REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy wiesz kto jest abonentem Twojej firmowej domeny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 2BE.pl
Grupa Adweb
abonent domeny
abonent domeny
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pytanie może wydawać się dziwne, jednak prowadząc działalność gospodarczą warto to sprawdzić.

Zacznijmy od tego, czy można nie wiedzieć kto jest abonentem firmowej domeny? Owszem. Pracownicy naszego biura obsługi klienta spotykają się z podobnymi przypadkami. Zwykle chodzi o jeden z dwóch scenariuszy:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Domenę internetową zarejestrowała na siebie osoba spoza firmy, która stworzyła stronę internetową (np. freelancer).
  2. Abonentem domeny jest pracownik firmy (lub były pracownik).

W obu przypadkach abonentem domeny nie jest firma jako podmiot prawny, ale osoba prywatna. Na pierwszy rzut oka nie widać różnicy. Strona internetowa i poczta elektroniczna działają tak samo. Problem może pojawić się, gdy dochodzi do konieczności opłacenia faktury za przedłużenie adresu lub dokonania innej operacji na domenie.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zgodnie z regulaminem NASK, abonent ma bowiem pełne prawo do rozporządzania domeną. Co to oznacza w praktyce? Taka osoba może m.in.:

REKLAMA

  • przekierować domenę na inną stronę
  • sprzedać adres komuś innemu
  • nie przedłużyć jej i pozwolić, żeby wygasła

Wystarczy, że dojdzie do konfliktu pomiędzy przedsiębiorcą a osobą, która wykonała stronę internetową. W efekcie witryna firmowa i poczta elektroniczna przestają działać, co przekłada się na poważne utrudnienia w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższe składki ZUS dla nowych firm w 2015 r.

Warto również zwrócić uwagę na sytuację, w której pracownik rejestruje domenę na firmę i jako adres kontaktowy podaje swój służbowy e-mail. W razie zakończenia pracy przez tę osobę należy upewnić się, że jej skrzynka będzie sprawdzana. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której wiadomości z fakturami za przedłużenie domeny nie są czytane i w efekcie domena wygasa.

Jak sprawdzić, kto jest abonentem domeny? Najłatwiej odwiedzić stronę Krajowego Rejestru Domen i skorzystać z wyszukiwarki bazy WHOIS. Pod adresem www.dns.pl/cgi-bin/whois.pl można uzyskać podstawowe informacje na temat danej domeny, a wśród nich – informacje o abonencie.

Czy domena internetowa powinna być krótka?

W przypadku, gdy okaże się, że abonentem jest osoba fizyczna, najlepiej dokonać cesji domeny. Jest to operacja, polegająca na przeniesieniu praw do domeny z dotychczasowego abonenta na firmę (lub inną osobę fizyczną). Nowy abonent może w pełni rozporządzać adresem oraz przejmuje obowiązki związane z utrzymaniem domeny (np. opłacanie faktur za przedłużenie).

Cesja odbywa się droga elektroniczną lub poprzez wypełnienie papierowego wniosku. Aby dowiedzieć się więcej, wystarczy skontaktować się z firmą, utrzymującą daną domenę. Co istotne, zmiana abonenta nie wiąże się z przerwą w funkcjonowaniu strony internetowej ani poczty e-mail.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Maciej Kurek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA