REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy domena internetowa powinna być krótka?

Maciej Kurek
 2BE.pl
Grupa Adweb
firmowa strona internetowa
firmowa strona internetowa
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Krótka domena jest lepsza – zgodnie twierdzą poradniki dla początkujących przedsiębiorców. Niewiele z nich wyjaśnia jednak, co to oznacza w praktyce. Dlaczego domena internetowa firmy nie powinna być za długa?

System domen internetowych pozwala na tworzenie nazw długich nawet na 63 znaki. W internecie można znaleźć przykłady adresów, które w całości wykorzystują ten limit.

REKLAMA

Nikogo nie trzeba przekonywać, że tak długa domena sprawdzi się wyłącznie jako internetowa ciekawostka. Ten przykład pokazuje jednak jak długość adresu internetowego wpływa na jego użyteczność i może przełożyć się na liczbę odwiedzin strony. Przyjrzyjmy się trzem powodom, dla których rejestrować możliwie krótkie domeny.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Krótką domenę łatwiej przeczytać

REKLAMA

Doskonale widać to w powyższym przykładzie. Odczytanie całej nazwy zajmuje chwilę i wymaga skupienia. Sprawę utrudnia fakt, że adresy internetowe (np. w przeglądarce) przeważnie są zapisywane wyłącznie przy pomocy małych liter, co nie ułatwia zadania.

Dobrą domenę można odczytać „jednym rzutem oka”. To istotne, gdy adres strony internetowej jest podawany na samochodach firmowych, billboardach czy innych nośnikach, z którymi potencjalny klient ma kontakt przez ułamek sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak tanio założyć firmową stronę WWW?

Krótką domenę łatwiej zapamiętać

To stwierdzenie często spotykane w różnych poradnikach. Jest prawdziwe, ale tylko częściowo. Wiele zależy bowiem nie od ilości znaków, ale od samej nazwy. Pewne słowa lub sformułowania łatwiej zapamiętać, niż inne.

Przykładem może być niedawny rebranding serwisu tablica.pl i zmiana adresu na olx.pl. Mimo, że stara nazwa liczy sobie 7 znaków (nie licząc kropki i rozszerzenia), a nowa zaledwie 3, wielu internautów twierdzi, że olx niewiele im mówi. Słowo „tablica” zdecydowanie łatwiej zapamiętać i skojarzyć z tablicą z ogłoszeniami niż trzyliterowy skrót.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Krótką domenę łatwiej zapisać

REKLAMA

Tutaj zasada jest prosta – im więcej znaków, tym łatwiej o pomyłkę podczas wpisywania domeny w pasku adresu przeglądarki. Internauta często nie zauważa, że popełnił błąd i widząc błąd może odnieść wrażenie, że strona nie istnieje.

Można odnieść wrażenie, że w czasach Google i serwisów społecznościowych nikt nie wpisuje już adresu, tylko klika w linki. Wystarczy jednak sprawdzić statystyki wejść na własną stronę, by przekonać się, że wejścia bezpośrednie wciąż stanowią znaczący odsetek. Nie warto utrudniać zadania osobom, korzystającym z tej formy nawigacji po sieci.

Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?

Krótka domena – co to właściwie znaczy?

Na koniec warto zastanowić się ile znaków powinna mieć domena internetowa. Wiele zależy od wybranej nazwy. Przykładowo, domena DobreProgramy.pl jest łatwa do odczytania i zapamiętania, mimo, że liczy sobie 13 liter. Według raportu NASK czyli głównego operatora polskiej domeny, adres znanego serwisu z programami jest dłuższy niż średnia dla całego rejestru.

W 2013 r. średnia długość nazwy wyniosła 10,91. To oznacza, że wiele adresów składa się z co najmniej dwóch wyrazów. Czy warto je rozdzielać myślnikiem? Zdania są podzielone, jednak wspomniany raport zawiera wskazówkę również w tym temacie. Pod koniec zeszłego roku 76,24% adresów w polskiej domenie zawierało wyłącznie litery, natomiast 19,05% nazw zawierało myślnik. Można zatem przyjąć, że internauci są przyzwyczajeni do adresów o długości nie przekraczającej 11 znaków i nie rozdzielają dwóch słów myślnikiem.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA