REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy wiesz kto jest abonentem Twojej firmowej domeny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 2BE.pl
Grupa Adweb
abonent domeny
abonent domeny
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pytanie może wydawać się dziwne, jednak prowadząc działalność gospodarczą warto to sprawdzić.

Zacznijmy od tego, czy można nie wiedzieć kto jest abonentem firmowej domeny? Owszem. Pracownicy naszego biura obsługi klienta spotykają się z podobnymi przypadkami. Zwykle chodzi o jeden z dwóch scenariuszy:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Domenę internetową zarejestrowała na siebie osoba spoza firmy, która stworzyła stronę internetową (np. freelancer).
  2. Abonentem domeny jest pracownik firmy (lub były pracownik).

W obu przypadkach abonentem domeny nie jest firma jako podmiot prawny, ale osoba prywatna. Na pierwszy rzut oka nie widać różnicy. Strona internetowa i poczta elektroniczna działają tak samo. Problem może pojawić się, gdy dochodzi do konieczności opłacenia faktury za przedłużenie adresu lub dokonania innej operacji na domenie.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zgodnie z regulaminem NASK, abonent ma bowiem pełne prawo do rozporządzania domeną. Co to oznacza w praktyce? Taka osoba może m.in.:

REKLAMA

  • przekierować domenę na inną stronę
  • sprzedać adres komuś innemu
  • nie przedłużyć jej i pozwolić, żeby wygasła

Wystarczy, że dojdzie do konfliktu pomiędzy przedsiębiorcą a osobą, która wykonała stronę internetową. W efekcie witryna firmowa i poczta elektroniczna przestają działać, co przekłada się na poważne utrudnienia w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższe składki ZUS dla nowych firm w 2015 r.

Warto również zwrócić uwagę na sytuację, w której pracownik rejestruje domenę na firmę i jako adres kontaktowy podaje swój służbowy e-mail. W razie zakończenia pracy przez tę osobę należy upewnić się, że jej skrzynka będzie sprawdzana. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której wiadomości z fakturami za przedłużenie domeny nie są czytane i w efekcie domena wygasa.

Jak sprawdzić, kto jest abonentem domeny? Najłatwiej odwiedzić stronę Krajowego Rejestru Domen i skorzystać z wyszukiwarki bazy WHOIS. Pod adresem www.dns.pl/cgi-bin/whois.pl można uzyskać podstawowe informacje na temat danej domeny, a wśród nich – informacje o abonencie.

Czy domena internetowa powinna być krótka?

W przypadku, gdy okaże się, że abonentem jest osoba fizyczna, najlepiej dokonać cesji domeny. Jest to operacja, polegająca na przeniesieniu praw do domeny z dotychczasowego abonenta na firmę (lub inną osobę fizyczną). Nowy abonent może w pełni rozporządzać adresem oraz przejmuje obowiązki związane z utrzymaniem domeny (np. opłacanie faktur za przedłużenie).

Cesja odbywa się droga elektroniczną lub poprzez wypełnienie papierowego wniosku. Aby dowiedzieć się więcej, wystarczy skontaktować się z firmą, utrzymującą daną domenę. Co istotne, zmiana abonenta nie wiąże się z przerwą w funkcjonowaniu strony internetowej ani poczty e-mail.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Maciej Kurek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA