REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy domena internetowa powinna być krótka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
firmowa strona internetowa
firmowa strona internetowa
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Krótka domena jest lepsza – zgodnie twierdzą poradniki dla początkujących przedsiębiorców. Niewiele z nich wyjaśnia jednak, co to oznacza w praktyce. Dlaczego domena internetowa firmy nie powinna być za długa?

System domen internetowych pozwala na tworzenie nazw długich nawet na 63 znaki. W internecie można znaleźć przykłady adresów, które w całości wykorzystują ten limit.

REKLAMA

REKLAMA

Nikogo nie trzeba przekonywać, że tak długa domena sprawdzi się wyłącznie jako internetowa ciekawostka. Ten przykład pokazuje jednak jak długość adresu internetowego wpływa na jego użyteczność i może przełożyć się na liczbę odwiedzin strony. Przyjrzyjmy się trzem powodom, dla których rejestrować możliwie krótkie domeny.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Krótką domenę łatwiej przeczytać

Doskonale widać to w powyższym przykładzie. Odczytanie całej nazwy zajmuje chwilę i wymaga skupienia. Sprawę utrudnia fakt, że adresy internetowe (np. w przeglądarce) przeważnie są zapisywane wyłącznie przy pomocy małych liter, co nie ułatwia zadania.

REKLAMA

Dobrą domenę można odczytać „jednym rzutem oka”. To istotne, gdy adres strony internetowej jest podawany na samochodach firmowych, billboardach czy innych nośnikach, z którymi potencjalny klient ma kontakt przez ułamek sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

Krótką domenę łatwiej zapamiętać

To stwierdzenie często spotykane w różnych poradnikach. Jest prawdziwe, ale tylko częściowo. Wiele zależy bowiem nie od ilości znaków, ale od samej nazwy. Pewne słowa lub sformułowania łatwiej zapamiętać, niż inne.

Przykładem może być niedawny rebranding serwisu tablica.pl i zmiana adresu na olx.pl. Mimo, że stara nazwa liczy sobie 7 znaków (nie licząc kropki i rozszerzenia), a nowa zaledwie 3, wielu internautów twierdzi, że olx niewiele im mówi. Słowo „tablica” zdecydowanie łatwiej zapamiętać i skojarzyć z tablicą z ogłoszeniami niż trzyliterowy skrót.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Krótką domenę łatwiej zapisać

Tutaj zasada jest prosta – im więcej znaków, tym łatwiej o pomyłkę podczas wpisywania domeny w pasku adresu przeglądarki. Internauta często nie zauważa, że popełnił błąd i widząc błąd może odnieść wrażenie, że strona nie istnieje.

Można odnieść wrażenie, że w czasach Google i serwisów społecznościowych nikt nie wpisuje już adresu, tylko klika w linki. Wystarczy jednak sprawdzić statystyki wejść na własną stronę, by przekonać się, że wejścia bezpośrednie wciąż stanowią znaczący odsetek. Nie warto utrudniać zadania osobom, korzystającym z tej formy nawigacji po sieci.

Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?

Krótka domena – co to właściwie znaczy?

Na koniec warto zastanowić się ile znaków powinna mieć domena internetowa. Wiele zależy od wybranej nazwy. Przykładowo, domena DobreProgramy.pl jest łatwa do odczytania i zapamiętania, mimo, że liczy sobie 13 liter. Według raportu NASK czyli głównego operatora polskiej domeny, adres znanego serwisu z programami jest dłuższy niż średnia dla całego rejestru.

W 2013 r. średnia długość nazwy wyniosła 10,91. To oznacza, że wiele adresów składa się z co najmniej dwóch wyrazów. Czy warto je rozdzielać myślnikiem? Zdania są podzielone, jednak wspomniany raport zawiera wskazówkę również w tym temacie. Pod koniec zeszłego roku 76,24% adresów w polskiej domenie zawierało wyłącznie litery, natomiast 19,05% nazw zawierało myślnik. Można zatem przyjąć, że internauci są przyzwyczajeni do adresów o długości nie przekraczającej 11 znaków i nie rozdzielają dwóch słów myślnikiem.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA