnym elementem komunikacji marki, co nazwa firmy czy logo. Gdzie najlepiej eksponować nazwę domeny, by skutecznie trafić klientów?

Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna: wszędzie. Tym stwierdzeniem w zasadzie można zakończyć artykuł, gdyby nie błędy, popełniane przez właścicieli firm. Poniżej znajduje się pięć wskazówek, które pomogą zwiększyć świadomość marki i jej adresu internetowego wśród potencjalnych klientów.

REKLAMA

Domena powinna być wszędzie

Wróćmy do pytania, postawionego na początku tekstu - gdzie eksponować nazwę domeny? Najlepiej umieszczać adres internetowy w tych samych miejscach, co logo firmy lub produktu: na wizytówkach, banerach, samochodach firmowych, ulotkach itp. Dzięki temu osoby mające kontakt z Twoimi materiałami promocyjnymi mają większą szansę skojarzenia logotypu z adresem strony www.

To szczególnie istotne w przypadku, gdy nazwa domeny jest trudna do zapamiętania lub różni się od nazwy firmy (np. strona firmy Kwiatek Sp. z.o.o. działa pod adresem rosliny-ogrodowe.pl).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieść domenę w logo

REKLAMA

To rozwiązanie szczególnie popularne w przypadku firm działających w sieci, takich jak sklepy internetowe. Najlepiej sprawdza się w przypadku krótkich domen, które po prostu łatwiej wpisać w logotyp. Nie jest to jednak regułą. W internecie znajdziemy sporo przykładów na to, jak w zgrabny sposób przedstawić domenę dwu- lub nawet trzywyrazową.

Nie brakuje również dowodów na to, jak ważne jest komunikowanie domeny w logo. Portal Onet.pl, należący do najpopularniejszych stron w polskiej sieci, przez 14 lat przypominał w ten sposób użytkownikom o swoim adresie internetowym. Dopiero w 2011 r. zdecydowano się na rebranding i usunięcie końcówki „.pl”.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Pamiętaj o właściwej ekspozycji

Czyli upewnij się, że adres strony www lub domena wpisana w logo są widoczne na materiałach promocyjnych. Zapisanie adresu internetowego na samochodzie firmowym jest bezcelowe, gdy użyjemy zbyt małej czcionki. Podobnie jest z pozostałymi materiałami, takimi jak roll-up. Podczas targów lub konferencji treść znajdująca się na dolnej połowie często jest zasłonięta.

Facebook w marketingu business-to-business


Sprawdź jak Twój adres brzmi w radiu

REKLAMA

Nazwa, która dobrze wygląda na papierze lub ekranie komputera nie zawsze dobrze brzmi w przykazie ustnym. Problematyczne mogą być domeny zawierające wyrażenia z obcych języków. Odbiorca, słysząc adres, może mieć problem z właściwym zapisaniem lub zapamiętaniem wyrazu angielskiego lub niemieckiego.

Problem stwarzają również polskie nazwy. Swojego czasu w stacjach radiowych można było usłyszeć reklamę dewelopera, oferującego mieszkania na osiedlu Zielony Żoliborz. Na końcu spotu słuchacz był odsyłany na stronę to zielonyzoliborz.pl. Problem w tym, że lektor czytał adres bez polskich znaków czyli „zielony zoliborz pe el”, co nie brzmiało dobrze. Rozwiązanie? Wystarczy zarejestrować adres z polskimi znakami i przekierować go na domenę główną. Wtedy w przekazie reklamowym można czytać „zielony żoliborz pe el”, mając pewność, że słuchacze trafią na właściwą stronę.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Bądź oryginalny

Adresy internetowe składają się z tych samych elementów – nazwy wybranej przez użytkownika, końcówki i czasem przedrostka „www”. Na materiałach promocyjnych wielu firm są przedstawiane tak samo. Tym łatwiej się wyróżnić.

Jeśli jesteś pewien wysokiej pozycji swojej strony w wyszukiwarce Google, możesz postawić na równie oryginalne rozwiązanie, co pewien właściciel drukarni z Dallas. W sieci nie brakuje inspiracji i przykładów na to, że domeny internetowe można komunikować w ciekawy sposób.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA