REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładasz działalność? Zacznij od domeny

 nazwa.pl
Usługodawca w zakresie rejestracji domen i usług hostingowych
 Aleksandra Strzelecka-Jaroszek
Aleksandra Strzelecka-Jaroszek
Zakładasz działalność? Zacznij od domeny
Zakładasz działalność? Zacznij od domeny
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Myśląc o założeniu własnej działalności gospodarczej, oprócz wyboru formy prawnej czy decydowaniu o konkretnych kodach PKD, konieczne będzie wybranie nazwy firmy. Przedsiębiorcy często bagatelizują ten krok, bo nazwę swojego przedsiębiorstwa planują widywać wyłącznie na fakturach. Problem pojawia się, gdy chcą zaprezentować swoją firmę w sieci, a domena z wybraną przez nich nazwą okazuje się być zajęta.

REKLAMA

Domena internetowa jest adresem biznesu w sieci, a strona www, która się pod nią wyświetla, powinna być pierwszym miejscem, jakie odwiedza potencjalny klient poszukujący informacji o danym produkcie lub usłudze. Aby ułatwić klientom dotarcie do strony www, domena, którą chcemy firmować swój biznes, powinna być krótka i prosta – optymalnie, gdyby składała się z mniej niż 15 znaków. Dzięki temu będzie ją łatwiej zapamiętać i tym samym zmniejszy się prawdopodobieństwo popełnienia błędu w zapisie. Nazwę domeny powinno się też móc łatwo przeliterować i bez problemu przedyktować w czasie rozmowy telefonicznej lub w radiowym spocie reklamowym – klient nie powinien ani przez moment mieć wątpliwości, w jaki sposób zapisać adres strony!

REKLAMA

Jeśli decydujemy się na domenę, w przypadku której wiemy, że potencjalnym klientom może zdarzyć się pomyłka podczas wpisywania jej w pasek adresu przeglądarki internetowej, róbmy to z pełną świadomością oraz minimalizujmy ryzyko utraty klienta, np. poprzez zarejestrowanie domen zawierających literówki, które przewidujemy, że będą się pojawiać. Wszystkie te domeny można przekierować na tę samą stronę.

Zobacz: 7 powodów, z których ludzie opuszczają Twoją stronę internetową

REKLAMA

Obserwując rynek można zauważyć, że internetowa świadomość przedsiębiorców jest coraz większa. Według raportu NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, która pełni w Polsce funkcję rejestru domen internetowych) za pierwszy kwartał 2015 roku, na jednego abonenta przypadają średnio niemal 3 domeny. Oznacza to, że wielu przedsiębiorców decyduje się na rejestrację więcej niż jednej nazwy, na przykład w celu zabezpieczenia wspomnianych poprzednio literówek albo innych końcówek typu .com.pl. Wielu abonentów może także posiadać domenę z własnym nazwiskiem lub imieniem wraz z nazwiskiem, gdzie umieszcza dane kontaktowe, wirtualne CV czy swoje portfolio (w nazwa.pl taką Wizytówkę Internetową swojej firmy przedsiębiorcy mogą otrzymać bezpłatnie na okres całego roku).

Co jednak zrobić, jeśli najpierw zarejestrowaliśmy działalność, a później przekonaliśmy się, że domena z nazwą naszej firmy jest jednak zajęta? Możliwości jest kilka. Warto podjąć próbę kontaktu i negocjacji odsprzedaży nazwy z obecnym abonentem domeny, którego dane mogą być dostępne w ogólnodostępnej bazie whois (np. pod adresem whois.pl). Można także zakupić tzw. opcję na domenę, czyli zarezerwować trzyletnie prawo pierwokupu domeny w przypadku, gdy obecny abonent jej nie przedłuży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Strona mobilna czy responsywna? Którą z nich wybrać w walce o klienta?

Kolejnym wyjściem z tej sytuacji może być zastanowienie się na rejestracją innej końcówki, np. globalnej .com czy europejskiej .eu. Z racji tego, że w Polsce zarejestrowanych jest już przeszło 2,6 miliona domen .pl, przedsiębiorcy często decydują się także na rejestrację swojej nazwy z końcówką .eu - czy to szukając alternatywy, czy też jako uzupełnienie do posiadanej już domeny polskiej. Rejestr domen europejskich jest znacznie mniej wyeksploatowany w zakresie polskich słów niż nasz rodzimy rejestr, a to oznacza, że dostępność wolnych nazw z końcówką .eu jest większa. Ponadto domena związana i kojarzona z Europą dodatkowo pozytywnie wpływa na odbiór firmy na rynku, a także pozwala na zabezpieczenie potencjalnego kierunku ekspansji.

Dobrze dobrana i przemyślana nazwa domeny może pomóc osiągnąć sukces w biznesie i przysporzyć wielu nowych klientów.

Zobacz: Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

Autor: Aleksandra Strzelecka-Jaroszek – menedżer produktu w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA