REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy wiesz kto jest abonentem Twojej firmowej domeny?

 2BE.pl
Grupa Adweb
abonent domeny
abonent domeny
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pytanie może wydawać się dziwne, jednak prowadząc działalność gospodarczą warto to sprawdzić.

Zacznijmy od tego, czy można nie wiedzieć kto jest abonentem firmowej domeny? Owszem. Pracownicy naszego biura obsługi klienta spotykają się z podobnymi przypadkami. Zwykle chodzi o jeden z dwóch scenariuszy:

REKLAMA

  1. Domenę internetową zarejestrowała na siebie osoba spoza firmy, która stworzyła stronę internetową (np. freelancer).
  2. Abonentem domeny jest pracownik firmy (lub były pracownik).

W obu przypadkach abonentem domeny nie jest firma jako podmiot prawny, ale osoba prywatna. Na pierwszy rzut oka nie widać różnicy. Strona internetowa i poczta elektroniczna działają tak samo. Problem może pojawić się, gdy dochodzi do konieczności opłacenia faktury za przedłużenie adresu lub dokonania innej operacji na domenie.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zgodnie z regulaminem NASK, abonent ma bowiem pełne prawo do rozporządzania domeną. Co to oznacza w praktyce? Taka osoba może m.in.:

  • przekierować domenę na inną stronę
  • sprzedać adres komuś innemu
  • nie przedłużyć jej i pozwolić, żeby wygasła

Wystarczy, że dojdzie do konfliktu pomiędzy przedsiębiorcą a osobą, która wykonała stronę internetową. W efekcie witryna firmowa i poczta elektroniczna przestają działać, co przekłada się na poważne utrudnienia w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyższe składki ZUS dla nowych firm w 2015 r.

REKLAMA

Warto również zwrócić uwagę na sytuację, w której pracownik rejestruje domenę na firmę i jako adres kontaktowy podaje swój służbowy e-mail. W razie zakończenia pracy przez tę osobę należy upewnić się, że jej skrzynka będzie sprawdzana. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której wiadomości z fakturami za przedłużenie domeny nie są czytane i w efekcie domena wygasa.

Jak sprawdzić, kto jest abonentem domeny? Najłatwiej odwiedzić stronę Krajowego Rejestru Domen i skorzystać z wyszukiwarki bazy WHOIS. Pod adresem www.dns.pl/cgi-bin/whois.pl można uzyskać podstawowe informacje na temat danej domeny, a wśród nich – informacje o abonencie.

Czy domena internetowa powinna być krótka?

W przypadku, gdy okaże się, że abonentem jest osoba fizyczna, najlepiej dokonać cesji domeny. Jest to operacja, polegająca na przeniesieniu praw do domeny z dotychczasowego abonenta na firmę (lub inną osobę fizyczną). Nowy abonent może w pełni rozporządzać adresem oraz przejmuje obowiązki związane z utrzymaniem domeny (np. opłacanie faktur za przedłużenie).

Cesja odbywa się droga elektroniczną lub poprzez wypełnienie papierowego wniosku. Aby dowiedzieć się więcej, wystarczy skontaktować się z firmą, utrzymującą daną domenę. Co istotne, zmiana abonenta nie wiąże się z przerwą w funkcjonowaniu strony internetowej ani poczty e-mail.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Maciej Kurek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA