REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
strona www
strona www

REKLAMA

REKLAMA

Domeny internetowe są równie ważnym elementem komunikacji marki, co nazwa firmy czy logo. Gdzie najlepiej eksponować nazwę domeny, by skutecznie trafić klientów?

Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tylko jedna: wszędzie. Tym stwierdzeniem w zasadzie można zakończyć artykuł, gdyby nie błędy, popełniane przez właścicieli firm. Poniżej znajduje się pięć wskazówek, które pomogą zwiększyć świadomość marki i jej adresu internetowego wśród potencjalnych klientów.

REKLAMA

Domena powinna być wszędzie

Wróćmy do pytania, postawionego na początku tekstu - gdzie eksponować nazwę domeny? Najlepiej umieszczać adres internetowy w tych samych miejscach, co logo firmy lub produktu: na wizytówkach, banerach, samochodach firmowych, ulotkach itp. Dzięki temu osoby mające kontakt z Twoimi materiałami promocyjnymi mają większą szansę skojarzenia logotypu z adresem strony www.

To szczególnie istotne w przypadku, gdy nazwa domeny jest trudna do zapamiętania lub różni się od nazwy firmy (np. strona firmy Kwiatek Sp. z.o.o. działa pod adresem rosliny-ogrodowe.pl).

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieść domenę w logo

REKLAMA

To rozwiązanie szczególnie popularne w przypadku firm działających w sieci, takich jak sklepy internetowe. Najlepiej sprawdza się w przypadku krótkich domen, które po prostu łatwiej wpisać w logotyp. Nie jest to jednak regułą. W internecie znajdziemy sporo przykładów na to, jak w zgrabny sposób przedstawić domenę dwu- lub nawet trzywyrazową.

Nie brakuje również dowodów na to, jak ważne jest komunikowanie domeny w logo. Portal Onet.pl, należący do najpopularniejszych stron w polskiej sieci, przez 14 lat przypominał w ten sposób użytkownikom o swoim adresie internetowym. Dopiero w 2011 r. zdecydowano się na rebranding i usunięcie końcówki „.pl”.

Jak stworzyć skuteczny proces marketingowy social media?

Pamiętaj o właściwej ekspozycji

Czyli upewnij się, że adres strony www lub domena wpisana w logo są widoczne na materiałach promocyjnych. Zapisanie adresu internetowego na samochodzie firmowym jest bezcelowe, gdy użyjemy zbyt małej czcionki. Podobnie jest z pozostałymi materiałami, takimi jak roll-up. Podczas targów lub konferencji treść znajdująca się na dolnej połowie często jest zasłonięta.

Facebook w marketingu business-to-business


Sprawdź jak Twój adres brzmi w radiu

REKLAMA

Nazwa, która dobrze wygląda na papierze lub ekranie komputera nie zawsze dobrze brzmi w przykazie ustnym. Problematyczne mogą być domeny zawierające wyrażenia z obcych języków. Odbiorca, słysząc adres, może mieć problem z właściwym zapisaniem lub zapamiętaniem wyrazu angielskiego lub niemieckiego.

Problem stwarzają również polskie nazwy. Swojego czasu w stacjach radiowych można było usłyszeć reklamę dewelopera, oferującego mieszkania na osiedlu Zielony Żoliborz. Na końcu spotu słuchacz był odsyłany na stronę to zielonyzoliborz.pl. Problem w tym, że lektor czytał adres bez polskich znaków czyli „zielony zoliborz pe el”, co nie brzmiało dobrze. Rozwiązanie? Wystarczy zarejestrować adres z polskimi znakami i przekierować go na domenę główną. Wtedy w przekazie reklamowym można czytać „zielony żoliborz pe el”, mając pewność, że słuchacze trafią na właściwą stronę.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Bądź oryginalny

Adresy internetowe składają się z tych samych elementów – nazwy wybranej przez użytkownika, końcówki i czasem przedrostka „www”. Na materiałach promocyjnych wielu firm są przedstawiane tak samo. Tym łatwiej się wyróżnić.

Jeśli jesteś pewien wysokiej pozycji swojej strony w wyszukiwarce Google, możesz postawić na równie oryginalne rozwiązanie, co pewien właściciel drukarni z Dallas. W sieci nie brakuje inspiracji i przykładów na to, że domeny internetowe można komunikować w ciekawy sposób.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA